r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Reklama na twoim odbiciu. Po drugiej stronie smartlustra z Tychów

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Polski start-up Abyss Glass chce sprawić, że od reklam nie uciekniemy nawet stojąc przed lustrem. Firma pracuje nad technologią, która umożliwi wyświetlanie właśnie na tafli lustra reklam lub innych treści, np. wiadomości.

Jak mawia stare porzekadło, reklama jest dźwignią handlu. Ale w świecie, w którym panuje konkurencja na skalę globalną, nie jest łatwo dotrzeć do klienta z przekazem reklamowym, bo firmy robią, co mogą i jak mogą, by zwrócić na siebie uwagę. To zaś powoduje przesyt, czego dowodem jest popularność np. rozmaitych usług webowych (jak Adblock lub przeglądarki internetowe, które czyszczą strony właśnie z reklam). Biznes ma jednak tę przewagę, że dysponuje sporymi pieniędzmi, które wykorzystuje do badań nad innowacyjnymi technologiami, za pomocą których reklamy skutecznie dotrą do odbiorcy i kto wie, może zachęcą go do zakupu.

Polska firma Abyss Glass chce wykorzystać szansę i rozwija swój biznes, produkując interaktywne lustra. Mogą one wyświetlać reklamy, a także inne treści, jak najnowsze wiadomości lub materiały edukacyjne, dane o pogodzie, listę zadań do wykonania, wyciąg z kalendarza, informacje o nieodebranych połączeniach telefonicznych lub nieodczytanych SMS-ach.... Pomysł na ten produkt opiera się na założeniu, że skuteczna reklama musi być nie tylko nowoczesna w formie, ale też musi być oryginalnym komunikatem dopasowanym do aktualnych potrzeb użytkownika. Opracowane przez Abyss Glass lustro daje takie możliwości.

r   e   k   l   a   m   a

Do produkcji lustra Abyss Glass używa specjalnego rodzaju szkła gatunkowego, które kupuje w USA. Nie może to być zwykłe szkło, bo musi mieć takie walory, by odbijać obraz zewnętrzny, a zarazem zapewnić odpowiednią jakość emitowanych komunikatów. Mają one być spersonalizowane i odnosić się do aktualnego kontekstu, np. umieć skomplementować osobę prezentującą się przed nim w danym stroju.

W lustrze znajduje się też czujnik WiFi, a dane do wyświetlania pobierane są ze smartfonu. Firma na swojej stronie nie wyjaśnia jednak, jak dokładnie przebiega proces wymiany informacji między urządzeniem mobilnym a lustrem. Bardzo ciekawie brzmi za to deklaracja, że technologia opracowana przez Abyss Glass pozwala sterować lustrem za pomocą głosu lub gestów rękami wzorem rozwiązań znanych np. z Kinnecta.

Warto podkreślić, że Abyss Glass stara się rozwijać swój produkt w Polsce. Wszystkie komponenty potrzebne do stworzenia interaktywnego lustra są składane w całość właśnie w naszym kraju, w Tychach.

Z jednej strony, interaktywne lustro od Abyss Glass robi wrażenie. To w końcu technologia, którą do niedawna można było oglądać w filmach science fiction i nie było pewne, czy kiedykolwiek znajdzie ona zastosowanie w praktyce. Teraz ta innowacja z wizji może stać się stałym elementem wyposażenia domów lub sklepów. Z drugiej strony taki produkt oznacza, że nawet z założenia bardzo intymne przestrzenie, jak np. domowa, staną się areną komercyjnej rywalizacji marek o pieniądze klientów. To dość niepokojące, bo już teraz sfera publiczna jest dosłownie zawalona reklamami, co widać dobrze zwłaszcza na polskiej prowincji, która ciężko choruje na tzw. szyldozę. Lustro od Abyss Glass może uczynić także dom miejscem, w którym użytkownik jest bombardowany reklamami

Szczegółowe informacje o interaktywnym lustrze Abys Glass znajdziecie na stronie internetowej producenta.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.