Jak Nokia traci i dlaczego Samsung ją pokonał?

Jak Nokia traci i dlaczego Samsung ją pokonał?

19.04.2012 15:41, aktualizacja: 20.04.2012 13:11

Zgodnie z zapowiedzią, Nokia zaprezentowała swoje wyniki finansowe inwestorom. Nie jest różowo — strata netto wyniosła 929 miliony euro w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2012 roku. Dla porównania, w zeszłym roku w tym samym okresie Nokia zarobiła 344 miliony euro.

Co ciekawe, za straty Finowie częściowo obwiniają konkurencję, która spowodowała obniżenie sprzedaży w Indiach, Chinach, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Według ostatnich doniesień Nokia po 14 latach straciła pozycję największego na świecie producenta telefonów — Samsung, który wszedł na rynek telefonów niedługo po tym, jak Nokia zrzuciła z tronu Motorolę, od miesięcy deptał jej po piętach. Według Asymco już ją nawet przegonił, sprzedając w zakończonym właśnie kwartale około 88 milionów telefonów (dokładne dane poznamy 27 kwietnia), podczas gdy Nokia sprzedała o 5 milionów mniej. Co ciekawe, z analizy wynika, że Samsung zawdzięcza miejsce na podium sprzedaży smartfonów, których z miesiąca na miesiąc ma w ofercie coraz więcej, podczas gdy smartfonowe portfolio Nokii nie odnosi sukcesów i jest coraz mniejsze.

Jest światełko w tunelu, przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka. W amerykańskiej sieci AT&T najnowsza Nokia Lumia 900, mimo przejściowych problemów, bije rekordy popularności. Telefon trafił nawet na listę bestsellerów Amazona. Nokia sama się tego nie spodziewała i zaczyna mieć problemy z produkcją. Lumii 900 po prostu brakuje. Wychodzi na to, że jak telefony się dobrze sprzedają, to Nokia i tak ma problemy.

Aktualizacja, 20.04.2012, 12:37

Colin Giles, wiceszef działu sprzedaży Nokii, zrezygnował ze swojej pozycji. Giles pracował w Nokii przez 20 lat, ale tylko ostatni rok w zarządzie firmy. Pod jego kierownictwem sprzedaż telefonów Nokii spadła o 24% z różnych powodów. Nokia nie planuje go zastąpić.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (95)