r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Edycje pakietu Microsoft Office 2007

Strona główna Aktualności

Pakiet Microsoft Office 2007 udostępniany będzie w aż ośmiu edycjach. Tak duża ich ilość jest zapewne podyktowana chęcią jak najlepszego dopasowania się do potrzeb potencjalnych klientów ale także skutkiem... oddechu konkurencji ze strony alternatywnych pakietów biurowych. Wraz z odsłoną 2007 pojawi się bowiem całkowita nowość - przeznaczona do użytku domowego edycja Office 2007 Home and Student. Tą edycję będzie mógł kupić każdy klient indywidualny, a jej koszt będzie kształtował się na atrakcyjnym cenowo poziomie, zbliżonym do pakietu Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. O to od dawna postulowali użytkownicy. Kto wie, może przy następnej edycji doczekamy się całkowicie darmowej edycji do niekomercyjnych zastosowań?

Poniżej prezentujemy przegląd poszczególnych edycji Microsoft Office 2007. Ceny zostały podane w oparciu o oficjalne materiały udostępniane przez Microsoft dla rynku amerykańskiego. Ceny w złotówkach są orientacyjne ponieważ trzeba liczyć się z różnicami kursowymi, a także podatkami. Podajemy je na podstawie przeliczenia według kursu 1 USD = 3,10 PLN.


Office Basic 2007



Logo

"Okrojona" edycja pakietu skierowana do użytkowników domowych i małych firm. Office Basic 2007, podobnie jak w przypadku edycji 2003 będzie dostępna w sprzedaży wyłącznie jako OEM sprzedawana wraz z nowymi komputerami. Edycja ta zawiera kluczowe aplikacje pakietu: edytor tekstów Word, arkusz kalkulacyjny Excel i program pocztowy wraz z kalendarzem Outlook. Zakładając, że cena tej edycji pozostanie na zbliżonym poziomie jak w przypadku edycji 2003 (w chwili obecnej ok. 620 zł netto, 756 zł brutto), będzie to najtańsza opcja zakupu nowego Office 2007 do zastosowań komercyjnych (naturalnie w przypadku jednoczesnego zakupu nowego komputera).


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkulacyjny
Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu


Dostępność

tylko wraz z nowymi komputerami (OEM)


Orientacyjna cena

b.d.



r   e   k   l   a   m   a

Office Home and Student 2007



Logo

Nowość w Office 2007. Edycja skierowana tylko i wyłącznie do użytkowników domowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i studentów. Wzorem poprzedniej edycji licencja będzie tańsza kosztem zastrzeżenia o niekomercyjnym wykorzystaniu, ale - co jest nowością - będą mogli zakupić ją wszyscy domowi użytkownicy, a nie tylko nauczyciele i osoby uczące się, jak to miało miejsce w przypadku Microsoft Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. Oprócz podstawowych programów, takich jak Word, Excel i PowerPoint do dyspozycji będzie także oprogramowanie OneNote do sporządzania notatek. Absolutnie najtańsza edycja Office 2007. W wersji tej jednakże nie będzie można znaleźć aplikacji Outlook.


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
OneNote - aplikacja do sporządzania notatek


Dostępność

Wersja pudełkowa (retail), brak opcji uaktualnienia.


Orientacyjna cena

149 dolarów (ok. 450 zł)



Office Standard 2007



Logo

Podstawowa, uniwersalna edycja przeznaczona dla każdego, zawierająca takie aplikacje jak Word, Excel, PowerPoint i Outlook. Przeznaczona jest dla klientów zainteresowanych komercyjnym wykorzystaniem możliwości nowego pakietu Office za jak najniższą cenę (naturalnie w przypadku wersji pudełkowej ponieważ tańsze będą edycje Office Basic 2007 i Office Small Business 2007 w wersjach OEM). Prawdopodobnie, tak jest to w przypadku obecnego Office 2003, tańszym sposobem na uzyskanie tej wersji będzie jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia.


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu


Dostępność

Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade)


Orientacyjna cena

399 dolarów (ok. 1220 zł), uaktualnienie 239 dolarów (ok. 730 zł)



Office Small Business 2007



Logo

Edycja skierowana jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, których z pewnością może zainteresować obecność dodatkowych aplikacji w zestawie - oprócz flagowych produktów dostępne są także Publisher do projektowania publikacji drukowanych i on-line czy dodatek do programu pocztowego i kalendarza Outlook - Business Contact Manager. Podobnie jak w przypadku edycji 2003, obecny jest także pomocny w biznesie, program PowerPoint, który wcześniej nie był dostępny w edycji Small Business. Podobnie jak do tej pory, Office Small Business 2007 będzie się charakteryzować najlepszym stosunkiem zawartości do ceny w przypadku wersji OEM, sprzedawanej wraz z nowymi komputerami (w chwili obecnej koszt zakupu Office Small Business 2003 w wersji OEM to około 815 zł netto, 995 zł brutto).


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Publisher - program do tworzenia publikacji
Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager


Dostępność

Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM).


Orientacyjna cena

449 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 279 dolarów (ok. 860 zł), b.d. odnośnie OEM



Office Professional 2007



Logo

Wzorem poprzednich edycji, zawartość Office Professional 2007 obejmuje wszystkie aplikacje dostępne w edycji Standard oraz aplikację do tworzenia publikacji Publisher i, co ważniejsze, program bazodanowy Access. W programie Outlook dostępny jest także dodatek Business Contact Manager. Najtańszym sposobem zakupu tej edycji będzie wersja OEM, dostępna w sprzedaży wraz z nowymi komputerami (obecny koszt Office Professional 2003 w wersji OEM to ok. 1015 zł netto, 1238 zł brutto). W przypadku wersji pudełkowych, najprawdopodobniej będzie można obniżyć koszt zakupu poprzez jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia do tej edycji.


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Publisher - program do tworzenia publikacji
Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager
Access - program bazodanowy


Dostępność

Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM).


Orientacyjna cena

499 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 329 dolarów (ok. 1020 zł), b.d. odnośnie OEM



Office Professional Plus 2007



Logo

Najbardziej znana do tej pory edycja, głownie z uwagi na fakt jej publicznej dystrybucji w ramach publicznego programu beta. Zawiera prawie wszystkie składniki pakietu - oprócz tych najbardziej podstawowych są to Publisher, Access, InfoPath (do tworzenia i przetwarzania formularzy XML) oraz Communicator (platforma do komunikacji sieciowej). Dostępne są również technologie Integrated Enterprise Content Management, Electronic Forms i Advanced Information Rights Management and Policy Capabilities. Professional Plus dystrybuowany będzie tylko i wyłącznie w kanałach licencjonowania grupowego.


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Publisher - program do tworzenia publikacji
Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager
Access - program bazodanowy
InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML
Communicator - do komunikacji sieciowej


Dostępność

W ramach programów licencjonowania grupowego


Orientacyjna cena

b.d.



Office Enterprise 2007



Logo

Kolejna edycja Office adresowana do firm posiadających lub skłonnych zawrzeć umowy licencjonowania grupowego. Enterprise charakteryzuje się tymi samymi składnikami co Professional Plus, a ponadto posiada program OneNote oraz nowego członka rodziny Office - aplikację Groove, wirtualne biuro usprawniające pracę grupową niezależnie od lokalizacji fizycznej pracowników.


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Publisher - program do tworzenia publikacji
Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager
Access - program bazodanowy
OneNote - aplikacja do sporządzania notatek
InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML
Communicator - do komunikacji sieciowej
Groove - "wirtualne biuro"


Dostępność

W ramach programów licencjonowania grupowego


Orientacyjna cena

b.d.



Office Ultimate 2007



Logo

Jak wskazuje sama nazwa to najbogatsza z wszystkich dostępnych edycji pakietu Office. Jedynym składnikiem nieobecnym w tej wersji jest Communicator, który znalazł się tylko w edycjach Enterprise i Professional Plus - bardziej bezpośrednio adresowanych do klientów korporacyjnych. W przeciwieństwie jednak do wymienionych, Ultimate dostępna jest w sprzedaży detalicznej jako produkt pudełkowy (retail) czyli tzw. "paczka".


Zawartość pakietu

Word - edytor tekstów
Excel - arkusz kalkularcyjny
PowerPoint - program do tworzenia prezentacji
Publisher - program do tworzenia publikacji
Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager
Access - program bazodanowy
OneNote - aplikacja do sporządzania notatek
InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML
Groove - "wirtualne biuro"


Dostępność

Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade)


Orientacyjna cena

679 dolarów (ok. 2100 zł), uaktualnienie 539 dolarów (ok. 1670 zł)



Zestawienie edycji



Zestawnienie składników poszczególnych edycji Office 2007

Zestawienie składników poszczególnych edycji Office 2007
(kliknij aby powiększyć)





Publikacje powiązane



Artykuł: Najważniejsze nowości w Microsoft Office 2007
Artykuł: Microsoft Office 2007 - co nowego w aplikacjach?
Artykuł: Praca grupowa w Office 2007
Demonstracja: Office 2007 Beta 2 - pierwsze spojrzenie
Microsoft Office 2007 Enterprise PL - wersja testowa do pobrania
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.