r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

MakeHuman 1.1.0

Strona główna Windows Grafika Modelowanie 3D
Pobierz program Asystent pobierania włączony zabezpiecz pobieranie

Program MakeHuman przeznaczony jest do tworzenia ludzkich i humanoidalnych postaci w trzech wymiarach. Modele można potem wykorzystać w grach, ilustracjach, animacjach, bądź przekazać do programów ZBrush (bądź prostszego Sculptrisa) i Mudbox, gdzie zostaną „doszlifowane”. MakeHuman jest też całkowicie darmowy i otwarty. Jego kod źródłowy jest dostępny na licencji AGPLv3.

Galeria programu

Program rozwinął się z napisanego 1999 roku skryptu MakeHead, który generował głowy w Blenderze. Program składa się z wydajnego rdzenia napisanego w C oraz „otoczki” funkcjonalnej w Pythonie, którą można dowolnie rozszerzać.

Przez ten czas zespół, który go tworzy, opracował ciekawy i wyjątkowy system tworzenia bazowych siatek, w których pętle tworzone przez krawędzie (edge loop) zostały zoptymalizowane dla animacji, nie znajdziemy ani jednego trójkąta i ani jednego bieguna, z którego odchodzić będzie więcej niż 5 krawędzi. Same bieguny stanowią poniżej 1% siatki.

Graficzny interfejs użytkownika powstał na podstawie dogłębnego badania przyzwyczajeń i zachowań użytkowników. Jest on na tyle intuicyjny, że można szybko go opanować już po pierwszym uruchomieniu. Parametry dostarczone przy modelowaniu pozwalają precyzyjnie dobrać wygląd modelu do wieku (od niemowląt po starców), płci, muskulatury i rasy, a także bardzo precyzyjnie sterować szczegółami, jak kształt dłoni, stóp, uszu i elementów twarzy.

Warto zaznaczyć, że twórcy MakeHuman dążą do poprawności anatomicznej przedstawianego ciała. Jeden z modeli bazowych stworzył Kaushik Pal, znany z prac wykonanych w Maya oraz ciekawych projektów programistycznych.

Gotowe modele można wyeksportować w formatach: RIB (renderman), OBJ (wavefront obj), MHX (Blender), DAE (collada) oraz MD5 (Doom 3).

© dobreprogramy

Publikacje powiązane

MakeHuman, otwarty program do tworzenia modeli postaci, stabilny po 12 latach prac

18
OPROGRAMOWANIE 18.03.2014 | Anna Rymsza (Xyrcon)

Program MakeHuman przeznaczony jest do tworzenia ludzkich postaci w trzech wymiarach. Modele można potem wykorzystać w grach, ilustracjach, animacjach, bądź przekazać do programów ZBrush (bądź prostszego Sculptrisa) i Mudbox, gdzie zostaną „doszlifowane”. MakeHuman jest też całkowicie darmowy i otwarty. Jego kod źródłowy jest dostępny na licencji AGPLv3. MakeHuman powstawał bardzo długo. Jego początki sięgają skryptu MakeHead, napisanego dla Blendera w 1999 roku. Do 2005 roku był rozwijany jako skrypt dla Blendera, ale prace nad nim zostały wstrzymane z powodu problemów z API. W 2006…

Recenzje użytkowników

Zaloguj się, aby dodać swoją recenzję!
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
  #13 17.11.2016 15:56

A czy tam się tworzy ubrania i tak dalej czy tylko kształt ciała?

  #11 30.11.2015 15:55

@DanKar: Człowieku nie potrafisz bronić własnej redakcji. Propozycja powinna wyglądać tak; jeśli potrafisz korzystać z edytorów HEX, wykonaj eksperyment. Edytuj własną, prostą grafikę np. okrąg, kwadrat, trójkąt. Wszystko na białym tle (kod 0000), figury czarne z grubą linią. Teraz w edt. HEX wpisz w środku grafiki jakiś nielogiczny długi text. UWAGA; pierwsze wersy to rezerwa dla danych !. Możesz tylko zastąpić oryginale wpisy ( suma kontrolna ). Po zapisaniu zmian sprawdź jakimś ATY_WIRUSEM. Wyniki będą różne. -)

Robcikpl   1 #10 06.07.2015 22:11

hihi najmniej wirusów sie pobiera kiedy masię konto

  #9 04.06.2015 15:28

@shellt (niezalogowany): Z tym bywa ruznie. Zalezy od antywirusow. Mam przykre doswiadczenie z legalnym McAffe z Lenowo. Wposcil mi zlosliwca ktory nostaligicznie wrzucal reklame. W praktyce musialem co 2 min. zamykac reklame. Firma McAffe nie kwapila sie do naprawy ! . Musialem wykonac nowa instalacja Win 8.1. Amerykanie nadal nas olewaja. Taki mamy Polski Parlament, na kolanach ! Polityka jest wszedzie. Jezeli do kogos to nie dociera, bedzie uderzal glowa w BETON !

DanKar REDAKCJA  14 #8 17.02.2015 16:08

@shellt (niezalogowany): Domyślam się, ze do pobrania programów z naszej bazy skorzystałeś z naszego asystenta pobierania i to właśnie niego dotyczy Twój komentarz. Mechanizm ten zawierać może różnego typu oferty sponsorowane, zachęcające użytkownika do instalacji dodatkowych komponentów. Oprogramowanie antywirusowe bardzo często błędnie interpretuje je jako potencjalne zagrożenie, jednak w rzeczywistości nie ma wśród nich żadnych szkodników (wirusów, trojanów itp.). Warto ponadto wspomnieć, że ich instalacja nie jest obowiązkowa i może być łatwo pominięta poprzez odznaczenie odpowiednich opcji.

Jeśli chciałbyś pobierać programy z naszej bazy z pominięciem asystenta pobierania to zachęcam do skorzystania z linków bezpośrednich (powyżej gwiazdek z oceną) lub rejestracji bezpłatnego konta użytkownika w portalu. Po zalogowaniu wspomniany mechanizm jest domyśle wyłączony.

Pozdrawiam.

  #7 13.02.2015 15:27

Rzeczywiscie, kazdy program pobierany z witryny dobreprogramy.pl jest z prezentem wirusowym od firmy . . .

  #6 19.12.2014 01:46

Dlaczego każdy program na tej stronie zawiera wirusy?

  #5 03.05.2014 13:34

Przepraszam , a czy ten program jest komercyjny ?

  #4 03.05.2014 13:10

we wtyczkach trzeba włączyć rozszeżenie mhxi już

  #3 03.05.2014 13:08

jak otworzyć to w blenderze ? bo nie obsługuje mhx...

  #2 20.03.2014 09:27

Tyle że nie jest po Polsku!

kamil12   2 #1 16.07.2011 17:30

Plik Blendera to .blend, nie .mhx

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.