r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Szwankujący Express Upgrade

Strona główna Aktualności

Otrzymujemy od naszych Czytelników coraz więcej sygnałów na temat funkcjonowania programu Express Upgrade, w ramach którego klienci, którzy zakupili bądź zakupią w okresie od 26 października 2006 do 15 marca 2007 roku komputer z systemem Windows XP w wersji OEM mogą uzyskać bezpłatną lub tańszą aktualizację do Windows Vista.

Uwagi dotyczą najczęściej ograniczonych form płatności, wysokich kosztów związanych z przeprowadzeniem tej operacji przy przelewie zagranicznym, brak odpowiedzi na pytania wysyłane mailem czy długiego czasu oczekiwania na przesyłkę z Vistą. Irytację wielu użytkowników zwiększał fakt, że akcja nie jest przeprowadzana bezpośrednio przez Microsoft ale przez jednego z jej partnerów - ModusLink, z którym kontaktować można się jedynie w języku angielskim. Postanowiliśmy zająć się tą sprawą i dzisiaj skontaktowaliśmy się z polskim oddziałem Microsoft. Oto wyjaśnienia jakie udało na się uzyskać.

Jak się dowiedziliśmy, formy płatności (karta kredytowa lub przelew) były ustalane dla całej Europy. Jak tłumaczy Microsoft w krajach zachodnich posiadanie karty kredytowej jest praktycznie normą. Jako alternatywę dla karty i z myślą o naszej części Europy wprowadzono także możliwość płacenia przelewem zagranicznym ponieważ praktycznie każdy klient posiada rachunek bankowy. Korporacja nie ma jednak wpływu na wysokość opłat i prowizji banków. Popularne w naszym kraju formy płatności takie jak np. płatność przy odbiorze przesyłki nie występują w krajach zachodnich bądź ich stosowanie jest marginalne - stąd nie zdecydowano się na ich wprowadzenie. Wprowadzenie tego typu form dla naszego kraju byłoby poza tym bardzo trudne orgranizacyjnie.

Nasz rozmówca potwierdził występowanie problemów z uzyskaniem odpowiedzi z ModusLinka na zadawane pytania. Jak tłumaczył, do takiej sytuacji doszło z powodu ogromnego zainteresowania ofertą Express Upgrade - co przełożyło się na generowanie przez klientów wielu zapytań i realizację ogromnej ilości wysyłek. W chwili obecnej na odpowiedź czeka około 70 tys. maili. Ta sama przyczyna spowodowała, że czas oczekiwania na przesyłkę z Vistą wydłużył się z 2-4 tygodni do nawet 4-8 tygodni. Zapewnił nas jednak, że odpowiedzi na korespondencję są udzielane ale z pewnym opóźnieniem, a przesyłki na pewno dotrą do obiorców. Dodał też, że polski oddział ze względów prawnych nie może niestety przejąć na swoje barki obsługi części polskich klientów.

Zapewniono nas, że centrala korporacji jest świadoma problemu i w najbliższym czasie mają zostać uruchomione dodatkowe środki aby zwiększyć moce przerobowe. Microsoft korzystając z naszych łam prosił też o przekazanie w jego imieniu serdecznych przeprosin wszystkim klientom, którzy natknęli się na problemy. Nasz rozmówca podkreślił, że Microsoft nie miał intencji aby "nabijać klientów w butelkę" i zdaje sobie sprawę, że klienci nie są usatysfakcjonowani z poziomu usług ale polski oddział nie ma możliwości aby tą sytuację szybko i radykalnie poprawić.

O ile można jednak zrozumieć problemy z płatnościami, to trudno pojąć brak przygotowania na dużą ilość zapytań, a już niedopuszczlne jest kierowanie na polski rynek oferty, której obsługa przeprowadzana jest jedynie w języku angielskim. Choć jest to niewątpliwie język bardzo popularny to jednak należało przewidzieć i uszanować fakt, iż wielu polskich użytkowników nie jest w stanie prowadzić korespondencji po angielsku. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że świadomość polskiego oddziału Microsoft występowania problemów z programem Express Upgrade rzeczywiście spowoduje poprawę stanu rzeczy.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.