Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Przesiadka z Windows Vista Home Premium na 7 Premium..

Około dwóch lat używam Visty, początek może nie był zbyt kolorowy ze względu na problemy ze sterownikami, jak i 1GB ramu zainstalowanego na sprzęcie nie dawał zbytniego komfortu, ale (hp pavilion dv6-6420ew) jakoś to chodziło, ale zadyszki dostawał, po zainstalowaniu 4gb już było dużo lepiej. Nic się nie przycinało, nie czekałem za długo aż wszystko z autostartu się załaduję.

Wcześniej jak się łatwo domyśleć używałem do swych niecnych celów ( ;) ) XPka. Nim zainstalowałem Vistę, naczytałem się rzeczy typu: "Vista to syf", "Wywaliłem ją po 30min" i milion innych negatywnych ocen od ludzi którzy nawet nigdy nie mieli kontaktu z tym systemem, ale nie instalowali bo słyszeli jakie to "badziewie" i nie używając go przekazywali swe złe opinie dalej.
Pracuję w takim salonie komputerowym i zawsze z ciekawości i nie ukrywam, że z takiej delikatnie wrednej zadziorności, zadawałem pytanie na reakcje ludzi kiedy im polecałem danego laptopa z Vistą (bo jak 85% klientów usłyszało vista to reagowało, z `fochem`, że w ogóle jak śmie im viste proponować), a pytanie zadałem takie: Co pana tak strasznie denerwuje w Viście, co Pana denerwuje, z czym ma pan/pani problem?" odpowiedz zawsze była taka sama: "A NIE WIEM, NIE UŻYWAM, ZNAJOMY MÓWIŁ, INFORMATYK MÓWIŁ (INFORMATYK MA 13 LAT,ALE INFORMATYK..) a nie daj Boże zdanie wyrazi Linuksowiec, wtedy opinia jest skrajnie nie obiektywna(nie zawsze, ale w większości). Ale w sumie nie o tym chciałem..:)
Więc reasumując, kto używa visty, wie, że może to nie jest CUDO Microsoftu, ale na Boga, to nie jest takie złe, jest parę rzeczy naprawdę fajnych. Po dwóch latach przesiadłem się na 7demke i...
Uważam, że ma kilka fajnych usprawnień, pasek startowy został przeprojektowany całkowicie, ale używa się go o niebo lepiej niż w Viście. Jest jeszcze kilka fajnych bajerów, zapewne o których już większość wie, mniej pamięciożerne, ale mili Państwo kto wydał na Viste prawie 400zl dwa lata temu czy wcześniej, zupełnie nie opłaca się kupować za drugie 400zl Windowsa 7, uważam że to jest zupełnie bezsensu. Za min połowę ceny można się przesiadać, ale nie za drugie tyle!!
Ot taki mój mały wywodzik na dzisiaj, kończę już bo trzeba spadać do roboty, wiem że już dość czasu minęło od premiery 7, ale musiałem wylać moje łzy na tym blogu. Jeżeli ktoś to przeczytał to serdecznie dziękuje za poświęcony czas i zapraszam do komentowania. Pozdrawiam 

Komentarze

0 nowych
gothmori   4 #1 22.01.2010 15:48

ołć...

Cała nota opowiada raczej o tym jacy ludzie są głupi że nie kochają Visty i jak bardzo jej nie znają a nie o Twojej migracji na windows 7.

Ja robiłem 3 przymiarki do visty ;D Coś wiem ;p

  #2 22.01.2010 16:22

jak zainstalowałeś 4gb jak do dv6420ew wejdą max 2gb?

gemini_p   3 #3 22.01.2010 22:32

gothmori masz rację.. powinienem bardziej się skupić na migracji, ale gdzieś mnie chyba nerwy poniosły, następnym razem będę trzymał nerwy na wodzy;)

kwt0mek - masz dwa sloty na pamięć ram, więc 2x 2gb i chulało.

eth0   4 #4 22.01.2010 23:14

@Gemini_p

Wiesz po tym jak mi Vista kopiowała plik 1Gb z pendrive przez 70 minut ciężko było mi wyrazić pochlebstwa, pomijam już jej ogólną mułowatość na 2Gb ram... Miałem ją 3 miesiące, właśnie po to aby solidnie ją przetestować. U mnie zupełnie się nie sprawdziła. Po opieką mam też 10 komputerów z Vista w wersji bussines wpięte do domeny:) Wszystko na sbs 2003;) Więc mam nie jedną okazję przekonać się co tam microsoft stworzył;)

gothmori   4 #5 23.01.2010 06:40

›gemini_p
"powinienem bardziej się skupić na migracji, ale gdzieś mnie chyba nerwy poniosły"

Możesz napisać drugą część taką uzupełniającą o 90% treści, zapewne wynikło by z niej coś ciekawego.

To do antypatii społecznej do visty to akurat ma to swoje plusy i minusy.

Plusy ponieważ ludzie niepotrzebnie się nie wściekają i nie wydają kasy a minusy...

Minusami jest to że ludzie rzeczywiście wielkie g wiedzą a się wypowiadają.
To ma zarówno negatywny wpływ na Windowsa jak i na Linuksa, tylko że Linux przegrywa w 98% a Microsoft w zaledwie kilku.

W sumie to i FreeBSD ma swoją fajną ale ociężałą alternatywę w postaci PC-BSD ale mowa o BSD czy OpenSolarisie to abstrakcja bo mało kto poza ludźmi interesującymi się kompami wie co to jest i że w ogóle istnieje.

  #6 23.01.2010 10:47

Zdrowe podejście do systemów operacyjnych... Jeśli nawet Vista jest mniej wydajna, to nie ma sensu się zatrzymywać w rozwoju z XP na pokładzie komputera z Quadem lub innymi wynalazkami. Vista jest systemem nowocześniejszym i właśnie dlatego była polecana przez czasopisma komputerowe lub salony. Mimo wszystko jednak cieszę się z dość udanej Siódemki. Dzięki temu ludzie chcą już zmienić system na znacznie bardziej innowacyjny, bo po przesiadce z XP na 7 widać lata oddzielające oba systemy ;)

mati810   5 #7 23.01.2010 10:49

Popieram w 100%. Ludzie nie wiedzą co to Vista, ale mimo to narzekają. Sam kiedy kupowałem swój pierwszy komputer z Vistą obawiałem się trochę, bo kilka dni wcześniej obejrzałem w TVN-ie 24 "Progr@m" w którym przez ok. 10 minut powiedziano niej tyle złego, że wolałem kupić kompa z XP-kiem. Na szczęście gdy udałem się do Vobisu (tak dobrze widzicie. Kupuje komputery w Vobisie o ile sam ich nie składam w domu i to zapewne wielu osobom się nie spodoba, bo o tym też dużo można przeczytać na forach) okazało się, że w całym Vobisie nie ma już komputera z XP (dzień po premierze Visty). Wcześniej sam nie znałem tego systemu i nawet nie wiedziałem jak wygląda. Na początku faktycznie było ciężko, bo były problemy ze zgodnością, a teraz?! Idę do Saturna ściągam Kasperskiego z półki i lecę do kasy (wiem to też w naszym kraju zagraża wyśmianiem) i nawet nie muszę patrzeć jakie systemy są obsługiwane. Dlatego mówię szczerze: Jeśli nigdy nie dotknąłeś Visty nie wypowiadaj się o niej ani dobrze, ani źle ;)

gemini_p   3 #8 23.01.2010 13:25

mati810 Rozumiemy sie w 100% :-)

freedom   7 #9 23.01.2010 16:16

Niektóre zdania są tragiczne, masa błędów i literówek. Popracuj nad językiem.

eth0   4 #10 23.01.2010 22:07

@mati810

Jam mam przez oprogramowanie Kasperskiego olbrzymie problemy w pracowni szkolnej, na każdym komputerze, a jest ich 50 jest ten nieszczęsny kasperski, który zwolnił strasznie każdy komputer, wszczyna mase fałszywych alarmów, więc czekam do kwietnia aż wygaśnie licencja i wrzucam tam ESET nod32, który moim zdaniem jest nieporównywalnie lepszym rozwiązaniem. Co do visty, być może teraz jest ok, ale kiedy ja kupowałem z nią laptopa, to zdecydowanie było więcej minusów niż plusów. Chciałem mieć viste jako 2 system, bo moim podstawowym od dawna jest ubuntu, no ale dałem sobie spokój, wystarczająco problemów związanych z windowsem rozwiązuje na codzień w pracy.

roki76   2 #11 23.01.2010 22:42

Ja zobaczyłem jak działą Vista u mojej siostry powolna zacinajaca się itp
Ale mimo to kupiłem notebooka z preinstalowaną Vistą i widziałem jak sobie radzi xp na innym kompie.Napiszę krótko: za chiny ludowe nie zmienię Visty na xp nie ma bata !!!
Choć 7 mnie nęci przyznaję ale skoro to vista sp 3 to zgadzam się z autorem nie warto zmieniac tego samego systemu zwłaszcza za tak grubą kasę !!

Extraordinarykid   6 #12 23.01.2010 22:50

Fakt, że Windows Vista miał przycinki i swoje upośledzenia..
Z bólem przesiadłem się na Windows 7, gdyż mój komputer z Windows Vista na pokładzie odmówił kompletnie posłuszeństwa ..
Windows 7 to tylko usprawnienie do Windows Vista - tak to odbieram ;)

mati810   5 #13 24.01.2010 10:18

@eth0 - hehe sam Kaspersky est trochę niezwiązany z tematem, ale trochę się z Tobą zgodzę. Najnowsza wersja faktycznie, mimo, że nie zawiesza komputera ani go znacząco nie spowalnia ma swoje humorki i wywala fałszywe alarmy wskazując najważniejsze komponenty systemu i chce je później usuwać. Dodatkowo zauważyłem, że na pozostałych dwóch komputerach działa bez zarzutu. Tam jest zainstalowany w trybie użytkownika niezaawansowanego, a u mnie zaawansowanego. Na tamtych komputerach usuwa syf bez zarzutu nikogo nie pytając o zdanie. U mnie pyta każde wykryte świństwo, a w niektórych przypadkach podaje potrzebne mi pliki, które sam wiem, że są bezpieczne i w komunikacie uniemożliwia ich usunięcie.

@roki76 - Tu MS popełnił duży błąd. Zezwolił na instalowanie Visty OEM na słabym sprzęcie w wyniku tego mój brat kupił laptopa z procesorem Celeron M 1,86GHz, 512MB RAM i zintegrowaną grafiką, na którym zainstalowana była Vista. Komputer włącza się ok. 8 minut wyłącza ok 10 minut, a uruchomienie na nim więcej niż 2 aplikacji grozi zawiechą. Podobnie jest po otwarciu dwóch kart w przeglądarce.

mati810   5 #14 24.01.2010 10:21

Przepraszam powyżej chodziło o uniemożliwianie mi pozostawienia potrzebnych plików przez Kasperskiego, a nie ich usunięcie ;)

Squonk   2 #15 24.01.2010 21:54

Początkowo też byłem do Visty źle nastawiony. Kupując laptopa założyłem sobie, że czym prędzej zainstaluję na nim starego XP. Tak oto trzeci już rok siedzę na Windows Vista. Czy gdybym nie był zadowolony z systemu operacyjnego, męczyłbym się na nim? Wątpię. Programy których używałem, dalej chodziły (z wyjątkiem paru gier, ale jakoś z czasem też ruszyły), nie muli tak, jak wszyscy znawcy naokoło krzyczą (polecam wywalić śmieci, które dostawcy komputerów dodają gratis :P). Najlepsi są za to Ci, którzy myślą, że 7 to nie wiadomo jakie cacko.

Pozdrawiam

mati810   5 #16 24.01.2010 22:34

@Jamjumetley - hehe dokładnie. Moja płytka z Vistą zajmuje nie całe 3GB (czytay system + sterowniki). Płytka którą otrzymałem z laptopem (system + cały syf od ASUS-a) zajmuje 4,5GBm Dodam, że sterowniki znajdują się na osobnej płycie :D Tak więc uruchamiając te 1,5 GB programów przy samym starcie zamulamy sobie nieświadomie ;)

SxMaN   5 #17 26.01.2010 13:18

@gemini_p:
Vista była słabym systemem, nawet na mocnym sprzęcie(1GB ramu w dniu premiery Visty to było dość dużo) "chodziła wolno". Ja oczekuję, że nowy komputer z nowym systemem będzie działał szybciej i lepiej niż poprzedni, po to wydaję te pieniądze, prawda? A tu się okazywało, że działa WOLNIEJ, pomijając problemy ze sterownikami itp. Responsywność W7 jest dużo lepsza, i głównie w tym tkwi różnica. Mówiąc prostym językiem Vista zamula, wiem bo czuje różnicę.

mati810   5 #18 26.01.2010 17:57

@up Ale gdyby Microsoft nie zaniżył wymagań i zamiast 512MG minimum i 1GB rekomendowane podał, że minimum to 1GB, a 2 się rekomenduje i nie pozwoliłby sprzedawać swojego systemu na komputerach to byś nie mógł podać takiego argumentu. Tu popełnili błąd.

  #19 16.03.2010 20:42

Zmagam się z Vistą od samego początku jej premiery i muszę powiedzieć, że ma swoje humory ale mi się podoba. Jest nowocześniejsza od xp i bezpieczniejsza. Główny problem z vistą na początku polegał na tym ,że ludzie instalowali ją na starych,słabych konfiguracyjnie, dziadowskich komputerach. Następny problem leżał po stronie producentów oprogramowania i sterowników. Brak wsparcia dla visty na początku odbił się niesłusznie na niej samej.
Co do Kasperskyego i tego co usuwa lub nie usuwa sam to kwestia ustawień konfiguracyjnych. To samo tyczy się powiadomień o zagrożeniach. Można je całkowicie wyłączyć i jest tu wiele funkcji. Pod względem skuteczności NOD się do niego nie umywa. O Avast już nie wspomnę.

  #20 16.03.2010 20:46

Następna kwestia odnośnie zachwytu nad seven jest taka ,że to właściwie ten sam system co vista jedynie po małym face liftingu. To samo jądro systemu, ten sam rejestr + kilka dodatków i wyeliminowanie kilku błędów i mamy super star 7.

  #21 29.03.2010 09:34

Więc na początku powiem że nie używałem długo Visty. Pierwsze odczucie fajny wygląd trochę zmienione meni start ale ogólnie OK. Irytacje zaczął powodować moduł ochronny, uruchamiam grę a tu pytanie "czy chcesz uruchomić ta grę" pyta o wszystko traktując mnie jak debila. Oczywiście można wyłączyć tylko wtedy ciągle wyskakuje informacja o zagrożeniu. Druga kropla przepełniająca czarę goryczy to wymagania i czas ładowania systemu, zgadzam się z przedmówcami ze większe wymagania były by dobrym rozwiązaniem ale biorac pod uwagę wymagania XP trochę przesadzono.

  #22 27.05.2010 17:05

ja używam visty od dwóch lat i nic, po prostu nic, na pewno nie wydam 400 na 7, po co???