Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Blogi i blagi

Mam już dość długi staż jeśli chodzi o blogowanie. Do tej pory popełniłem tyle wpisów, że można już do mnie mówić dziadku :) ... ale ja tu się nie przyszedłem chwalić :) W każdym razie cenię sobie blogowanie na łamach DP, pomimo tego że jestem autorem także własnych blogów, dla których poświęcam swój czas. To co mi się tu podoba, to możliwość skonfrontowania myśli z dość różnorodną grupą fanów technologii. Tu na DP jestem jednak, jak większość, głównie komentatorem. Jeśli jakiś wpis już popełniam to głównie jest on reakcją na jakiś inny temat, który się tu pojawił, a który wymaga większej treści niż komentarz.

Ostatnio jednak na DP pojawił się temat Windows 8. Nie mam nic przeciwko temu, tym bardziej, że osoby biorące udział w tym szalonym konkursie dość jednoznacznie tytułują swoje arcydzieła i tylko moim problemem jest jak o któryś z tych artykułów zahaczę. A jak już to i coś może skomentuję i może bywam czasami upierdliwy, i może (co tu i teraz przyznaję) nie mam często racji. Tego jednak bym oczekiwał, żeby ktoś mi udowodnił brak wiedzy, czy moją pomyłkę rzeczowymi argumentami, abym go więcej nie popełniał.

Tak to działa między innymi w środowisku naukowym. Naukowcy z przekory nazywają swoje twierdzenia - teoriami. Każdą teorię można podważyć. Dziś na przykład wydaje nam się, że nie można podważyć teorii kopernikańskiej. Współczesna nauka dostarczyła ku temu tylu dowodów, że trudno się z nimi sprzeczać. I to jest zdrowe. Żeby podważyć teorię Kopernika musiałbym podważyć wszystkie te dowody, które świadczą za nią. Tyle, że to nie Kopernik stworzył tę teorię, właściwie Kopernik nawet jej dostatecznie nie udowodnił, aby podważyć powszechnie uznawaną wtedy za prawdziwą teorię Ptolemeusza, który uważał Ziemię za centrum wszechświata. Teorię tę potwierdził Galileusz, który na podstawie swoich własnych doświadczeń skonfrontował teorie Kopernika i Ptolemeusza i udowodnił prawdziwość tej pierwszej.

Teoria Geocentryczna Ptolemeusza powstała ok. 100 lat przed naszą erą. Od razu została uznana za najbardziej prawdopodobną ponieważ odpowiadała powszechnej obserwacji otaczających nas zjawisk i częściowo udowadniała treść Pisma Świętego. Przez ponad 1500 lat nikt nie starał się jej podważać, ba nawet jak ktoś by chciał to zrobić to czekała go niechybna śmierć ze strony tych, którzy "myśleli" inaczej. Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że to co było dziełem Kopernika było późniejszą inspiracją dla twórczości Newtona, Darwina, Einsteina i innych, a w efekcie doprowadziło do tego, że możemy się dzielić swoimi myślami przez internet.

A jak by się potoczyły dzieje ludzkości, gdyby Kopernik udowodnił swoje twierdzenie jeszcze przed Ptolemeuszem? W zasadzie było to możliwe! Jak wspomniałem wcześniej to nie Kopernik pierwszy wymyślił heliocentryzm. Dokonał tego Arystarch z Samos trzy wieki przed Chrystusem. Kopernik doskonale wiedział o tej teorii i uniknął dzięki temu błędnych obliczeń Arystarcha określających odległości Ziemi i Słońca. Kopernik popełnił jednak błąd sądząc, że planety poruszają się po okręgach, choć w rzeczywistości są to elipsy. I to dopiero udowodnił Kepler w XVII w. Nauka jest więc dziwna i polega na tym, żeby podważyć błędne tezy poprzedników. Uznanie czegoś za prawdę niepodważalną może jednak zatrzymać rozwój cywilizacji na ponad 1500 lat.

Jak to się ma do tematu moich dzisiejszych wypocin? Słynny już konkurs Microsoftu na łamach DP pokazał mi, że wiele osób nie wie co to jest logika, związki przyczynowo skutkowe, argumenty, ortografia, a już na pewno sporo hołduje modnemu ostatni hasłu "szkoła jest do d...". Redakcja cieszy się, że przybyło wielu nowych blogerów, starzy blogerzy narzekają na rosnącą liczbę spamu na blogach, a ja coraz mniej mam tu chęci zaglądać.

Już dwa razy spotkałem się z sytuacją, że "... jeszcze nie prowadzi bloga"! Jak to nie prowadzi bloga?! Przecież jeszcze wczoraj komentowałem jego wpis! Okazuje się, że kolega się obraził i wykasował wszystko co do tej pory dokonał wraz z komentarzami wszystkich użytkowników DP, którzy raczyli poświęcić swój czas, aby przeczytać co miał do powiedzenia. Ciekawy przykład kolegi z awatarem klauna, który spłodził wpis o jednej z dystrybucji linuksowych, a kiedy wytknięto mu błędy uznał, że z taką społecznością to on nie będzie miał nic wspólnego i skasował swoje dzieło o miętowej rewolucji wpadając w otwarte ręce nowo-wydanego systemu firmy z Redmond.

Czy ja kogoś obraziłem? Nie wiem! W każdym razie istnieje opcja w silniku komentarzy dzięki, której można ewentualne bluzgi poddać osądowi redakcji, a ta zadecyduje, czy oponent nie złamał regulaminu. Ewentualnie istnieje prosta metoda zwana potocznie ignorancją, która skutecznie odstrasza tzw. trolle. Ostatnio próbowałem się dostać do wpisu z widgetu ostatnich komentarzy i tu też okazało się, że autor jeszcze bloga nie prowadzi. Komentarze są, a bloga nie ma! Cud!! Ludzie odrobina szacunku dla innych czytelników i trochę samokrytyki nie zaszkodzi.

Gdybym powiedział, że zawsze mam rację to nie miałbym racji. Lubię jak ktoś używa rzeczowych argumentów, aby podważyć moje teorie. Nie lubię się mylić i bardzo się cieszę jak ktoś mnie z błędu wyprowadzi. Obecny konkurs pokazuje jednak, że wiele osób pisze to "co jury chce usłyszeć", a jak coś jest niezgodne z faktami to tym gorzej dla faktów. Komentujących z zasady traktuje się jak osoby, które chcą nam przeszkodzić w zdobyciu nagrody głównej. Osobną grupę zajmują nowolinuksowcy, którzy po tym jak odkryli, jak ten system się instaluje, już wiedzą wszystko o jego działaniu. A już na pewno o tym jak on nie działa i co trzeba zrobić, żeby działał tak inne systemy.

Zwracam się więc z apelem do wszystkich tych, którzy dopiero się zarejestrowali, bo jest to wymagane, aby prowadzić blog na DP i co za tym idzie wziąć udział w konkursie - jest taka opcja, na którą trzeba zwrócić szczególną uwagę prowadząc blog na DP... traktujcie z powagą każdy komentarz, jeśli was obraża to zgłoście administracji. Jeśli łamie regulamin, to zgłoście administracji. Ale przede wszystkim nie piszcie głupot, to nie dostaniecie głupich komentarzy. Niestety niektórzy wchodzą tu, aby się czegoś dowiedzieć i po prostu tracą czas, bo niektórym się wydaje, że znają prawdę absolutną.

 

internet porady hobby

Komentarze

0 nowych
  #1 24.11.2012 10:26

Podpisuję się pod tym apelem. Jednakże wiele osób, które tak robią(nagle "nie prowadzą jeszcze bloga"), są po prostu młodzi. Sam jeszcze kilka lat temu(wstyd się przyznać) tak robiłem, wklejałem głupoty na fora i pisałem "żeczy", o których nie chcę dziś wspominać. Kiedyś dorosną i może jak ja stwierdzą, że warto jest pisać na temat, na który ma się coś do powiedzenia.
PS: Wcale nie masz takiego dużego stażu na blogu. Piszesz nieco dłużej ode mnie.

mikolaj_s   14 #2 24.11.2012 10:50

Osobiście nie wchodzę na żaden blog z wpisami o Windows 8 i problem z głowy :-)
Bloga nie ma co porównywać do nauki, tam od czasów Galileusza nie decyduje większość, erudycja, ani pozorna logiczność wywodu tylko twarde dowody empiryczne, Na blogu w dyskusji większość nie stara się dociec prawdy, tylko chce udowodnić swoją tezę, nawet wbrew faktom. W najlepszym przypadku dyskusja zamienia się w konkurs linków. Wklejenie linku do stroniczego portalu ma być ostatecznym dowodem. Do tego nie wiesz z kim korespondujesz, dyskusja z płatnym klakierem jest zupełnie bez sensu.

FL FAN   4 #3 24.11.2012 11:25

Jeśli chcesz rzeczowego tekstu, pełnego technicznych instrukcji, zimnych przekazów, ale przystępnych jednocześnie przy tym w 100 % poprawnych zarówno pod względem prawdziwości przedstawianych materiałów jak i ortograficznym - zapraszam do mnie - Schematyczne wpisy - a jestem tu w sumie jeszcze nowy i pokazałem jak pisać z głową...tak myślę. Możecie ocenić sami, staram się nie bełkotać tylko rzucać to, to i to, bez kompromisów.

WASZ FL GURU ;-) (żart)

Autor edytował komentarz.
Banan   10 #4 24.11.2012 11:35

@X.A.N.

Piszesz tak jakbyś miał ze 40 lat, a sam często jesteś od nich młodszy.

GregKoval   8 #5 24.11.2012 11:45

@X.A.N

Myślę, ze jeszcze do niedawna częściej zwracano na to uwagę innym. Teraz częściej zwraca się uwagę osobom, które zwracają uwagę, że to czepialstwo.

>>"Wcale nie masz takiego dużego stażu na blogu. Piszesz nieco dłużej ode mnie."

Jak wspomniałem w tekście, nie tylko na DP piszę bloga.

@mikolaj_s

Nadal jednak jest to dyskusja lepsza od dyskusji na zasadzie "bo tak i już".

@FL FAN

Oczywiście masz rację. Błąd poprawiłem. Przepraszam wszystkich fanów Redmond.

@Banan

Często to nie liczba lat decyduje o tym, tylko zdobyte doświadczenie.

  #6 24.11.2012 12:00

"a ja coraz mniej mam tu chęci zaglądać."

Dopisz mnie do listy...
Ja rozumiem, że postanowiono zrobić takie akcje, że MS jest głównym partnerem, że chcą reklamować nowy system. Ale to wszystko zostało jakoś niedograne i moim zdaniem zamiast ciekawej akcji wyszedł po prostu śmietnik... a przynajmniej coś, co go przypomina.

Zgadzam się również z piętnowaniem (?) osób, które wpadają, zostają słusznie skrytykowane i uciekają "zacierając za sobą ślady". Ja nie powiem, że jestem święty, bo w moim koszu też jest nieco wpisów, które miały sporo komentarzy. Zostały one jednak usunięte z powodów innych niż krytyka - boli mnie fakt, że usuwając okazałem niejako brak szacunku dla komentujących, ale to była inna sytuacja i ograniczył mnie regulamin bloga i serwisu DP jako takiego.

Nawet jednak gdyby ktoś mnie ostro zjechał, to czemu miałbym uciekać? Po to przecież publikujemy, po to oczekujemy krytyki, aby się z nią zapoznać i się doskonalić, prawda? Nie jesteśmy nieomylni, ale często pewni swojej "jedynej słusznej racji". Jedynie głos z zewnątrz może nam pomóc i wskazać błędy.

Autor edytował komentarz.
biomen   8 #7 24.11.2012 12:15

Haha czyżby autor wpisu rzucał mi wyzwanie? ;> Spoko. :D

GregKoval   8 #8 24.11.2012 12:24

@biomen

Dla mnie już same takie teksty jak "ten wpis jest przeznaczony tylko dla początkujących użytkowników" jest poniżej krytyki. Że niby początkujący mają inne standardy dotyczące tego, czy w tekście są głupoty, czy nie?

biomen   8 #9 24.11.2012 12:26

Specjalnie na twoje skromne, ukryte w tekście życzenie wrócę do tematów opisywanych przeze mnie wcześniej. :D Pamiętajmy również że krytyka gdy staje się zabawą, smakuje lepiej. ;>

januszek   19 #10 24.11.2012 12:33

Kurde blaszka, znaczy się, co? To nie Słońce krąży w okół Ziemi? ;)

Ave5   8 #11 24.11.2012 12:44

Faktycznie konkurs o Windowsie 8 jak dotąd skutkuje tylko zalewem spamu. Pojawiło się około 5 fajnych wpisów na temat Ósemki, ale myślę że to przypadkowa zbieżność czasowa i tak czy siak autorzy by je opublikowali. Na szczęście takie akcje są raz na jakiś czas, więc nie ma problemu.

FL FAN   4 #12 24.11.2012 12:45

Mnie nikt nie komentuje, nikt nie krytykuje (a bardzo bym chciał usłyszeć że się mylę choć jeden jedyny raz) od biedy raz na ruski rok ktoś coś napisze......ludzie nie chcą pisać, gdy nie ma co krytykować...... heh...... błędów nie mam w tekstach, a jak znajdę to poprawiam, bo szanuje ludzi którzy będą to czytać, przedstawiam prawdę, wszystko to co sam sprawdziłem - nie ma się do czego przyczepić ;-) Ale czekam, czekam i wytrwale rozglądam się za jakimś kąśliwym, złośliwym i pełnym uwag osobistych wrednym komentem który mam nadzieję lada dzień się pojawi.

FL FAN   4 #13 24.11.2012 12:46

A - ha .... i zastanawiam się czy na przykład mój wpis o Win 8 byłby satysfakcjonujący, jeśli będzie dotyczył tematu MEDIA CENTER.....który wałkowałem w wielu newsach dotyczących Win 8 (oczywiście wypisując komentarze szukajac prawdy o Media Center.)

Autor edytował komentarz.
bachus   20 #14 24.11.2012 12:56

Zdołowałeś mnie - a ja od wczoraj jestem znowu ostro wkurzony na W8 i chciałem coś naskrobać, koszulki mi się kończą. No ale dobra, napiszę o czym innym... o W8 jutro :D

GregKoval   8 #15 24.11.2012 12:59

@FL FAN

Nie każdego stać na program za ponad 1000 zł. Kto ma wiec komentować? No a w zasadzie osoby, które używają Fruity raczej wiele rzeczy z twoich tekstów już wiedzą.

oprych   13 #16 24.11.2012 13:12

A ja mam już serdecznie dość tego konkursu :(
Od kilku dni unikam blogu na dp.pl, bo 90% wpisów dotyczy 8smki, pomijając, że faktycznie niektóre są naprawdę niezłe, ale ile można?

Rozumiem, że reklama jest dźwignią handlu, ale naprawdę jest już lekka przesada. Nigdy nie zarzuciłem dp.pl, że są nieobiektywni itp., ale jakby nie patrzeć na blogu trwa mega nachalna promocja Win8 i ja na czas jej trwania mówię "nie, dziękuje, postoje"

FL FAN   4 #17 24.11.2012 13:14

"Nie każdego stać na program za ponad 1000 zł. Kto ma wiec komentować? No a w zasadzie osoby, które używają Fruity raczej wiele rzeczy z twoich tekstów już wiedzą."

@GregKoval

Ale wersję demo może pobrać każdy kto ma internet - taką której ja sam używam.
Zresztą jest ona pobierana 30, 000 razy dziennie ;-) Co mnie cieszy niezwykle, znaczy lepsze legalne i wolne od wirusów demo niż scrakowany syf od jakiegoś ZŁODZIEJA.

JESTEM PRZECIWNIKIEM PIRACTWA zresztą dziwne byłoby gdybym tak pisał o FL i zachwalał program jednocześnie używając skrakowanej przez jakiegoś ZŁODZIEJA wersji pełnej ale nielegalnej.

No i to prawda, część osób to zaawansowani użytkownicy, cześć początkujący - ja piszę do wszystkich, bo każdy może się zawsze czegoś dowiedzieć niezależnie od stopnia wtajemniczenia.

Wydałem nawet autorski przewodnik użytkownika FL Studio 10 w pdf czyli zbiór wybranych wpisów z mojego bloga. Muszę go jakoś opublikować i nadać sprawie bieg....

Autor edytował komentarz.
GregKoval   8 #18 24.11.2012 13:18

Tematyka samego konkursu nie jest zła, choć z góry tematami sugeruje co użytkownicy powinni pisać. W każdym razie jeśli ktoś już coś napisze i ktoś inny wytknie mu błąd, to obowiązują chyba jakieś normy publikacji bloga, których należy przestrzegać. Inaczej to po prostu brak szacunku dla czytelników i komentujących. Tłumaczenie, że pisze się "pod nagrodę" nic nie tłumaczy. To nie jest konkurs "podlizywaczy".

GregKoval   8 #19 24.11.2012 13:22

@FL FAN

Chodzi o to, że jest to program dość specjalistyczny. Osoby, które decydują się na jego używanie to zawodowi DJ, którzy już znają te podstawowe wiadomości, który ty publikujesz. Jeśli mógłbym coś poradzić. To sugerowałbym ozdobić teksty instrukcjami filmowymi, po polsku. Może to zachęci kogoś do ściągnięcia demo.

Ja w każdym razie poleciłem kiedyś twoje wpisy koledze, który się interesuje tą tematyką.

Autor edytował komentarz.
FL FAN   4 #20 24.11.2012 13:30

Piękne dzięki, za to że poleciłeś komuś moje wpisy ;-)

Mogę przesłać Twojemu znajomemu ten plik w pdf, jest szybszy i wygodniejszy w użyciu niż skakanie po stronach bloga. Nie ma sprawy, napiszcie tylko na mail, prześlę poradnik w odpowiedzi.

Zastanawiałem się nad filmikami, niby nie opisuję rzeczy piekielnie trudnych ale na pewno to by się przydało przy bardziej złożonych sprawach.

Choć myślę, (tak szczerze), że nic nie zastąpi kontaktu z "nauczycielem" który pokaże Ci wszystko przy komputerze, a Ty na żywo możesz patrzeć, zadawać pytania i się uczyć. Przydałby się prawdziwy kurs FL Studio - ciekawe ile osób by przybyło na takie zajęcia, nawet darmowe. Mnie to cieszy, że mogę przekazywać wiedzę, nauczyć czegoś innych, to wspaniała sprawa, niby drobnostka ale daje sporo satysfakcji. Kto wie.... może wyszkolę jakiegoś super DJ'a ;-) Wiem, że uczeń może przewyższyć nauczyciela i to chyba największa nagroda dla nauczyciela ? Ja tak to widzę. Nie ma nic lepszego niż rozwinięcie w kimś pasji do tego stopnia że się człowiek chowa przy efekcie swojej pracy, czyli przy swoim uczniu.

A-ha i przepraszam, że pod Twoim wpisem zawracam głowę z tym swoim FL.

Autor edytował komentarz.
Over   9 #21 24.11.2012 13:46

@FL FAN
Czytając twój wpis, nie mając przy tym pojęcia o czym piszesz bo programy muzyczne i większość programów do tworzenia muzyki nie są mi znane, więc o prócz pytań nie napisze nic krytykującego bo "się nie znam" na programach do tworzenia muzyki, więc nie oczekiwałbym mnóstwa komentarzy pod twoimi wpisami :) chyba że jest jakaś garść osób którzy na DP są zarejestrowani i w tym siedzą to wtedy by można podyskutować ;)
a tak to lipa

przemor25   14 #22 24.11.2012 13:47

Co do konkursu o Windows 8 to najbardziej uderza brak spójności (poza kilkoma wyjątkami) we wpisach poszczególnych blagerów. Ot takie coś co się nazywa "napiszę to co mi się nasunie na język".

FL FAN   4 #23 24.11.2012 13:57

@Overclocker

Ale nikt nie chce nawet nic złośliwie napisać, coś na przykład typu:
"a głupoty piszesz"
"nie znasz się"
"można to łatwiej i szybciej zrobić - znów widać że się nie znasz"
"w ogóle to cie nikt nie lubi"
"a zniknij i weź przepadnij"


No tak czekam na jakiś odosobniony unikatowy komentarz który się zawiruje pod moimi wpisami ;-)
Bo to przecież powinno też mieć jakieś barwy ;-) Ale ludzie są na to za "cFani" i nie dadzą się w to wkręcić ;-) widząc jak sobie żartuję w komentarzach pod newsami albo we w swoich wpisach o tym że uwielbiam Lady Gage - może to dlatego młodsza część widowni nie podnosi na mnie ręki ;-) W końcu Gagę wszyscy znają i kochają. Więc jak tu się przyznać, że Jean Michel Jarre jest moim guru ;) Niestety ludzie wyczuwają jakoś podświadomie że to żarty. Może jak zacznę dodawać swoje utwory to mnie przeklną, że szajs itp.a na to już jestem wyczulony niesamowicie ;-) ;-) Mogę się nawet obrazić porzucając twórczość pisaną i muzyczną na okres dwóch do trzech dni ....heh......

Autor edytował komentarz.
Over   9 #24 24.11.2012 14:32

@FL FAN
Pod Moim blogiem nie ma też za dużo komentów w zależności od tematyki,
Lubie napisać coś co potem wielu ludziom może w czymś pomóc i 2 przypadkach tak się stało ;)
Już pominę fakt ze z ortografia jestem na "bakier" ale głównie chodzi mi o treść która ma dotrzeć.
w moim wypadku wystarczyło napisać o Winrar'rze i Już bitwa w komentach była ;)
Jak znasz się na jakimś innym sofcie o prócz FL to napisz może więcej ludzi będzie mogło się wypowiedzieć, ja chętnie się wypowiem o ile będę miał coś do powiedzenia w danym temacie :)

FL FAN   4 #25 24.11.2012 14:42

A dlaczego mówi się "grafika KOMPUTEROWA" ? wielu pisarzy dziś używa procesora do pisania książek i nie twierdzą że to literatura KOMPUTEROWA ;-)

Over   9 #26 24.11.2012 14:47

@FL FAN
Co racja to racja ;)

bachus   20 #27 24.11.2012 14:59

Ja tylko dodam jeszcze jedno - bardzo mnie cieszy, że wpisy nie są na siłe "łubu dubu, łubudbu, niech nam żyje Windows naszego ludu", blogerzy starają się być obiektywni.

mikolaj_s   14 #28 24.11.2012 17:40

@bachus
Z blogiem jest jak z filmem jak za dużo gadają (i to ciągle na ten sam temat), a za mało akcji to robi się nudno ;) Wydaje mi się, że większość blogerów pisze pod jurorów tylko nieliczni piszą co na prawdę sądzą. Może ostatnio coś się zmieniło bo od jakiegoś czasu nie czytam wpisów o Windows 8.

pawelllek   6 #29 24.11.2012 17:51

@GregKoval
Ty idealisto! :-)

GregKoval   8 #30 24.11.2012 18:00

@pawelllek

Przecież ty też wiesz co to znaczy Regulamin Portalu. To żaden idealizm, że chcę aby piszący wzięli go sobie do serca.

Druedain   14 #31 24.11.2012 18:31

Cóż powiedzieć, trochę mi się cieplej zrobiło, gdy się okazało, że nie tylko ja mam chwilowo dość bloga :)

Krazajev   1 #32 24.11.2012 19:03

Nic nowego nie powiem, ale ten człowiek, który wcześniej mówił "Windows 8? Gówno!" teraz, gdy zaoferowano mu gadżety od MS tylko jeśli napisze kilka słów o Windows 8 (i nie oszukujmy się, wpis w którym Windows 8 zostanie doszczętnie zjechany raczej nie wygra), zmienia zdanie i pisze o 8 w superlatywach. Bynajmniej nie twierdzę że wszyscy tak robią, ale na pewno jakiś dość duży ułamek.
Niby tylko krowa nie zmienia poglądów, ale nie ulegajmy aż tak pieniądzom...

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #33 24.11.2012 19:36

Dołączam się do narzekających na blogi. 9 na 10 wpisów na głównej jest o Windowsie. Trochę kiepsko dla nowych moderatorów, bo redakcja ich nieźle wkopała - dała możliwość moderowania i równocześnie uruchomiła wysypisko śmieci... Ludzie ja rozumiem, że każdy chce napisać o Win, ale ile razy można czytać o instalacji i tych samych wrażeniach. Jeszcze chwila, a otworzę lodówkę i tam też będzie Win8.

Niby przybyło kilkunastu nowych blogerów... ale czy zostaną na dłużej niż czas konkursu, lub miesiąc po nim? Idę o zakład, że góra 1/10 - ale za to nie wiem czy nie ubędzie starych czytelników.

Co do meritum wpisu - usuwanie wpisów, bo jest dużo krytyki to wg mnie oznaka wychowania... pewnie się narażę i niejeden będzie chciał mi dopiec, ale ja widzę przyczynę w tym, że rodzice usuwali dzieciakom każdą przeszkodę spod nóg, zawsze dawali w szachy/warcaby wygrać, zawsze dziecko było najlepsze - a potem zaczyna się prawdziwy świat i lekko nie ma. Już nikt za nas nie zlikwiduje przeszkód... więc zaczyna się jakakolwiek krytyka, napomnienie, że są błędy merytoryczne i osobnik nie wie jak to przyjąć... tak jak to widzę... Szanujmy się - piszący czytelników, czytelnicy piszących.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #34 24.11.2012 20:53

@RaveStar

Napiszę tak. Te blogi ubntowników tylko powodują u mnie skoki ciśnienia. Nie wiem czego w tych szkołach dziś uczą, ale robią to źle. Cała kadra nauczycielska wraz z ministrami jest do wy...rzucenia.

Człowiek wchodzi na bloga, o zdawałoby się technicznych sprawach i oczekuje, że się czegoś dowie, a tu nic, ZERO, motyla noga, NULL, NIL. Tylko opluwanie jadem i wymyślanie bzdur.
Jako źródło podane świeżo wyedytowany artykuł na Wikipedii lub blog (koniecznie po angielsku) jakieś oszalałego fanatyka bazujący na plotkach i wymysłach autora. Autorzy chyba myślą, że tu każdy będzie bezkrytycznie łykać ich wypociny jak bocian żaby, czy kiwać głową lub głaskać po główce jak Pani w przedszkolu.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #35 24.11.2012 21:11

Fakt niektóre wpisy wołaja o pomstę ale to blog, każdy pisze to co chce. To czytelnicy weryfikuja czy chcą to czytać czy nie. Gorzej jak niektóre miałkie wpisy ląduja na głównej. :(
Nikt nas nie zmusza do brania udziału w konkursach czy eventach.
Skoro ty nie uczestniczysz, to co cię obchodzi kto bierze udział ?? Ja np nie brałem udziału w konkursie z diodą, nie znam sie na serwerach Windowsa, od zawsze korzystałem z Debiana lub openSUSE.
Znam ludzi , którzy wolą serwerowe Windows i ja ich nie potępiam. Niech każdy używa tego co chce.
Ja używam i Windows i openSUSE. Ostatnio naprawdę chciałem się przekonać do UNITY na ubuntu ale po mięsiacu katowania powiedziałem że to nie dla mnie . Ale nie piszę o tym jaki to ubunty zły i niedopracowany a taki dla mnie jest. To moje zdanie i popartee moim doświadczeniem. Tak samo robią inni.
Wolę Windows nad Linux ale znam jeden niereformowalny przypadek, który używa w firmie OS X Server. Nie nawracaj nikogo na siłę ... Nie tędy droga.

Autor edytował komentarz.
  #36 24.11.2012 21:55

@Banan
Po prostu jak patrze na swoje wypociny z przed dwóch lat i widzę ten dystans to myślę, że jeszcze dwa lata temu byłem niewiarygodnym debilem. Oczywiście jestem świadom, że za dwa lata powiem mniejwięcej to samo. Co do tej "młodości" to faktycznie mocno przesadziłem, bo miałem na myśli ludzi młodszych od(niezbyt starego) mnie. Może to i racja, że czuję się starszy niż jestem.
@GregKoval
Łups... Ślepota mnie dopadła.
@Druedain
Ja jakoś naturalnie filtruje treści, które mnie interesuję i nie muszę rezygnować z czytania blogów, ani pić w trzkcie czytania melisę :).
@Pangrys
Zgadzam się z tobą w całości.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #37 24.11.2012 22:02

@X.A.N.
Może nie debilem a userem bez doświadczenia z wąskim horyzontem. Po to są blogi by dyskutować, spierać się i wymieniać doświadczeniem. Korzystajcie z tego pełnymi garściami, nie przyjmujcie niczego jako pewnik. Spróbujcie sami, już wiedząc czego szukać i wyróbcie sobie sami opinie. Miejcie otwarty umysł i nie negujcie wszystkiego w czambuł bo jest lub nie jest Open Source.

Przede wszystkim myślcie :)

Autor edytował komentarz.
DelphiX   7 #38 24.11.2012 22:11

Nie wiem o tym myśleć. W swoim jednym, ale obszernym wpisie o Windows 8 pochwaliłem ten system bo mi się po prostu podoba. Zawsze pracowałem na XP i dla mnie w porównaniu z 8 jest przepaść - głupi explorer ile ma teraz funkcji. Nigdy nie pracowałem, ani nie byłem fanem linuksa, ale widziałem wpisy ludzi którzy w newsach pisali że 8 to gowno, a potem go chwalili (po ogłoszeniu konkursu)

BTW: W ogóle nie pobrałem 8 do konkursu, tylko parę tygodni temu by sprawdzić czy mój program chodzi na niej dobrze - no i mi się spodobała, a opinie innych mam gdzieś (najczęściej nie testowali)

  #39 24.11.2012 23:01

"Nigdy nie pracowałem, ani nie byłem fanem linuksa, ale widziałem wpisy ludzi którzy w newsach pisali że 8 to gowno, a potem go chwalili (po ogłoszeniu konkursu)"

Naucz się poprawnej interpunkcji. Powinno być: bez przecinka przed "ani", pomijam brak polskich znaków w Twojej wypowiedzi i kropek na końcach zdań.

foreste   15 #40 25.11.2012 03:54

Moim zdaniem blog stracił na jakosci po wprowadzeniu tych konkursów , bo przed tym były rózne tematy czy o windows i linux czy inne a teraz sznurem windows 8/serwer , ja czekam na koniec tej głupiej akcji i do normalnych wpisów jak były przed tymi konkursami , bo teraz to wygląda jak bilboard reklamowy microsoftu niż blog użytkowników dp :(.

command-dos   18 #41 25.11.2012 08:51

"Moim zdaniem blog stracił na jakosci po wprowadzeniu tych konkursów..." - dokładnie, takie same mam odczucia. Pomijam to, że mam teraz parę innych zajęć i rzadko tu zaglądam, ale jak zaglądam, to zawsze mam win8 - bez przesady, ale przeczytałem jeden blog o 8-ce (Masakry) i na tym skończyłem - not interested...

Do apelu przyłączam się. @GregKoval - Twój wpis jest perełką wśród tego całego łajna teraz na blogach - delektowałem się każdym Twoim słowem ;) słuszne uwagi, trafne wnioski - ciężko się nie zgodzić. Dzięki za wpis.

  #42 25.11.2012 13:09

Mnie w dalszym ciągu "mierzi" to, iż zdecydowana większość wpisów na blogach dedykowane są dla "początkujących"; przez ten rok przybyło naprawdę sporo "nowych blogerów", którzy liczą tylko na konkursy i bonusy od administracji, lecz zdarzają się i tacy co powielają już istniejące tzw. newsy, szpecąc je swoim niemrawym tłumaczeniem; pozostaje zauważyć, gdyby Ci blogujący mający jakieś większe doświadczenie i wiedzę o tym co chcą przekazać udzielali się na forach specjalistycznych, byłaby zdecydowanie większa rzesza osób "gramotnych", więcej pozytywnych komentarzy i więcej "doświadczonych" w użytkowaniu; a tak trąbienie w kółko o "pupie Apolla" staje się po prostu nudne (no ale te "konkursyyyy" poziom mają trzymać.

Draqun   9 #43 25.11.2012 13:41

@GregKoval
Fakt. Przyznam rację, że jesteś dziadek. Dość długo śledzę twoje teksty dotyczące KDE, jeszcze z czasów konqiKLUB.

Druga sprawa. Nie widzę sensu w usuwaniu wpisów. Napisałem głupoty? Dobrze muszę to przełknąć. Kto ma pamiętać te głupoty i tak przypomni sobie o i mi je wytknie ;).

Dzisiaj już rzadko odwiedzam DP w celach pisania. Posiadam od groma projektów na uczelni, walczę z assemblerem i aktywnie uczestniczę w kole naukowym więc nie mam czasu pisać tekstów mimo, że z chęciom bym coś naskrobał na ten czy inny temat. Chciałbym napisać własny blog w php jednocześnie prowadząc wpisy na ten temat co i jak zostało zrobione jednakże nie mam czasu.

Wysyp wpisów o Win8 jest straszny. Przeczytałem może 2 wpisy ludzi, którzy faktycznie przedstawiali dwa inne punkty widzenia. To mi starczy. Sam może napiszę coś na ten temat jak tylko minie ta fala ochów i achów a ja znajdę powód rozstania się z 7 i czas na testy.

A tymczasem uciekam, bo zamiast pomóc w pisaniu projektu zapisuję komentarz.

Pozdrawiam. Do "zobaczenia"

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #44 25.11.2012 16:46

A ja nie do końca rozumiem to wasze narzekanie na te blogi o Win8. Jak jest mało wpisów w tzw. martwych sezonach to ludzie narzekają, że nic się na blogu nie dzieje. Teraz mamy wysyp blogów to jest narzekanie na nadmiar. Wychodzi na to, że narzekanie u Polaków to sport narodowy. Jak by nie było to ktoś zawsze będzie narzekał.
Natomiast co do jakości większości wpisów o Windows 8 to raczej wypowiadać się nie będę to ich poziom jest.. no powiedzmy zaskakujący.

strzałeczka   5 #45 25.11.2012 16:56

Fajny wpis .... Każdy próbuje swoich sił w konkursach, w pisaniu bloga z różnymi rezultatami. Ale znam przypadki kiedy ktoś coś napisał, miał jakiś błąd poprawił a w komentarzach było "wpis do usunięcia" i co w takim przypadku zrobić? Posłuchać kolegów z doświadczeniem i usunąć wpis, a tym samym wszystkie komentarze czy zostawić ....

A co do wpisów o Win8 jest tego za dużo, fajnie jest poczytać o czymś innym. Mam nadzieję, że jak się skończy to wrócimy do normalności.

tfl   8 #46 25.11.2012 17:08

@Shaki81

No prosze Cie... bo mi sie zacznie wydawac, ze nie mowisz calkowicie powaznie i "od siebie". Brak blogow jest problemem, ktory mozna porownywac do braku chleba w sklepach. To, ze rzuca zaplesniala niejadalna papke w ilosciach ogromnych nie oznacza, ze wszyscy zaczniemy sie cieszyc.

gowain   19 #47 25.11.2012 19:29

@Shaki81 nie problemem jest ilość wpisów, ale jakość i monotematyczność - mam też napisać o win8, to co wszyscy, tylko po to, żeby wziąć udział w konkursie? Bo takie niestety są przesłanki 90% piszących - napiszę cokolwiek, nieważne czy to będzie cienkie czy składne - liczy się wpis. Niech pomyślą Ci co chcą napisać - niech się wysilą, spróbują wykombinować coś nowego, ciekawego - mnie już nie interesuje jak 20 raz instaluje się win8 i jak się go odpala i dlaczego są kafelki, a nie ma menu start. To są totalne bzdury - tego nie da się czytać. I nie wyskakuj tu o narzekaniu, jako sporcie narodowym Polaków, bo upraszczasz maksymalnie sprawę - mam się cieszyć 20 nowymi blogerami, z których część nie umie poprawnie złożyć zdań, część wkleja ścianę teksty, część publikuje teksty, które są praktycznie identyczne jak inne? Wolę starych blogerów, którzy mieli coś ciekawego do napisania. Lubie np. testy Banana, któremu może i ostatnio wychodzą proste testy, ale zawsze się dowiem czegoś nowego, dowiem się o jakimś ciekawym sprzęcie. Lubię Twoje serie wpisów, z których często się idzie uśmiać. Lubię czytać wpisy Pangrysa o sprzęcie - jak i wiele, wiele innych, dobrych wpisów, ale niestety jak na razie trwa festiwal miałkiego pisania o Win i odechciewa się czytania.

Autor edytował komentarz.
foreste   15 #48 25.11.2012 20:12

Te konkursy to akcja marketingowa microsoftu , wykorzystując psychologie , wykorzystania normalnych ludzi do robienia reklamy produktu a zachęta jest nagroda , bo użytkownik jest najlepszym marketingowcem , jak powiedzenie mówi jak ma sąsiad to ja tez ;).

Druedain   14 #49 25.11.2012 20:51

@Shaki81 A ja dla odmiany chciałbym Ci napisać, że się z Tobą nie zgadzam :P . A tak serio, to serio się nie zgadzam i wypraszam sobie sprowadzanie mojej osoby do kolejnego egemplarza Polaka, bo to totalnie nic nie definiuje, jest tylko głupim uproszczeniem, o czym trochę łagodniej napisał gowain… Z resztą gdybym Cię poprosił byś mi wskazał gdzie i kiedy narzekałem na małą ilość wpisów, to pewnie skończyło by się bez odbioru, bo takiego czegoś zwyczajnie nigdzie nie znajdziesz.

Quest-88   15 #50 25.11.2012 21:38

Shaki, no proszę Cię. Kto narzeka? Redakcja szczyci się tym, że mają 7 milionów czytelników. Sami czytelnicy blogów to bardzo nieskonkretyzowana grupa. Uważasz, że "narzekają" te same osoby? Ja myślę, że raz wypowiadają się ludzie, którzy chcieliby zachować "płynną liczbę" nowych wpisów na głównej (w odpowiedniej jakości), a za innym razem wypowiadają się ludzie, którzy po prostu mają dosyć tego informacyjnego floodu. Ty możesz narzekać na narzekających, i jeszcze meritum problemu przesuwać w inną orbitę, ale *prawda jest taka* (uh, ale łasica!), że na głównej jest przesyt trywialnych informacji odnośnie Windows8.

Dziwi mnie Twoja postawa. Jeszcze niedawno królował tutaj wątek "władza w ręce ludu", a gdy lud sygnalizuje, że coś jest nie tak, bagatelizujesz zgłoszenia. "Zaskakujący poziom wpisów" to bardzo ładny eufemizm na to gówno, które moderacja przepuszcza, a nie powinna.

... ... ...   3 #51 26.11.2012 04:42

Może po prostu oddzielna podstrona dla wpisów konkursowych? Główna blogów byłaby wolna od zalewu monotematycznych wpisów o W8, podczas gdy ci co chcą je czytać, będą mogli je dalej czytać. No ale wtedy jednak spadłaby poczytność wpisów, spadłby efekt marketingowy dla W8 i Microsoft nie byłby taki zadowolony z akcji... ale co to obchodzi czytających blogi?

GregKoval   8 #52 26.11.2012 04:59

My nic nie mamy do tematyki tych wpisów, tylko do ich jakości. Naprawdę chciałbym poczytać coś nowego o Ósemce, a tu ciągle to samo co już było naście razy wcześniej. Odrobina samokrytyki powinna towarzyszyć każdemu kto napisze coś jeszcze na ten konkurs. I niech przeczyta najpierw wcześniejsze wpisy kolegów, żeby się nie powtarzać.

Jaahquubel_   13 #53 26.11.2012 11:21

"coraz mniej mam tu chęci zaglądać"
+1

"Naukowcy z przekory nazywają swoje twierdzenia - teoriami."
Mylisz znaczenia słowa "teoria".
Twierdzenie to twierdzenie - jedno. Teoria w znaczeniu, którego używasz, to zbiór hipotez (wielu). Ale jest też inne znaczenie słowa "teoria", mianowicie kompletny zbiór twierdzeń z danej dziedziny, a nawet jakaś dziedzina.
Naukowiec nie nazywa swojego twierdzenia teorią. Albo zbiór jego tez (twierdzeń) jest teorią, albo jego (hipo)teza jest teorią.
Patrz: http://sjp.pwn.pl/slownik/2577924/teoria

Co do istoty wpisu zaś, to się zgadzam. :)