Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Burza wokół NC+ zweryfikuje siłę internetowych społeczności w Polsce - polemika

Adam Golański opublikował felieton o zadymie z jaką mamy do czynienia od paru dni. Jeżeli ktoś jest niezorientowany, to chodzi o start nowej platformy telewizyjnej nC+ i reakcji klientów widocznej w Internecie.

Przeczytałem ten felieton parę razy i postanowiłem zabrać głos, subiektywny, bowiem i mnie ten problem dotknął (aktualnie, jeszcze, abonent n). Nie twierdzę, że dokładnie zrozumiałem przekaz felietonu, ale konkluzja jaka mi się nawinęła po lekturze była jedna... Boże ludzie, ale macie problemy.

Tak, mamy problem. Bez zrozumienia tego problemu trudno dyskutować. Postaram się więc go wyjaśnić.

Dotyczy on (nie tylko nC+) sposobu w jaki firmy traktują swoich klientów i sprzedają swoje produkty. Zapowiedzi były szumne i buńczuczne (była v-ce prezes pani Mońka, stwierdziła, że nie odda ani jednego abonenta obu platform). Osoby odpowiedzialne za przygotowanie oferty sądziły, że naród łyknie to jak ciepłe bułeczki. Okazało się, że jednak tak się nie stało, a dzięki "mediom społecznościowym" i sztucznemu rozdmuchaniu przez media (program interwencyjny TVN powiedział, że nie zajmie się tym problemem :) ) sprawa została nagłośniona. I ten wczesny Śmigus Dyngus spowodował, że pan Julien przemyślał swoją wypowiedź, w wolnym tłumaczeniu - mówcie sobie co chcecie ale nie będziemy się uginać i zmieniać czegokolwiek pod presją bandy frustratów, która nie rozumie co się do nich mówi.

Zgodzę się z autorem felietonu, że firma może sobie robić ze swoją ofertą co chce, a klient nie jest jej zakładnikiem (z lufą przy skroni) i mamy konkurencję. Szkoda, że to nie tak do końca wygląda w rzeczywistości i nie zadano sobie trudu głębszego liźnięcia tematu.

1) Przedstawiono promocyjną ofertę, która pod względem merytorycznym, czasu trwania umowy i cenowym jest gorsza niż dla nowych klientów czy aktualnie posiadanego abonentu. Mniej za więcej. Owszem, można ją odrzucić (co uczynię już we wtorek) co nie zmienia faktu, że oferta ta automatycznie zmieni moje obecne warunki umowy parę dni późnej. Dlaczego nie mogę kontynuować swojej obecnej umowy do końca czasu jej trwania a decyzję co dalej podjąć później? Jest to wymuszenie, bo nie dano mi żadnej rozsądnej alternatywy i chcą mnie zmusić do rozwiązania aktualnej umowy z której jestem zadowolony.

2) Korespondencję dostarczono zwykłym listem, istotne informacje zostały zakamuflowane w potoku propagandowego bełkotu (a data wypowiedzenia napisana słownie. Kto ją wyłapał od razu, a nie po wnikliwym przeczytaniu listu?).

3) Informacja w regulaminie jest napisana tekstem, który dla przeciętnego konsumenta jest niezrozumiały, tabela opłat… do tej pory nie wiem ile mam płacić i do kiedy).

4) Konkurencja, no jest. Ale jaka? Mimo, że mieszkam we Wrocławiu to w zasadzie zostaje mi do wyboru albo Cyfrowy Polsat, albo nC+. Bo reszta albo nie świadczy usług na peryferiach, albo musiałbym ekstra płacić za założenie linii telefonicznej i jej utrzymanie, albo kablówka jest tak atrakcyjna, że lepiej już podłączyć zwykłą antenę. A co się dzieje w małych miastach czy wsi?

5) Cena. Jest wzięta z kosmosu, totalnie nie przystosowana do naszych realiów. Co dziwne, przed połączeniem atrakcyjniejsza, bardziej elastyczna, oferta była za mniejsze pieniądze. Oferta promocyjna z korespondencji jest w zasadzie nie do renegocjacji . Paru osobom udało się (po paru godzinach wiszenia na słuchawce) coś tam ugrać.

6) Mimo zapowiadanej elastyczności, skalowalności, w konfigurowaniu pakietu według własnych potrzeb dostaliśmy gotowe pakiety, które są bezsensowne. Inne wymagania ma fan sporu (którym nie jestem) inne kinoman (tak, wolę obejrzeć film w dobrej jakości niż ściągać z sieci i oglądać na laptopie czy na tv w jakości, która wyciska łzy z bólu) inne wymagania ma rodzina. Po co mi mulitiroom na 6 TV, skoro nie mam gdzie postawić drugiego telewizora. Bierz Pan wszystko albo spadaj.

Zgodzę się z autorem, że większość wpisów na forach czy walach ocieka chamstwem, wulgaryzmami czy pieniactwem. Sztuką jest je ignorować i skupić się na wpisach merytorycznych. A tych naprawdę jest sporo. Oficjalne forum nC+… to jakiś żart. Jeszcze większy burdel i dezinformacja niż na nieoficjalnych, terapeutycznych, forach. To co widzimy w sieci, to zapewne ułamek osób, które zabrały głos. Część z tych głosów zapewne jest pusta w swojej wymowie i działaniu…. Wizerunkowo nC+ odstrzeliła sobie obie stopy łącznie z lewym kolanem. I to nie jest tylko moje zdanie, w podobnym tonie wypowiadają się osoby zawodowo zajmujące PR, czy przeprowadzaniem takich kampanii.

Nie chodzi mi tylko i wyłącznie o samą ofertę. Chodzi o sposób w jaki to jest przeprowadzane (złapać jak najwięcej jeleni na początku, korzystając z zamieszania, może naród da się zrobić na szaro), a ten jest po prostu skandaliczny i niebezpieczny. Niebezpieczny, bo w przypadku odniesienia sukcesu przez nC+ drogą tą mogą pójść inni. A to już nie będzie śmieszne. Zobaczymy co UOKiK powie na ten temat.

Można było sprzedać ofertę w sposób rozsądny, spokojny, czytelny, dać wybór klientowi - migrujesz teraz czy później. I nC+ wyszła by na tym do przodu i klienci zadowoleni… a tak czekam do 20 kwietnia (19 kończy się promocja) na decyzje jakie podejmie prezes. Oby poszedł po rozum do głowy, dla bezpieczeństwa własnej posady, wypłaty i premii.

A czy nie jest tak, że to właśnie dzięki garstce frustratów, osób które nie dają się strzyc jak owce zmienia się nasze życie? A jak było z ACTA - czy rząd też powinien olać sprzeciw ludu nagłośniony w sieci?

P.S. nie Julian, tylko Julien.

Wesołych Świąt!
 

internet inne

Komentarze

0 nowych
xomo_pl   21 #1 29.03.2013 22:13

to właśnie garstka, tych jak to ładnie określiłeś "frustratów" zrobiła w sieci burzę, do której przyłączyli się ci, którzy nigdy by nie zaczęli robić wokół rozgłosu ale już skomentować chętnie skomentowali. I w sumie dobrze bo z takimi zagrywkami trzeba walczyć i to ostro- bo jeśli nic z tym by nikt nie zrobił to kolejne firmy by się na nich wzorowały ze szkodą dla nas...

ciekawe tylko jedno: ile ktoś z UOKIK dostał w łapę za zezwolenie na całe to połączenie n i c+

ja mam cyfrę+ i też niestety żadnej alternatywy poza cyfrowym polsatem; kablówka jest taka, że szkoda gadać a UPC nie dociera... póki co nic nie dostałem i mam nadzieję, że tak będzie bo chcę zostać na tym co mam do końca umowy (ponoć miało być tak, że nie będzie trzeba migrować)

djDziadek   17 #2 29.03.2013 22:23

Zastanawia mnie jedno zagadnienie, jak z 3 (sł. 3) platform cyfrowych można stworzyć większą konkurencyjność tworząc dwubiegunowy rynek usług...
Coś mi się zdaje, że ktoś, kto zezwolił na takie połączenie ma chyba niezbyt wielką wiedzę o gospodarce rynkowej a może ma sporo cięższą kieszeń :P

dakwoz   3 #3 29.03.2013 23:27

Co do wypowiedzenia umowy, to tak jak pisałem już pod felietonem.
Jeśli ktoś by się spóźnił z tym ich "terminem", to może w każdej chwili i tak wypowiedzieć, ponieważ może podeprzeć swoje wypowiedzenie za brak nadesłania zmiany regulaminy czy też cennika.
Także może to zrobić nawet po 1 maja.

Problem leży po ich stronie, ponieważ nie udowodnią, że otrzymałem takowe pismo.

corrtez   12 #4 29.03.2013 23:34

A to Polska wlasnie. Moze powinnismy sie bardziej mobilizowac nie tylko przy ACTA i kablówkach w zyciu sa chyab wazniejsze sytuacje. A w tych brakuje wlasnie tej mobilizacji... Ale moze ludzie zobacza ze jednak glosne gadanie cos daje i warto sie zbierac w grupy, bo nas jest wiecej a w kupie sila... :)

foreste   15 #5 30.03.2013 01:33

ja jestem abonamentem nc+ ale pakiet kompakt za 46zll z jeszcze czasów c+ zostawili mi za który płaciłem 34zl a teraz 38zł
w tym mam discovery channel sc id national geo etc , dzięki twardym negocjacjom ktorym pomogl mi tato bo normalnie chcieli mi wcisnąć za 45zł
ale jak następnym razem cena po winduje i oferta będzie uboższa ja tez odejdę bo ta firma ma kiepską ofertę dla nowych klientów

Over   9 #6 30.03.2013 10:31

Ale zawsze masz wolność wyboru ;)
Jak nie nc+ to coś innego np. Polsat?

p.dulska   4 #7 30.03.2013 11:14

Przecież najlepszym i najbardziej bolesnym protestem dla właścicieli platformy będzie rezygnacja klientów .Tylko nie piszcie że nie dacie rady bez telewizji bo to już jest uzależnienie a to już wymaga leczenia.

kamil_w   11 #8 30.03.2013 11:26

A ja w tym całym zamieszaniu widzę też dobre strony. Do podręczników marketingu trafi fantastyczny przykład na to jak nie należy wprowadzać na rynek nowej marki. :D

LoliconSuspect   5 #9 30.03.2013 14:05

"(tak, wolę obejrzeć film w dobrej jakości niż ściągać z sieci i oglądać na laptopie czy na tv w jakości, która wyciska łzy z bólu)"
Bez wątpienia ripy BD nie mają szans w konfrontacji z niesamowitym bitrate, który oferują platformy satelitarne/kablówki/naziemna. :)

sgj   11 #10 30.03.2013 15:02

@"tak, wolę obejrzeć film w dobrej jakości niż ściągać z sieci i oglądać na laptopie czy na tv w jakości, która wyciska łzy z bólu"

Film w dobrej jakości można obejrzeć na 2 sposoby. Albo ściągnąć z sieci albo kupić sobie odtwarzacz BD i filmy na niego. Niestety te pseudo HD programy z pseudo HD rozdzielczością 1080i(przeplot) nie mają startu nawet do 720p.

Autor edytował komentarz.
2099   8 #11 30.03.2013 15:18

Najgorsze jet to że skoro tak traktują ludzi na początku, to nie zagwarantują już niczego pewnego (prócz zamieszania i podwyżek później) :) Moje wypowiedzenie już poszło, obawiam się tylko komplikacji przy zwrocie n-dekodera.
BTW- może zamieszanie z Discovery Showcase by lo tylko eksperymentem jak szybko i czy w ogóle zareagują klienci?
Odpowiedzi z UOKiK jeszcze nie dostałem :)

xomo_pl   21 #12 30.03.2013 15:49

dokładnie, polskie kanały HD to jakiś żart przy zachodnich jak BBC (BBC HD dostępne z C+ i widać różnicę jakościową bez przypatrywania się względem takiego canal+...)

jedynie TVP1/2HD jako tako zbliża się do jakości HD, która jest na BBC....

  #13 30.03.2013 16:57

Ja opiszę jak wyglądała moja dzisiejsza walka z NC+.

Aktualnie rodzinka jest na pakiecie n za jakieś 70zł/mc. W ramach tego podstawowe programy + wszystkie nPremium + HBO/HBO2 HD itd. Ogólnie dosyć bogato i wszyscy byli zadowoleni.

Zaoferowali w ramach migracji pakiet Gold - czyli odpadają nPremium, odpada HBO, a zamiast tego wciskają 4 Canal+ na których nikt nie wie co będzie... do tego abonament już 100zł/mc. Mało zabawny żart.

Próba kontaktu z ich infolinią i wyjaśnienia czego się oczekuje - oferują pakiet Canal+ Platinum z ceną 100zł zamiast 120zł... No dobra, tutaj już coś jest ale... po przekalkulowaniu chłodne stwierdzenie: 30zł więcej, a tych Canal+ i tak nikt oglądać nie będzie. Do tego umowa nadal 18 miesięcy. Próba pytania o pakiet Uniwerse+ za 60zł/mc i co? No i nie mogą go zaproponować, nie ma takiej możliwości! Nie mają nic w aktualnej cenie, można jedynie zapłacić więcej za mniej, lub za coś, czego (w tym wypadku) i tak się nie wykorzysta. Na niższy pakiet się nie zejdzie...

Sprawdzenie oferty Cyfrowego Polsatu - pakiet za 50zł/mc ma prawie to samo co Uniwerse+ z NC+ (może minimalnie gorzej). Umowa na 15 miesięcy, z czego 3 bez płacenia abonamentu.

Sorry memory. Próbowaliśmy, ale NC+ po prostu nie chce nas jako klientów, chce jako owieczki do całkowitego oskubania bez żadnych skrupułów.
Bye Bye!

  #14 30.03.2013 18:11

to jest prawda,z tym skubaniam,bylem abonentem ;N"

januszek   19 #15 30.03.2013 19:09

Ja sobie myślę, że telewizję czas już oddać do Muzeum :)

kamil_w   11 #16 30.03.2013 21:18

@sgj
"pseŁdo"? :)

msnet   19 #17 30.03.2013 22:53

Jestem abonentem n-ki od 1 grudnia 2006 roku. Obecnie płacę 89zł miesięcznie za wszystkie pakiety tematyczne + HBO + nPremium + Filmbox. Kilka dni temu dostałem info, że zamiast tego dostanę pakiet Canal+ Platinum + HBO za jedyne 129zł. To ja dziękuję za taką ofertę. I jeszcze przedłużenie umowy na czas określony (o 11 miesięcy w stosunku do tego, co mam teraz). Panie Zygmuncie, idę do pana. Już za miesiąc (kiedy moja wieloletnia umowa z n-ką stanie się przeszłością).

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #18 30.03.2013 23:14

Może już niektórzy nie pamiętają, ale Cyfra+ ma takie akcje we krwi: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13655766,Problemy_z_platforma_NC___Dla_Canal...

Czy Francuzi mają Polaków za owieczki do strzyżenia? Mam nadzieję, że tym razem kara od UOKiK będzie sporo, sporo wyższa, jakieś 10% przychodów to myślę byłaby dobra nauczka :)

msnet   19 #19 30.03.2013 23:42

Mam takie nieodparte przeczucie, że ktoś w tym nowym nc+ chce, by starzy klienci n-ki i Cyfry+ przechodzili do cyfrowego polsatu. Czyżby jakiś "tajnos agentos" Solorza-Żaka w szeregach nc+?

  #20 31.03.2013 00:15

Masakra !!!
Myślimy, że taka propozycja cenowa była by do zaakceptowania :

COMFORT 29zł
UNIVERSE 39zł
CANAL+ SILVER 49zł
CANAL+ GOLD 59zł
CANAL+ PLATINUM 79zł
ALL INCLUSIVE 99zł

Naprawdę było by miło ;)

xomo_pl   21 #21 31.03.2013 14:25

jak dla mnie najlepszą opcją by był dowolny wybór kanałów: np za 30 zł 20 kanałów z kodowtanych + wszystkie otwarte z Astry i Hotbirda, za 50zł 40 kanałów itd- przyczym sam abonent powinien móc sobie wybrać jakie kanały go interesują...

  #22 01.04.2013 11:54

jestem użytkownikiem cyfry + od początku jej powstania,nigdy nie było dobrze ale teraz jest jeszcze gorzej no i mamy mniej programów niż przed połączeniem dwóch platform,a prezes mówi,że więcej,chyba nie umiem liczyć!!!

  #23 01.04.2013 21:10

popieram ade 33

  #24 03.04.2013 11:18

straszne chamstwo,byłem z canal +, cyfra + od początku, 15 lat, a wczoraj pani na centrali potraktowała mnie jak śmiecia, już nic nie jest pana, jaki dekoder? to dała panu cyfra już jej nie ma, straszne to,

  #25 04.04.2013 14:46

czytałem już gdzieś i pewnie tak zrobię jak kiedyś z cyfrą plus, wysyłam wypowiedzenie i piszę że jeżeli oferta będzie ciekawsza dla mnie indywidualnie to jestem zainteresowany jeżeli nie to zgodnie z wypowiedzeniem do widzenia. Polecam tak zrobić i rozpropagować.Ludzie nie uzależniajmy się od telewizji, gdzie co 5 minut serwują nam pranie mózgu reklamami, program trwa dwa razy dłużej z reklamami. Pozdrawiam

krexon   5 #26 07.04.2013 23:04

Dodam coś od siebie.
Podczas euro 2012 była promocja, że po zakończeniu umowy dostanie się tyle miesięcy gratis, ile Polska strzeli goli. Po migracji do nc+ niestety 2 darmowe miesiące nie należą się :(

  #27 08.04.2013 00:35

Bez obu stóp nie da się założyć betonowych bucików. Czy zabieg nC+ może jednak miał sens?

  #28 08.04.2013 10:49

Jeśli dobrze rozumiem, ustami czy klawiaturą protestujesz, ale portfelem ich w przyszłości poprzesz. Obawiam się, że liczy się wyłącznie portfel, reszta nie ma znaczenia. Czy firma może robić ze swoim, co chce? Niby tak, to jakby postulat kapitalizmu, a drugim postulatem jest konkurencyjność. W świecie, gdzie 1% ludzi ma więcej kasy niż cała reszta, konkurencyjność nie istnieje, bo są ludzie, którzy w naszym kraju mogą sobie kupić wszystko i jest rząd, który im wszystko sprzeda, nie oglądając się na Ciebie. Na świecie nie ma już kapitalizmu, jest ustrój korporacyjny. Ludzie jakby udają, że tego nie widzą.