Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

TOP 10 szatańskich programów.

Czy SZATAN – diabeł we własnej osobie – pewnego dnia zszedł na ziemię i założył Microsoft to kwestia sporna. Pewne jest natomiast, że maczał swe wstrętne, kościaste, obsmarowane smołą palce w niejednym tworze softowym. Postanowiłem ułatwić wam życie i kosztem własnego zdrowia - fizycznego i psychicznego - przedstawić najbardziej szatańskie dzieła samego szatana. Niczym 5% masła w maśle ;)

Oto i one, lista top 10 piekielnych programów - zaczynamy więc od miejsca 11., honorowej wzmianki:

11 Daikatana

Good god! Ten spazmatyczny pomiot szatański nie powinien nigdy ujrzeć światła ziemskiego ani żadnego innego. Nawet piekielnego. Nie wiem, co siedziało w głowach twórców tej gry, ale powinno się to eksterminować. Choć nie była to gra, na którą najdłużej przyszło nam czekać (long live Duke), to mimo wszystko zmiana całego silnika w połowie produkcji była trafna niczym wykupienie miejscówek w Titanicu. Jakby tego było mało za całość odpowiedzialny był Romero – już samo to świadczy o piekielnym pochodzeniu tegoż dzieła!

10 eMule

Przyznaję się, iż dawno, dawno temu, gdy jeszcze nie byłem świadom swych decyzji ten istnie pokręcony, demoniczny osiołek zawładnął moim komputerem czyniąc z niego… powolnego osła. Chyba nigdy wcześniej i nigdy później żaden program nie miał tak trafnej nazwy. Nie jest to jednak koniec grzechów głównych tegoż softu. Wirusy, trojany, wykradanie haseł, nagie zdjęcia koleżanki Twojej mamy z pracy i oczywiście filmy Disneya do ściągnięcia. A ten kto ściągnął te filmy Disneya i je oglądnął (i okazało się, że to jakieś kiepskie niemieckie pornole) niech wie, że Szatan się nim interesuje.

9 DirectX

Zacznijmy od tego, czy ktoś rozumie po co w ogóle jest DirectX? Czy ktoś wie? Zawsze zastanawiało mnie przeznaczenie tego softu. Bo patrząc na to logicznie, mamy kartę graficzną która robi obliczenia, mamy sterowniki do karty graficznej, które pozwalają na komunikację programu ze sprzętem, mamy i sam program, który w jakiś magiczny swój sposób wykorzystuje możliwości karty graficznej – gdzie w tym wszystkim do cholery jest DirectX? Po co nam kolejny śmieć na drodze do szybkiej, ładnej grafiki? Powiem wam - nie będziecie pewnie zaskoczeni.

DX służy tylko po to, aby każda gra niewykorzystująca go była uznawana za gorszą – i aby go wykorzystać trzeba podpisać pakt z diabłem! Tym diabłem! Czyli - aby gra była lepsza, trzeba było sprzedać swą duszę piekłu.

Prawdziwie szatańskie dzieło!

8 Firefox 2

Tak, tak. Przy pracy nad tym programem na pewno brał udział Pan Piekieł I Czeluści Piekielnych, sam Lucyfer Gwiazda Zaranna, czy jak mu tam. Jakie mam na to dowody?

Takie:

*wykres wzięty z kosmosu, nie posiada prawdziwych danych

To właśnie Czerwona Panda 2 zdobyła największą popularność na świecie deklasując inny skandaliczny twór szatański. Gdyby nie ta, druga i jakże piekielna odsłona, aktualny FF4 pewnie wciąż był by rozprowadzany pocztą pantoflową między geekami używającymi BBSu.

FF3 i 4 pewnie wciąż są w szponach (tudzież kopytach) Lucka, ale to już mniej istotne.

7 Photoshop

Gdzie by tu zacząć? O Boże.

O ile mogę wzywać go w tym przypadku nadaremno.

Pomysł był prosty i genialny – stworzyć program, który będzie piracony przez miliardy ludzi na całym świecie, tylko po to aby usunąć ze swoich sw33t fotek efekt czerwonych oczu. Mało tego – nie mam co prawda dowodów, ale wierze, że tak jest – autorzy PSa sami wrzucają go na torrenty i rapidshary aby szerzyć ten grzeszny tryb życia. A to tylko góra lodowa wierzchołku tej sprawy. Mało intuicyjny interfejs, którego jedynym zadaniem jest prowadzić ludzi do szaleństwa i obłędu. Merdyliard tysiąc dwieście wtyczek bez sensu, tutoriale stworzone przez 13 letnich fanów Lady Gagi o tym jak profesjonalnie designować w PSie. Ta lista wykroczeń piekielnych się ciągnie jeszcze długo, dlatego poprzestanę tylko na tym.

6 Każdy program od Apple

Cztery słowa: Steve. Jobs. To. Szatan.

Więcej dowodów? Pierwszy z brzegu: QuickTime, który nigdy niczego nie odtwarzał, z wyjątkiem… a nie. Nie było wyjątków.

5 Microsoft Internet Explorer 6

Co można napisać o programie, który w wolnych chwilach czyta FAKT i zabija małe, niewinne foczki? Nie żal wam tych foczek?

Bo mi żal!

IE6 był, jest i będzie jeszcze przez długie, pełne cierpienia, lata, prawie najdoskonalszym tworem szatańskim jaki kiedykolwiek stąpał (tudzież instalował się) po ziemi. Na nic usilne próby firmy z Redmond, aby odkupić swoje winy. To szkaradne stworzenie wyplute z paszczy samego Azazela jest nieśmiertelne i niepokonane i będzie się jeszcze przez pokolenia śniło w koszmarach niejednego webdesignera.

Nie mówcie, że nie ostrzegałem. Każdy ostrzegał!

4 Gadu Gadu

Czy mój komentarz jest tu nawet potrzebny? Ten program to przedsionek piekła – nie, nawet nie przedsionek. To jest piwnica piekła, do której schodziliśmy po długich i bolesnych schodach usłanych coraz zmyślniejszymi machinami tortur. Ten program to żelazna dziewica polskiego Internetu. To stryczek moralnego karku młodego pokolenia. Przez ten program podwórka umarły, rachunki za telefony komórkowe wzrosły trzykrotnie, ilość skoliozy wśród dzieci w wieku szkolnym zwiększyła się o 35% no i podrożało paliwo – nie mam co prawda dowodów na to, iż Gadu-Gadu za to wszystko jest odpowiedzialne, ale kiedyś będę miał!

3 Ask.com Toolbar i inne

Gdzie diabła macki nie sięgają, tam toolbar zostanie posłany. Zresztą to proste - klikasz link do strony - instaluje się toolbar.
Czytasz newsy - instaluje się toolbar.
Idziesz do łazienki - w międzyczasie zainstalował się toolbar.
Odinstalowujesz toolbara - automatycznie zainstalowałeś 3 inne.

Tylko piekielne czeluści i koherentne stwory odmętów szatańskich w postaci samego Czorta były by w stanie wymyślić coś tak okrutnego. Ewentualnie jeszcze marketingowcy. Na jedno wychodzi.

2 Microsoft Access

Co wyjdzie z połączenia Belzebuba, krowy i rosyjskiego czołgu z okresu drugiej wojny światowej? Nie wiem, ale na pewno nie będzie to tak straszne jak MS Access. Ta bestia w skórze Officowej jest prawdziwym wrzodem na czterech literach, każdego informatyka, w każdej firmie, w każdym momencie. Stworzona chyba tylko po to, by doprowadzać ludzi do szewskiej pasji i zwiększyć odsetek samobójstw wśród programistów.

Access teoretycznie jest w stanie zrobić wszystko, jednak nigdy nie widziałem, aby zrobił coś co było naprawdę potrzebne. Kiedyś napisałem w nim grę. Bijatykę. Z czterema postaciami do wyboru! Wracając do sedna, ten jeden produkt firmy MS to prawdziwy twór piekielny, który nie współpracuje nigdy z żadną wcześniejszą wersją. Ba, nawet nie współpracuje z tą samą wersją na różnych systemach. A często nawet z tą samą wersją na tym samym systemie, na TYM samym komputerze na innym profilu. To tak jakby przy kupnie nowego garnka musiałbyś wymieniać całą kuchnie, bo nie jest kompatybilna.

Właściwie, po co jest Access? Jakieś formularze? Tabelki? Raportowanie? Przecież jeśli ktoś chce mieć to zrobione, to lepiej kupić do tego program, niż tworzyć to samemu w tym pomiocie szatańskim. Ba, Excel się lepiej do tego nadaje, na litość.

1 Na koniec, najbardziej szatański software w historii dziejów komputerowych.

Uwaga fanfary!

Apache

Wooo. Hola. Zanim mnie ukamienujecie, powiem tylko jedno słowo.

PSN.

(o ile to słowo, właściwie to akronim, no ale kto się będzie czepiał tak strasznie piekielnej nazwy) 

Komentarze

0 nowych
freeq52   8 #1 03.06.2011 20:45

Podczas czytania tego wpisu, ogarnął mnie wręcz szatański śmiech. Buahahahahah!

freeq52   8 #2 03.06.2011 20:47

Aha i MaXDemage - wiedz, że szatan się Tobą interesuje. Siedzisz na DP i czytasz ten wpis - wiedz, że coś się dzieje.

  #3 04.06.2011 07:12

emule sam używam i nie jest złe, ale co do pozostałych-racja;)

przemo_li   11 #4 04.06.2011 11:35

Apache PSN :D

Choć google mówi, że chodziło o unpatched Apache, a to specjalna wersja Apache, którą Sony samo sobie wyhodowało, więc nie wiem czy nie powinieneś zmienić nr.1 na Sony Apache.

webnull   9 #5 04.06.2011 13:48

Świetny wpis :D

GBM MODERATOR BLOGA  20 #6 04.06.2011 19:35

Hehe, normalnie jak wykład ks. Natanka ;D

zarąbiste :)

XeonBloomfield   5 #7 05.06.2011 15:09

"Gdyby nie ta, druga i jakże piekielna odsłona, aktualny FF4 pewnie wciąż był by rozprowadzany pocztą pantoflową między geekami używającymi BBSu."

I like this ;)

  #8 05.06.2011 15:16

Kolejny bezsensowny wpis nawiedzonego Linuksiarza, który nie ma zielonego pojęcia o informatyce.

G.Gn7Ex   5 #9 05.06.2011 15:39

Z tym 9, 6, 5, 4 to się w pełni zgadzam. Jeszcze uzupełniając coś pod nr. 9, to DX powstał też w celu powstrzymania powstawania gier wieloplatformowych(czyli dla kilku systemów operacyjnych), zwłaszcza na Linuksa(którego od lat Micro$hit stara się zwalczyć).

Zaś jako najgorsze na miejscu 1 to bym umieścił nie tyle co software sam w sobie, co niejedną umowę licencyjną (zwłaszcza EULĘ), których zaakceptowanie to istne podpisanie cyrografu z Lucyferem.

imeehow   5 #10 05.06.2011 16:22

Mocna rzecz. To teraz może jakieś rajskie zestawienie dla pełnego obrazu świata?

  #11 05.06.2011 16:25

Re: "Zacznijmy od tego, czy jest ktoś kto rozumiem co w ogóle jest DirectX? Czy ktoś wie? Zawsze zastanawiało mnie przeznaczenie tego softu. Bo patrząc na to logicznie, mamy kartę graficzną która robi obliczenia, mamy sterowniki do karty graficznej, które pozwalają na komunikację programu ze sprzętem, mamy i sam program, który w jakiś magiczny swój sposób wykorzystuje możliwości karty graficznej – gdzie w tym wszystkim do cholery jest DirectX? Po co nam kolejny śmieć na drodze do szybkiej, ładnej grafiki?"
Po to, żeby deweloperzy nie tworzyli osobnego silnika pod każdą kartę graficzną.
W czasach panowania DOSu na PC programiści tworząc grę musieli sami dbać o to, żeby gra działała na poszczególnych kartach graficznych. Inaczej były obsługiwane karty Hercules a inaczej CGA. DirectDraw/Direct2D i Direct3D zapewniają wspólne API teoretycznie niezależne od karty graficznej. Wystarczy, żeby sterownik karty graficznej obsługiwał daną wersję DX.
Poza tym DX zapewnia API do obsługi urządzeń wejściowych takich jak joysticki (DirectInput), obsługi dźwięku (DirectSound, DirectMusic), multimediów autio-wideo (DirectShow) czy sieci (DirectPlay).
Zaraz ktoś wyjedzie z SDL więc uprzedzam pytanie: SDL jest o wiele mniej złożoną i uboższą biblioteką. Została stworzona przez pracownika Loki w celu przeniesienia kilku gier z Windows na inne platformy.

pawcio1212   7 #12 05.06.2011 16:30

3.

dlatego nie korzystam z IE oraz FF

Igloczek   8 #13 05.06.2011 17:11

No i teraz wiem że coś się dzieje :D

skrzypek   13 #14 05.06.2011 17:15

Piękny wpis. Przy 6 się uśmiałem :D

Draqun   9 #15 05.06.2011 17:28

Mam mega mieszane uczucia co do wpisu. Gdybym posiadał większą wiedzę z zakresu informatyki pewnie bym się uśmiał/pociachał. Na dzień dzisiejszy przy jednych się uśmiechnąłem przy drugich miałem o minę jak tam emotka o.0 :)

RubasznyRumcajs   6 #17 05.06.2011 18:22

rozumiem, ze ow wpis powstal na kacu/ pod "wplywem"?

Ad. 9 DirectX

(ciach brednie)

rozumiem, ze wg ciebie lepszym rozwiazaniem byloby, gdyby tworca kazdej gry wymyslal kolo na nowo i pisal wszystko "na czysto" (= bez directx)? bo wiesz, w czasie gdy DX powstal, to na pecetach nic podobnego jeszcze nie istnialo (czym innym byly profesjonalne, wielokrotnie drozsze stacje robocze)

@G.Gn7Ex | 05.06.2011 15:39

"(..)Jeszcze uzupełniając coś pod nr. 9, to DX powstał też w celu powstrzymania powstawania gier wieloplatformowych(czyli dla kilku systemów operacyjnych), zwłaszcza na Linuksa(którego od lat Micro$hit stara się zwalczyć).(..)"

no, jasne ze go wymyslono by dokopac linsuksowi.
tak na serio- brales cos? bo twierdzenie jakoby linsux, w latach 90ych, stanowil jakiekolwiek zagrozenie pozycji windowsa na desktopach /bo na serwerach wtedy krolowaly unixy/ moze byc tylko wynikiem wziecia czegos.

@G.Gn7Ex
"(..)Zaś jako najgorsze na miejscu 1 to bym umieścił nie tyle co software sam w sobie, co niejedną umowę licencyjną (zwłaszcza EULĘ), których zaakceptowanie to istne podpisanie cyrografu z Lucyferem."

1. EULA= end user license agreement; zasadniczo uzywajac jakiegokolwiek oprogramowania zawsze takowe cos wyskakuje (rowniez przy instalacji linuksow)
2. masz racje- wiele licencji, zwlaszcza wirusowe (jak np GPL) jest idiotycznych.

Ad. 7 Photoshop
"(..)Mało intuicyjny interfejs, którego jedynym zadaniem jest prowadzić ludzi do szaleństwa i obłędu.(..)"

narzekasz na UI photoshopa? obejrz sobie GIMPa zatem (zwlaszcza pod winda) :P

"(..) Merdyliard tysiąc dwieście wtyczek bez sensu,(..)"

ktorych nikt nie kaze uzywac. osobiscie- ciesze sie ze takowe powstaly- zawsze mozna rozszerzych funkcjonalnosc programu.

"(..)tutoriale stworzone przez 13 letnich fanów Lady Gaga o tym jak profesjonalnie designować w PSie.(..)"

a, tu cie boli...

Ad. 6 Każdy program od Apple

no, pokaz mi lepszy program do zakupu muzyki oraz do zarzadzania nia (i wrzucenia jej na ipoda).
poza tym- MacOSX wyszedl im calkiem dobrze- nie ma bardziej popularnego UNIXa na desktopie; i patrzac na to co brac linuksowa wyprawia- raczej takowego nie bedzie.

pozdrawiam,
RR

ipGregory   1 #18 05.06.2011 18:38

@MaXDemage
Wykazałeś się wyjątkową nie znajomością tematu :) Doczytałem tylko do połowy części o DirectX; (dalszej części wpisu nie komentuje) dalej się bałem, że jeszcze coś mnie opęta :P

przemek1234   7 #19 05.06.2011 19:05

Ad. 9
Jak już inni mówili DX jest po to by standaryzować komunikację z kartą graficzną.
Ad. 8
Fx 2 był o wiele lepszy od IE 6 to też ludzie go zaczęli używać.
Ad. 7
Czy ty wiesz ilu profesjonalnych fotografów go używa?
Ad. 6
Jak to QuickTime nic nie odtwarza. H.264 odtwarza, iTunes to bardzo fajny odtwarzacz muzyki, a Safari swego czasu bardzo wcześnie wprowadzało standardy Web'owe (teraz robi to Chrome).
Ad. 5
W czasach gdy powstawał nie był taki zły, problemem było jak długo trzeba było czekać na następną wersję.
Ad. 1
Po pierwsze wykorzystane przez hakerów dziury nie dotyczyły Apache, tylko badziewnie napisanych skryptów. Po drugie nikt Sony nie kazał używać przedpotopowej wersji Apache. Po trzecie tyle dużych firm i serwisów używa Apache i nic się nie dzieje.

MaXDemage   18 #20 05.06.2011 19:47

Koledzy - o ile mogę tak do was mówić.
Wyjaśnijmy sobie kilka rzeczy.

1. Większość z tych programów (z wyjątkiem GG i asktoolbar) używam albo swego czasu używałem. Nie wyobrażam sobie profesjonalnej obróbki grafiki bez PS'a. FireFoxa cenie za to że wprowadził standardy i wyplenił IE6 i zawsze mam zainstalowanego - choć jestem fanbojem Opery. Access to jedno z moich narzędzi pracy (niestety ;p) a Apachów postawiłem tyle, że już zliczyć bym nie mógł. Zarówno na Windach jak i Linach. Appla cenie. Uwielbiam MacBooki i iPody ;D

2. Do wpisu się _przygotowałem_: sprawdziłem co dokładnie robi DirectX i kto zań jest odpowiedzialny, calutką historię QT, kiedy wyszedł FF2 i że eMul wciąż ma się dobrze i rozwinął się na dodatek w dobrym kierunku. Było kilka błędów stylistycznych, ale zdążyłem poprawić po publikacji. Nie pisze blagów na kacu ani pod wpływem - przygotowuje je często kilka tygodni. Choć nie zawsze to widać ;p

4. Jak 99% moich wpisów jest to wpis humorystyczny. Rozumiem was, że jesteście specjalistami i na widok niewiedzy użytkownika, nóż wam się w kieszeni otwiera. No bo: "jak on może nie wiedzieć do czego służy DirectX".

Ale spójrzcie na to z dystansem. Czyż nie wygląda to jak typowy element spiskowej teorii anty-windowsowej? Ekipa tworząca aktualnie gry to setki osób z milionowym budżetem. Zoptymalizowanie silnika pod kilka kart 'teoretycznie-patrząc-na-to' miało by sens i nie było by czymś ekstra.

A FF2? Czy naprawdę był lepszy? Dla nas, patrząc z perspektywy czasu, tak, był. Ale nie przychodził z systemem tylko trzeba było go ściągnąć i doinstalować. Wiele stron stworzonych TYLKO pod IE6 na nim nie działało. Hmm ;>

5. Widziałem GIMPa pod win - ba, często go używam. Pomijając nieadekwatne ikonki, w niektórych miejscach ma lepiej pomyślane UX niż PS. FotoSzopkę ratują skróty klawiszowe. Bez nich zapomnij o wydajnej pracy. Z nimi. Robisz wszystko 300 razy szybciej niż z innymi programami.

6. Nie napisałem nigdzie, że programy Appla są złe. Tylko szatańskie.
(QT to wyjątek. On był, jest i będzie IMHO zły ;p)

7. Reszta to kwestia patrzenia na świat - Np. To, że PSN padło i zostało shackowane to wina Sony i tego nie można im ująć. (wina też hackierów). Ale Apacz w jakimś stopniu był w tej kwestii obecny. Czy chciał czy nie. I mam dziwne wrażenie, że nie chciał ;p

To nie wszystko, ale i tak nieźle się rozpisałem ;D

aa i pkt. 3 pominąłem ;p
Naprawdę, podchodźcie czasem do oprogramowania z dystansem i humorem :D

bart86   10 #21 05.06.2011 20:09

co do directx jakby go nie było i każdy by tworzył własne biblioteki to było by tak że pod jeden rodzaj bibliotek był by jeden typ karty graficznej o innej budowie rdzenia czyli mogli byśmy grać w gry tylko jednego producenta (no 2 czy 3 ale nie we wszystko)
obecnie mamy jeden standard DX9 który jest obsługiwany przez wszystkie obecne karty graficzne i wszystkie gry i chwała za im za jednolitą standaryzacje że nie muszę kupować inne grafy do call of duty, innej do assasins creed i innej do need for speed

zoso71   9 #22 05.06.2011 20:17

@MaXDemage - myślę, że niektórzy koledzy wyżej nie zauważyli ironii co nie zmienia faktu, że zabawa była przednia ;-)
PS
Garnek vs kuchnia? Leżę! :-D

Semtex   18 #23 05.06.2011 20:20

Ależ się do Rogatego przyczepił, protestuję!! Ma ważniejsze problemy na rogach, obecnie rozsiewa plotki że Nvidia ma zostać przejęta przez MS, tak aby Linux nie miał łatwo...

Do tego chandryczy się z "Fajesbukiem" bo zawiesili mu profil pod zarzutem podszywania się pod tego prawdziwego Rogatego, zbieżność rogów chyba zaszła ;)

Kpc21   10 #24 05.06.2011 20:38

"Anonim (niezalogowany) | 05.06.2011 15:16 #8
Kolejny bezsensowny wpis nawiedzonego Linuksiarza, który nie ma zielonego pojęcia o informatyce."
Szczególnie ze względu na ostatni punkt...

Co do Firefoksa - czyli Bestii, jak sama się do tego przyznaje Mozilla - chwała mu za to, że wyparł IE6 i ruszył rozwój standardów sieciowych. Ale był to dobry program do czasu. Dokładnie - dopóki nie zawładnął 50% rynku (na świecie prawie, w Polsce ponad). Obecnie, a na pewno od wyjścia IE9, to dla mnie taki sam syf jak IE. I coś czuję, że z Firefoksa wykluje się nam kolejny IE6. Bo póki co, Bestia nadal buduje swoją potęgę.

  #25 05.06.2011 21:07

Brednie na temat DX!!

A OpenGL to co robi? Jest tym samym co DX, widac wg. mnie totalny brak znajomosci tematu.. tak jakby tylko DX istnial. Deweloperzy moga pisac rowniez z wykorzystaniem OGL. Tym bardziej ze OGL istnial przed DX. Fakt ze Devi pisza z wykorzystaniem DX wiecej jest spowodowany tylko tym, ze biblioteka ta jest bardziej zoptymalizowana pod Windowsem niz OGL, oraz ze wiekszosc graczy to uzytkownicy Windowsa. Co nie oznacza, ze nie powstaja silniki na OGL, ktore mozliwosciami sa identyczne albo i lepsze niz te korzystajace z DX. Kwestia upodobania Dev'ow.

G.Gn7Ex   5 #26 05.06.2011 21:34

@RubasznyRumcajs
"no, jasne ze go wymyslono by dokopac linsuksowi. "
Możliwe że w latach 90tych było inaczej, ale teraz DX jest wykorzystywany przez M$ jako oręż przeciwko przesiadce graczy na Linuksa. Nawet jeśli taka sytuacja wyszła bardziej przypadkowo
to i tak jest to dla M$(zwłaszcza Ballmer'a) na rękę.

"masz racje- wiele licencji, zwlaszcza wirusowe (jak np GPL) jest idiotycznych. "
No bardziej idiotycznej licencji jak tej na Windows OEM to nie widziałem... no może ta od Apple.

"tak na serio- brales cos?"
Dopóki w moim UserAgencie nie widzisz śVisty oraz IE to możesz być pewien, że nic nie brałem. :-)

G.Gn7Ex   5 #27 05.06.2011 21:43

@bart86
Co do jednolitej standaryzacji to jest to oczywiście bardzo dobre rozwiązanie, ale... dopóki jest to tylko i wyłącznie na jedną komercyjną platformę która kosztuje dużo i jest na durnych warunkach, to zawsze pozostanie tylko co najwyżej "standardem".

foreste   15 #28 05.06.2011 22:44

a gdzie jest windows ?
to najbardziej szatański program świata ;]

kuba144   5 #29 05.06.2011 22:55

Świetne ;)

  #30 05.06.2011 22:56

Radzę nie przejmować się wypowiedziami trolla G.Gn7Ex.
Jego wypowiedzi są pozbawione sensu i logiki, co widać na pierwszy rzut oka.
Przykładowo miesza Windows z błotem, wyzywając od najgorszego systemu, ale nie przeszkadza mu tu używać XPka.

  #31 05.06.2011 23:08

Nie jakiś FF tylko FX!!!

DawidDS4   5 #32 06.06.2011 06:54

>:D ask toolbar to najgorsze ścierwo, instaluje się z połową softu. Dobrze, że do mojej Opery szatan dostępu nie dostał. Przynajmniej tak sądzę...

DawidDS4   5 #33 06.06.2011 06:57

Dla ciekawych, zapomniałem zmienić UA w Operze :)

Dimatheus   22 #34 06.06.2011 09:14

Hej,

Wpis fajny, ale z jednym punktem zgodzić się nie mogę. Chodzi o Access'a. Widocznie faktycznie nie wiesz, do czego tak naprawdę służy Access, skoro pisałeś w nim gry. Ja zawodowo używam Access'a do tworzenia raportów sprzedażowych i odróbki danych - oczywiście Excel też jest świetny w tej kwestii, ale spróbuj w tym drugim (nawet w najnowszej wesji) obrobić 2 miliony rekordów. Excel wymięknie, a Access - nie. Dlatego też połączenie w stylu Access do obróbki danych + tabela przestawna Excel'a daje bardzo dobry, przejrzysty i niezmiernie prosty aparat raportowy.

Pozdrawiam,
Dimatheus

molexor   7 #35 06.06.2011 09:33

Dimatheus - lepsze połączenie - Excel + jakakolwiek inna PRAWDZIWA baza danych. Acces ze swoim "puchnięciem" , wydajnoścą i do tego "standardyzają" SQl jest naprawdę @MaXDemage - lubię twoje wpisy, ale ten jest przesadzony troszkę - nie w sensie merytorycznym , bo wpis traktuję jako taki mini felieton, który nie musi być rzeczowy, ani poważny, ale w sensie stylistyki przerysowanych metafor. Jest to całkiem dobre, ale za dużo tego. Nie żebym był jakimś profesjonalistą, czy znawcą w temacie, ale takie jest moje zdanie. Poprzednie wpisy były lepsze :)

  #36 06.06.2011 09:42

chyba pora wyjść z domu.

G.Gn7Ex   5 #37 06.06.2011 12:18

Jak na razie to nawet nie biorę na poważnie wypowiedzi "przemondrzałych" pseudo-moralizatorów którzy mając coś do mnie(nazywając mnie trollem), a sam nawet nie ma jaj, żeby się podpisać(nie mówię tu o zarejestrowaniu/zalogowaniu się) w polu "nick".

Jakby ten tzw. osobnik potrafił czytać ze zrozumieniem to doczytałby się że z Windowsów samych jako takich wymieniłem śVistę(którą uważam za niewypał; o XP nic nie pisałem), a z błotem mieszam politykę Micro$hitu oraz jego debilskie sposoby licencjonowania. Przy czym napisałem też o Apple i jego polityce.
W sumie nie odnoszę się do konkretnej osoby, bo w zasadzie nie ma do kogo("Anonimy" to dla mnie jakby nie są osoby).

G.Gn7Ex   5 #38 06.06.2011 12:23

@wozniak.daniel
"DirectX jest to zestaw bibliotek, które umożliwiają jednakowy niezależny dostęp do takich podzespołów jak: karta graficzna, karta muzyczna, różnego typu manipulatory, karty sieciowe itp itd. Do tego, gdy np. dany sprzęt nasz czegoś nie obsługuje, DirectX może nam zapewnić tzw. tryb software.

A jeśli chodzi o OpenGL, to muszę Cię zawieść. DirectX to tak jak pisałem wcześniej zestaw bibliotek, natomiast OGL to tylko biblioteka do obsługi procesorów graficznych. I tutaj jeśli chcesz dźwięk to możesz skorzystać z np. OpenAL, fmod i inne różne. Do tego osobno musisz szukać wsparcia do reszty sprzętu.
A jak pewnie zauważyłeś z powyższego, iż w DirectX masz już wszystko.

Także porównanie winno być raczej w stylu np: Direct3D vs OGL. "

Dobrze wiem o tym. Wiem, że to w pewnym sensie wygoda dla programistów gier komputerowych. Ale też napisałem, jakie są jego ciemnie strony.
Co do porównania to bardziej bym porównał w stylu np. DirectX vs OGL + SDL(w tym SDL_net) + OAL

G.Gn7Ex   5 #39 06.06.2011 12:27

@MaXDemage
A może napiszesz coś więcej o Apache tj. co Twoim zdaniem jest z nim nie tak i czemu jest najgorszy, bo to, że tylko wymieniłeś a nie opisałeś, bo nic mi nie mówi.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #40 06.06.2011 12:47

Ciekawy wpis, ja jednak dałbym tu inną dziesiątkę. No cóż, kwestia gustu i tyle.

MaXDemage   18 #41 06.06.2011 13:10

@molexor
Naprawdę tylko troszkę. Starałem się tak mega przesadzić, że fakt iż uważasz tylko troszkę trochę mnie zasmucił ;p
Niestety jak już się rozkręcę to nie sposób mnie powstrzymać. A tu się rozkręciłem ostro. No nic, pewnie szatan mną zawładnął (odgłos perkusji w tle).

@G.Gn7Ex
O Apaczu - jak już wspomniałem, brał udział w największym przekręcie hackowym ostatnich lat, był pośrednikiem, czy tego chciał czy nie, dla kradziejstwa danych milionów osób, kart kredytowych, zablokowania PSN na kilka miechów i wielu innych rzeczy o których szkoda nawet wspominać. Apacz nie jest zły. On po prostu stał się narzędziem szatana ;> (a właściwie to Sony uczyniło zeń narzędzie szatana)

@Shaki81
Tekst bardzo subiektywny, nie przeczę.

MaXDemage   18 #42 06.06.2011 14:00

@wozniak.daniel

"Ale jedno jest pewne autor ma małe jeśli nie nikłe pojęcie o świecie IT."

Naprawdę, dlaczego tak uważasz. Bo śmiałem zapytać o to po co jest DirectX wyśmiewając się że jest tworem szatana? O konkretnym tworzeniu gier mam słabę pojęcie, bo nie tworze. Kiedyś chciałem. Teraz jakoś mi przeszło, bo zrozumiałem w czym leży pies pogrzebany.

Mało tego, jak już napisałem - przygotowałem się. Dowiedziałem się po co jest DirectX przed napisaniem wpisu. Na tyle przynajmniej na ile pozwolił mi wujek google.

Jeśli nie zauważyłeś, iż przerysowałem problem aby tylko zrobić analogię do konszachtów z diabłem, naprawdę odejdź na moment od monitora, powdychaj świeżego powietrza i zacznij się uśmiechać ;) Nie szukaj wszędzie poważnych wiadomości - zwłaszcza w moich wpisach - i nie oceniaj mnie pochopnie, proszę ładnie :D

molexor   7 #43 06.06.2011 14:23

"Niestety jak już się rozkręcę to nie sposób mnie powstrzymać. "

No właśnie widać,że momentami popłynąłeś i szare komórki zaczęły się zderzać w niekontrolowany sposób :P Też tak czasem mam. :)

Szkoda,że tak dużo ludzi bierze ten wpis na serio i mega poważnie.

molexor   7 #44 06.06.2011 14:23

"Niestety jak już się rozkręcę to nie sposób mnie powstrzymać. "

No właśnie widać,że momentami popłynąłeś i szare komórki zaczęły się zderzać w niekontrolowany sposób :P Też tak czasem mam. :)

Szkoda,że tak dużo ludzi bierze ten wpis na serio i mega poważnie.

  #45 06.06.2011 18:27

@wozniak.daniel

Tak, oczywiscie, mowilem o DX w kontekscie Direct3D bo i w takim kontekscie zostalo to przedstawione przez autora. Warto tez dodac, ze wspomniany wczesniej SDL pod Windowsem korzysta np. z DirectInput jezeli dobrze pamietam.

A poza tym, wiekszosc gier i tak korzysta z czystego TCP/IP zamiast DirectPlay, tak samo jest przewaznie z dzwiekiem.

Poza tym i OGL i D3D nalezy wlasnie traktowac jako wspolne API. To tak samo jakby kazdy programista musial na nowo pisac swoje wlasne GUI gdyby Windows nie udostepnial do tego ujednoliconego WinAPI.

Dimatheus   22 #46 07.06.2011 09:08

Hej,

@ molexor
Wszystko to kwestia gustu. Puchnięcia w aplikacji nie zauważyłem; z wydajnością też jest całkiem dobrze - nie ma więc potrzeby, by przechodzić na SQL'a... :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

Ryan   15 #47 30.06.2011 17:37

Daikatana była świetna! And I'm officially John Romero's b... ;)

MaXDemage   18 #48 02.07.2011 15:46

@Ryan
no na pewno była lepsza niż E.T ;p

pstrowsky   8 #49 24.06.2012 01:56

@MaX po lekturze czuje się zawiedziony brakiem stosownych rycin, powinny one zostać dodane do każdego podpunktu!

@przemek1234
"Czy ty wiesz ilu profesjonalnych fotografów go używa?"
Myślę, że niewielu ponieważ PS oferuje bardzo mało narzędzi nawet dla niedzielnego fotografa, o półprofesjonalnym czy nawet prawieprofesjonalnym nie wspominając. Obróbka zdjęć w tym programie jest jak jazda po schodach na rowerze pod prąd i bez siodełka. Adobe znając sytuację przejęło inny soft i od paru lat sprzedaje jako swój. Kamyczek do ogródka PS rzucony przez autora wydaje się odpowiednio wyważony i dobrze wycelowany.