Obsidian Entertainment pokazuje w ruchu Project Eternity
Chociaż część deweloperów z Obsidian Entertainment pomaga przy grze Torment: Tides of Numenera, która ostatnio ustanowiła nowy rekord zbiórki na Kickstarterze, studio nie zapomina o własnym podwórku. Prace nad Project Eternity, również ufundowanym przez fanów RPG, idą pełną parą i wreszcie zdecydowano się pokazać światu produkt planowany na wiosnę 2014 roku w akcji. Twórcy zapewniają, że starają się oddać ducha klasycznych dzieł na technologii Infinity Engine, takich jak niezapomniane serie Baldur's Gate czy Icewind Dale.
Project Eternity Update #49: Water, Trees, Day/Night, Lighting... All That Jazz
Gra korzysta z coraz popularniejszych wśród producentów niezależnych projektów rozwiązań opracowanych przez Unity Technologies, ale trójwymiarowe lokacje po doszlifowaniu zamieniane są w dwuwymiarowe obrazy, aby osiągnąć pożądany efekt „starej szkoły”. Obsidian podkreśla, że zespołowi zależy na uzyskaniu jak najlepszej jakości lokacji, żeby były one unikalne i zapadały w pamięć, a także dynamiczne — na drzewach szumiały liście, w rzece podnosiła się oraz opadała woda, zaś wszystko to jeszcze przy zmiennej porze dnia. Dzięki tym zabiegom, jak też rzecz jasna optymalizacji, Project Eternity powinno świetnie działać również na słabszych komputerach.