r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Natywna implementacja DirectX 11 dla Linuksa

Strona główna Aktualności

Gallium3D, biblioteka na bazie której tworzone są sterowniki grafiki 3D, wzbogaciła się o wstępną obsługę API DirectX 11. Umożliwi to natywną obsługę API DirectX 11 w systemie Linux - informuje Phoronix.

Dzięki zmianom wprowadzonym do bibliotek Gallium3D możliwe stanie się uruchamianie gier zgodnych z interfejsem programowania DirectX 10/11 w środowisku Wine bez potrzeby konwertowania instrukcji Direct3D do formatu OpenGL. Obecnie Wine oferuje jedynie szczątkową obsługę DirectX 10. Twórcy implementacji podkreślają, że ich rozwiązanie zapewnia lepszą wydajność niż stosowanie API OpenGL - w przypadku Gallium3D konieczne jest bowiem napisanie i skompilowanie dużo mniejszej ilości kodu. Natywna obsługa Direct3D 10/11 w systemie Linux wymagała dopisania do Mesa 3D około 26 tysięcy linijek kodu. Choć nowa wersja bibiotek Gallium3D nie jest jeszcze ukończona, użytkownicy mogą z ich pomocą przeprowadzić pierwsze testy DirectX 11 w systemie Linux.

Biblioteka Gallium3D zostały napisane przez VMware, firmę znaną z produkcji oprogramowania do wirtualizacji. Autorem najnowszych zmian wprowadzonych do Gallum3D jest Luca Barbieri.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.