r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Rozpoczynają się zamknięte testy wersji alfa Jagged Alliance: Flashback

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Czy kojarzycie tytuł Jagged Alliance? Nieco światła może przynieść kolejny, zbliżający się niewielkimi kroczkami tytuł z tej serii, a mianowicie Jagged Alliance: Flashback. Prawa do serii w ubiegłym roku przejęło duńskie studio Full Control, fundusze niezbędne do stworzenia kontynuacji zdobyto natomiast na kickstarterze. Flashback ma przywrócić pamięć o dawnej, bardzo udanej grze taktycznej. Czy to się uda? Za wcześnie aby o tym mówić, na razie rozpoczynają się zamknięte testy alfa dla osób, które wsparły grę odpowiednią kwotą podczas zbiórki.

Według studia, gra ma pojawić się w Steam Early Access w okolicach drugiego kwartału bieżącego roku, wtedy zapoznać się z nią będzie mógł każdy zainteresowany. Ma to na celu zebranie opinii od graczy i dopracowanie tego, co uznają oni za pomysły i rozwiązania nietrafione. Po tylu latach od ostatniej części (JA2 miało swoją premierę w 1999 roku), stworzenie gry, która będzie spełniała takie warunki jest co najmniej trudne. Flashback ma być prequelem obecnych części JA. Jako najemnik wynajęty przez CIA będziemy mieli za zadanie zająć się dyktatorem, który przejął władzę na karaibskiej wyspie San Hermanos czyniąc z niej kolebkę socjalizmu. Sprawa jednak nie będzie taka prosta, jak mogłoby się wydawać. W czasie gry przyjdzie nam natomiast spotkać postacie kluczowe dla serii, takie jak chociażby Gus Tarballs czy Ivan Dolvich. Poznamy historię powstawania organizacji A.I.M., będącej naszą podstawą do wynajmowania żołnierzy fortuny w JA1 i JA2.

Choć gra ma posiadać grafikę trójwymiarową, nadal będzie rządził tutaj rzut izometryczny znany z poprzednich części. Do tego nieco rysunkowa grafika rodem z Wasteland 2. Zachowane ma również być to co najważniejsze, czyli hybryda systemu czasu rzeczywistego i turowego (tryb turowy uruchamiany po kontakcie z wrogiem). Oczywiście ma on swoje wady, z punktu widzenia realnego odwzorowania warunków na polu walki lepszy wydaje się system aktywnej pauzy, niemniej przyzwyczajenia robią swoje a pomimo tur, dynamiki tej grze nigdy nie brakowało. Autorzy podkreślają, że bardzo ważne mają być wszystkie funkcje dotyczące kierowania najemnikami, prowadzeniem walki i wykonywanymi przez nich czynnościami – tak, aby gracz dokładnie wiedział, jakie będą efekty jego posunięć.

r   e   k   l   a   m   a

Historia tej serii jest dosyć smutna, bo po świetnej pierwszej i drugiej części przyszedł czas, w którym tytuł odbijał się od jednego do drugiego studia, rykoszetował i doznawał kolejnych uszczerbków ale co najważniejsze, tracił ogromne ilości czasu. Co prawda w lutym 2012 roku zadebiutowało Jagged Alliance: Back in Action, swoisty remake Jagged Alliance 2 oparty na grafice 3D i systemie aktywnej pauzy, ale nie każdemu przypadł do gustu. Autor tej notki, jako wielki fan Jaggedów bez bicia przyznaje, że gra stworzona przez niemieckie studio bitComposer Games go nie przekonała i nie wciągnęła na długo. Kto wie, może w końcu Flashback będzie tym czymś, co zaświeci dawnym blaskiem i dobrze znanym klimatem?

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.