Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Rzut okiem na Windows 8

Jak wygląda?
Co nowego?

AutoCAD LT 2012

 
Programy > Grafika > Programy do projektowania CAD
wersja stabilna 32/64-bit

AutoCAD LT 2012 jest ograniczoną funkcjonalnie wersją legendarnego programu do komputerowego wspomagania projektowania AutoCAD.

AutoCAD LT oferuje stu procentową zgodność z formatem DWG wykorzystywanym przez pełną wersję AutoCAD 2012 i poprzednie. Program w stosunku do wersji pełnej AutoCADa nie posiada action recordera, funkcji rysowania trójwymiarowego, zarządzania zestawami arkuszy, dostosowywania (LISP, ARX, VBA), grafiki prezentacyjnej, zarządzania standardami CAD oraz nie jest dostępny w postaci licencji sieciowych.

AutoCAD LT 2012 jest ograniczoną funkcjonalnie wersją programu AutoCAD - nie posiada action recordera, funkcji rysowania trójwymiarowego, zarządzania zestawami arkuszy, dostosowywania (LISP, ARX, VBA), grafiki prezentacyjnej, zarządzania standardami CAD. Nie jest też dostępny w postaci licencji sieciowych.

Uwaga!

  1. Wersja testowa pozwala na korzystanie z programu przez 30 dni.
  2. Pobieranie programu odbywa się za pośrednictwem specjalnego menedżera pobierania na stronie produktu.
r   e   k   l   a   m   a
 
 
 
 
8,6
ocena
Data aktualizacji06.05.2011
Licencjatestowa (trial)
Systemy operacyjneWindows XP / Vista / 7
Liczba pobrań128 548
Pobrania w ostatnich dniachwykres pobrań programu
Szczegółowe oceny
:
10
Użytkownicy:
7,2 (12)
 
 
 
 
Programy producenta
Design Review 2012
Autodesk Design Review to narzędzie wspierające proces projektowania, służące do oceny, nanoszenia...
3ds Max 2012
3ds max jest jednym z najlepszych i najbardziej rozpowszechnionych programów do tworzenia grafiki...
DWG TrueConvert 2009
Bezpłatny program firmy Autodesk do przeglądania, drukowania i konwersji pomiędzy różnymi wersjami...
DWG TrueView 2012
Bezpłatne narzędzie firmy Autodesk do przeglądania projektów zapisanych w formacie DWG i DXF....
Mudbox 2012
Mudbox to zaawansowana aplikacja do sculptingu, czyli rzeźbienia form 3D poprzez deformowanie...
Publikacje powiązane
AutoCAD LT w Mac App Store
W zeszłym roku Autodesk powrócił do wydawania oprogramowania dla systemu Mac OS X. Dziś w Mac App...
Wydano AutoCAD dla Mac OS X
Po 18 latach nieobecności, zgodnie z zapowiedziami, legendarny program Autodesku powraca na...
AutoCAD w wersji webowej i w App Store
Firma Autodesk wprowadziła możliwość edycji plików stworzonych w programie AutoCAD z poziomu strony...
AutoCAD powraca na Mac OS i debiutuje na iOS
Po osiemnastu latach nieobecności na platformie Mac OS, program AutoCAD powraca do komputerów z...
Będzie AutoCAD dla Mac OS X?
Po osiemnastu latach nieobecności na platformie Mac OS X, program AutoCAD najprawdopodobniej wraca...

Komentarze (109)  

Avatar
firmowy sa (niezalogowany) | 30.01.2012 23:48#109

Wersja 2012 wygląda fajnie, ale co z tego jak chodzi wolno. Widać trzeba mieć wydajny sprzęt.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Max Van Dal | 05.12.2011 12:04#108

Orto nic tu nie daje ! co mi z tego ? ja muszę widzieć ile pod jakim kątem ! i zaraz jak mi się pojawi wpisać wartość długości.
potem zablokować relacjami i wymiarami.
Dla gości co rysowali w czymś starszym jak ac 2010 szkoda pisać bo i tak nie wiedzą co to jest !
dla czego aby do inventora włożyć szkic z ac muszę go przez solida 2d przepuścić aby naprawiać dziur w liniach?
bo to parch pozbawiony relacji!
linie są wieszana w powietrzu !
dla czego po solid edgu invnetor czyta dobrze linie z dxf?
może fajnie jest od ac 2010 ale nadal nie jest to tak jak w inventorze, i za free.
do puki szkicownik w ac nie będzie działał jak w inentorze to lipia.
Tak ten sam rysunek i obiekt, gdzie każda zmiana nie parametrycznego rysunku kończy się rysowaniem od nowa.
Zamiast jednym wymiarem czy przez tabelę zmienych.
Od dawna był mechanical deskop 4 i te wszystkie opcje jak relacjie itp były dostępne, do dziś prymitywizmu ac do wersji 2010 nie kumam.
Bronię solid edga dla tego że jest za free i ma to co mi trzeba !
czyli nie czuję dużej zmiany przy szkicowaniu w nim czy w inventorze czy sw.
żadnego nigdy skalowania czegoś co się rysuje zawsze 1:1.
potem rzuty rys można sobie skalować i jednostki wymiarowania dobierać!
zobacz sobie szkicowanie w inventorze, solid worksie (sw) solid edgu czy cati i w tedy zobacz czy tak twój ac lt działa szybko.

Avatar
Waldek M. (niezalogowany) | 20.11.2011 9:55#107

Stary post ale może Max Van Dal przeczyta:
"...żeby nie był miałem AC LT przez 30 dni ! TRAGEDIA !!!! rysuję kreskę na 94,12 (jednostek jakiś urojonych) ale domyślnie są to dla mnie mm i co chce mieć 100 !..."

Ciekawa opinia, wynika z tego, że nie włączyłeś trybu orto "F8". Skąd program ma wiedzieć, w którym kierunku jest kreska? Chyba, że ktoś tylko rysuje linie poziome i pionowe.

"jednostek jakiś urojonych" - jednostka to rzecz umowna. Architekt rysuje w "cm", ja biorę ten budynek i przeskalowuję na "mm" a geodeta przelicza na metry. Przedmiotem opracowania cały czas jest ten sam rysunek i obiekt ;-)

Avatar
Waldek M. (niezalogowany) | 20.11.2011 9:46#106

"... LT oznacza, że program jest okrojony z niektórych funkcji które ma pełna wersja np. 3D.
Widać, że większość osób, które tutaj się wypowiadają, nie mają zielonego pojęcia o pracy w AutoCAD..."

Bardzo ciekawy komentarz, ale chciałbym doprecyzować - LT to znaczy, że ma 3D a nie ma brył. Proszę nie powtarzać opisów autodesku, (również aplikom) który również daje test "AutoCAD 2010 kontra 2007" w którym jest opis:
"...Funkcja bloków dynamicznych umożliwia edycję geometrii pojedynczego bloku i ogranicza potrzebę definiowania nowego bloku dla poszczególnych kombinacji kształtów i rozmiarów. Dzięki wyeliminowaniu konieczności tworzenia nowych geometrii dla każdego wariantu projektanci zwiększyli wydajność pracy o 44 procent. ..."
a w rzeczywistości bloki dynamiczne są od wersji 2006. Proszę opisywać tylko własne doświadczenia a nie przepisywać frazesy usłyszane lub napisane przez kogoś innego.

Zgadzam się że są lepsze programy do rysowania 2D i 3D ale jako uniwersalna deska kreślarska autocad jest najlepszy bo najszybszy i najprostszy.
Silnik, mała powierzchnia, spróbuj cały budynek dokładnie narysować z detalami. Ba, schody kręcone pomierzone przez geodetę obłóż szkłem giętym na inventorze.

Avatar
ACADrobsoon (niezalogowany) | 18.09.2011 13:05#105

Zgadzam się w 100% z: rebeka (niezalogowany)

Może wizualnie i praktycznie nowsza wersja jest dopracowana, lecz płynność działania odstaje od starszych wersji poniżej 2008. Jak dla mnie jest to NIE do przyjęcia. Wychodzi na to że dzisiaj przy nowej wersji trzeba kupić także nowy sprzęt komputerowy i to z górnej półki.

Avatar
MAX VAN DAL (niezalogowany) | 12.09.2011 10:39#104

uparcie stwierdzam że na razie królem płaskiego rysowania jest
solid edge free 2D.
bo AC LT nie narysuje silnika gwiazdowego i pokaże płaski jego ruch za 0zł. bo coś tam w AC LT przebija się do sterowania wymiarem ale to jest nie to co w se czy inv.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 31.08.2011 17:45#103

Ale można ułatwić sobie pracę z AutoCAD LT za pomocą gotowych bibliotek np. prawie 80 tys. darmowych gotowych rysunków jest dostępnych ba http://www.archispace.pl

Avatar
sew (niezalogowany) | 20.08.2011 12:24#102

LT oznacza, że program jest okrojony z niektórych funkcji które ma pełna wersja np. 3D.
Widać, że większość osób, które tutaj się wypowiadają, nie mają zielonego pojęcia o pracy w AutoCAD.
Moim zdaniem AutoCad jest wzorem dla wszystkich producentów pochodnych tego programu- bo tak jest. Wszystkie inne programy 2D bazują na wyglądzie, funkcjonalności, etc. AutoCada.
I wszystko było by ok gdyby ich niestabilność, brak współpracy z innymi programami albo słaba współpraca. Jak już pracuję na AutoCad ponad 8 lat a między czasie próbowałem różnych programówi zawsze okazywało się, że AutoCad jednak wyprzedzał funkcjonalnością inne programy.
I jeszcze jedno, pełna wersja AutoCada kosztuje ok 22 000 zł a wersja okrojona-LT ok 6000 zł.
I nie dziwię się, że trzeba zapłacić za niego aż tyle skoro jest najlepszym programem na rynku europejskim jak nie światowym.

Avatar
@user (niezalogowany) | 10.08.2011 21:02#101

@ orionida

Skrót LT oznacza ,że program jest do rysunków 2D

@ giez

Ja mam W7 Ultimate, wysłużonego quada 6600 i 4g ram i nie ma problemu z odpaleniem tego programu i podstawowej pracy.

Avatar
rebeka (niezalogowany) | 28.05.2011 18:45#100

Powyżej wersji 2008 zrobili z tego strasznego zamulacza.

Komentarze do starszych wersji programu
Avatar
Max Van Dal (niezalogowany) | 22.04.2011 20:19#99

ten program dobrze nazwała redakcja legendarnym ! bo kiedyś jak był tylko paint to było coś ! teraz mamy kilka programów co AC może być delete z kompa;
a miejsce legend jest w książkach !
dobrze ktoś napisał że to jest naciąganie ludzi w kredyty !
jest od tego solid edge, a jak nie to inventor LT lub coś innego w okolicach 8 tyś bo tyle pewnie kosztuje pełny AC.
jak chcecie mieć 3D to solid edge 2D plus blender bo akurat bledner czyta pliki dxf a porządny szkic bazowy można zrobić w SE !
dla mnie prawdziwe programy autodesku to mechanical destkop czy inventor plus alias czy fusion, weź sobie jeden z drugim ściągnij traiala invetora a nie jakimś AC LT.
żeby nie był miałem AC LT przez 30 dni ! TRAGEDIA !!!! rysuję kreskę na 94,12 (jednostek jakiś urojonych) ale domyślnie są to dla mnie mm i co chce mieć 100 ! w normalnym programie klikam w linię i wpisuję wartość 100! lub wstawiam wymiar i steruję wymiarem ! a nie dość że niby coś tam zapachniało wiązaniami to działa wcale ! jak w AC LT zobaczę możliwości 2D jak w inventorze i to za free ! to w tedy powiem że może być 10/10 na razie jest 2/10 !

Avatar
giez (niezalogowany) | 11.02.2011 9:29#98

szkoda tylko że na win7 tnie się niemiłosiernie

Avatar
JanekLT (niezalogowany) | 01.02.2011 12:37#97

screen w nagłówku jest z wersji pełnej!! w autocadLT nie ma 3D
poza tym lipa straszna, brak modyfikacji komend, program zdecydowanie nie jest wart 6000 tys nawet ze zwrotem od producenta 300EUR

Avatar
orionida (niezalogowany) | 02.01.2011 21:07#96

Przepraszam co oznacza to `LT` bo do tej pory mielem bez i z tym z LT nierysowalem:))

Avatar
złotychłopak (niezalogowany) | 01.01.2011 19:09#95

AC LT może i dobry ale po co projektantowi, który kreśli rysunki techniczne 2D oprogramowanie które kosztuje 5tys pln, w którym nie wykorzysta nawet 5% funkcji? Dla mnie AC LT to jeszcze jedno narzędzie do wciągania małe firmy w leasingi i kredyty na mało potrzebne oprogramowanie. Lepiej pobrać coś łatwego i taniego jak ++CAD 2011 z programcad.pl CAD

Avatar
Człowiek 13000 (niezalogowany) | 27.12.2010 19:38#94

Chciałbym zrobić obraz z pulsującymi elementami. Czy ktoś może mi zaproponować jakiś dobry i darmowy program?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Peter001 | 08.12.2010 20:48#93

Co ze bezsens!!
Nie dość że trial to jeszcze musze się rejestrować na stronie jakiejś posranej! idioci!

Avatar
Max Van Dal (niezalogowany) | 03.12.2010 12:30#92

Auto CAD LT
Płatne NIC!
za free mam solid edga 2D
sterowanie wymiarem a nie jakimś rozciąganiem ! pełna parametryczność ! tabela otworów itp !
do tego można używać w firmie !
a jak ktoś jest sporny to proszę zrobić w autoCAD 1000 prostokątów które jednym wymiarem się zmieniają! itp!
do puki nie zobaczę w AC draftingu z inventora to uważam że to LT to jest g*** za koło 5 tyś zł !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kukacz | 22.11.2010 17:51#91

Do 2D bez konkurencji, no może ZwCAD ;) jako prawie wierna kopia.

Avatar
Patryk Kowejsza (niezalogowany) | 04.10.2010 20:40#90

Niezły

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść