r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Gamescom 2009 okiem redakcji

Strona główna AktualnościROZRYWKA

W sumie 458 firm z 31 krajów na powierzchni ponad 120.000 metrów kwadratowych pokazywało swoje najnowsze produkty na tegorocznym gamescom w Kolonii, które przejęło od lipskiego Games Convention tytuł największego growego wydarzenia w Europie. Targi odwiedziła cała masa ludzi - szacuje się, że było to około 228 tysięcy fanów elektronicznej roz(g)rywki. Na imprezie nie mogło zabraknąć oczywiście i ekipy Gamikaze. Śmiało można powiedzieć, że była to dotąd najlepsza tego typu wyprawa w historii serwisu. Cała ekipa spisała się na medal, nie tylko poświęcając się obowiązkom dziennikarskim, ale także zwyczajnie dbając o siebie nawzajem.

Wstęp, czyli gamescom okiem TomisHa

Nieczęsto się to robi w tego rodzaju relacjach, ale ja na wstępie chciałem podziękować właśnie kolegom redaktorom, którzy dzielnie wbijali się na pokazy, na które zdawałoby się nie ma szans się dostać i mieli odwagę wypytać deweloperów o wszystko, co ich, albo naszych czytelników interesowało, podczas gdy do zadawania pytań nie kwapił się zazwyczaj nikt. Gdyby nie Wy panowie to cała impreza nie udałaby się aż tak bardzo, dzięki. Również za te wieczorne "podziały łupów" - samolubom na pohybel! Raźniej w kupie przemierzało się te ogromne hale, raźniej wyzywało ludzi odpowiedzialnych za infrastrukturę sieciową (czy też jej absolutny brak), a w końcu gubiło elementy wyposażenia auta, uczyło moresu niesubordynowanych młodych Niemców i słuchało głośno Carmina Burana w strasznym korku na autostradzie...

[image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21406" mode="thumb"][image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21422" mode="thumb"][image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21425" mode="thumb"][image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21432" mode="thumb"][image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21457" mode="thumb"] [image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21462" mode="thumb"]

r   e   k   l   a   m   a

Samo gamescom? Oj, widać kryzys. Electronic Arts nie zamontowało swojego słynnego ekranu 360 stopni. Stoiska skromne - chociaż Olej był pod wrażeniem, tak całość nie ma porównania do tego, co można było ujrzeć w Lipsku taki rok temu. Co ciekawe - dało to możliwość lepszego pokazania się małym firmom, bo niekiedy ich boksy były większe i lepsze niż medialnych gigantów. Mniejsze obszary wystawnicze na większych, miejscami dwupiętrowych halach plus słabo pooznaczane boksy dają niemniej obraz lekkiego chaosu. Do tego wszędzie śmieci, które były jeszcze bardziej dostrzegalne z uwagi na ogólne pustki. Ciekawiła mnie ponadto pewna niekonsekwencja przy pokazach gier - jedne tytuły były mocno cenzurowane (w Singularity "postarzone" postacie zamiast rozpadać się na kości płonęły), inne wcale (Assassin's Creed II i krew pozostająca na ubraniu oraz dłoniach bohatera).

Udało sie zobaczyć praktycznie wszystko (zawsze na coś niestety nie będzie czasu...), z tego, co planowałem. DJ Hero to doskonała zabawa, a że jestem olbrzymim fanem Guitar Hero już po głowie chodzi mi kupno nowego deck-kontrolera. Jeśli o akcesoriach mowa - deska od Tony Hawk: Ride to zabawka i w życiu nie wydam na to więcej niż 100 złotych, szczególnie, że sama gra jest zwyczajnie brzydka. Pozytywnie zaskoczyło mnie Singularity, negatywnie produkcje Capcomu. Mafia II od 2K Czech to będzie hit większy niż najnowsze Grand Theft Auto. I pewnie następne też - niesamowicie klimatyczna, całkiem realistyczna (na plus) giera. Aliens Vs. Predator wypada świetnie, acz co do kilku rozwiązań nie jestem przekonany... Wysoko na listę oczekiwanych tytułów wskakuje również znienacka Bayonetta - świetne tekstury i system walki, ponętna, starannie wymodelowana bohaterka, japoński klimat - ta gra mnie ma.

[image source="Galerie/Inne/Gamescom_2009_-_Przeglad:21522" mode="normal"]
Top 3 - słabizna:

  • Assassin's Creed II - gra w obecnej formie jest dużo gorsza od poprzedniczki, od słabych tekstur począwszy, na koślawej animacji bohatera oraz przenikaniu się obiektów skończywszy. Demko hulało na PS3 i mocno mnie zniechęciło.
  • Dark Void - rok temu tytuł był niegrywalny, obecnie nieco lepiej, widocznie popracowano nad historią, modelami i rozgrywką, co nie zmienia jednak faktu, że nie potrafię tu ustrzelić byle robota. Giwery bez polotu, w dodatku niecelne. Dramat.
  • Tony Hawk: Ride - kiedy sam producent tytułu, mówi, że to produkt raczej na Wii, a grafika tylko to potwierdza, to coś nie tak. Kontroler to pomyłka - miał być hit, a wyszła plastikowa deska z 4 czujkami. I przed nimi macha się kończynami.
  • Top 3 - moc:

  • Mafia II - kupicie to w dniu premiery. Kupicie także po egzemplarzu dla Waszych przyjaciół, rodzeństwa, rodziców i dziadków. Nawet jeden dla pani w mięsnym. Ta gra to będzie hit. Nie zmieni tego absolutnie nic. Majstersztyk.
  • DJ Hero - nie zrozumiecie czaru tej produkcji, dokąd nie zagracie przynajmniej dwukrotnie. Potem Was wciągnie i nie puści. Wyparuje oficjalnej notki odnośnie ceny zestawu w Polsce i wtedy będę myślał - kupić, czy poczekać i kupić?
  • BRINK - Splash Damage robi grę na id Tech 5, która wygląda lepiej niż Rage i chodzi w prawie stałych 60 klatkach na Xboksie 360, w dodatku ma schematy poruszania się zapożyczone z Mirror's Edge. Spore zaskoczenie tych targów.
  • 1 2 3 następna
    © dobreprogramy

    Komentarze

    Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
    Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.