r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dying Light

Strona główna Windows Gry Akcja i strzelanki
Pobierz program wersja stabilna (32-bit) zabezpiecz pobieranie

Dying Light to kolejna gra z zombie w roli głównej polskiego studia Techland, które zbudowało swoją renomę na serii Dead Island. Tym razem dla samego Warner Bros. przygotowało produkcję z akcją w otwartym, rozległym mieście, w którym wybuchła tajemnicza epidemia zamieniająca ludzi w nieumarłych. Gracz zostaje wysłany do niego z tajną misją, ale jego priorytety szybko ulegają zmianie. Musi tutaj przeżyć.

Galeria programu

Projekt, choć wywodzi się bezpośrednio z przeszłych dokonań deweloperów, nie jest tylko kalką znanych rozwiązań. Znacznie rozbudowano system przygotowywania broni ze znalezionych części, a poszukiwanie ukrytych planów coraz potężniejszego oręża skutecznie odciąga od wykonywania zadań wątku głównego. Rozgrywkę urozmaicają również liczne misje nieobowiązkowe, tym razem sensownie rozplanowane i ciekawe.

Świetnie wyszkolony bohater, w którego się w Dying Light wcielamy, potrafi odbijać się od murów czy szybko wspinać na dachy, co ułatwia nie tylko unikanie pokracznych wrogów w dzień, kiedy przemyka niepostrzeżenie ponad ich głowami lub atakuje z góry. Liczy się to przede wszystkim w nocy, gdy zombie wpadają w szał, stają się dużo zwinniejsze, mają wyostrzone zmysły i w szaleńczym pędzie pognają za graczem, jeśli go zauważą. Pikanterii rozgrywce dodaje opcja zabawy w 4 osoby przez Internet.

Dying Light może popisać się szczegółową i dopracowaną oprawą graficzną. Po raz kolejny zastosowanie znalazł tutaj system rozczłonkowywania nieumarłych. Mocny cios bronią obuchową potrafi spokojnie pozbawić przeciwników głowy, zaś ostre ostrza w różnorakim wydaniu, z dodanym rażeniem prądem czy efektem ognia, tną wrogów na kawałeczki. Z tego m.in. względu produkt przeznaczony jest dla dojrzałego odbiorcy.

Minimalne wymagania systemowe:

  • Procesor Intel Core i5-2500 3.3 GHz lub AMD FX-8320 3.5 GHz
  • 4 GB RAM
  • Karta graficzna 1 GB NVIDIA GeForce GTX 560 lub AMD Radeon HD 6870

Ograniczenia wersji demo

Wersja demonstracyjna oferuje około trzech godzin rozgrywki w otwartym świecie, w trakcie których gracz może podjąć się zadań głównych, pobocznych, poznać mechanikę zabawy, a także rozprawić się z setkami zombie. Możliwa jest też gra w 4 osoby online.

Uwaga!

W celu instalacji gry należy pobrać program Steam - specjalną platformę internetową pozwalającą nie tylko na kupowanie i ściąganie gier komputerowych, ale także stały kontakt z przyjaciółmi, których możemy między innymi np. zapraszać do rozgrywki.

© dobreprogramy

Publikacje powiązane

Ulepszone Dying Light w sklepach. Same dodatki to prawie jak druga duża gra

17
ROZRYWKA 09.02.2016 | Tomasz Wrzesień (TomisH)

Polska gra Dying Light, stworzona dla Warner Bros. przez weteranów gatunku zombie FPS, czyli firmę Techland, była bardzo miłym zaskoczeniem w zeszłym roku. Twórcy nie mogli narzekać na poziom sprzedaży tytułu, dzięki czemu bezstresowo pracowali sobie nad rozszerzeniami. Z ambitnego dodatku The Following wyszła im nawet prawie cała druga część, ale nie chcieli łamać obietnicy danej fanom. Da się go więc kupić osobno, wchodzi w skład pakietu przepustki sezonowej, a nowi otrzymują Enhanced Edition gry. Porządnie rozbudowane wznowienie, dostępne już w sklepach, to naprawdę atrakcyjna oferta…

Dying Light — zombiaków lepiej nie drażnić, szczególnie po zmroku

37
ROZRYWKA 05.02.2015 | Tomasz Wrzesień (TomisH)

Kiedy Techland zapowiedział Dying Light, wielu graczy zapewne po prostu zobaczyło w nadchodzącym projekcie kolejne Dead Island, chociaż w nieco innych klimatach. Nie da się ukryć, że nowe dzieło rodaków czerpie sporo z ich poprzednich dokonań i nie chodzi tutaj tylko o następną wersję autorskiej technologii Chrome Engine. Miłośnik wybijania zombie, wprawiony w dotychczasowych produktach firmy, zauważy podobne zachowania czy typy nieumarlaków (z szarżującym wielkoludem na czele), a nawet będzie mógł upierać się, iż ponownie użyto gdzieniegdzie fragmentów niektórych lokacji. Czepialscy jednak…

Recenzje użytkowników

Duże mapy, różnorodność otoczenia, możliwość rozwijania umiejętności, rozbudowana kooperacja oraz tryb dla wielu graczy, cykl dnia i nocy, fabuła
czasami za wysoki poziom trudności, potrafi przestraszyć :)
ocena użytkownika

Grę zaczynamy od skoku z samolotu. Wiemy że zostaliśmy wysłani przez jedną firmę do odzyskania z zarażonego miasta Harran, specjalnych dokumentów skradzionych przez ukrywającego się w mieście złoczyńcę. Okazuje się że zawartość tych dokumentów może pomóc w wynalezieniu szczepionki na kalającą miasto chorobę, która zamienia mieszkańców ... w zombie. Tuż po krótkiej scence naszego lądowania , stawiamy w grze pierwsze kroki i odkrywamy że w mieście znajdują się też cywile potrzebujący naszej pomocy w powstrzymaniu rozprzestrzeniającego się w szybkim tempie wirusa. Dodatkowym problemem jest fakt iż zostaliśmy ukąszeni przez zombie. Na szczęście twórcy doszli do wniosku że nie ma sensu ciągnąć tematu ludzi całkowicie odpornych na tę zarazę i od czasu do czasu musimy ratować się lekarstwem by nie ulec ... niechcianej mutacji. Bohater staje przed trudnym wyborem - wypełnić ślepo powierzone mu zadanie czy wspomóc w walce o dobre jutro ocalałych mieszkańców miasta. Czasami sumienie bierze górę i musimy opóźnić realizację głównego zadania by pomóc potrzebującym w opałach. Niestety za cenę szybszego nadejścia mroku, w którym zombie zyskują na sile i zaciekłości.

W grze zajmujemy się zbieractwem pozostawionych w budynkach i przy ciałach zabitych zombie przedmiotach. Te które są nieco warte możemy sprzedać i otrzymać dodatkowe fundusze za które zakupimy interesujące nas przedmioty czy dodatki do nich. Większość znalezionego złomu posłuży nam w dużym stopniu do rozwijania znalezionych narzędzi mordu oraz ich ulepszania. Przechadzając się po mapie nie raz znajdziemy schemat dzięki któremu będziemy mieć możliwość stworzenia śmiercionośnej broni na naszych wrogów. A gdy dana broń zacznie niszczeć, zawsze możemy ją podreperować wykorzystując zebrane w trakcie gry komponenty. Prócz broni białej korzystać będziemy z przeróżnych broni rzucanych, takich jak gwiazdki, koktajle mołotowa czy przyciągające uwagę petardy. W późniejszych etapach dojdzie też broń palna, lecz stosowanie jej będzie będzie oznaczało szybsze zainteresowanie się nami przez zombiaków które bardzo reagują na hałas.

Jak zapewne większość zauważyła w materiałach promocyjnych lub zapisach z rozgrywek, nasza postać zdobywa pewne umiejętności które możemy odkrywać w specjalnych drzewkach. Te podzielone są na Przetrwanie, Zwinność i Siłę. Za wypełnianie zadań oraz pomoc mieszkańcom miasta otrzymujemy wszystkim znane punkty doświadczenia które możemy wydać na umiejętności związane z dostosowaniem się naszej postaci do warunkach w których przybywa. Punkty Zwinności i Siły nabywamy poprzez poruszanie się w świecie gry oraz walkę. Im częściej skaczemy i wchodzimy na budynki lub walczymy bronią białą otrzymujemy punkty, które po zapełnieniu paska (u góry ekranu) zamieniają się na punkty do rozdysponowania. Ucząc się nowych umiejętności odblokowujemy lepsze poruszanie się po dachach, uniki lub stajemy się mistrzami broni białej w bliskich kontaktach z wrogiem.

27.08.2015 10:03 | Recenzja do wersji

Komentarze

0 nowych
Zero Ghost   10 #1 24.06.2016 13:40

Bardzo dobra gra i zdecydowanie jedna z najlepszych jakie powstały w PL ,warto dać zarobić ekipie Techland.

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.