Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test: Zotac ZBOX ID80 Plus

Nowa miniplatforma Intela w natarciu

Directory Opus 10.0.3.0

 Wersja polska
Programy > Akcesoria > Menedżery plików

Directory Opus to program stanowiący alternatywę dla menedżerów plików opartych na idei Nortona Commandera.

Opus bazuje na rozwiązaniach i filozofii znanej z Eksploratora Windows jednak oferuje możliwości porównywalne z Total Commanderem, w niektórych elementach nawet go przewyższa. Program umożliwia integracje z systemem i zastąpienie Eksploratora - może być domyślnie uruchamiany podczas przeglądania katalogów. Program może działać w różnych trybach - analogicznym do Eksploratora (jedno okno z katalogami), znanym z programów "nortono podobnych" (dwa panele), można wyświetlać również dodatkowo drzewo katalogów.

Wśród wielu oferowanych przez program funkcji znajdziemy narzędzia do synchronizacji danych, łączenia i dzielenia plików, wyszukiwania duplikatów, konwertowania grafiki i udostępniania jej online w serwisie ImageShack, mapowania dysków sieciowych, łączenia z serwerami FTP itp. Directory Opus daje duże możliwości konfiguracji interfejsu użytkownika. Możemy zarówno zmieniać motywy graficzne, jak również szczegółowo dostosowywać do własnych preferencji położenie i zawartość poszczególnych przyborników.

Niektóre funkcje programu:


  • Wbudowana przeglądarka plików (podstawowe operacje: obroty, skalowanie, pełny ekran);
  • Obsługa plików skompresowanych (ZIP) - kompresja i dekompresja;
  • Klient FTP;
  • Synchronizacja plików/folderów i wyszukiwanie duplikatów;
  • Bardzo rozbudowana baza narzędzi do operacji na plikach (operacje na wielu plikach);
  • Duże możliwości dostosowywania pasków narzędzi;
r   e   k   l   a   m   a
 
 
 
 
8,2
ocena
Data aktualizacji10.01.2012
Rozmiar pliku24,71 MB
ProducentGP Software
Licencjatestowa (trial)
Systemy operacyjneWindows 2000 / XP / 2003 / Vista / 2008 / 7
Liczba pobrań26 557
Pobrania w ostatnich dniachwykres pobrań programu
Szczegółowe oceny
:
8,0
Użytkownicy:
8,4 (29)
 
 
 
 
Publikacje powiązane
Grudniowe biuletyny bezpieczeństwa Microsoftu
W grudniu Microsoft wydał trzynaście biuletynów bezpieczeństwa. Trzy z nich oznaczono jako...
Windows 8: mniej restartów i więcej swobody z Windows Update
Kto zna ten ból, gdy wstaje rano lub wraca z herbatą do swojego biurka i widzi zrestartowany...
Listopadowe biuletyny bezpieczeństwa Microsoftu
W listopadzie Microsoft wydał cztery biuletyny bezpieczeństwa. Jeden z nich oznaczono jako...
Nowa wersja SkypeKit ułatwi integrację aplikacji ze Skype
Skype wprowadził nową wersję pakietu narzędzi SkypeKit. Ułatwi ona integrację komunikatora z innymi...
Microsoft szerzej o integracji Windows Live ID z Windows 8
Jeśli przeczytaliście uważnie nasz artykuł, w którym omawialiśmy Windows 8 Developer Preview, to...
Czytelnicy blogują - tygodniowy przegląd bloga dobrychprogramów
W tym tygodniu nasi blogerzy sporo uwagi poświęcili telefonom komórkowym i historii Internetu. Co...
Czytelnicy blogują - tygodniowy przegląd bloga dobrychprogramów
Linux na wakacjach, co zrobić, kiedy zapomnimy hasła i jakie nowości pojawiły się w Operze - to...
Lipcowe nominacje MVP
W trzecim kwartale 2011 roku do grona Polaków wyróżnionych przez Microsoft tytułem Most Valuable...
Czerwcowe biuletyny bezpieczeństwa Microsoftu
W czerwcowym cyklu Microsoft wydał 16 biuletynów bezpieczeństwa. Dziewięć z nich zostało...
Lutowe biuletyny bezpieczeństwa Microsoftu
W lutym Microsoft wydał 12 biuletynów bezpieczeństwa, w tym 3 krytyczne i 9 ważnych. Wśród...

Komentarze (116)  

Avatar
akowiec (niezalogowany) | 06.02.2012 9:59#116

Niech ktoś spróbuje otworzyć pliki Fonts. U mnie się nie otwierają, jak również katalogi, które są na pulpicie, otwierają się tylko z DOpus, natomiast nie można ich otworzyć klikając bezpośrednio na pulpicie.
Czy to tylko u mnie/ Czy ten typ tak ma?

Avatar
akowiec (niezalogowany) | 06.02.2012 9:58#115

Niech ktoś spróbuje otworzyć pliki Fonts. U mnie się nie otwierają, jak również katalogi, które są na pulpicie, otwierają się tylko z DOpus, natomiast nie można ich otworzyć klikając bezpośrednio na pulpicie.
Czy to tylko u mnie/ Czy ten typ tak ma?

Avatar
akowiec (niezalogowany) | 06.02.2012 9:58#114

Niech ktoś spróbuje otworzyć pliki Fonts. U mnie się nie otwierają, jak również katalogi, które są na pulpicie, otwierają się tylko z DOpus, natomiast nie można ich otworzyć klikając bezpośrednio na pulpicie.
Czy to tylko u mnie/ Czy ten typ tak ma?

Avatar
ScEpTyK@ (niezalogowany) | 18.10.2011 11:37#113

Potwierdzam że to program dla ludzi kreatywnych i nietuzinkowych. Ma tylko najważniejszą "wadę" bardzo uzależnia!
Obecnie nie wyobrażam sobie pracy bez tego pożytecznego narzędzia. Fakt cena nieadekwatna do tego czego po nim można się spodziewać, ale już zasadna dla kogoś kto pozna go przynajmniej w 30%.

Avatar
użytkownik ze sporym stażem (niezalogowany) | 05.06.2011 1:33#112

Pół roku sie próbowałem przekonać do amigowskiej wersji
zanim zaskoczylo ;), ale potem...

Opus nie jest idealny, jednak nic lepszego dotychczas nie wynaleziono.
Nie jest to program dla leniwych intelektualnie, za to po dopasowaniu
go do siebie otrzymujemy prom kosmiczny.

Soft napisany przez ludzi dla ludzi. Z czasem uzależnia.
Standardowe ustawienia należą do najgłupszych z możliwych,
potem może być już tylko lepiej.

Komentarze do starszych wersji programu
Avatar
Piotr1984 (niezalogowany) | 01.03.2011 21:19#111

na platformę linuksową/uniksową jest coś takiego jak "Worker", który do złudzenia przypomina Amigowego D'Opusa. sami popatrzcie www . exec . pl/linux/pic2/worker.png nie wiem, jak funkcjonalnie, ale na pewno wizualnie i w odniesieniu do podstawowych zastosowań jest to niemal identyczny klon D'Opusa 4. godny uwagi jest też inny linuksowy menedżer plików "Gentoo" (www . obsession . se/gentoo/shots/main.png).
dla windows, niestety, poza płatnym D'Opusem firmy GP Software nie ma godnego zastępcy nawet dla wymienionych linuksowych aplikacji. szkoda.

Avatar
Arek. (niezalogowany) | 12.12.2010 22:29#110

Starszą wersję (6.2) można zarejestrować za darmo na stronie producenta:
http://www.gpsoft.com.au/DScripts/vnureg.asp?type=hp

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.08.2010 21:53#109

@tttom
Twórcy amigowego i windowsowego Directory Opusa to ci sami ludzie.

Avatar
tttom (niezalogowany) | 30.08.2010 17:14#108

@KonradK Powiedziałbym, że od powiedzmy 10 lat autor Total Commandera już tylko dopieszcza ten program, więc jeżeli nie ma w nim opisanej przez Ciebie możliwości, to być może dlatego, że nikt nie zgłosił na to zapotrzebowania.

Nie wiem czy autorzy D. Opusa mają coś wspólnego a autorami amigowego D. Opusa ale jeżeli tak to zapewne nie lada z nich fachowcy i nie zdziwiłbym się gdyby ten program był w stanie godnie konkurować z T. Commanderem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
peperg | 30.08.2010 8:22#107

Jak już płacić to te 220zł za Opusa może być. Ale TC kosztuje 150zł i nic w nim nie ma więcej niż we Free Commmander. Moim zdaniem TC nie ma miejsca na rynku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.08.2010 0:48#106

@tttom

Dzięki. Wcześniej nie zauważyłem jej istnienia, bo próbowałem skopiować za jej pomocą kilku plików ze zmianą nazwy i tu wychodzą jej ograniczenia. O ile z dodaniem przedrostka do nazwy nie ma problemu - wpisanie "D:\Docelowy\Nowy_*.*" skopiuje pliki, dodając im przedrostek "Nowy_", o tyle z innymi wzorcami jest gorzej.
Wpisanie "D:\Docelowy\*_nowy.*" nie spowoduje dodania "_nowy" do nazw (z zachowaniem rozszerzenia). Efektem będzie skopiowanie wszystkich zaznaczonych plików z ich dotychczasową nazwą, czyli tak, jak gdyby niczego nie zmieniało się w polu z nazwą katalogu docelowego.
Wcześniej próbowałem właśnie tej drugiej kombinacji i odniosłem wrażenie, że TC nie ma w ogóle kopiowania ze zmianą nazwy.
Okazuje się, że ma, ale dosyć ograniczone.
No chyba, że nową nazwę w tym drugim wypadku trzeba podać w inny sposób.

Avatar
tttom (niezalogowany) | 29.08.2010 23:43#105

@KonradK "Czy najnowsza wersja Total Commandera ma funkcję "Copy as..." (Skopiuj jako...)?"

Tak, ma tę funkcję od początku istnienia programu i jest ona skrzętnie ukryta pod przyciskiem "F5 Kopiowanie"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 29.08.2010 13:28#104

Czy najnowsza wersja Total Commandera ma funkcję "Copy as..." (Skopiuj jako...)? Kiedyś wydawało mi się, że potrzeba jest oczywista - skopiowanie pliku/katalogu pod inną nazwą. Taką możliwość daje nawet systemowa komenda Copy, ale mimo upływu lat, w menedżerach plików dla Windows (z wyjątkiem Opusa) wciąż nie mogę jej znaleźć.
Możliwe, że dzieje się to na takiej zasadzie, że jeśli od niepamiętnych czasów nie ma jakiejś funkcji, wszyscy uczą się radzić bez niej. Jeśli tak, to nie dziwię się zdziwieniu tych, którzy przesiadają się na Opusa z innych menedżerów plików. Znajdą pewne rzeczy, których nigdy nie używali wcześniej, bo ich wcześniej nie było i zapytają "po co to?".
Możliwe, że w przypadku wielu osób po nic. To co dla jednych jest udogodnieniem, dla nich będzie udziwnieniem. Wrócą do wcześniejszych przyzwyczajeń i programów.
Jeśli tak, trudno, ale to nie miała być zachęta. Bo nie może być jednocześnie lepiej niż w Commanderze i tak samo jak w Commanderze.

@Geniulek Kolanko
Może się to ostatecznie okazać stratą czasu i rozczarowaniem, ale jesli chodzi o pieniądze, to przecież można przez 30dni przetestować DirectoryOpusa bezpłatnie.

Avatar
Geniulek Kolanko (niezalogowany) | 21.08.2010 20:51#103

maaaniek napisz po prostu czego nie zobaczę bo używam TC z wtyczkami i nie potrzebuję ani go instalować, ani programów do nagrywania płyt, przywracania skasowanych danych, montowania wirtualnych napędów, itp. Może TC nie jest jakiś piękny ale na Windowsie robi wszystko. Jakiś pomysł dlaczego miałbym odstawić TC i wybulić kasę na Opusa zamiast dać na Caritas ewentualnie Obrońców Krzyża co w tym przypadku na jedno wychodzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Houdini | 17.08.2010 11:05#102

@maaaniek

Chyba masz rację. Używałem do tej pory TC i postanowiłem wypróbować Opusa. Co prawda męczyłem się cały dzień żeby go odpowiednio poustawiać ale teraz jest gites i.... chyba przy nim zostanę :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
maaaniek | 02.07.2010 11:56#101

Ci którzy piszą że TC jest lepszy od Opusa powinni najpierw przetestować tego "gorszego" w ich miemaniu ALE! nie godzinę, nie dzień tylko przynajmniej tydzień ! Po takim czasie dopiero będą mogli zobaczyć to, czego w TC nie zobaczyli i nie zobaczą. Ja od prawie 2 lat hulam na D.O wcześniej używałem TC i też twierdziłem że jest naj, naj. Nigdy nie twierdziłem i nadal tak jest że TC jest zły ale do Opusa mu niestety daleko...

Avatar
solonka (niezalogowany) | 26.06.2010 21:56#100

Opus 5 był rzeczywiście na bazie podobnego pomysłu. Na owe czasy był to tak rewolucyjny pomysł, że się najzwyczajniej nie przyjął. Dlatego też niewiele byłych Amigo-wców o nim nie pamięta. Dodam jeszcze do wszystkich wzdychających, że tak naprawdę nie ma godnego odpowiednika Dopusa 4 na PC. To co mi się tam podobało najbardziej to pisanie własnych batchy pod konkretne klawisze. Nie bez znaczenia była też ogromna możliwość konfiguracji wyglądu. Teraz Opus 9 to jedno z moich ulubionych narzędzi. Sprawdziłem go z sentymentu a okazało się, że tak powstała prawdziwa miłość :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 11.06.2010 19:38#99

@Luke33
Też nie przepadam za tą amigową martyrologią. Zgodzę się z tym, że porównanie do Opusa 4 dla Amigi jest bez sensu. Bo był to jeszcze jeden filemaster (commander), prawdopodobnie lepszy od pozostałych w swoim czasie.
Ale Opus 5 dla Amigi oparty jest na tych samych założeniach tzn. na integracji z pulpitem, jak wersje dla Windows (6 i późniejsze).

Avatar
Luke33 (niezalogowany) | 11.06.2010 9:01#98

Przestańcie porównywać/nawiązywać do Directory Opusa z Amigi. DO na PC ma z nim wspólną tylko nazwę, jest napisany od podstaw na nowo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 10.06.2010 17:53#97

Może komuś to poprawi humor:
Cena za program na stronie producenta podana jest w dolarach australijskich, nie w amerykańskich.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść