r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Drogie wsparcie techniczne dla Linuksa

Strona główna Aktualności

Jak donosi serwis Ars Technica, podczas tegorocznego LinuxWorld można było usłyszeć wiele zapewnień o gotowości Ubuntu oraz innych wiodących dystrybucji do pracy w przedsiębiorstwach. Jak zauważył jednak analityk 451 Group, Jay Lyman, zdecydowana większość wdrożeń Linuksa w firmach opiera się o bezpłatne dystrybucje ze wsparciem technicznym zapewnianym wyłącznie przez społeczność, a nie o płatne dystrybucje z konwencjonalnym programem pomocy.

Za tą ciekawą obserwacją kryje się interesująca argumentacja - komercyjna pomoc i płatne usługi wsparcia zapewniane przez firmy stojące za dystrybucjami Linuksa są zbyt drogie, a firmy decydujące się na wdrożenia mają zazwyczaj wystarczające zasoby wewnętrzne do zaadresowania pojawiających się problemów bez konieczności polegania w tym względzie na producentach dystrybucji. Między innymi z tych właśnie powodów wiele firm decyduje się na bezpłatnego CentOSa - kompatybilnego z komercyjnym Red Hat Enterprise Linuksem - lub Ubuntu, którego wydawca, Canonical, pełni dość dyskretną rolę ograniczającą się głównie do wsparcia społeczności. Lyman uważa, że trend ten zmusi producentów takich jak Red Hat czy Novell do mocnej zmiany swojego modelu biznesowego. Pytanie, jak w sytuacji drogiego wsparcia technicznego zaczną zachowywać się mniejsze przedsiębiorstwa, których pracownicy nie dysponują często wystarczającym doświadczeniem...

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.