r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Samsung traci dużo i straci jeszcze więcej

Strona główna AktualnościBIZNES

Jedna z największych firm produkujących sprzęt elektroniczny na świecie, koreański Samsung, boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Przypuszczenia ekonomistów sprzed kilku miesięcy stały się faktem. O sprawie pisze portal The Guardian. W poniedziałek koreańska firma ogłosiła, że spodziewa się zmniejszenia zysków o niemal 60 procent we właśnie zakończonym trzecim kwartale. Jest to już czwarta z rzędu strata, z którą boryka się wiodący producent sprzętu z Androidem i Tizenem.

Koreańczycy przewidują, że zysk operacyjny za zakończony 30 września kwartał będzie wynosił 4,1 biliona wonów, czyli 3,8 miliarda dolarów. Zysk ten jest dokładnie o 59,7 procent niższy niż w tym samym momencie rok temu. Samsung przewiduje, że dochody obniżą się jeszcze bardziej, bo o kolejne 20 procent do końca roku.

Co ciekawe, obniżenie dochodów nie wiąże się ze zmniejszeniem sprzedaży. Smartfony, których dochód stanowił 2/3 dochodów firmy ciągle dobrze się sprzedają. Liczba sprzedanych egzemplarzy nieznacznie, ale jednak wzrosła. Samsung musiał jednak zapłacić bardzo dużo na reklamę oraz obniżyć cenę produktów z górnej półki z racji silnej konkurencji. Należy również brać pod uwagę potężne kary finansowe związane z umowami patentowymi.

r   e   k   l   a   m   a

Analitycy przewidują, że czwarty kwartał roku będzie bardzo trudny dla Samsunga. Firma będzie musiała zmierzyć się z Applem i nowymi iPhone'ami. Produkty z nadgryzionym jabłuszkiem są ciągle najczęściej kupowane w sektorze biznesowym, a Samsung Galaxy S5 oraz Note 4 nie są w stanie z nimi rywalizować. Samsung nie jest w stanie przegonić Applea w liczbie sprzedanych telefonów. Koreańczycy byli liderami rynku kilkanaście miesięcy temu, jednak sporo się od tego czasu zmieniło. Firma musi również odpierać ataki Xiaomi oraz Huawei, które oferują smartfony o zbliżonej specyfikacji technicznej, które są znacznie tańsze od markowych produktów firmy z Suwon.

Samsung przyznał, że straty firmy mogą być spowodowane przez nadmiar urządzeń w Chinach oraz Europie. Duży wpływ na straty miał również wzrost wydatków na reklamę. Firma nastawiała się również na to, że sprzeda dużo starszych urządzeń w Chinach. Ku wielkiemu zaskoczeniu chińscy operatorzy inwestują krocie na rozwój technologii 4G LTE, która nie działa na starszych urządzeniach. Przekłada się to bezpośrednio na ich sprzedaż. Według analiz udział Samsunga w rynku smartfonów spadnie z 31 procent do zaledwie 25 w roku 2015.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.