r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Blender 2.78a

Strona główna Mac Grafika Modelowanie 3D
Pobierz program wersja stabilna (Mac)

Bender to bardzo rozbudowany, otwartoźródłowy program do modelowania i animacji 3D, w którym znajdują się wszystkie narzędzia niezbędne do rzeźbienia i teksturowania modeli, oświetlania scen, animowania, a także renderowania.

Galeria programu

Przy tworzeniu modeli można korzystać zarówno z klasycznych brył, jak i kształtów organicznych (NURBS) i możliwość „rzeźbienia” ręcznego. Modele można teksturować na wiele sposobów, korzystając z gotowej biblioteki materiałów, tworząc własne mapy UV lub malując. Przy cieniowaniu można wykorzystać graf, reprezentujący kolejne kroki tworzenia efektów. Żmudne zadania można łatwo automatyzować, korzystając ze skryptów w Pythonie.

Modele można riggować, nałożyć kości i deformować (także wykorzystując efekty wolumetryczne), co czyni z Blendera świetne narzędzie dla animatorów i projektantów gier. Przy animacjach można wykorzystać efekty cząsteczkowe i symulować zjawiska fizyczne, jak grawitacja, sprężystość czy zachowanie płynów.

Do renderowania Blender może wykorzystywać różne renderery, ale domyślnie pracuje z bardzo dobrym, fotorealistycznym Cycles, wykorzystującym śledzenie promieni, efekty wolumetryczne, uśrednione oświetlenie globalne i zdolnym odtworzyć takie zjawiska, jak ambient occlusion.

© dobreprogramy

Publikacje powiązane

Blender renderuje dla VR, rysowanie idzie mu coraz lepiej

2
OPROGRAMOWANIE 29.09.2016 | Anna Rymsza (Xyrcon)

Świeżo wydany Blender 2.78 zabawi z nami dłuższy czas. Zespół pracujący nad programem zamierza powoli odchodzić od tej gałęzi rozwojowej i skupić się na Blenderze 2.8, więc w obecnej gałęzi nie należy spodziewać się rewolucyjnych nowości. Będą to raczej drobne poprawki już istniejących elementów. Podążając za ostatnimi trendami, silnik renderujący Cycles zyskał możliwość renderowania przestrzennych obrazów stereoskopowych, które można oglądać na goglach wirtualnej rzeczywistości. Mechanizm ten obsługuje także technikę łączenia tekstur na biegunach, która redukuje artefakty, gdy oglądający…

Blender zerwał z przeszłością: Windowsem XP i starym Pythonem

45
OPROGRAMOWANIE 21.03.2016 | Anna Rymsza (Xyrcon)

Zakończyły się prace nad wersją 2.77 Blendera – otwartego i darmowego programu do modelowania, renderowania, animacji i przygotowywania gier… a jeśli tak dalej pójdzie, to także do tworzenia animacji odręcznych. Zmian w tej wersji Blendera jest sporo, ale większość z nich to drobne poprawki. Przy modelowaniu nie sposób zauważyć nowego narzędzia do wykonywania operacji Booleowskich na modelach, dzięki czemu można szybciej przygotować bardziej skomplikowane kształty. Operacje zwykle wykonywane są w taki sposób, by oryginalne bryły zostały nienaruszone. Nowe narzędzie pozwala z kolei szybko…

Recenzje użytkowników

Zaloguj się, aby dodać swoją recenzję!

Komentarze

0 nowych
Nikt nie napisał jeszcze komentarza, możesz być pierwszy!
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.