r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google uczy się geografii

Strona główna Aktualności

W ostatnich miesiącach prawdziwym "świętym Graalem" technologii wyszukiwawczych stała się personalizacja wyników. Obecnie firma Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika.

Google testuje program umożliwiający wprowadzenie do wyszukiwarki adresu i kodu pocztowego użytkownika (w chwili obecnej usługa jest ograniczona do terytorium USA). Krok ten został poniekąd wymuszony prze konkurencję: zaawansowane prace nad podobnymi technologiami prowadzi główny konkurent Google - firma Overture, przejęta w październiku za sumę 1,7 mld USD przez Yahoo. Zbliżone rozwiązania testuje też AltaVista.

Personalizacja wyników na podstawie fizycznego położenia Internauty ma ułatwić dostęp do informacji lokalnych, a przy np. poszukiwaniu sklepów i punktów usługowych kapitalnie ułatwi dostęp do informacji. Oczywiście nie tylko o wygodę Internautów, ale też możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy odbiorców reklam. Aby dostarczać informacji poukładanych według klucza geograficznego, wyszukiwarka zbiera i analizuje dane pod kątem fizycznej lokalizacji serwera. Następnie dopasowuje wyniki do wyszukiwanych słów i adresów użytkowników.

Jak wiele poprzednio testowanych rozwiązań "sekcja geograficzna" może, ale wcale nie musi trafić do głównego menu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.