Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Porady dla grających w Betę Battlefield 4

Wielu graczy, szczególnie tych namiętnych graczy, do których zalicza się autor teksu, bawi się ustawieniami graficznymi by uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy widocznością a liczbą wyświetlanych FPS, czyli liczbą klatek wyświetlanych w ciągu sekundy ( Frames Per Second)
Przyjmuje się granicę 30 FPS by móc znośnie grać, ale każdy spadek poniżej tej granicy powoduję, że zamiast płynnego obrazu mamy pokaz slajdów i nie widzimy przeciwnika, który może stać tuż obok. Oczywiście znam purystów, którzy twierdzą, że prawdziwy próg grywalności zaczyna się dopiero od 60 FPS i próba grania przy niższych wartościach FPS to istna męka i kompletna strata czasu. Dlatego tak popularne są solucje, jak bawić się ustawieniami w grze, by osiągnąć jak najlepszy obraz jednocześnie uzyskując zwiększenie liczby wyświetlanych klatek w ciągu sekundy.

Tak wiem, że najlepszym sposobem jest zmiana karty graficznej, ale czasem nie jest to możliwe. Choć mi się udało na chwile poczuć odrobinę luksusu, o czym obszerniej napiszę nieco później i mogłem pograć w Betę Battlefield 4 na karcie dużo lepszej niż moja ATI HD 6850 1GB.
Spójrzcie poniżej i porównajcie oba screeny, ten po lewej na starej karcie przy ustawieniach LOW, drugi na nowej na ustawieniach ULTRA.

Ale o nowej karcie będzie osobny, dużo obszerniejszy wpis, więc na razie zajmijmy się, więc naszymi ustawieniami graficznymi.
Dzięki wytrwałej i mozolnej zabawie z ustawieniami, mojemu koledze o nicku dms_ducky udało się znaleźć optymalne ustawienia graficzne. Prawie idealny kompromis, pomiędzy jakością obrazu a liczba wyświetlanych FPS

Liczba wyświetlanych klatek wzrosła niemal dwukrotnie a spadek, jakości jest mało zauważalny:)

Po zabawie z grafiką może czas na kilka podpowiedzi:

Snajperki mają regulowany zasięg, domyślnie zmienia się to klawiszem v i pamiętajcie, że snajper od razu zaczyna z laserem do namierzania pojazdów, co warto wykorzystać. RPG i TOW-y namierzają się na ten laser, więc warto o tym pamiętać

Support ma domyślnie "granatnik" z noktowizją, która umożliwia programowanie pocisków tak by wybuchały 3m za zmierzoną przeszkodą. Służy to do niszczenia piechoty za zasłoną i naprawdę się przydaje. Support rozrzuca tzw. małe ammo, które uzupełni nam amunicje tylko do broni głównej, dopiero tzw. duże skrzynki ( trzeba je odblokować ) można uzupełnić amunicje do wszystkich naszych broni.

W trybie Spectatora i Freecam prędkość poruszania się "kamery" reguluje się skokowo (5 kroków) kółkiem na myszce.

Spora część budynków ma windy, którymi można wjechać na dach i stamtąd na spadochronie można przemieścić się na inny dach.

Pamiętaj, że używając klawiszu do sprintu (shift) podczas płynięcia, zaczynasz płynąc kraulem. Wciskając klawisz z możesz się na chwile zanurzyć unikając ostrzału, ale używaj tego rozsądnie. Utopisz się, jeśli w porę nie wypłyniesz. I tu całkowite novum, pływając możesz użyć broni bocznej (pistolet/rewolwer) do obrony.

Do zobaczenia na polu bitwy:)

CDN

 

gry

Komentarze

0 nowych
takiktoś   10 #1 07.10.2013 11:00

A czy te ustawienia będą dobre na karcie HD 6670 2GB?

command-dos   17 #2 07.10.2013 11:25

aha, czyli moje raspberry tego raczej nie uciągnie ;)

djDziadek   16 #3 07.10.2013 12:43

Moja Lumia na tych ustawieniach strasznie klatkuje - lipa...

GregKoval   8 #4 07.10.2013 13:24

Dodam, ze można wyłączyć/włączyć laser/latarkę przy broni, co zmniejszy szanse wykrycia. Z takich duperel jestem najbardziej zadowolony grając w BF4.

dzikiwiepsz   11 #5 07.10.2013 13:39

Nie które ustawienia graficzne w grach mało dają a dużo zabierają zamulając grę, więc widać można nie które wyłączyć a jakość na tym nie ucierpi.

wojtekadams   18 #6 07.10.2013 15:16

@fervi
od takiego czegoś jest forum :) przykłady dodawania obrazka masz w helpie podczas pisania wpisu
[img="NAZWA OBRAZKA BEZ CUDZYSŁOWÓW"]

Dzisiaj instaluje na swoim lapku :) zobaczymy czy będzie kratkować :P

thegroke   2 #7 07.10.2013 15:28

Potestowałem betę przez weekend i u mnie działała całkiem przyzwoicie na ustawieniach high/ultra.

"Przyjmuje się granicę 30 FPS by móc znośnie grać [...]"
Wg mnie poniżej 50 FPS już nie gra się znośnie :)

"Liczba wyświetlanych klatek wzrosła niemal dwukrotnie a spadek, jakości jest mało zauważalny:)"
Dla mnie najbardziej znaczące zmiany wizualne wnoszą parametry: Texture Q, Lightning Q, Post process Q i Ambiet occlusion.

BTW
Czy odblokowywana jako pierwsza - broń przeciw pojazdom dla klasy inżynier jest zbugowana, czy trzeba jeszcze coś powciskać żeby móc namierzać pojazdy?

Songokuu   14 #8 07.10.2013 21:36

@Pangrys @thegroke
RPG nie leci w stronę namierzonych celów. To potrafią Javeliny.
Nie zauważyłem też żeby TOW naprowadzać na cel inaczej niż manulanie.

To takie moje trzy grosze :)

Songokuu   14 #9 07.10.2013 21:39

@JA

Okej, okej mój błąd :)
Chodziło mi o to że RGP samo nie namierza tylko leci do już namierzonego celu.

ODDAJCIE MI EDYCJĘ KOMENTARZY :D

  #10 08.10.2013 11:16

Wystarczy pograc chwile w BF3 zeby znac takie podstawy jak roznica miedzy RPG i Javelinem :) no i TOWem, ktorym jak kolega wyzej wspomnial kieruje sie manualnie (myszka).
To samo tyczy sie gaszenia latarki/lasera (klawisz T) - jedyna roznica w "czworce", to dodatkowy celownik na niektorych gnatach, ktory mozna odchylac tym samym przyciskiem.

  #11 11.10.2013 21:54

Tak tak w bf4 beta RPG potrafi sam trafić jeśli recon namierzy laserem. tak samo było w bfbc2 gdy ktoś trafił tracerem. najpierw pograjcie potem dopiero wypowiadajcie się.

  #12 15.10.2013 12:23

do jakiej karty to są ustawienia

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #13 24.10.2013 11:55

Testowane na GTX560, GTX 770, HD6850, HD7850, HD7950, R9 280X :) Sprawdź na wersji finalnej :)

  #14 14.01.2015 10:59

trochę nieprawdziwe porównanie - powinna być ta sama mapa i TEN SAM WIDOK. Różnice są duże ,ale musi byćten sam kadr.
Kluczem do FPS jest RAM. Przy 4GB non stop doczytuje i spadki oraz zacięcia są znaczne.