r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google nie dogadało się z Komisją Europejską

Strona główna AktualnościBIZNES

Komisja Europejska odrzuciła propozycję zakończenia postępowania, jakie od trzech lat toczy się w sprawie Google. Urzędnicy nie zgodzili się na zaoferowane przez Amerykanów zmiany, których wprowadzenie do wyszukiwarki miałoby pomóc innym firmom nawiązać z gigantem równą walkę. Nadesłane propozycje nie są dla nas wystarczające, by uspokoić obawy — stwierdził komisarz Joaquin Almunia.

Europejscy urzędnicy mają zastrzeżenia do trzech praktyk biznesowych koncernu. Przede wszystkim chodzi o to, że Google promuje swoje usługi na szczycie list wyszukiwania, nie oznaczając tych odnośników jako reklamowych. W przesłanej do Komisji propozycji firma zobligowała się do wyróżniania tych produktów za pomocą ramek lub innych elementów graficznych, które będą odcinać je od „neutralnych” wyników. Ponadto Google zaoferowało, że przez pięć lat będzie wyświetlać trzy odnośniki do konkurencyjnych wyszukiwarek obok własnych wyników. Ostatnim krokiem miałoby być ułatwienie przenoszenia kampanii reklamowych z systemu AdWords do innych usługodawców.

Za odrzuceniem propozycji lobbowała organizacja FairSearch, zrzeszająca 17 firm z branży technologicznej (należą do niej m.in. Microsoft, Tripadvisor i Nokia). Według niej oferta Google nie rozwiązałaby problemu, bo z przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii badań wynika, że wprowadzenie zmian nie miałoby zauważalnego wpływu na obecny stan rzeczy. Prawdę mówiąc, spowodowałoby to jeszcze większe zamieszanie — przekonuje.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.