Facebook na pulpicie Windows 7

Doczekaliśmy się pierwszego efektu udostępnienia przez Microsoft paczki SDK (Software Development Kit) wspomagającej tworzenie aplikacji dla Facebooka opartych na Silverlight i Windows Presentation Foundation. Mowa o Fishbowl, aplikacji napisanej przez Microsoft w oparciu o WPF, która wykorzystuje API Facebooka zapewniając dostęp do zasobów serwisu z poziomu pulpitu systemu przy wykorzystaniu bardzo bogatego interfejsu użytkownika.

Fishbowl wykorzystuje wiele unikalnych cech Windows 7 - powiadomienia poprzez pasek zadań, listę szybkich odnośników czy podglądu zakładek. Interfejs wspiera urządzenia typu multi-touch oraz gesty, szczególnie wygodne podczas przeglądania zdjęć. Aplikacja powstała w UXLabs@Microsoft i jest swojego rodzaju demonstracją nowych możliwości platformy WPF i w ograniczonym zakresie współpracuje także z Vistą i Windows XP.

Fishbowl Clienta w wersji CTP można pobrać z naszego działu PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Inne programy internetowe.

© dobreprogramy

Komentarze

Etchelion (niezalogowany) 25.11.2009 13:31 #1

Nie mogę tego zainstalować.

Dialoogbox (niezalogowany) 25.11.2009 13:34 #2

Panie , panowie internauci! Uwierzci mi na slowo...SIODEMKA naprawde jest lepsza od Visty czy sensownego XP.Powiem wam tak...Vista nie zyskala mojego uznania a przed XP chyle czola.Jednak musze to powiedziec...By Windows 7 pracowal niczym przyslowiowa "burza" potrzeby jest na "pokladzie" waszego PC przyzwoity (jak na dzis) procesor Intel Core i7.Standardem jest i7-920.O RAM-ach,dyskach, "odpowiednim" GTX Navidii,Blu-ray,Wi-Fi na "pokladzie" nie wspominam bo to zrozumiale...Jednak trzeba poznac bezlitosna prawde..cala "zabawa" z Windows 7 kosztowala mnie przeszlo 8 tys.PLN.Pozdrawiam kazdego uzytkownika peceta i notebooka.

znawca dusz (niezalogowany) 25.11.2009 14:01 #3

Uciekłem wczoraj z Facebooka. Czuję, na sobie wzrok Wielkiego Brata i jak widzę - wszystko na to wskazuje.

ircykk88 (niezalogowany) 25.11.2009 14:52 #4

@Dialoogbox

i7? GTX? starzy kupili ci komputer na gwiazdkę i się podniecasz? Komu ty to tłumaczysz? Dzieciom z podwórka? Człowieku współczuje ci z całego serca.

SubOzon (niezalogowany) 25.11.2009 14:56 #5

Na temat:
Pomysł ciekawy, aczkolwiek nie będę z tego korzystał, ponieważ nie mam facebooka :D, ale innym może się przydać.
Do Dialoogbox:
Popieram zdanie, ze system Windows 7 jest dobry, ale z tymi wymaganiami, to tylko odstraszasz nieświadomych ludzi ;). Sevenka na tym samym sprzęcie chodzi lepiej od Visty, która już wyszła kilka lat temu, więc każdy powinien (ale nie musi) już mieć odpowiedni sprzęt...
Pozdro

StawikPiast  25.11.2009 14:59 #6

@ada546457

Masz swieta racje, nikt z tego nie kozysta.

Fane  25.11.2009 15:26 #7

Nie korzystam, ale sprawdzilem i nic wielkiego...
wgraj i usun :)

nezum (niezalogowany) 25.11.2009 15:30 #8

facebook jest do kitu

subiekt (niezalogowany) 25.11.2009 16:20 #9

@ircykk88:
@Dialoogbox napisał z sensem. Nie przechwala się. Podał fakty. Zwrócił uwagę na sens i przyjemność pracy, która zaczyna się od odpowiedniego poziomu sprzętu i o koszcie z tym związanym.
Zwraca uwagę na coś na co ja zwracam uwagę nie tylko w informatyce ale w każdej innej dziedzinie życia. Ale.. nie chcę się rozpisywać więcej. W każdym bądź razie wypowiedź @Dialoogbox jest jak najbardziej na miejscu i ukazuje, że Windows 7 o którym tyle dobrego się słyszy ma sens przy dobrym sprzęcie. Czy ma rację czy nie to już inna kwestia.
Natomiast w Twojej wypowiedzi... cóż... jeśli komuś tu można współczuć to właśnie Tobie.

a nie zalogowany... (niezalogowany) 25.11.2009 16:39 #10

eee przepraszam czy tylko IE i Firefoxem można dodawać commenty ? Bo po Chromie i Operze to nic nie widać....

Decos20  25.11.2009 16:46 #11

ja mam intel centriono duo 1.66Ghz zintegrowaną grafike i 4 gb ram i mi seven chodzi jak burza nawet z piorunami:P

edelmann  25.11.2009 16:55 #12

No a ja mam viste, testowałem Windows 7 prze 6 miesięcy, no i muszę przyznać, że płakać mi się chce kiedyś 2 lata temu byłem zafascynowany vistą i dlatego ją kupiłem, ale w porównaniu do 7 to dzień a noc, szkoda tym bardziej widac że microsoft nigdy tak nie zaniedbywłał innych systemów tak jak to robi teraz do Visty, odnośnie nowych aplikacji nie ma nawet firmowch tematów (theme) do visty a do 7 ki już juz jest mnóstwo (themepack) tematów nieładnie, jeśli chodzi o samą aplikacje to mi się bardzo podoba.

edelmann  25.11.2009 16:57 #13

Jeśli nazbieram kase to kupię 7 kę a na razie siedzę na Windows Vista, trudno, Potwierdzam jeszcze raz Windows 7 udał im się na medal. Gratulacje!

edelmann  25.11.2009 16:59 #14

I jeszcze pytanko z całkiem innej beczki do administratorów kiedy Wasza stronka wyjdzie z fazy beta i będzie można zmienić wyglad stronki tak jak to było dawniej?

Zdzislavo (niezalogowany) 25.11.2009 20:26 #15

Niektórzy nadal wolą Naszą-Klasę... ;) Która notabene jest tylko mierną kopią Facebooka. Niemal wszystko co ma NK zostało skopiowane z Facebooka - no może oprócz tych całych eurogąbek, "super zdjęcio-galerii" i innych durnot, które administracja NK stworzyła dla naiwnych 13-latków (żeby wyciągać od nich kasę).

jakis anonim (niezalogowany) 25.11.2009 23:00 #16

@Zdzislavo

Nie no nasza-klasa na poczatku byla nawet calkiem fajnym portalem. Dopiero potem przyszly pokemony i natrzaskaly milion fikcyjnych kont (pare osob nawet wstawialo fotki swoich - powiedzmy - 'narzedzi', chyba wiecie o co biega), przez co z portalu rzeczywiscie zrobil sie chlam. A nawet ten sledzik tez nie byl zly, z zalozenia mial ulatwiac kontakt z wieloma znajomymi na raz (np. zapraszanie na impreze urodzinowa czy cos podobnego, mily dodatek). Tyle tylko, ze niestety zostal uzyty do rozsylania masowego spamu ('wklejcie ten link! jak uzbieramy 70% blablabla to usuna sledzika', no to moze od razu 'wklejcie to blablabla 70% uzytkownikow to wskrzesza Michaela Jacksona!'). Na calym facebooku, ktory przeciez jest miedzynarodowy, nie ma tylu pokemonow co na jednej polskiej naszej-klasie. I to troche przykre, bo potem taki obraz Polakow idzie za granice, i potem mamy niemile stereotypy (powiem wprost, nie lubia nas za granica, i to widac). A eurogabki i inne glupoty to fakt, przesadzone, no i super-hiper-ultra-mega-ultimate galerie ze zdjeciami (tysiac_dwusto_i_pol gwiazdkowe!), najczesciej przypadkowych zdjec pobranych z internetu... Szkoda, naprawde szkoda. Dobry portal zszedl na psy przez prawdopodobnie kilkadziesiat osob.

slavik (niezalogowany) 25.11.2009 23:51 #17

bylem bardzo sceptyczny do facebooka, ale tydzien temu sie zarejestrowalem i jestem zafascynowany, nasza klasa to nachalna komercyjna tandeta, szkoda niestety za na nk jest 13 mln osob a na facebooku ze 100 tys z Polski, ale mam za to miedzynarodowych znajomych

Dialoogbox (niezalogowany) 25.11.2009 23:53 #18

Dobry czlowieku ...@ircykk88. Tak na marginesie nie uzywam PC-ta do przesiadywana na NK czy KURNIKU. Moje wymagania sprzetowe sa podyktowane wymogami pracy ktora wykonuje.Uwiez...nie bylo moim zamiarem przechwalanie sie "prezentem gwiazdkowym" ktorego jeszcze nie otrzymalem.Podalem jedynie fakty z ktorymi sie nie polemizuje.Uwazam ze ironia i Twoje wspolczucie jest nie na miejscu.Serdecznie pozdrawiam.

Dialoogbox (niezalogowany) 25.11.2009 23:57 #19

Zdzislavo... Nasza Klasa to portal dla gospodyn domowych,pielengniarek i wyrostkow z tradzikiem na twarzy.Coz mozna i tak spedzac wolny czas.Pozdrawiam.

Seldo86 (niezalogowany) 26.11.2009 00:06 #20

Dialoogbox, to co piszesz to jakaś bzdura. Ja pracuję na seven zainstalowanym na 2,5 letnim acerze aspire. Wszystko działa bez najmniejszego problemu. Nie wiem więc po co wydałeś owo 8000 zł kiedy można było wydać 1500.

Dialoogbox (niezalogowany) 26.11.2009 00:08 #21

Szanowny SubOzonie... Moim zamiarem pisania tego postu nie byl zamiar odstraszania nieswiadomych ludzi ;). Wskazalem jedynie fakty by "nieswiadomi ludzie" nie marudzili i utyskiwali ze Vindows 7 to totalna kicha.Owszszem jest to kicha o ile ma sie kichowaty "sprzet".Pozdrawiam.

spidergisz  26.11.2009 09:43 #22

Mam w domu dwa notebooki. Jeden dość wydajny(HP DV-5 1199ew Dual Core 2 2.4 Ghz z 4GB Ram) i dużo mniej wydajny (BenQ Joybook r56 1.6 Ghz z 2 GB Ram).
Na obydwu komputerach Windows 7 śmiga tak samo dobrze ( nie widać żadnej różnicy) A wiec kolego Dialoogbox to co piszesz nie ma żadnego sensu i pokrycia w rzeczywistości. Jeżeli ktoś kilka lat temu, zakupił komputer z zainstalowanym Systemem Windows Vista, to po przesiadce na Windows 7 (wyjątkowo dobrze napisany system) jego komputer dostanie skrzydeł. To jest bezdyskusyjny i sprawdzony fakt. Dodam że Joybook to komputer z przed około 3 lat i NIE JEST demonem wydajności. Mało tego, instalowałem koledze Windows 7 na celeronie 1.2 GHZ z 1 GB ramu i ŚMIGA !!! Może nie tak jak na moim HP ale Visty na tym sprzęcie nie dało się znieść, a tu poprostu system działa i nie każe na siebie czekać. Dialoogbox mówisz o ludziach "nieświadomych" - a na jakiej podstawie siebie oceniasz inaczej ?
Ja sprawdzałem i testowałem działanie Windows 7 przez ostatnie kilka miesięcy na różnych konfiguracjach sprzętowych i na tej podstawie piszę tą opinię. A ty jaką drogą doszedłeś do tak ciekawych wniosków ?

PS. Ubuntu i tak jest szybsze :) choć nie nadaje się do wszystkiego :(

spidergisz  26.11.2009 09:59 #23

Na koniec dodam że każdy używa komputera do różnych celów.
Dlatego też, każdy wydaje na komputer tyle, ile musi żeby korzystać komfortowo z potrzebnych mu funkcji. Jeżeli jesteś grafikiem komputerowym ,zajmujesz się zaawansowaną animacją komputerową , obróbką video itp. to niezależnie jak mocny masz komputer zawsze będziesz myślał o szybszym. Ale na pewno nie zainstalujesz na nim Vist ( nie trzeba chyba tłumaczyć ) A instalowanie Windows XP graniczy z cudem, choćby z uwagi na słabe lub całkowity brak wsparcia dla tego systemu przez producenta twojej SUPER HIPER NOWEJ RAKIETY ZA 8.000 PLN ( nie wspominając że nie wykorzystasz w WinXP całego potencjału tego sprzętu).
Jeżeli zaś jesteś właścicielem 3-4 letniego komputera z VISTĄ to znaczy że SUPER HIPER RAKIETA nie jest ci potrzebna. A przesiadka na WINDOWS 7 na pewno usprawni i ułatwi ci pracę. Koniec wywodów.

spidergisz  26.11.2009 10:20 #24

Do subiekt.
Kolego, Windows 7 ma sens w przypadku KAŻDEGO komputera (Użytkownika), który od kilku lat korzysta z Windows Vista - jest od niego znacznie szybszy, znacznie lepiej wykorzystuje zasoby komputera, znacznie lepiej zarządza pamięcią i JEST STABILNY STABILNY STABILNY. Vista jest jak huśtawka z której spadasz 100 razy dziennie i nigdy nie wiesz, kiedy spadniesz znowu. Odpalenie na niej nawet najprostszego narzędzia wiąże się z dreszczykiem emocji - zwiesi się ? a może tym razem się uda ? Kto ma na tyle mocne nerwy żeby to wytrzymać ?
Wnioski : Masz w komputerze Windows Vista ? Zainstalujesz Windows 7 będzie szybciej stabilniej czyli LEPIEJ !!!
I żeby rozwiać wątpliwości nie jestem maniakiem Windowsa 7.
Po prostu z wieloletnich doświadczeń z komputerami, zauważam co jest dobre i co ułatwia mi pracę (po to wymyślono komputer) a co mi ją utrudnia. Równolegle korzystam z linuxa na moich komputerach z uwagi na stabilność i łatwość obsługi w pracy codziennej. Natomiast potrzebuje Windowsa do zadań których nie mogę zrobić czy też nie potrafię na linuxie i zależy mi żeby Windows po prostu działał. Stąd zachwalanie Windows 7 - bo on działa.

spidergisz  26.11.2009 10:25 #25

Aha ! co nazywasz w swoim poście "informatyką" ? Gry Video ? Bo to by wyjaśniło resztę twojej wypowiedzi.

spidergisz  26.11.2009 10:27 #26

Ale się rozpisałem :) Poranna nuda przy kawie :) Pozdrawiam wszystkich właścicieli "hebli" i "rakiet" :)

Peace & Love

fanboj_W (niezalogowany) 26.11.2009 12:00 #27

@spidergisz
Uśmiałem się z tego opisu Visty ;), dziwne bo SOA#1., ale teraz działam na 7 z powodu kilku ficzerów i przez to że mam upgrade za darmo (gdyby nie to to nie miał bym powodu by zmieniać na 7).
BTW miałeś do czynienia z Vistą po SP1/ze stabilnymi sterownikami, czy Vistą Ultimete Torrent Edition?

SebaOnePL (niezalogowany) 26.11.2009 13:08 #28

U mojej dziewczyny na laptopie HPka jest VISTA HOME PREMIUM SP1 i szczerze mówiąc mocno się wkurzam jak u niej jestem i muszę coś zrobić na kompie, system zamula i uruchomieniu kilku kart w Chrome, programu do muzyki i kopiowanie na pendriva totalnie spowalnia ten system. Na tym laptopie system przy takim obciążeniu powinien śmigać (nie podam dokładnie parametrów bo nie pamiętam ale dwa rdzenie, 2 GB RAM, karta graf 256MB, reszta też OK) a on odmawia wpsółpracy. Coś mi się zdaje że przesiadka na win7 przy najbliższej okazji.

SebaOnePL (niezalogowany) 26.11.2009 13:09 #29

I jeszcze druga sprawa. Do win7 nie trzeba mieć jakiegoś specjalnie mocnego kompa. Ja miałem e2200, 2GB RAM, R4850 512MB, dysk 500GB 16MB Cache i wszystko działało szybko, stabilnie i bez problemów.

spidergisz  26.11.2009 14:58 #30

@ fanboj_W

Bredzisz synku. W moim HP miałem legalny Windows Vista Home Premium SP1 i ten szajs irytował mnie na każdym kroku. Wcześniej działałem na Viście bez SP1 i wtedy ten "system" nie nadawał się do niczego. Po pojawieniu się SP1 Vista działa nieco lepiej ale jak już pisałem nie dorasta do pięt Windowsowi 7.
Dużo zależy do czego potrzebujesz komputera - do "Nasza-Klasa" do pisania głupot na "dobreprogramy.pl" i do gadu-gadu nie ma różnicy jaki system posiadasz.
fanboj_W nie masz pojęcia o czym piszesz Przyjacielu. Twoja wypowiedz pasuje jedynie do typowo polskiego "A własnie że nie - ja wiem lepiej".
PS. Nie nazywaj mnie więcej piratem bo nic o mnie nie wiesz. ( to odnośnie tej Visty Ultimete Torrent Edition).
Pozdrowienia dla normalnych.

fanboj_W (niezalogowany) 26.11.2009 15:33 #31

@spidergisz
Twierdzisz że nie mam pojęcia o własnych doświadczeniach przy korzystaniu z Visty?
Co do laptopa Hp to słowo klucz crapware i często producenci laptopów dają jakąś źle skrojoną wersję Visty (standardowa instalacja muliła u mnie- czysty system z najnowszymi sterownikami i oprogramowaniem działał b.dobrze, a na pewno nie gorzej niż Win7). Mogę się założyć że (o ile MS nie wpłyną na to) dzisiejsze laptopy z Win7 działają podobnie (no chyba że przez 3 lata udało się im dopracować dodawane własne oprogramowanie i sterowniki).
PS. Nigdzie nie napisałem że jesteś piratem ;)

spidergisz  26.11.2009 16:07 #32

I znowu mnie obrażasz. Myślisz że będąc normalnym można siedzieć na komputerze nie robiąc po zakupie świeżej instalacji bez tego całego syfu ? Oczywiście że opisywałem swoje wrażenia i trwające dużo czasu testy obudu systemów zarówno Visty bez SP1 jak i z SP1 i Windows 7. Zaznaczam że w obydwu przypadkach były to czyste instalacje bez całego syfu dodawanego przez HP lub inne firmy. I stanowczo się nie zgadzam jakoby systemy te działały choć odrobinę podobnie. Vista starzeje się przez około 3 miesiące i zaczyna kuleć jak staruszek po operacji kręgosłupa. A Windows 7 począwszy już od wersji beta śmiga długo aż miło i z czasem nie zwalnia aż tak drastycznie jak Vista.
Piszesz "Nigdzie nie napisałem że jesteś piratem ;)" A ja przytaczam twoje zdanie z pierwszej wypowiedzi w której zarzucasz mi że opisuje doświadczenia z cyt. "Vistą Ultimate Torrent Edition". Widać ty nawet nie rozumiesz własnych wypowiedzi. A twoje argumenty sa poprostu zabawne. Pozdrawiam i polecam zacząć już odrabiać lekcje na jutro bo późno się robi.

fanboj_W (niezalogowany) 26.11.2009 19:30 #33

@spidergisz
Nie było moim zamiarem obrazić ciebie pisząc te słowa, były one raczej napisane z przymrużeniem oka (zabrakło emotikony ;). Ale mniejsza o to.
Zgadzam się z tobą jeśli chodzi o konieczność reinstalacji, ale to nie wina Visty że producenci dodają crapware (typu przymulający całego kompa program do obsługi klawiszy funkcyjnych) wpływające negatywnie na działanie systemu. Podobnie nie jest winą Linuksa że producenci netbooków nie potrafią zainstalować i skonfigurować tego systemu.
A w swoim komentarzu chciałem zwrócić uwagę na to że nie masz monopolu na prawdę i moje (i zapewne 20% użytkowników korzystających z internetu, którzy nie narzekają na ten system - a przynajmniej nie w stopniu większym niż na inne systemy ;) ) doświadczenia z Vistą są całkowicie inne.

spidergisz  26.11.2009 22:01 #34

@Fanboy
Zgadzam się z tobą odnośnie ogólnego odbioru moich wcześniejszych wypowiedzi. Może rzeczywiście za bardzo wmawiałem "mojszą prawdę" :) Ale prawda jest taka ze Vista pomimo kilku szans jakie jej dawałem nie przekonała mnie że może mi nie przeszkadzać w pracy. A Windows 7 od pierwszej chwili dopasował się do moich potrzeb. Ale to chyba po prostu ewolucja.
I zaznaczam że to jest moja prywatna opinia, a to znaczy że nie każdy musi się ze mną zgadzać. Pozdrawiam i przepraszam za uszczypliwość w poprzedniej wypowiedzi.

lyba (niezalogowany) 27.11.2009 06:45 #35

8 tys na kompa pod windows 7.:P
Windows 7 zainstalowałem na laptopie szkolnym który kosztuje ok 1500zł.^^ mam siudemke od wczesnych wersji beta a ostatnia wersje juz udało mi sie totalnie zasmiecic. Jednak dwie godzinki sprzatanka na dyskach wywalenie kilku programów zbednych defragmetacja i odrazu ruszyła z kopyta:) Dobry system.

Na silniejszej stacjonarce mam xp 64. Nie widze sensu kupowania nowego windowsa. Jedynym powodem skłaniajacym mnie ku migracji jest to ze:

-Xp zawiesza mi sie np. 3dmax... tak bywa ok co dalej cały sytem nie działa czasem nie udaje sie nawet wcisnac zakoncz proces:P
-7 sytuacja podobna. Oooo jaki efekt miły okno staje sie białe mmm jedno klikniecie 7 sam chce zamknac program i o dziwo daje rade to zrobic:P a nawed jak chce sie poczekac na reakcje programu(czasem sie odwiesza) to cały system działa normalnie.

Na 100% przejde na 7

T2 (niezalogowany) 27.11.2009 12:37 #36

ja mam stare dobre q6600 i 4gb ramu, nic wiecej nie trzeba zeby win7 i vista dobrze chodzily. Cena - grosze. Programuje w Visual studio, ktore znane jest z zasobożerności, nie ma żadnych problemów.

Do gier kupilem grafike najpierw 8800 gts a teraz hd 4870 i jest siuper.

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.