r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Mniej zespołów robi gry AAA, ale liczebność ekip jest taka sama

Strona główna AktualnościBIZNES

Gdyby popatrzeć wstecz i od czasu wprowadzenia na rynek konsol obecnej generacji do teraz przyjrzeć się liczbie zespołów deweloperskich robiących gry to można się przestraszyć. Bankructwa, przejęcia, połączenia — także ilość ekip tworzących produkcje AAA, czyli hity o wielkim budżecie, zmalała strasznie. Richard Hilleman, CCO (Chief Creative Officer) w Electronic Arts wyliczył, że z około 125 działających jeszcze lata temu zostało nam raptem 25.

Można by załamywać ręce, gdyby nie jeden szczegół: na studia składają się współcześnie o wiele większe grupy osób. Przejście z PlayStation 2 czy pierwszego Xboksa na silniejszy sprzęt oznaczało nie tylko konkretniejsze wydatki na nowe gry, lecz też potrzebę zaprzęgnięcia do produkcji masy zdolnych ludzi, aby wyrobić się z terminami. Ostatecznie więc, chociaż faktycznie zespołów jest mniej, zatrudnionych w nich jest podobna ilość deweloperów, jak dawniej łącznie w tych 125 ekipach. Teraz znowu mamy zmianę pokoleniową, ale Hilleman jest spokojny — najwięcej roboty było z przejściem od standardu SD do HD. Xbox One czy PS4 to tylko ewolucja...

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.