r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Multimedia Polska w rękach UPC to świetna wieść. Wybór jest bowiem prosty: konsoliduj albo giń

Strona główna AktualnościBIZNES

Na polskim rynku dostawców usług telewizyjnych, mobilnych i internetowych coraz mniej miejsca zostaje dla małych graczy. Potencjałowi marketingowemu i technicznemu Netii, Orange czy Cyfrowego Polsatu trudno dorównać nie tylko małym sieciom, ale też tym nieco większym. Pozostają więc fuzje i przejęcia, by ci mniejsi też wyrośli na wielkich. I to jest właśnie powód, dla którego UPC Polska zdecydowało się wyłożyć 760 mln dolarów (ok. 3 mld złotych) na kupienie kablówki Multimedia Polska.

Należąca do Liberty Global sieć kablowa UPC Polska podpisała w tym tygodniu przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska. Wspomniane 760 mln dolarów to cena intencyjna, która może ulec zmianie w zależności od wyników finansowych przejmowanej firmy. W wyniku przejęcia powstanie operator świadczący usługi ponad 4 mln odbiorców.

Nie jest to pierwsze przejęcie UPC Polska. Pięć lat temu firma kupiła sieć Aster, płacąc za nią 2,4 mld złotych. Pieniądze nie stanowiły tu problemu. Właściciel tej kablówki, występując jako dwie spółki akcyjne, działające niezależnie na rynkach Europy oraz Ameryki Południowej i Środkowej, świadczy usługi internetowe i telewizyjne w ponad 30 krajach. Z takim potencjałem może sobie pozwolić na inwestycje globalnej skali – i to nie tylko w przejmowanie kolejnych spółek.

r   e   k   l   a   m   a

Przedstawiciele Multimedia Polska już teraz bowiem zapewniają, że dzięki przejęciu ich firma będzie mogła zwiększyć skalę swojej działalności, inwestować w nowe produkty i usługi zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm, a zaraz po sfinalizowaniu transakcji weźmie się za modernizację sieci, tak by swoim klientom udostępnić szybsze łącza internetowe i platformę telewizji cyfrowej nowej generacji.

Do finalizacji umowy dojść powinno w ciągu roku, wymagana jest bowiem na nią zgoda Prezesa UOKiK-u. Argumentem za nią powinno być jednak zwiększenie konkurencyjności obu zainteresowanych podmiotów, konieczne w warunkach rywalizacji z większymi telekomami. Dla rozdrobnionego rynku kablowego dziś już raczej nie ma przyszłości, hiperskalowe usługi telekomunikacyjne kosztują bowiem zbyt wiele, by jakiegokolwiek mniejszego gracza stać było na ich wdrożenia. Konsoliduj się albo giń – przed takim wyborem dziś stoją w tej branży praktycznie wszyscy. Jedyne co pozostaje do dyskusji, to kwestie warunków finansowych i wyboru priorytetów przy dalszych inwestycjach w infrastrukturę.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.