r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook Account Kit: numer telefonu może zastąpić login i hasło #F8

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

W styczniu tego roku Facebook zaoferował deweloperom Saavn, indyjskiej aplikacji do streamingu muzyki, narzędzie pozwalające zrezygnować z używania loginu i hasła jako metody uwierzytelniania. Zamiast tego wystarczyło podać numer telefonu i skorzystać z kodu odesłanego SMS-em. Wynik? W ciągu dwóch miesięcy Saavn zdobył ponad pół miliona nowych użytkowników, korzystających z aplikacji bez zakładania konta w usłudze. Podczas konferencji F8 narzędzie to zostało udostępnione publicznie, pod nazwą Account Kit – i niewykluczone, że za jego pomocą serwis Marka Zuckerberga przejmie kontrolę nad sporą częścią mobilnego rynku.

Założenie Account Kitu jest dość proste: zaoferować programistom prosty mechanizm uwierzytelniania, pozwalający na tworzenie stron logowania przyjmujących równie dobrze adresy e-mail, co numery telefonów i loginy Facebooka. Dzięki temu użytkownik mobilnej aplikacji będzie mógł założyć w niej konto po prostu wstukując swój numer telefonu, a następnie przepisując kod, jaki otrzymał SMS-em. Programista nie musi się przejmować tym, jak proces telefonicznego uwierzytelniania przebiega, o wszystko zatroszczy się Facebook.

W ten sposób za jednym zamachem zostaje rozwiązany problem konieczności stosowania unikatowych loginów, skomplikowanych haseł, przechodzenia testów z kodami CAPTCHA, nie ma też problemów z resetowaniem zapomnianych haseł. Dla Zwykłego Użytkownika rozwiązanie Facebooka, choć mało mające wspólnego z poszanowaniem prywatności, jest niezwykle wygodne – a prywatność to przecież mało kogo obchodzi. Account Kit dostępny jest dla iOS-a, Androida i JavaScriptu, działa w 230 krajach, w ponad 40 językach. Pozwala na wysłanie do 100 tysięcy potwierdzeń SMS-em za darmo.

r   e   k   l   a   m   a

Nie jest to jedyna nowość, która mocniej powiąże oprogramowanie z Facebookiem. Serwis zaoferował np. wtyczkę, pozwalającą dodawać cytaty z zawartości aplikacji czy strony internetowej bezpośrednio na ścianę wiadomości użytkownika, bez konieczności zaznaczania tekstu, kopiowania go i wklejania. Z kolei nowego typu powiadomienia push mają pozwolić programistom na kampanie zapędzające użytkowników do aplikacji.

To jednak drobiazgi w porównaniu z konsekwencjami, jakie dla branży mają przynieść rozszerzenia narzędzi analitycznych. Facebook Analytics for Apps pozwoli twórcom aplikacji mobilnych dowiedzieć się o ich użytkownikach znacznie więcej, niż dotąd. Do tej pory mogli poznać ich wiek, płeć, kraj zamieszkania i używany język. Teraz poznają także zainteresowania, wykształcenie, stanowiska w pracy, a nawet (w zagregowanej formie) polubienia na Facebooku.

Dysponując tą wiedzą, będą mogli skuteczniej profilować swoje reklamy na Facebooku, docierając do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ich oprogramowaniem.

Na koniec warto wspomnieć o decyzji o przełożeniu dokumentacji deweloperskiej Facebooka na 16 języków. Wraz z globalną ekspansją serwisu Facebook dotarł do miejsc, gdzie znajomość angielskiego jest znikoma, nawet wśród programistów. Dokumentacja w kantońskim, indonezyjskim, tajskim czy koreańskim pomoże w opanowaniu tych nowych rynków i uczynieniu z serwisu Zuckerberga prawdziwie globalnej platformy.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.