SDK 1.7 dla Kinecta: skanowanie obiektów 3D i sterowanie aplikacjami Windows za pomocą gestów

SDK 1.7 dla Kinecta: skanowanie obiektów 3D i sterowanie aplikacjami Windows za pomocą gestów

18.03.2013 11:49

Kinect nie jest już tylko trójwymiarową kamerą do gierruchowych na Xboksa. Od niemal samego swojego rynkowego debiutuurządzenie to budziło pragnienie wykorzystania go w zastosowaniachnie związanych z grami. Kinecta polubili specjaliści od robotyki,pojawiły się pomysły na zastosowanie go w medycynie czy edukacji.Początkowo były to jednak efekty starań stron trzecich – samMicrosoft zachowywał się dość wstrzemięźliwie względemtakich pomysłów, potępił nawet ogłoszony przez jedną z firmkonkurs na napisanie opensource'owych sterowników dla Kinecta.Później na szczęście ta nieufność Microsoftowi minęła –jego pion badawczy sam zaczął robić z trójwymiarową kamerącoraz ciekawsze rzeczy. Dzisiaj zaś Kinect wchodzi w nową erę, wktórej będzie m.in. narzędziem do modelowania obiektów 3D.Nowa wersja SDK dla Kinecta, oznaczona numerem 1.7, przynosi naplatformę Windows rzeczy dotąd niespotykane: rozpoznawanie gestówKinect Interactions (w tym standardowych gestów wykorzystywanychprzy sterowaniu dotykowym czy interakcji międzyludzkich),oraz Kinect Fusion – modelowanie 3D w czasie rzeczywistym.[img=kinect]Dzięki obsłudze interakcji zapomocą gestów, twórcy aplikacji na Windows będą moglizaoferować użytkownikom możliwość ich kontrolowania nawetza pomocą drobnych ruchów dłoni – podczas pierwszychdemonstracji widać było, że pozwalają one na znacznieprecyzyjniejsze wychwytywanie zachowań użytkownika, niż jest tomożliwe na Xboksie. Bob Heddle, dyrektor Microsoftu odpowiedzialnyza rozwój Kinecta stwierdził, że tego właśnie programiścioczekiwali – sięgali oni po obsługę gestów do kontroliinterfejsu znacznie częściej, niż ktokolwiek w Microsofciesię spodziewał. Dzięki ustandaryzowaniu obsługi gestów,programiści nie będą musieli już samodzielnie implementować jejw swoich aplikacjach i będą mogli zająć się tym, co dlanich najważniejsze. [yt=http://www.youtube.com/watch?v=MwZMNMmODJA]Jeszcze większym przełomem niżInteractions może okazać się Kinect Fusion, szczególniew erze coraz popularniejszego druku 3D. Wystarczy podnieść Kinecta,okrążyć z nim skanowany obiekt, a komputer wygenerujemodel 3D, który można następnie dowolnie edytować w programach do grafiki trójwymiarowej. Pierwszymzastosowaniem tej technologii było stworzenie trójwymiarowego skanupośmiertnej maski sir Isaaca Newtona, ale Microsoft sugeruje też bliższe życiu pomysły, np. stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania ubrań. [yt=http://www.youtube.com/watch?v=of6d7C_ZWwc]Zainteresowani programiści będąmogli SDK 1.7 pobrać najprawdopodobniej już dzisiaj, zoficjalnejstrony Kinecta. Co ciekawe, po raz pierwszy fragmenty kodu SDKmają zadebiutować na portalu z opensource'owym oprogramowaniemdla Windows – CodePleksie. Nic natomiast nie wiadomo o planach wprowadzenia wspomnianych funkcjonalności do SDK w wersji dla Xboksa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)