r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Blender 2.78a

Strona główna Windows Grafika Modelowanie 3D
Pobierz program Asystent pobierania włączony zabezpiecz pobieranie

Blender jest bezpłatnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji. Jest narzędziem niezwykłym, z jednej strony minimalne rozmiary i dostępność za darmo, a z drugiej autentyczna konkurencyjność do takich pakietów jak 3DS MAX.

Galeria programu

Dzięki tej aplikacji, zabawa w 3D dostępna jest również dla osób dysponujących słabszym sprzętem. Blender oferuje naprawdę potężne możliwości, które nie sposób tutaj opisać (na łamach portalu znajduje się artykuł poświęcony tej aplikacji). Pierwszy kontakt z programem może wywołać jednak lekki szok gdyż interfejs użytkownika jest wysoce niestandardowy. Warto jednak nie załamywać rąk, praca równolegle z myszą i klawiaturą (nie jest to konieczne) jest naprawdę efektywna po osiągnięciu wprawy.

Zaletą pakietu jest jego uniwersalność. Blender wyposażony został w narzędzia do modelowania 3d, renderingu oraz animacji. Program umożliwia tworzenie gier oraz aplikacji 3D. Dzięki dużej popularności w naszym kraju, można znaleźć sporo materiałów na jego temat dostępnych w języku polskim co nie jest również bez znaczenia...

© dobreprogramy

Publikacje powiązane

Blender renderuje dla VR, rysowanie idzie mu coraz lepiej

2
OPROGRAMOWANIE 29.09.2016 | Anna Rymsza (Xyrcon)

Świeżo wydany Blender 2.78 zabawi z nami dłuższy czas. Zespół pracujący nad programem zamierza powoli odchodzić od tej gałęzi rozwojowej i skupić się na Blenderze 2.8, więc w obecnej gałęzi nie należy spodziewać się rewolucyjnych nowości. Będą to raczej drobne poprawki już istniejących elementów. Podążając za ostatnimi trendami, silnik renderujący Cycles zyskał możliwość renderowania przestrzennych obrazów stereoskopowych, które można oglądać na goglach wirtualnej rzeczywistości. Mechanizm ten obsługuje także technikę łączenia tekstur na biegunach, która redukuje artefakty, gdy oglądający…

Zjadacz programów wydrukowany na polskiej drukarce 3D – Zortrax M200

72
SPRZĘT 16.04.2016 | Anna Rymsza (Xyrcon)

W poprzednim materiale o tej świetnej drukarce 3D z Olsztyna obiecałam Wam prezentację bardziej skomplikowanego modelu. Oto on – ludek z naszego logo z policzkami wypchanymi dobrymi programami :-) Figurka, którą widzicie na zdjęciu, to jedno z trzech podejść do tematu. Eksperymentowałam z formą, odświeżając sobie znajomość Blendera i poznając możliwości drukarki. Wbrew pozorom jest sporo do poznawania. Podstawowa zasada to moim zdaniem korzystanie z operacji Boolea, a zwłaszcza z sumy. Jeśli dwie płaszczyzny będą się przecinać, oprogramowanie wyznaczające trasę ekstrudera potraktuje…

Recenzje użytkowników

To samo co u większości, czyli wieloplatformowość, wielozadaniowość, cena (jej brak), program jest open-source oraz ma duże wsparcie społeczności.
Nie do końca jest to dla mnie minusem, ale ma inny interfejs niż inne programy. Trudno się do niego przyzwyczaić, ale potem szybko się pracuje.
ocena użytkownika

Program ten jest obecnie wręcz ikoną open-source. Jest wielozadaniowy, jeśli za to chodzi o jego dostępność i cenę jest niezastąpiony. Może wprowadzić początkujących do animacji i modelowania 3D, może być też wykorzystywany przez profesjonalistów, a profesjonalne prace zrobione w Blenderze nie odbiegają jakością od prac stworzonych w konkurencyjnych, drogich odpowiednikach takich jak Cinema 4D, 3DS Max i Maya. Sam może nie jestem profesjonalistą w modelowaniu i animacji 3D, ale dzięki masie tutoriali i wsparciu społeczności potrafię w tym programie zrobić coraz więcej coraz szybciej, a same prace zaczynają być coraz ładniejsze i przypominające bardziej prace profesjonalisty. Mogę więc, mimo wszystko, mimo interfejsu, polecić ten program początkującym. Po pewnym czasie interfejs programu właściwie staje się przyjemnością w korzystaniu, bo łączy modelowanie klawiaturą i myszką. Przez to że program jest open-source każdy może go edytować. Może ja sam tego nie zrobię, bo na razie nie umiem dobrze programować, ale można zauważyć bardzo dużą ilość pluginów do Blendera, poza tym dostępność kodu odbija się też na szybkość rozwoju programu i na jego multiplatformowość (jest dostępny na praktycznie wszystko, ciekawe kiedy ktoś go uruchomi na Apple Watchu i PS4). Co do wielozadaniowości to nie można zaprzeczyć - znajdzie zastosowanie praktycznie we wszystkim co ma związek z grafiką - modelowanie, robienie animacji (nawet w 2D, mimo że ten program jest do 3D), edytowanie filmów, dodawanie efektów specjalnych i post-processing, a nawet edytowanie tekstur i tworzenie gier.

Jedyne wady jakie znalazłem w tym programie to lekkie miganie widoku 3D w Ubuntu w środowisku Unity oraz występujący czasem w dużych ilościach szum w renderowaniu przy użyciu Cycles Renderer (czasami szum można spotkać nawet przy większym samplingu). Są jednak poradniki mówiące o tym jak sobie z tym poradzić.

19.04.2016 22:43 | Recenzja do wersji 2.77a
Możliwość używania skryptów w Pythonie, licencja, wieloplatformowość
Ograniczenia architektoniczne: problem z wykorzystaniem więcej niż 64 GB RAM, brakuje obsługi renderowania rozproszonego
ocena użytkownika

Blender to bardzo funkcjonalny program jak mało który. Jego funkcje można rozszerzać i automatyzować dzięki interpreterowi Pythona. Gotowy projekt można renderować w konsoli: można wrzucić pliki na serwer i uruchomić renderowanie w trybie wsadowym. Ciekawą możliwością jest tworzenie gier.
Na procesorach x64 jest problem, jeśli projekt do renderowania wymaga ponad 64 GB RAM. Po części wynika to z architektury na jakiej jest uruchomiony, ale Maya jakoś ten problem obchodzi. Brakuje też renderowania na superkomputerze przez MPI i po sieci. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktoś zmodyfikował kod źródłowy w celu dodania obsługi wspomnianych funkcji. Już dziś można w internecie znaleźć sporo kompilacji dostosowanych do konkretnych wymagań albo z dodatkową funkcjonalnością.

19.01.2016 14:30 | Recenzja do wersji 2.76b
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
  #488 27.10.2016 19:04

@madus: dzięki

madus   4 #487 30.09.2016 21:46

Tym którym po uruchomieniu Blendera wyskakuje błąd, że nie znaleziono SDL2.dll można go pobrać stąd http://dlldir.com/wp-content/uploads/2016/02/sdl2.zip

Autor edytował komentarz w dniu: 30.09.2016 21:47
gooorylan1   4 #486 04.09.2016 21:27

już wyszła wersja blender 2.78 - premiera odbyła się 30 września - data wydania programu.
a tu moje 3D prace,zamieszczone na facebooku - jakby ktoś chciał je obejrzeć: https://www.facebook.com/gooorylin1/media_set?set=a.10205527610069592.1073741942...

Autor edytował komentarz w dniu: 20.10.2016 00:57
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #485 01.08.2016 22:23

No kurcze o wyższości Windowsa na Linuxem (bądź odwrotnie) wiele już napisano, ale wasze komentarze biją wszystko na głowę. Dla mnie program bezkonkurencyjny.

  #484 31.07.2016 13:47

@gooorylan1: ty stary spaner jesteś. nie spamuj tu już.

irokiee   8 #483 02.12.2015 09:20

@MarekVite (niezalogowany): ??o czym mowa??

  #482 30.11.2015 15:36

@gooorylan1: Wpadłeś w pułapkę. Kilka lat zainwestowane. Cierpliwość dla " upartych dzieciaków Blędaków " . Pisałem, BLENDER to Akademicki Gniot , ale nie dla naukowców. To jest jasne. Pisałeś o trudnych latach rozszyfrowania " Enigmy " . Przypominam że polscy naukowcy rozwiązali zagadki niemieckich nazistów. Korzystam z różnych programów. Płatnych również. Czy użytkownik powinien płacić za celowe utrudnienia ? . Tak aby cwaniak mógł naciągać np. lekarza na wieczne ulepszenia ? .-)

  #481 30.11.2015 15:17

@irokiee: Dostrzegam powolne pozytywne zmiany w kierunku humadoidalnym. Pisałem do towarzystwa BLENDER i nic. Poprosiłem Amerykańskich kolegów o wytknięcie im notorycznych " byków " . Amerykanom odpisali. Ciekawostka -)

irokiee   8 #480 09.11.2015 09:26

@gooorylan1: wiem, sam w nim robię :D dlatego malkontenctwo markavita tak mnie irytuje...

gooorylan1   4 #479 07.11.2015 23:17

@irokiee: ja bardzo polecam ten program - duże ma możliwości

gooorylan1   4 #478 07.11.2015 23:15

ja już dużo zrobiłem rzeczy w blenderze: wystarczy chcieć i mieć cierpliwość,pasje,mocny sprzęt i zdolności artystyczne - bo to idzie w parze z modelowaniem 3D
nie polecam tej aplikacji dla ludzi:
1.Niecierpliwych
2.mających słaby sprzęt - komputer z intelem pentuim 4 lub mniej
3.tych co nie są zdolni artystycznie - owszem wiem co mówie,bo 3D to jest dział bardziej artystyczny
4.rzecz - róbcie przede wszystkim to co lubicie i potraficie - bo nauka 3D może zająć latami - 3ds maxa rozpracowywałem 9 lat sam bez pomocy szkoły,kursów,studiów.Sam Tylko przez internet i pliki pdf i youtube uczyłem sie blendera i 3ds maxa.

Od razu mówie: Grafiki 3D nie nauczycie się w tydzień ani w miesiąc- może w 3 miesiące minimum,dlatego,że jest to bardzo obszerny dział którego trzeba się nauczyć: Teksturowania,modelowania,animacji,renderowania,animacji twarzy,NURBS,symulacja ciał stałych,modelowanie za pomocą spline-ów,modyfikatory,funkcje boolowskie itd itd

Autor edytował komentarz.
gooorylan1   4 #477 07.11.2015 23:08

@irokiee: dziękuje za zachęte: ja ju duo zrobiłem rzeczy w blenderze: wystarczy chcieć i mieć cierpliwość,pasje,mocny sprzęt i zdolności artystyczne - bo to idzie w parze z modelowaniem 3D

irokiee   8 #475 05.11.2015 11:40

@gooorylan1: chłopie... nie oglądaj się na innych... lubisz robić w Blenderze - to ok... wspaniały program za free... i do nauki podstaw i do większych zadań... a przede wszystkim możesz w nim zarabiać... (oczywiście jak ktoś się uprze może i na lewej MAYI czy 3D MAXIE - ale po co stres?) jak ciebie to interesuje to rób to... poznawaj techniki, ćwicz i ucz się... i nie daj się zepchnąć z obranej ścieżki... nie musisz od razu robić pełnometrażowego filmu w ultrahd...

Happy Blending! ;)

irokiee   8 #474 05.11.2015 08:17

MarekVite - większego malkontenta nie widziałem, jak żyję... Strata czasu na naukę Blendera - no oczywiście - wystarczy ściągnąć profesjonalną MAYĘ i ją scrackować, albo poudawać studenta - to przez 3 lata sobie poużywasz i od razu będziesz miał super profesjonalne efekty... albo pouczyć się na Houdini - też za free - ale nie komercyjnie...

Autor edytował komentarz.
gooorylan1   4 #473 03.11.2015 22:22

@MarekVite (niezalogowany): MarekVite (niezalogowany): czy mógłby mi pan doradzić jaką kartę graficzną do symulacji cząstek powinienem wziąć
moje parametry komputera to: As rock 990 fatality fx killer płyta główna,procesor: AMD FX 8350

  #472 27.10.2015 10:31

@gooorylan1: *** Bardzo dużo zjedzonego czasu a efekty kiepskie. Krytykując BLENDER TEAM, miałem na myśli prace symultaniczne. Wiele punktów ognia, wody, chmur 3D, pyłu, piasku, blików światła, latających obiektów np. owady. ciekawych faktur. Zwróć uwagę że przytłaczająca liczba programów nie przenosi faktur z modelami 3D. Projektowanie modeli 3D, polecam tworzyć w innych programach np. " animv095c " ( nie działa w Win 8.1 , w Win 7 nie wiem ). Używam do projektowania bez faktur. Warto opanować darmowego Rzeźbiarza ( Sculptris Alpha6 ). Zrobiłem miasto ze średnimi szczegółami i exportowałem do BLENDER.(OBJ). Tutaj zaczęły się schody z texturą, światłami o efektach cząsteczkowych ( chmury, gazy, ogień itd ) nie mam siły mówić. Proces renderingu jest przyjemny w użyciu( bez cząsteczek) . Ale bez treści na formach 3D. W temacie sprzętu masz b.dobry kompek ale karta Video ma tylko 2 GB. Teraz wystarczy. Jeśli przejdziesz przez początkowe etapy tworzenia animacji i zaczniesz modelować, symultaniczny Świat cząsteczkowy, będziesz musiał zmienić kartę Video, na min. 16 GB RAM dla textur( w tym cząsteczki}. Ale uważaj przy przyszłościowej wymianie karty Video. Tutaj jest dużo pułapek nieuczciwych producentów Kart Video. Bardzo szybkie karty Video z dopalaczami, wymagają dokładnego dopasowania do płyty głównej PC-a. Najprościej sprawdzisz to na wymagających grach. W przypadku błędów dopalacza, oddaj do sklepu. Szukaj porad u użytkowników sprzętu a nie w " Wielkich czasopismach technicznych " . Tylko z logicznych porównań , możesz dowiedzieć się prawdy. -))) narka

gooorylan1   4 #471 25.10.2015 01:39

zapraszam do obejrzenia mojej najnowszej animacji zrobionej w blenderze 2.76

https://www.youtube.com/watch?v=rVcltnKBrQQ

gooorylan1   4 #470 21.10.2015 21:34

@MarekVite (niezalogowany): Do MarekVite:
Szanowny panie Marku - czy przy takich parametrach też mi pan odradza bawienie się efektami specjalnymi:
przecierz ja nie mam byle jakiego komputera,a parametry mojego sprzętu to: AMD FX 8350 - ośmiordzeniowy procesor + do tego 32 GB ram,Nvidia Geforce Gtx 750ti 2 GB i dysk twardy 2 terabajty.Czy według pana te parametry do symulacji ognia,dymu,i innych efektów nie wystarczają?!!!
panie Marku Vite: polecam tutoriale do blendera Autora: Sardi Pax

https://www.youtube.com/channel/UCWUNJX8nRfmnA1QaP4B0I_Q

Autor edytował komentarz.
  #469 21.10.2015 05:17

@gooorylan1: Widziałem prezentację amerykanów powyższego produktu. Przegapiłeś pewien istotny drobiazg. BLENDER wykorzystywany jest w drobnej części do produkcji filmów SF. Bez potężnego zaplecza techniki i ludzi to tylko programik. Czego nie kryją amerykanie. Oczywiście statyczne obiekty, zgoda. Spróbuj zrobić Video z efektami ; ognia, wody, mgły, "wędrujących świateł " , animacji postaci a zobaczysz ile jest wart BLENDER Może do starości zdążysz . -))) narka

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.