Avira Free Antivirus 2015 15.0.8.656

Pobierz program wersja stabilna (32-bit)

Avira Free Antivirus jest jednym z najpopularniejszych darmowych (do zastosowań domowych) program antywirusowy, potrafiący skutecznie chronić komputer przed takimi zagrożeniami jak wirusy, robaki, konie trojańskie czy komponenty szpiegowskie.

Galeria programu

Program na tle innych bezpłatnych rozwiązań może nie wyróżnia się szczególnie bogatą funkcjonalnością, jednak jego główną siłą jest wysoka wykrywalność szkodliwego oprogramowania. Jest ona efektem rozbudowanej i często aktualizowanej bazy sygnatur zagrożeń, której nie powstydziłoby się żadne komercyjne oprogramowanie zabezpieczające. Kolejną zaletą Avira Free Antivirusa są niewielkie wymagania. Program bez większych przeszkód może być wykorzystywany do ochrony starszych komputerów, których praca nie będzie przez niego zakłócana.

Avira Free Antivirus oferuje silnik antywirusowy zapewniający ochronę w czasie rzeczywistym, który odpowiada za monitorowanie wszystkich otwieranych i zapisywanych danych. Z poziomu ustawień definiować można rozszerzenia plików uwzględnianych podczas pracy tego komponentu (domyślnie program uwzględnia wszystkie formaty, wraz z archiwami). Nie zabrakło również mechanizmu kwarantanny, służącego do przechowywania podejrzanych plików bez obawy o rozpowszechnianie się infekcji, harmonogramu do planowania operacji skanowania komputera i aktualizacji programu, a także raportowania wszelakich zdarzeń.

Bezpłatna wersja Avira Free Antivirus nie posiada możliwości skanowania poczty przychodzącej/wychodzącej, ale po aktywacji opcji skanowania plików podczas odczytu i zapisu informacje w skrzynce pocztowej i tak są sprawdzane. Kolejną, często wytykaną programowi przez polskich użytkowników wadą jest brak polskiej wersji językowej. Jednak pomimo to produkt Aviry jest na tyle prosty i intuicyjny w obsłudze, że nie powinni z nim mieć problemów nawet początkujący użytkownicy komputera.

Test programów antywirusowych

Zobacz jak sprawdził się Avira Free Antivirus w naszym teście programów antywirusowych na rok 2012.

© dobreprogramy

Publikacje powiązane

Dell oferuje w swoim sklepie instalację Firefoksa za jedyne 120 złotych

93
OPROGRAMOWANIE 05.03.2014 | Adam Golański (eimi)

Tą wiadomością powinni zainteresować się wszyscy ci, którzy świadczą usługi z zakresu tzw. „pogotowia komputerowego”. Pozwoli ona odpowiednio wykalibrować cennik. Ile bowiem powinna kosztować klienta instalacja przeglądarki? Kanonem w tej sprawie może być internetowy sklep Della. Jak poinformował brytyjski The Register, powołując się na zgłoszenie swojego czytelnika, ten komputerowy gigant oferuje swoim klientom, zainteresowanym kupnem komputerów marki Optiplex, fantastyczną okazję – zainstalowanie przeglądarki internetowej Mozilla Firefox za jedyne 16,25 funta. Sprawdziliśmy, jak wygląda…

Recenzje użytkowników

Dobra skuteczność za "darmoche"
Z wydania na wydanie coraz cięższy, chociaż brak języka PL to nie wada było by nam miło gdyby po tylu latach na rynku prod. programu dali tłumaczenie.
ocena użytkownika

Antywirus godny polecenia (chyba).Aviry w wersji free używam od zarania dziejów i w zasadzie nigdy mnie nie zawiodła przez te kilkanaście lat.
W sumie miałem 2 "incydenty" przez ten czas i to takie z którymi Avira poradziła sobie bez problemów podczas pełnego skanowania,a virusa to widziałem tylko u znajomych na kompach gdy dostaje do "roboty".Tylko..przez te moje lata z Avirą z lekkiego antywirusa urosła do zasobożernej krowy po prostu to już nie ta Avira i tutaj w zupełności zgadzam się z kolegą XYZed (wpis #3354) i razi mnie trochę wpis w recenzjach na pozycji drugiej kolegi djkarateka moim zdaniem nie przystający do rzeczywistości o lekkości i etct... co do wad wymienionych przez djkarateka np.brak pl moim zdaniem program jest tak intuicyjny (choć to tylko moja opinia i nie musi być prawdą) że żadna wielka znajomość języka ang. nie jest potrzebna a w razie potrzeby można sobie przetłumaczyć w google te kilka słów aby "zaczaić" o co chodzi.
Co do obciążania systemu to poniżej kilka zrzutów że nie jest tak pięknie w tym temacie,chyba że uważacie że nie jest to dużo,więc nie mogę sobie wyobrazić jakie jest zużycie zasobów przy cięższych antywirusach (według opinii użytkowników).Ponadto przy aktualizacji bazy wirusów obciążenie proca około 80-90% to chyba więc raczej nie mało,oczekiwanie na skanowanie na życzenie pojedyńczego pliku i to wcale nie dużego też stanowczo przy długie ("długo myśli zanim zabierze się do roboty") no i w tym wypadku obciążenie zasobów nie małe ,rozumiał bym jeszcze to gdyby plik pył dużych rozmiarów i zachodziła by potrzeba wczytania go do pamięci.Co do wyskakującej reklamy to mam zablokowaną (chyba) bo nie widzę żadnej,bynajmniej o ile pamiętam blokowałem to czasami firewallem z resztą ostatnio u mnie aktualizacja bazy aviry jest blokowana firewallem zezwalam albo nie w zależności od sytuacji właśnie z przyczyn "duszenia kompa" w trakcie aktualizacji bo moim zdaniem to użytkownik ma decydować co gdzie kiedy itd. a nie programy i jakoś ostatnio coraz mniej wierzę w skuteczność zabezpieczeń i zastanawiam się nad przepuszczeniem całego ruchu sieciowego z mojej głównej maszynki przez dodatkowy komputer w celu monitorowania co tak naprawdę przechodzi..ale to już inny temat.
Czasami zdarza się uszkodzenie Aviry i pomimo odinstalowania nie da się zainstalować ponownie nawet nowej wersji,miałem takie przypadki na win7 i Vista w tym przypadku polecam uruchomienie systemu w trybie awaryjnym i użycie narzędzia "avira registry cleaner" ze strony Aviry.
Do Juradam ( #3352).W moim przypadku właśnie mam win xp home sp3 tyle że jako firewall chodzi zwykły darmowy Ashampo i choć Avira zgłosiła zastrzeżenia w czasie instalacji że mogą być problemy to nie odinstalowałem a tylko wyłączyłem na czas instalacji oczywiście teraz chodzi cały czas i czasami avirka dostaje kopa między kieszonki gdy jest za bardzo upierdliwa (oczywiście chodzi o monity aktualizacji a nie działanie programu i wykrywanie).
Ktoś tu wspominał o toolbarach od aviry chyba jakoś ostatnio odpuścili z nachalnym monitowaniem tego gdy się nie instalowało lub gdy się usunęło ten komponent, bo jak wiadomo wszelkiej maści toolbarom i podobnym komponentom serdecznie dziękujemy (nawet tym z DP) wystarczy nam to że google wie o nas dużo inni nie muszą :-)) .
Wspominał ktoś też o fałszywych alarmach,to raczej się nie zdarza jak monituje to znaczy że coś jest na rzeczy,zawsze można sprawdzić na stronach o co chodzi i nie zawsze musi być to rasowy vir a inne "ciekawe komponenty wszyte w oprogramowanie"
Ooo. ale się rozpisałem.
Tak więc podsumowując program nie jest idealny ale na dzień dzisiejszy nie bardzo widzę alternatywę dla Aviry skoro często podnoszony jest temat "lekkości" to nie jestem nawet w stanie wyobrazić sobie działania "cięższych" atywirusów.
Co do skuteczności dla zwykłego zjadacza "papu" skuteczny na pewno do tego oczywiście trochę rozsądku podczas surfowania w necie i używania różnej maści oprogramowania bo tego nic nie zastąpi nawet najlepszy antyvirus.
ps.aktualnie u mnie na xp sp3 v.14.0.0.3 (według okna About) i to jej dotyczy jej opis.Co do nowszej wersji na razie zaczekam dopuki ta się aktualizuje,bo nowa zapewne lżejsza nie jest.
Zrzuty
stan beszczynności ,teoretycznie bo zawsze coś w systemie się dzieje.(skan mode w real time na odczyt i zapis) http://images63.fotosik.pl/417/290c3dce7011ff6c.jpg
skanowanie tego wpisu zapisanego jako txt. http://images61.fotosik.pl/416/81512e87d1354729.jpg
i użycie procesora w czasie aktualizacji bazy. http://images65.fotosik.pl/417/347c955b99db4f10.jpg

25.11.2013 21:46 | Recenzja do wersji 2014 14.0.1.749
szybki, łatwa konfiguracja, badzo skuteczny,
częste wyskakujące okienko z reklamą
ocena użytkownika

Avira bez wątpienia największą popularność zyskała dzięki swej darmowej aplikacji antywirusowej. Banalny w obsłudze programik ciągle nie schodzi z podium bezpłatnych oprogramowań. Moduł real-time Aviry jest mocny i producent ukazuje to od kilku ładnych lat. Duża baza definicji i wystarczający skaner heurystyczny niejednokrotnie udowodniły, że z „Parasolką' można zagłębiać się w sieci bez niepotrzebnych obaw o infekcję. Skan róznego typu archiwów, rejestru systemowego, sektora rozruchowego czy po prostu programów i plików znajdujących się w katalogach użytkownika.

Jak sądzicie, czy parasol ochronny jaki oferuje niemiecki producent jest w stanie zapewnić skuteczną ochronę domowym komputerom? Sprawdźcie to sami.

20.11.2012 20:14 | Recenzja do wersji 2013 13.0.0.2761

Komentarze

FreeWare_RK   11 #3418 06.03.2015 02:19

@Anonim (niezalogowany): Działa działa. Wiem bo miałem go jakiś czas temu na systemie windows 7 x64

  #3417 04.03.2015 09:16

Spróbuję jeszcze raz.
Czy Avira free działa (skutecznie) na systemach x64 ?

FreeWare_RK   11 #3416 03.03.2015 17:33

@Jaycob_2002: Jestem pewny, że się nie zawiedziesz. Jak pozostawisz niechęć związaną ze stereotypami i zapomnisz, że to program made in China to zapewne Ci się spodoba. Prosty w obsłudze i niezwykle skuteczny. Fajnie też wygląda. Uważaj tylko z wbudowanym w niego cleanerem i speedupe. Trzeba uważać i dokładnie analizować co chcemy bo program wyłączył czy usunął. Ja nie korzysałm z tych dodatków. Ja korzystam tylko z AV :)

Jaycob_2002   5 #3415 03.03.2015 17:30

@FreeWare_RK: No wiesz skoro tak nalegasz i zachęcasz to przetestuję.... :)

FreeWare_RK   11 #3414 03.03.2015 16:14

@Jaycob_2002: 360 TS to autorstwo firmy Qiho z Chin. Program lekki, nawet bardzo. Posiada 5 silników w tym 3 w chmurze oraz silnik Aviry i BitDefender. Bardzo dobrą heurystyką się wykazuje i cóż blokuje wszystko pięknie, nawet strony wyłudzające kasę. Z polskimi stronami tego typu sobie nie radzi niestety ale też trzeba szczególnie być nieobeznajmionym w temacie by dać się nabrać na jakieś lewe strony bankowe czy coś.

Co do IObit bo od niego używam Advanced System Care PRO oraz Iobit Uniinstaler oraz SmartDefrag. Polecam te programy. Oczywiście ASC nie w czasie rzeczywistym, tylko czyszczenie i od razu wyłączyć bo dość trochę waży.

To o czym Ty piszecz to Iobit Malware Fighter - program tak kiepski, że szok. Mogę bo ustawić na jednej lini z koreańskim szajsem zwanym Anvi Smart Defender. Walą fałszywkami i nic nie potrafią znaleść. Nie polecam syfu.

Ostatnio od dłuższczego już czasu widzę, że 360 TS jest na szczycie list, lepszy niż Avast. Razem z Pandą świetnie sobie radzą. Co do Comodo to fajny soft ale też problematyczny. Sam AV w nim jest raczej przeciętny. Zyskuje w połączeniu z zaporą i defense+.

Panda jest wyśmienita to prawda, jeszcze podoba mi się to nowe logo, tamto już się znudziło. Mam małe ,,ale" do Pandy, Comodo i 360 TS. Te programy mają problem z aktualizacją wersji programu. Każdy z nich trzeba ręcznie reinstalować niestety. To mnie wpienia bo właśnie takie softy co dodają masę różności to powinny przede wszystkim zadbać o auto update a nie tak jak do tej pory. To mało profesionalne. Nie jest to trudne ani skomplikowane ale szkoda mi czasu się z tym bawić a niestety trzeba. No jeśli o Comodo chodzi to on się aktualizuje jak są drobne aktualizacje ale jak już jest zmiana wersji na wersję to kaplica.

Wychodzi na to, że mamy masę programów świetnych ale nie dopracowanych tak jak byśmy tego chcieli. Avast akurat z nich wychodzi na wierzch jeśli mówimy o aktualizacjach, ponieważ nigdy nie miałem problemów jak chodzi o to, zawsze aktualizacjaprzebiegała normalnie i bezproblemowo. To samo się tyczy AVG, szkoda, że z formą gorzej u niego ostatnio.

Cóż popronuję przetestować chociaż 360 TS. To naprawdę wyśminity soft. Dobra alternatywa dla innych. To też w sumie ok bo nasze ,,rodzime" AV tędą musały się postarać by dorównać 360 TS. Jak na razie Panda sobie poradziła, która nawet BitDefendera była w stanie pobić w poziomie ochrony. Brawo dla Pandy :) .

Pozdrawiam!

EDIT.
Zapomniałem dodać, że w Avast, podoba mi się to jeszcze, że nie ma aktualizacji co ileś tak tylko w momencie pojawienia się nowych sygnatur są one pobierane przez program. Aktualizacja strumieniowa czy jakoś tak się to nazywa.

Jaycob_2002   5 #3413 03.03.2015 16:00

@FreeWare_RK: Masz rację... Ale Avast nie jest taki zły z porównaniu z Avirą. Avast usunął mi u mojego brata 11 wirusów przy skanowaniu. Szacun. Co do dodatkowych rzeczy mogę się zgodzić. Kiedyś avast miał to za darmo dziś jest płatne :-(. Masz Comodo. To doskonale. PANDA też jest wyśmienita. Ale 360 Total Security, czy to nie czasami autorstwo IObit ? Nie lubię tego.

FreeWare_RK   11 #3412 28.02.2015 22:20

@Jaycob_2002: No to chyba nie względem Avasta bo Avast to trochę kiepsko chroni. Puszcza dużo syfu. Aviry też nie lubię w czystej postaci. Ja używałem i używam 360 Total Security oraz na drugim kompie Comodo Internet Security Premium. Panda Free AV też ponoć jest świetna w obecnej wersji :). Co do Avasta to mi nawpuszczał dziadostwa. W obecnej wersji mnie się nie podoba np. to, że niektóre rzeczy były za free a teraz są płatne. Ale to moja opinia. Akurat Avast na ustawieniach standardowych jest nie za dobry. Jak sobie zmienisz ustawienia to będzie lepiej ale jednak wciąż się go boję bo za dużo się testów na youtube naoglądałem gdzie Avast jak sito puszcza wirusy.

Jaycob_2002   5 #3411 28.02.2015 21:55

@FreeWare_RK: Mało skuteczny... Ja używam Avasta, a ty ?

  #3410 28.02.2015 11:17

Czy Avira free działa (skutecznie) na systemach x64 ?

duttypaul   3 #3409 27.02.2015 17:30

Witam. Otóż mam taki problem. Pobrałem dziś z oficjalnej strony Avirę Free Antivirus. Problem dotyczy tego, iż po zainstalowaniu wszedłem w zakładkę "Help", a później w "About Avira Free Antivirus" i zauważyłem, że wersja tego produktu to 2014 14.0.7.468, a jak wiemy jest już wersja 2015 15.0.8.624, pobierałem z oficjalnej strony, niby pisało 2015,a mam wersję 2014. Przez update literki nie zmieniły się na 2015, ktoś wie w czym problem? A może ktoś pobierał z dobreprogramy.pl i jest wersja 2015 15.0.8.624 ?

  #3408 26.02.2015 22:00

@Alvarez: co do firewall to sprawdz sobie czy masz wlaczonego systemowego firewalla albo jakis program czy cos ci go otwiera systematycznie no i przeskanuj system jakims mbam.parasolka zlozona to brak protekcji jednym slowem mozliwe ze masz infekcje i to calkiem powazna skoro ci avire wyłacza sprobuj ustawic haslo na wylaczenie protekcji

  #3407 26.02.2015 21:57

@Alvarez: Użyj fix problem

Alvarez   1 #3406 26.02.2015 17:25

Mam pytanie do użytkowników Aviry. Dlaczego za każdym razem po starcie systemu muszę włączać w niej FireWall ?
Tutaj screen : http://zapodaj.net/01c76c8e3e35a.png.html

Pytanie drugie. Co symbolizuje ikona złożonego parasola?
http://zapodaj.net/4c566ea3093a3.png.html

FreeWare_RK   11 #3405 23.02.2015 22:44

@Jaycob_2002: Więc jak będzie? Dobry? Czy mało skuteczny? Pytam jak uważasz bo ja nie korzystam z Aviry a jedynie z silnika który jest osadzony w 360 TS i Baidu. Samej czystej Aviry nie miałem zainstalowanej ... hmmm liczę, że z 4 lata na biedę.

Jaycob_2002   5 #3404 23.02.2015 22:24

@FreeWare_RK: Masz rację.

FreeWare_RK   11 #3403 23.02.2015 15:59

@Jaycob_2002: No to się zdecyduj czy dobra? Czy mało skuteczna? bo jedno z drugim się troche gryzie. Jeśli dobra to nie może być mało skuteczna.

Jaycob_2002   5 #3402 20.02.2015 02:52

Dobra, ale malo skuteczna. Z malarwe poszlo jej w ok. 85 proc.

polar7   1 #3401 14.02.2015 10:26

U mnie Combofix wykrył wirusa z aviry

  #3400 14.02.2015 09:29

Wszystkim polecam Avire w zamian za Avasta, dziurawego notabene... Używałem go dawniej nim Comodo zadomowij się na dobre u mnie :) Awaryjnie instaluję go gdy mam jakieś podejrzenia, a potrzebuję jego "krzykliwości" ;)

Polecam go osobom które boją się interakcji ze strony antywirusa i nie chcą myśleć co zrobić jak pojawi się komunikat. Nie ma się czym przerażać, bo i tak wciśnie się klawisz, tak jak przy instalacji, a program sam sobie poradzi, to takie proste... :D

:)

FreeWare_RK   11 #3399 13.02.2015 22:29

@dawidsab: I zmienić wygląd GUI bo ten się okropnie przejadł. Nie mogę patrzeć na niego już.

r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.