r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

OneCare może przypadkowo usunąć pocztę z Outlooka

Strona główna Aktualności

Problemów z Windows Live OneCare ciąg dalszy - tym razem sporo użytkowników zaczęło się skarżyć na forach Microsoft, że po skanowaniu antywirusowym przeprowadzonym przez nowy pakiet zabezpieczający utracili dostęp do swojej poczty w programie Office Outlook. Wszystkie wiadomości, kalendarz, kontakty, zadania i wszelka inna zawartość jest tam przechowywana w jednym pliku - outlook.pst.

To właśnie fakt integracji okazał się problemem - załączniki, a co za tym idzie, także wirusy odebrane pocztą są przechowywane w pliku PST. OneCare podczas skanowania nie rozpoznaje jednak, że jest to tak naprawdę magazyn innych plików i po znalezieniu ewentualnego wirusa traktuje cały plik outlook.pst jako zainfekowany. Domyślną akcją jest wtedy kwarantanna, co skutecznie uniemożliwa dostęp do poczty, bo plik po prostu znika. Okazuje się jednak, że przywrócenie danych nie jest wcale takie proste, problem mają z tym także narzędzia dyskowe.

Microsoft potwierdził istnienie problemu i zapowiedział wydanie poprawki do Windows Live OneCare. Ma ona nadejść w najbliższy wtorek. Póki co sugerowane jest dodanie pliku outlook.pst do listy wykluczeń programu.

Warto zwrócić uwagę, że przypadek Microsoftu nie jest wyjątkiem - pisaliśmy już podobnych problemach chociażby z rozwiązaniami firmy Symantec (blokującym dostęp do Internetu) czy McAfee (rozpoznającym m.in. Microsoft Office jako wirusa). W tym jednak przypadku oprogramowanie nie radzi sobie z innym produktem tego samego producenta, co już zdarzyć się nie powinno...

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.