r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dev-C++ 5.11

Strona główna Windows Programowanie Środowiska programistyczne
Pobierz program Asystent pobierania włączony zabezpiecz pobieranie

Dev-C++ jest darmowym i niezwykle popularnym wśród użytkowników systemu Windows zintegrowanym środowiskiem programistycznym IDE, obsługującym język C i C++. Z jednej strony stanowi ono doskonałe narzędzie pracy dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w świecie programowania, z drugiej natomiast dobrze sprawdza się również podczas tworzenia rozbudowanych projektów.

Galeria programu

Dev-C++ wyposażony został we wszystkie niezbędne programiście narzędzia i funkcje, pozwalające usprawnić wykonywaną przez niego pracę. Środowisko pomimo dużej liczby opcji jest proste w obsłudze, na co w dużym stopniu wpływa przejrzysty i intuicyjny interfejs graficzny. Umożliwia tworzenie zarówno niewielkich programików konsolowych, jak również aplikacji z interfejsem graficznym, statycznych i dynamicznych bibliotek oraz programów wykorzystujących możliwości bibliotek graficznych Direct3D lub OpenGL.

Wśród oferowanych funkcji znalazł się m.in. mechanizm kart, pozwalający pracować z wieloma plikami jednocześnie (także w trybie pełnoekranowym), wbudowany klient systemu kontroli wersji CVS itp. Nie zabrakło również wysoce konfiguralnej opcji kolorowania składni, przeglądarki klas wykorzystywanych w projekcie, a także niezwykle przydatnego w tego typu oprogramowaniu mechanizmu skrótów klawiszowych, pozwalającego na sprawne i szybkie wykonywanie częstych operacji np. kompilacji kodu. Dev-C++ daje możliwość importu projektów z programu Visual C++.

Środowisko bazuje na kompilatorze GCC, a jego podstawowa funkcjonalność może być przez użytkownika dowolnie rozszerzana za pośrednictwem tzw. DevPacków o obsługę kolejnych bibliotek, szablonów itp.

Uwaga!

  1. Do pobrania dostępna jest również wersja portable, nie wymagająca instalacji w systemie i gotowa do użycia tuż po ściągnięciu.
© dobreprogramy

Recenzje użytkowników

Prosty interfejs, poprawne kolorowanie składni, dobry na początek
Małe możliwości personalizacji, brak czarnego tła, mimo wszystko dość prymitywny
ocena użytkownika

Ogólnie bardzo lubię z Deva korzystać, tak na uczelni jak i w domu. Z reguły robię miniaplikacje i miałem zainstalowanego Visuala, no ale po co "do transportu dwóch osób angażować autobus".. Do mniejszych projektów jak najbardziej polecam, nie muli nawet dość słabego laptopa i działa sprawnie.

27.01.2016 20:57 | Recenzja do wersji 5.11
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
Betacam   2 #56 04.08.2016 15:09

Szybki, stabilny, przejrzysty. Czego chcieć więcej?...

  #55 27.01.2016 12:42

@?? (niezalogowany): Klikasz prawym i "wysuń", powinien zniknąć.

  #54 13.01.2016 12:11

Czemu ten plik jest w formie jakiegoś wirtualnego dysku? Teraz mam ten dysk jako G, jak się go pozbyć z komputera?

darek719   37 #53 30.10.2015 20:39

darmowe zintegrowane środowisko programistycznym IDE

Autor edytował komentarz.
Googi   3 #52 15.10.2015 23:53

@kop524: Nieprawda !
To stara strona która zatrzymała się na wersji 5 beta !

kop524   4 #51 11.08.2015 10:01

Witam proszę o aktualizację linku do str. prod.: http://www.bloodshed.net/devcpp.html
Tam są linki do najnowszy wersji i inne info :)

  #50 12.04.2015 20:04

O wiele lepszy jest CodeBlocks, ma więcej funkcji i jest multiplatformowy. Bardzo dobry dla kogoś, kto przenosi swoje projekty pomiędzy systemami. Jak ktoś pisze tylko dla Windows, to już chyba lepiej Visual Studio.

  #49 20.03.2015 21:52

Pojawiła się wersja 5.10 świetnego programu Dev-C++

  #48 18.03.2015 17:45

Strona projektu dev-c++ http://orwelldevcpp.blogspot.com/ nie działa, czyżby projekt umarł?

Ayaritsu   4 #47 15.02.2015 10:59

Dobry program dla początkujących, jednak do poważniejszej pracy się nie nadaje:)

ceplusplus   2 #46 06.02.2015 19:46

@Piotrek_20: Do tej pory po monitorze plączą mi się literki podczas kodzenia. Co będzie jak do nich kiedyś dołączą dzieciaki plączące się po dywaniku? :D

Piotrek_20   10 #45 06.02.2015 13:10

@ceplusplus: To racja :)

ceplusplus   2 #44 04.02.2015 19:03

@Piotrek_20: Zaraz po małżeństwie ;)

Piotrek_20   10 #43 03.02.2015 20:53

@ceplusplus: "kodzenie" to świetna rzecz! :)

ceplusplus   2 #42 03.02.2015 19:08

@Piotrek_20: Moja luba początkowo nie mogła zrozumieć co takiego romantycznego jest w kodzeniu, szczególnie gdy potrafiłem trzy godziny nie odpisywać na wiadomość ;)

Piotrek_20   10 #41 03.02.2015 16:00

@ceplusplus: ha ha :)

ceplusplus   2 #40 02.02.2015 18:49

@Piotrek_20: To się nazywa miłością od pierwszej kompilacji ;)

  #39 02.02.2015 12:01

niedługo 5.10 czy 6.0 jak czujecie?

  #38 29.01.2015 22:01

Witam.
Czy oprogramowanie napisane i skompilowane w Dev-C++ może być rozprowadzane na licencji komercyjnej
czy też musi być udostępniane na licencji GPL ?

  #37 27.01.2015 19:25

Kolekcje
InitializeComponent();
}

private void btnDodaj_Click(object sender, EventArgs e)
{
//odczyt danych z textBoxa i zapis do zmiennej element
string element = tbElement.Text;
//dodawanie zmiennej element do kolekcji
cbKolekcja.Items.Add(element);
//czyszczenie textboxa
tbElement.Text = "";
//komunikat o ilości elementów w kolekcji
MessageBox.Show("Ilość elementów w kolekcji: " + Convert.ToString(cbKolekcja.Items.Count));
}

private void btnUsun_Click(object sender, EventArgs e)
{
//sprawdzenie czy został wybrany element w cbKolekcja //-1 gdy nic nie wybrano
if (cbKolekcja.SelectedIndex == -1)
MessageBox.Show("Nie wybrano żadnego elementu w comboBox!");
else
{
//usuwanie aktualnie wybranego w comboBox elementu (po indeksie)
cbKolekcja.Items.RemoveAt(cbKolekcja.SelectedIndex);
}
}

private void btnWyczysc_Click(object sender, EventArgs e)
{
cbKolekcja.Items.Clear();
}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
string element = tbElement.Text;
//czyszczenie textBoxa
tbElement.Text = "";
//dodawanie elemntu do ListBox
listBox1.Items.Add(element);
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (listBox1.SelectedIndex > -1)
listBox1.Items.RemoveAt(listBox1.SelectedIndex);
else
MessageBox.Show("Nie wybrano żadnego elementu");
}

private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
listBox1.Items.Clear();
}Tablice jedno i dwuwymiarowe:
InitializeComponent();
}

private void statycznaToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
//deklaracja tablicy jednowymiarowej statycznej
string[] dniTygodnia = new string[7];

//wpisywanie danych do tablicy
dniTygodnia[0] = "Poniedziałek";
dniTygodnia[1] = "Wtorek";
dniTygodnia[2] = "Środa";
dniTygodnia[3] = "Czwartek";
dniTygodnia[4] = "Piątek";
dniTygodnia[5] = "Sobota";
dniTygodnia[6] = "Niedziela";

//odczyt elementów z tablicy i zapis do textBoxa
//tBWynik.Text = dniTygodnia[3];

//nagłówek
tBWynik.Text = "Dni tygodnia:\r\n";
//wypisywanie w pętli elementów tablicy dniTygodnia
for (int i = 0; i < 7; i++)
{
tBWynik.Text += dniTygodnia[i] + "\r\n"; //"\r\n" oznacza przejście do nowej linijki
}
}

private void statycznaToolStripMenuItem1_Click(object sender, EventArgs e)
{
//deklaracja tablicy dwuwymiarowej statycznej 10 x 10
int[,] tabMnozenie = new int[10, 10];
//obliczanie i wpisanie tabliczki mnożenia do tabMnozenie
for (int i = 0; i < 10; i++)
{
for (int j = 0; j < 10; j++)
{
tabMnozenie[i, j] = (i + 1) * (j + 1);
}
}

//wyświetlanie tabliczki mnożenia
tBWynik.Text = "Tabliczka mnożenia\r\n\t1\t2\t3\t4\t5\t6\t7\t8\t9\t10\r\n";

for (int i = 0; i < 10; i++)
{
//dodawanie nagłówka wierszy
tBWynik.Text += Convert.ToString(i + 1) + "|";
for (int j = 0; j < 10; j++)
{
tBWynik.Text += "\t" + Convert.ToString(tabMnozenie[i, j]);
}
tBWynik.Text += "\r\n";
}
}

private void dynamicznaToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
//pobieranie dlugosci tablicy
int lk = Convert.ToInt32(numLK.Value);
//deklaracja tablicy jednowymiarowej dynamicznej
int[] tabD = new int[lk];
//obliczanie wartości elementów tablicy jako kwadratów indexu
for (int i = 0; i < lk; i++)
{
tabD[i] = i * i;
}

//wyświetlanie danych z tablicy
for (int i = 0; i < lk; i++)
{
tBWynik.Text += "\t" + Convert.ToString(tabD[i]);
}
}

private void dynamicznaToolStripMenuItem1_Click(object sender, EventArgs e)
{
//pobieranie wymiarow tablicy
int lk = Convert.ToInt32(numLK.Value);
int lw = Convert.ToInt32(numLW.Value);
//deklaracja tablicy dwuwymiarowej dynamicznej
int[,] tab2D = new int[lw, lk];
//obliczanie tabliczki mnozenia
for (int i = 0; i < lw; i++)
{
for (int j = 0; j < lk; j++)
{
tab2D[i, j] = (i + 1) * (j + 1);
}
}

//wyświetlanie tabliczki mnożenia
tBWynik.Text = "Tabliczka mnożenia\r\n";
for (int i = 0; i < lk; i++)
{
tBWynik.Text += "\t" + Convert.ToString(i + 1);
}
tBWynik.Text += "\r\n";
for (int i = 0; i < lw; i++)
{
//dodawanie nagłówka wierszy
tBWynik.Text += Convert.ToString(i + 1) + "|";
for (int j = 0; j < lk; j++)
{
tBWynik.Text += "\t" + Convert.ToString(tab2D[i, j]);
}
tBWynik.Text += "\r\n";
}
}
Kalkulator
InitializeComponent();
}

private void btnDodaj_Click(object sender, EventArgs e)
{
double x, y, wynik; //deklaracja zmiennych lokalnych typu dobule
x = Convert.ToDouble(txtX.Text); //odczyt z pola txtX wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do x
y = Convert.ToDouble(txtY.Text); //odczyt z pola txtY wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do y
wynik = x + y; //obliczanie wyniku dodawania
//konwersja wartości wynik z double na string i wyświetlenie w txtWynik
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

private void btnOdejmowanie_Click(object sender, EventArgs e)
{
double x, y, wynik; //deklaracja zmiennych lokalnych typu dobule
x = Convert.ToDouble(txtX.Text); //odczyt z pola txtX wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do x
y = Convert.ToDouble(txtY.Text); //odczyt z pola txtY wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do y
wynik = x - y; //obliczanie wyniku odejmowania
//konwersja wartości wynik z double na string i wyświetlenie w txtWynik
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

private void btnMnozenie_Click(object sender, EventArgs e)
{
double x, y, wynik; //deklaracja zmiennych lokalnych typu dobule
x = Convert.ToDouble(txtX.Text); //odczyt z pola txtX wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do x
y = Convert.ToDouble(txtY.Text); //odczyt z pola txtY wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do y
wynik = x * y; //obliczanie wyniku mnożenia
//konwersja wartości wynik z double na string i wyświetlenie w txtWynik
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

private void btnDzielienie_Click(object sender, EventArgs e)
{
double x, y, wynik; //deklaracja zmiennych lokalnych typu dobule
x = Convert.ToDouble(txtX.Text); //odczyt z pola txtX wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do x
y = Convert.ToDouble(txtY.Text); //odczyt z pola txtY wpisanej wartości i konwersja na double i zapis do y
wynik = x / y; //obliczanie wyniku dzielienia
//konwersja wartości wynik z double na string i wyświetlenie w txtWynik
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

double x, y, wynik;

private void btnPotegowanie_Click(object sender, EventArgs e)
{
//wczytanie wartości do zmiennych globalnych x i y.
x = Convert.ToDouble(txtX.Text);
y = Convert.ToDouble(txtY.Text);
//obliczenie potęgi x^y przy pomocy bibliteki Math
wynik = Math.Pow(x, y);
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

int Silnia(int x)
{
int wynik = 1;
for (int i = 2; i <= x; i++)
{
wynik *= i; // równoznaczne z wynik = wynik * i;
}
return wynik; //zwrócenie wartości obliczeń prze funkcję do programu
}

private void btnSilnia_Click(object sender, EventArgs e)
{
//wczytanie wartości do zmiennych globalnych x i y.
int x = Convert.ToInt32(txtX.Text);
wynik = Silnia(x);
txtWynik.Text = Convert.ToString(wynik);
}

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.