r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Kompilator C/C++ dla Flasha

Strona główna Aktualności

Adobe wypuściło wersję beta kompilatora pozwalającego skompilować kod w językach C i C++ do kodu bajtowego ActionScriptu 3, działającego na ActionScript Virtual Machine 2, czyli popularnych platformach Flash i Flex. Kompilator ten nosi nazwę Alchemy.

Dzięki nowemu kompilatorowi będzie można tworzyć szybciej działające flashowe aplikacje. Przy kompilacji z C/C++ wprowadzany jest bowiem mniejszy narzut niż przy kompilacji analogicznego kodu w ActionScript. Oczywiście wydajność będzie nadal niższa niż przy kompilacji do kodu maszynowego, jaki zwykle możemy spotkać w plikach EXE czy ELF. Oprócz większej wydajności Alchemy pozwoli także na przeportowanie tysięcy aplikacji napisanych w C/C++ do Flasha. Kod kompilowanych jest do postaci pliku SWF lub SWC, który może zostać uruchomiony przez Adobe Flash Player 10 lub Adobe AIR 1.5. W ubiegłym roku zaprezentowano Quake w wersji flashowej, skompilowanego przy użyciu wczesnej wersji Alchemy. Później powstał interpreter Pythona oraz emulator Nintentdo. Oczywiście najprościej przeportować do Flasha będzie kod, który jest niezależny od systemu operacyjnego.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.