r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Koniec marki Windows Live i Zune

Strona główna Aktualności

Wydanie Windows 8 to dla Microsoftu świetna okazja do gruntownej przebudowy własnego portfolio usług i produktów. Gigant z Redmond ma zamiar ograniczyć do niezbędnego minimum ilość marek powiązanych z ekosystemem Windows - jako pierwsze skasowane zostaną Windows Live i Zune.

W ostatnich testowych kompilacjach Windows 8 aplikacje wchodzące w skład Windows Live stanowią integralną część systemu i zostały zgrupowane pod zbiorczą kategorią Windows Communications. Uproszczeniu ulegną także same nazwy aplikacji: Windows Live Photo Gallery zostanie przemianowany na Zdjęcia (Photos) zaś Windows Live Contacts będzie dostępny pod nazwą Ludzie (People). Podobne zabiegi zostaną wykonane w przypadku Poczty (Mail) i Kalendarza (Calendar). Wraz z debiutem Windows 8 zniknie także Windows Live ID, w którego miejsce pojawi się uniwersalne Konto Microsoftu (Microsoft Account), które prawdopodobnie pozwoli na logowanie do wszystkich usług korporacji. Microsoft niemal na pewno zlikwiduje także markę Zune. Wszystkie usługi rozrywkowe, muzyczne oraz te dotyczące gier i treści wideo będą dostępne pod zbiorczym szyldem Xbox Live. Ponadto serwis The Verge sugeruje, że w miejsce Zune firma Microsoft wprowadzi usługę muzyczną przypominającą Spotify.

O tym, czy powyższe rewelacje okażą się prawdziwe, przekonamy się jeszcze w tym roku. Konsolidacja marek byłaby dla Microsoftu bardzo opłacalna. Korporacja posiada bowiem w swojej ofercie konsolę Xbox 360 oraz mobilny i dekstopowy system operacyjny, które aż proszą się o daleko posuniętą integrację.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.