r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Chcesz być eSportowcem? Pośpiesz się, bo według badań umiejętności gracza pogarszają się już od 24 roku życia

Strona główna AktualnościROZRYWKA

W świecie, w którym eSport wszedł do mainstreamu i bycie pr0 graczem staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem kariery zawodowej, wielu zastanawia się przede wszystkim ile tak można grać. Chociaż zwycięzcy kolejnych turniejów oraz zdobywcy setek tysięcy dolarów utrzymują, że długo, sprawie postanowili przyjrzeć się niedawno naukowcy. Okazało się niestety, iż po ukończeniu 24 roku życia oko i ręka chodzą coraz wolniej...

Wyjściem do przeprowadzenia testów pośród przeszło 3 tysięcy grających w StarCrafta II (w wieku 16-44 lata) było ogólnie panujące przekonanie, że problemy z koordynacją zaczynają się bliżej 50-ki. Tak by wynikało z ogólnej obserwacji populacji, ale maniacy klikania myszą to zupełnie inne środowisko, dzięki któremu udało się szybciej wychwycić opóźnienia, powiązane ze zwyczajnym starzeniem się organizmu. Jeszcze zanim licznik egzystencji wskaże nam ćwierć wieku, rozpocznie się spadek zdolności poznawczych.

Obserwowanie w żywiole tylu fanów strategii firmy Blizzard, gdzie o zwycięstwie decyduje zdolność szybkiego podejmowania decyzji i wprowadzania ich w życie, a także spodziewanie się kolejnych ruchów rywala (trochę jak w szachach), pozwoliło na dokładne pomiary opóźnień między rozeznaniem się w bieżącej sytuacji na ekranie, a odpowiednią reakcją na to, co widzimy. Przeciętny 39-letni gracz jest o około 150 milisekund wolniejszy w czynach od kogoś z 24 latami na karku. Kwestia stażu, a więc bycia starym (dosłownie) wygą, ale za to z ogromnym doświadczeniem w grze, nie wpłynęła w znacznym stopniu na wynik badania, zwłaszcza że przeprowadzono je pośród osób z różnorakich grup, od grających od niedawna po tych będących ze StarCraftem II od premiery. Drudzy znają więcej sztuczek, lecz starzeć się starzeją...

r   e   k   l   a   m   a

Zainteresowanych tematem odsyłam do pełnej treści opublikowanego w sieci badania, gdzie znajdą nie tylko dokładną metodologię, ale także towarzyszące mu liczby, wykresy oraz bardziej szczegółowe wnioski. Jeżeli ktoś po przekroczeniu magicznej bariery 24 lat nagle poczuł, że gorzej sobie radzi w grach, a czasem w ogóle mu nie idzie, to jak widać nie ma w tym nic niepokojącego. Ot, życie zwyczajnie. Mieliście już swój growy kryzys?

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.