r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Gra planszowa Samuraj

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Świat gier planszowych, tak jak i komputerowych, też ma swoich bohaterów i znane twarze. Jedną z takich osób bez cienia wątpliwości jest Reiner Knizia, z wykształcenia doktor matematyki - z zawodu i zamiłowania projektant. To jedna z bardziej znanych postaci w tej branży, chociażby z powodu stworzenia około 500 dzieł, zebrania licznych nagród za swe projekty, a także dlatego, iż wymyślił kilka(naście?) naprawdę wyśmienitych tytułów, które przeszły do historii i zostały uznane za absolutne klasyki. Do tego grona, obok Blue Moon, Ingenious czy Lost Cities, należy Samuraj - abstrakcyjna strategia w niemieckim stylu, w której gracze rywalizują o wpływy w feudalnej Japonii.

Samuraj jest jedną z bardziej uznanych gier zaprojektowanych przez doktora Knizię. Wchodzi ona w skład cyklu nieformalnie określanego mianem „trylogii kafelkowej”, zajmując miejsce obok równie znakomitych produkcji jak Eufrat i Tygrys oraz Przez Pustynię. Warto zaznaczyć, iż w pozycjach tych nie używa się żadnych kości, wszystko rozstrzygane jest przez rozmieszczanie owych „kafelków” na planszy. Być może w piśmie brzmi to bardzo sucho, w rzeczywistości jednak patent ten sprawdza się znakomicie. Samym zadaniem, jakie stawia przed nami gra jest osiągnięcie dominacji w feudalnej Japonii, a to poprzez zdobywanie zwolenników pośród poszczególnych grup społecznych, tzn. żołnierzy, kapłanów oraz chłopów (reprezentowanych odpowiednio przez figurki hełmów, posążki Buddy oraz pól ryżowych). Aby to osiągnąć, należy umiejętnie mierzyć siły na zamiary i stopniowo planować strategię podboju, pamiętając przy tym, że nie jesteśmy jedynymi, którzy chcą ten cel osiągnąć. [image source="Galerie/Inne/Gra_planszowa_Samuraj:19202" mode="normal"]

Na rodzimym rynku produkt ten ukazał się nakładem wydawnictwa Lacerta - sprowadzili oni już do naszego kraju tak popularne tytuły jak Wysokie Napięcie czy Agricola. Polska edycja nie różni się od tych wydanych poza granicami naszego kraju i zwyczajnie trzyma wysoki poziom. Podstawowe elementy gry to składana z czterech części plansza przedstawiająca Japonię, cztery komplety żetonów plus zestaw parawaników dla każdego z graczy, a także 39 figurek z czarnego polerowanego pleksiglasu. Całość zaś zapakowana jest w duże pudło z bardzo ładną oraz klimatyczną grafiką autorstwa znanego ilustratora Franza Vohwinkla. Być może do efektowności planszowego Dooma trochę tu brakuje, niemniej tytuł ten prezentuje się zwyczajnie przyjemnie, jego wygląd cieszy oko. Dodatkowym plusem jest to, że nie zajmuje dużo miejsca i szybko się go rozkłada. Plansza oraz żetony są wykonane trwale, z grubej tektury, przez co nie niszczą się w trakcie użytku. Kupując raz tę grę nie należy się martwić o konieczność nabywania jej po raz drugi.

r   e   k   l   a   m   a
1 2 3 następna
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.