USB 3.0 w Linuksie

09.06.2009 17:36, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImageKilka miesięcy

po tym jak światło dzienne ujrzała wersja robocza specyfikacji Super Speed USB (USB 3.0), NEC zaprezentował pierwszy gotowy kontrolerzgodny z najnowszą wersją specyfikacji. Jak się okazuje, nie trzeba było długo czekać na pierwszy sterownik do obsługi urządzeń wykorzystujących ten standard pod Linuksem.

Autorką sterownika jest Sarah Sharp pracująca w dziale Centrum Technologii Open Source w Intelu, który zaprezentował projekt specyfikacji USB 3.0. Sterownik dołączony został do kolejki sterowników oczekujących na dodanie w jądrze 2.6.31, którego premiera planowana jest we wrześniu. W tym samym czasie na rynku pojawić się mają pierwsze urządzenia wykorzystujące USB 3.0.

Wkrótce potem sterownik znajdzie się najprawdopodobniej w najpopularniejszych dystrybucjach Linuksa, między innymi Ubuntu. Linux będzie więc pierwszym systemem operacyjnym oferującym oficjalne wsparcie dla tego standardu. Osoby zainteresowane obsługą USB 3.0 wcześniej mogą skompilować ręcznie sterownik korzystając z odpowiednich repozytoriów.

Źródło: TechIT
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (76)  

Avatar
gupek (niezalogowany) | 09.06.2009 17:42#1

Myślę, że jakby pod wine zainstalować windowsa to użytkownicy windowsa też będą mogli korzystać z dobrodziejstw USB 3.0

Avatar
Zygfryd (niezalogowany) | 09.06.2009 17:43#2

Mila niespodzianka. Oby takich wiecej.... :).
Tym razem Intel, kto bedzie nastepny ?

Avatar
Quirel (niezalogowany) | 09.06.2009 17:44#3

No proszę :)
A to system używany podobno tylko przez 1% użytkowników komputerów.

Avatar
Inż Kylo86 (niezalogowany) | 09.06.2009 17:44#4

I już się nie mogę doczekać :D ciekaw jestem czy prędkość przesyłu danych będzie 10 razy szybsza jak w USB 2.0 bynajmniej tak się kiedyś doczytałem..... zapewne plotka. Zmiana jak najbardziej na lepsze:D

Avatar
hardy (niezalogowany) | 09.06.2009 17:46#5

A kiedy pojawi się pierwsze urządzenie obsługujące ten standard?

Avatar
Ja (niezalogowany) | 09.06.2009 17:53#6

Tylko do czego ten sterownik na razie się przyda skoro póki co nie ma na rynku ani płyt głownych obsługujących USB 3.0, ani urządzeń korzystajacych z USB 3.0 i jeszcze dość długo nie bedzie.

Avatar
xxx (niezalogowany) | 09.06.2009 18:06#7

@Ja

Po to, ze jak już wejdą urządzenia to już takowy sterownik już będzie.

Zresztą zobaczymy co powie na to sam M$.. Czy zaaplikuje swój sterownik do W7 czy też niestety trzeba będzie liczyć na producentów sprzętu, żeby ten sterownik dołączali na płytce ;)

Nigdy nic nie wiadomo ze strony giganta ;P

Avatar
anonim (niezalogowany) | 09.06.2009 18:09#8

no właśnie, czym się podniecacie użytkownicy Linuksa? Proszę wyjaśnijcie nam to. Co z tego że macie sterownik, jak nie ma urządzenia. Ludzie, jesteście żałośni, bo jak będzie urządzenie, to pod Windowsem na 100% też będzie.

Avatar
dsp32bit (niezalogowany) | 09.06.2009 18:11#9

Sympatyczna pani z Intela pisala sterownik bo do komunikacji z amatorska rakieta uzywa usb :>

Avatar
Marek (niezalogowany) | 09.06.2009 18:17#10

Najpierw trzeba mieć takie urządzenie, które będzie obsługiwało USB 3.0

Dla 99% użytkowników to zmiana komputera/podłączenie zewnętrznego kontrolera pod PCI.

Avatar
Stawik (niezalogowany) | 09.06.2009 18:26#11

Wow wreszcie cos bedzie dzialac na linuxie. szkoda tylko ze sam port bedzie mial sterowniki, ale gorzej z urzadzeniami don podpinanymi, ciekawe czy tam sterowniki beda.

Avatar
yurasu (niezalogowany) | 09.06.2009 18:30#12

Ha, linux albo nie ma sterowników, a jak ma to nie ma sprzętu:)

Avatar
TrueVanDal (niezalogowany) | 09.06.2009 18:31#13

Ludzie, czytajcie newsy dokładnie. Jest napisane, że pierwsze urządzenia USB 3.0 pojawią się razem z premierą jądra 2.6.31 czyli we wrześniu. Wtedy to ma sens jak najbardziej a tu już się pojawiają narzekania, "po co to" :|.

Pozdrawiam.

Avatar
jestem pod wrażeniem (niezalogowany) | 09.06.2009 18:40#14

Właśnie problem w tym, że do tego systemu zawsze powstaje coś co nijak się ma do rzeczywistości. Nie obsłuży kamery internetowej, za to USB3. Nie ma możliwości skorzystania z programu pod Windows ale za to ma latające i spalające się okienka. Co chwila w Debianie dostaję poprawki do CUPSA ale by można było wydrukować dokument np tylko strony parzyste, albo dwustronnie - to już jest za trudne.

Avatar
falcone (niezalogowany) | 09.06.2009 18:40#15

@Ja: Znaczy się, w twoim rozumieniu, powinien się dopiero taki sterownik ukazać gdy nikt sobie nie będzie wyobrażał życia bez USB 3.0? Nie bądź śmieszny...

Avatar
Krzy$iek (niezalogowany) | 09.06.2009 18:41#16

Super wiadomośc :)

Avatar
bLiNd (niezalogowany) | 09.06.2009 18:50#17

Ja | IPHASH : 0F-U3-QF-B7 | 09.06.2009, 17:53

Żebyś się nie zdziwił. ;)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 09.06.2009 18:52#18

Tylko szybko kompilujcie! W koncu urzadzenia korzystajace z USB3 moga pojawic sie juz w... najblizszych latach :D

Avatar
daoskar (niezalogowany) | 09.06.2009 18:58#19

Jestem z tego bardzo zadowolony , linux rośnie w siłe :)

Avatar
Lech (niezalogowany) | 09.06.2009 19:15#20

A Windows jak zwykle w tyle...

Avatar
dejwid9 (niezalogowany) | 09.06.2009 19:16#21

Właśnie.... czy płyta główna musi być zgodna z USB 3 czy wtstarczy samo urządzenie obsługujące ten standart?

Avatar
Polo (niezalogowany) | 09.06.2009 19:17#22

@hardy

"(...) którego premiera planowana jest we wrześniu. W tym samym czasie na rynku pojawić się mają pierwsze urządzenia wykorzystujące USB 3.0."

Co w tym tekście jest trudnego?

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 09.06.2009 19:18#23

Co z tego, że Linux będzie pierwszym systemem, który będzie posiadał sterowniki USB 3.0 jak pierwsze urządzenia wyjdą za prawie pół roku.

Avatar
lukas (niezalogowany) | 09.06.2009 19:19#24

@Ja, do tego, żeby poprawić drobne błędy wtedy kiedyś USB3 będzie już dostępne na rynku, a nie myśleć o tym, że trzeba się w końcu za to zabrać.

Avatar
Plichu (niezalogowany) | 09.06.2009 19:21#25

@anonim
jak dotąd tylko jedna osoba poruszyła temat linuksa i to w żartobliwym kontekście więc nie wiem gdzie ty tu widzisz "podniecanie się użytkowników linuksa".

No ale rozumiem że 13 lat to trudny wiek ;)

Avatar
Azaris (niezalogowany) | 09.06.2009 19:23#26

Ciekawe, czy i tym razem z M$ Winows® będzie tak jak niegdyś wkraczało USB... czyli ogólnie nic nie działało, a jak już to trzeba było się napracować by coś uruchomić.

Avatar
Luke (niezalogowany) | 09.06.2009 19:23#27

z Linuksem jest coraz lepiej :D

dobra wiadomość :)

Avatar
mors (niezalogowany) | 09.06.2009 19:25#28

gupek
"Myślę, że jakby pod wine zainstalować windowsa to użytkownicy windowsa też będą mogli korzystać z dobrodziejstw USB 3.0"

Idealnie dopasowałeś sobie nicka... (nie zwracając jednak uwagi na ortografię)

anonim | IPHASH : VW-KF-PJ-VZ | 09.06.2009, 18:09

Juzerzy linucha podniecają się wszystkim w czym niby ich oesik wychodzi do przodu przed Windowsa, choćby to nawet była drobnostka. Widać, że "niszowość" i słabe zainteresowanie ze strony producentów oprogramowania i sprzętu ich systemikiem bardzo im ciąży i doszukują się takich rzeczy, żeby sobie poprawić nastrój. Nie odbierajmy im tych chwilek radości. :D

Avatar
Mariusz aka Biedron (niezalogowany) | 09.06.2009 19:26#29

@anonim - masz rację, to jest pewne że będzie. Tak pewne że nawet nie musiałeś tego pisać.

Piszesz że się Linux'owcy podniecają, a gdyby było na odwrót to by się Windziarze cieszyli i języki pokazywali.

Chodzi mi o to że takie bojowanie w imię OSu jest po prostu... śmieszne, a karcenie kogoś za to, że ma powód do radości i/lub używa alternatywy - jest żałosne (celowe powtórzenie).

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 09.06.2009 19:28#30

@jestem pod wrażeniem
I właśnie dlatego powinieneś się skupić na swoich tridentach i NETach (z IPHASH). Proponuję, żebyś tego debiana czym prędzej zostawił.
Ja wiem, że to wytarte zdanie, ale "u mnie działa": zarówno kamerki (wszystkie, które mam - Syntek w Asusie i iSight w MacBooku), jak i drukowanie parzystych i nieparzystych. Za to spalające się okienka wyłączyłem...

Avatar
lukas (niezalogowany) | 09.06.2009 19:35#31

@Nezumi, biedne dziecko, które strasznie się poci przed klawiaturą widząc ludzi radzących sobie bez M$ ;D

Avatar
mors (niezalogowany) | 09.06.2009 19:44#32

lukas
A czemu niby miałby się z tego powodu pocić? Ma jakieś udziały w MS? Czy może myślisz, że jest bardzo nieszczęśliwy, bo musi używać narzędzi, które tylko pod Windowsem działają? Nie rozumiem ludzi, którzy opowiadają się za wolnym wyborem systemu operacyjnego, pod warunkiem, iż wybór ten padnie na jakiś wolny system.

Avatar
NT 666.0 (niezalogowany) | 09.06.2009 19:49#33

@anonim | IPHASH : VW-KF-PJ-VZ | 09.06.2009, 18:09

"no właśnie, czym się podniecacie użytkownicy Linuksa? Proszę wyjaśnijcie nam to. Co z tego że macie sterownik, jak nie ma urządzenia. Ludzie, jesteście żałośni, bo jak będzie urządzenie, to pod Windowsem na 100% też będzie."

Jak na razie to ty się tu żałośnie podniecasz i nie możesz dopuścić do swej główki faktu, że najpierw sterownik będzie na linuksa o ile w ogóle będzie wydany na zawsze nieszczelne okienka - zapewne będzie dołączany na płytce producentów sprzętu hehe ;-)
Odpuść sobie te procenty, kolejna wróżka się znalazła na vortalu ;-)


@Nezumi | IPHASH : 1L-J2-JX-SG | 09.06.2009, 18:52

"Tylko szybko kompilujcie! W koncu urzadzenia korzystajace z USB3 moga pojawic sie juz w... najblizszych latach :D"

Spokojnie, urządzenia z USB3 pojawią się już za trzy miesiące.
Więc niech cię trollowska główka o to nie boli :D.

Avatar
NT 666.0 (niezalogowany) | 09.06.2009 19:55#34

@mors
Kolejny zakompleksiony systemowo buuu dzieciak, którego celem samym w sobie jest prostowanie paluszków przed klawiaturą :D

Avatar
Zygfryd (niezalogowany) | 09.06.2009 19:59#35

Biedna Trollownia :
W pewnych komentarzach starcza zmienic Linux na Windows i odwrotnie.
Ach ci "Linuksiarze" znow wywoluja wojenki na komentarze.
@Nezumi
Bralem cie za powazniejsza osobe...

@Ja
Czytanie ze zrozumieniem newsa przychodz z trudem ?

@Lech
Jest wiele rzeczy ktore ma Windows "Do Przodu" .
@Mayron mors Nezumi
Nowe ikonki i pasek + pare patchy w Windows Vista - tfu 7 was tez pewnie raduja ?
Milo jest miec sterowniki w kernelu nawet na zapas, by pozniej je uruchomic i korzystac z urzadzenia ktore sie kupilo i obsluguje najnowsza technologie(kto zna budowe kernela ten wie).
"Sterownik dołączony został do kolejki sterowników oczekujących na dodanie w jądrze 2.6.31, którego premiera planowana jest we wrześniu. W tym samym czasie na rynku pojawić się mają pierwsze urządzenia wykorzystujące USB 3.0."
Czekam na kolejne nowosci Do linuksa jak i do windowsa , ale nie na nowe ikonki i paski :>.

Avatar
zbyszekk (niezalogowany) | 09.06.2009 20:01#36

no i to mi się podoba, tak trzymać

Avatar
superUSB123.0 (niezalogowany) | 09.06.2009 20:06#37

Ludzie litości, ile wy macie lat? Wystarczy, że jakiś news odnośnie czegoś związanego z windows albo linux na DP się pojawi i zaraz te kretyńskie wojenki ktoś wszczyna. Trochę dystansu do rzeczywistości.
Pozdrawiam.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 09.06.2009 20:26#38

"Widać, że "niszowość" i słabe zainteresowanie ze strony producentów oprogramowania i sprzętu ich systemikiem bardzo im ciąży"
Szkoda ze sterownik zostal napisany przez pracowniczkę Intela...
Ja was nie rozumiem, to zle ze jest sterownik, na linuksie to bedzie dzialac od razu, bez plytek instalacyjnych ze sterownikami jak to w windowsie bywa:) No cóż...
Nie mialbym odwagi na zadnym serwerze instalowac linuksa, jak dla mnie tylko xp sie nadaje na desktop, a jedynymi aplikacjami jakimi sie na nim posluguje to putty thunderbird firefox i skype...

Avatar
quish (niezalogowany) | 09.06.2009 20:27#39

Do windows 7 dołączą razem z 3 sp... :/

Avatar
darian (niezalogowany) | 09.06.2009 20:31#40

ja mam jeszcze usb 1,1 a Wy mi tu 3,0 wyjeżdacie
pewnie jakaś karta z usb 3.0 na pci będzie .

Avatar
szon (niezalogowany) | 09.06.2009 20:59#41

Miło poczytać jak panowie od Windowsa się wciekają :) Spokojnie chłopaki

Avatar
ffatman (niezalogowany) | 09.06.2009 21:57#42

Strasznie się windowsiarstwo przejmuje nikomu niepotrzebnymi sterami w niszowym OeSie. Siedem wchodzi w październiku ... no to zobaczymy jak to będzie ze sterami do XP po maju.

Avatar
Sylar (niezalogowany) | 09.06.2009 22:05#43

LOL, nie ma sterownika, tragicznie. Jest sterownik, jeszcze gorzej. Normalnie jak dzieci...

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 09.06.2009 22:20#44

Bardzi się cieszę, że używam Linuksa, po wydaniu stabilnego Linuksa 2.6.31, zabieram się za kompilację i czekam na urządzenia oferujące usb3.0.

Windows jak zwykle tchnolonogicznie lata świetlne za Linuksem, zresztą jak zawsze w Windows wiele rzeczy pojawia się później niż w Linuksie, ciekawe kiedy Windows to obsłuży w service pack dla Windows 8,9 czy 10?

Pozdrawiam!

Avatar
jestem pod wrażeniem (niezalogowany) | 09.06.2009 22:52#45

@Gunther - to cieszę się Twoim szczęściem. Ten portal to jakiś szmatławiec. Napisz proszę co to ma oznaczać, że "u Ciebie działa". Jesteś jeszcze nastolatkiem? Jak u Ciebie działa to u wszystkich musi?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 09.06.2009 23:14#46

No to teraz jeszcze tylko poprawne sterowniki do 2 letniej grafiki i Linux może startować na desktopy ;)

Avatar
ffs (niezalogowany) | 09.06.2009 23:22#47

@yurasu
"Ha, linux albo nie ma sterowników, a jak ma to nie ma sprzętu:)"

No właśnie to chyba największy problem z tym systemem - naprawdę godne podziwu jest to, jak Linux pędzi z tym wszystkim, ale cholera zawsze nie z tym co trzeba.
Od zawsze słyszałem, że Linux może uciągnąć "dwa miliony sześćset siedemdziesiąt dwa i pół procesora", "pół miliona i dwie dziesiąte pamięci RAM", teraz USB 3, ale wszystko to w sumie przeciętny użytkownik będzie miał pewnie długo, długo gdzieś.

Ale oczywiście to, że się z tym troszkę pośpieszyli, tylko dobrze świadczy o tym systemie ;]

Swoją drogą nie sądzę, żeby MS z drugiej strony się spóźnił ze sterownikami do swojego systemu, nie ma co tu się ekscytować, jakby już pod Windowsem był z tym problem - co mogłoby wynikać z wypowiedzi niektórych użytkowników (patrz "A Windows jak zwykle w tyle...")

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 10.06.2009 0:18#48

Narzekacie że Win jest drogi,a tak jest dlatego,że nie ma dobrej konkurencji,konkurencja rozwija każdy pomysł,myślicie że bez Firefoxa,czy Opery,byłby teraz IE 8.0 ?,firmy potrzebują konkurencji,aby się rozwijać,najlepiej to widać w wojnie między AMD i Intelem,albo AMD i Nvidią,bez tego cieszylibyście jakimś Pentium 500 Mhz za 2000 zł sam procek,bo przecież i tak trzeba kupić skoro nie było by alternatywy,to samo jest potrzebne na rynku systemów operacyjnych,może wreście wyszedł by tani Windows w wersji BOX,który można legalnie przenosić pomiędzy komputerami,to zrobiło by nam wszystkim dobrze,sam system musiałby być o połowę tańszy,bo istniałaby grożba wyboru konkurencji

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 10.06.2009 1:53#49

lukas - ale mi dogadales :O Az mi sie przypomnialy czasy dziecinstwa i przekomarzanki w podstawowie. Stare dobre czasy...

Przy okazji - skompilowales juz sobie ten sterownik? Wiesz, czas nagli... te kilkanascie miesiecy jak z bicza strzelil...

Avatar
addos (niezalogowany) | 10.06.2009 7:33#50

Ciekawe co by pisali użytkownicy Windows, gdyby to właśnie do ich systemu by to miało być dodane? Pewnie posypała by się lawina komentarzy, że "w Linuksie to pewnie sterownik zostanie napisany jak już każdy będzie miał płytę / urządzenie USB 3.0 i znowu coś nie będzie działać".

Na tym przykładzie widać, że wystarczą dobre chęci producenta i sterownik na pewno do każdego urządzenia by się pojawił.

Avatar
Jarek (niezalogowany) | 10.06.2009 7:54#51

W obsłudze urządzeń Windows corazbardziej w tyle. Po zainstalowaniu na laptopie Visty średnio nie działają 4 urządzenie, po zainstalowaniu linuxa tylko jedno. O xp nie wspominam, bo jak kolega zainstalował xp sp 3 (czyli powinien być akt. poza tym do win podobno do wszystkiego są stery), to mu nic nie działało włącznie z usb. Przy pomocy kolegi obeznanego w win walczyli cały dzień. Nie wiem więc jak jest z tą łatwościa obsługi win, przeciętny użytkownik nie miał by bladego pojęcia co zrobić.

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 10.06.2009 8:23#52

@anonim | IPHASH : VW-KF-PJ-VZ | - może jeszcze długo nie być sterownika pod Windowsa. Jak AMD wprowadził procesory 64-bitowe to przez kilka lat nie było Windowsa, który by je obsługiwał. Po tych kilku latach pojawił się Windows XP 64, którego Microsoft nawet nie przetłumaczył na inne języki i zbytnio nie promował. Po następnych kilku latach pojawiła się Vista 64, która wreszcie mogła spożytkować te gigabajty dodatkowego RAMu. I teraz użytkownicy fascynują się 64-bitową technologią, jak te komputery sięrozwijają, choć coś takiego jest standardem od połowy lat dziewięćdziesiątych, a w popularnych komputerach (mac/pc) nemal od początków tego dziesięciolecia.

Avatar
Sci-Clone (niezalogowany) | 10.06.2009 8:30#53

@ Mariusz aka Biedron

"...karcenie kogoś za to, że ma powód do radości i/lub używa alternatywy - jest żałosne..."

Zgadzam się!

Pozdrawiam!

Avatar
Sci-Clone (niezalogowany) | 10.06.2009 8:33#54

Hehehehe i znów Linux pokazuje, że mu niczego nie brakuje...
Ja od kilku lat jestem bardzo zadowolony z Ubuntu, a znajnowszej wersji 9.04 Netbook Remix jestem zadowolony w 100-u procentach. Na ASUS EEE PC 1002HA nie musiałem instalować żadnych sterowników... wszystko łacznie z bluetoothem, wi-fi, kamerą, multi-touch padem, dyskiem SSD, modemem UMTS dla Blueconnect'a chodzi na wbudowanych w system sterownikach całkiem idealnie.
Czekam na pojawnienie się USB 3.0 wbudowanego standardowo w Netbooki, wtedy się przesiądę na kolejnego Eee.

Pozdrawiam!

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 10.06.2009 9:02#55

@Nezumi A do wiecznych klaunow narzekajacych na wszystko co z MS - zmiencie plyte :P

Nezumi , jesteś wiecznym klaunem narzekającym na wszystko co związane z Linuksem.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.06.2009 9:19#56

ale walka, windozy kontra linuksiory... to tak jak, co było pierwsze, jajko czy kura? i niech sobie będzie ten sterownik, co mi do tego, a czy pojawi się na windowsie to też mnie nie obchodzi, zacznie mnie obchodzić wtedy gdy zacznę z niego korzystać, tego sterownika. pozdro

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 10.06.2009 9:27#57

No i historia lubi sie powtarzac... Linux pierwszy obslugiwal procesory 64bit, USB 3.0 rowniez... Widac, ze zamknietym systemom zaczyna wiecej brakowac niz otwartym standardom :)

Avatar
and (niezalogowany) | 10.06.2009 10:29#58

@jestem pod wrażeniem

Jeżeli w programie z którego drukujesz nie potrafisz wybrać opcji drukowania parzystych stron to ... jestem pod wrażeniem

Avatar
Trygław (niezalogowany) | 10.06.2009 11:47#59

Nie tak dawno w newsie dot. rzekomych niebezpieczeństw czyhających na linuksa, autorstwa producenta programów antywirusowych na...windowsa (sic!), ortodoksi NT 5.0, 6.0 i 6.1 tak ślepo uwierzyli w każde napisane tam słówko, napinając swoje żyłki i uśmieszki do granic absurdu.


Więc mam dla tych ślepo-wierzących - pozdrawiam tro... z meksyku znaczy się Nezumi'ego - kolejny news (ups, chyba niezbyt wygodny...):

http://www.idg.pl/news/346208/Windows.7.to.kolejna.Vista.Apple.podczas.WWDC.2009...

Cyt:
"Phil Schiller, szef marketingu Apple, powiedział również, że Windows 7 to ta sama przestarzała technologia co Vista - rejestr, biblioteki DLL, User Account Control (UAC) i defragmentacja dysku twardego. To po prostu kolejna wersja Visty".

Oczywiście teraz powiedzą, że to nieprawda ale artukuł Kasperskiego pewnie tak...
Tworzycie swoje prawdy, wygodne tylko dla was...Śmieszni jesteście :O

Avatar
ks (niezalogowany) | 10.06.2009 12:06#60

obsługa usb 3.0 będzie ale poprawnej obsługi laptopów Toshiba brak .

Avatar
gal anonim (niezalogowany) | 10.06.2009 12:35#61

piękna wojna.
kłócicie się czy Linux jest lepszy, czy gorszy z powodu sterowników USB3, ale to nie deweloperzy Linuksa, tylko pracowniczka intela napisała te sterowniki.
Poza tym przydało by się by sterowniki były w miarę stabilne, więc muszą pojawić się trochę wcześniej, aby mogły być przetestowane

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.06.2009 13:21#62

@Trygław | IPHASH : 8P-05-2U-C3
"Cyt:
"Phil Schiller, szef marketingu Apple, powiedział również, że Windows 7 to ta sama przestarzała technologia co Vista - rejestr, biblioteki DLL, User Account Control (UAC) i defragmentacja dysku twardego. To po prostu kolejna wersja Visty"."
I co niby ma dowodzić ten cytat? Zresztą "rejestr, biblioteki DLL, i defragmentacja dysku twardego" to raczej atuty każdego windowsa (swoją drogą możesz mi powiedzieć dlaczego te rozwiązania są złe?). A co do defragmentacji to nawet linuks się jej dorobił z EXT4 więc coś w tym jest ;)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 10.06.2009 13:37#63

Ale sie spinacie :D To po prostu zabawny news, kiedy widze jak ludzie zachwycaja sie sterownikami do urzadzen ktorych na rynku brak. Bawi mnie to tak samo jak na przyklad ludzie kompilujacy szybko nowa wersje jadra bo ta nowsza poprawia wydajnosc... na 64 procesorach ;)
Juz przywyklem, ze dla wielu Linuks to religia i nie zauwazaja takich smiesznosci. I nie przeszkadza mi to co tam sobie dodaja do linuksa bo niby czemu mialoby? Kiedy wyjda urzadzenia jest przeciez PEWNE ze producenci dolacza sterownik do Windowsa i MacOSa. Normalnym jest tez ze sterowniki w windowsie sa doinstalowywane wiec totalnie nie rozumiem pingwinkow skad ta niepochamowana radosc ;) Beda urzadzenia - beda sterowniki do nich. To nawet nie warte newsa - ale w przypadku linuksa jak widze, w mysl zasady "na bezrybiu i rak ryba" trzeba o tym wspomniec, za sa PIERWSI. Ma to takie same znaczenie jak posty tych gosci co pod newsami wpisuja "PIERWSZY!". I co z tego?..

Trygław - nieeee no, jesli SZEF MARKETINGU APPLE mowi zle o windowsie to na pewno jest to prawda :D Ale generalnie - mam gdzies czy technologia jest stara czy nowa - interesuje mnie czy jest wygodna i uzyteczna. Mlotek sie sprawdza do wbijania gwozdzi? Super - uzywam wiec mlotka. Moze i ktos tam wymysli ze mozna przeciez gwozdzie wstrzeliwac urzadzeniem z elektroniczna kalibracja i satelitarnym naprowadzaniem ale... zanim on to ustawi ja juz wbije dawno co mialem wbic :D
A swoja droga to biedne Apple - zamiast reklamowac swoj system i pokazywac co w nim dobrego to zajmuja sie oczernianiem windows. Niezly poziom marketingu LOL Cos jakby partia ktore sama nie ma programu ale krzyczy o wszystkich innych ze sa zli. Brawo Apple - a jak tam dziurki nielatane od miesiecy w tym waszym nowoczesnym systemie?

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 10.06.2009 13:42#64

@ks - i wlasnie dlatego mnie to bawi. Ale zaraz ci napisza, ze "im dziala" a ty jestes trollem...

Avatar
Amz (niezalogowany) | 10.06.2009 13:49#65

No to USB3 wyprzedzi prędkością dyski HDD ;)

Co do odwiecznej walki o systemy, używam win7 bo lubię po prostu włączyć kompa, zrobić co miałem zrobić i wyłączyć. Bez emulowania, bez szukania po sieci specjalnych app na linuxa, po prostu wygodnie i w przypadku win7 estetycznie.

Każdy lubi co innego, ja nie zmierzam rezygnować z windowsów na rzecz popisu? integrowania się z innymi z ruchu linuxa? przekonaniom wyuczonym na faroch i komentarzach na dobreprogramy?

Po prostu, zamknąć buzie i używać czego się chce, fajnie że stery wyszły na pingwina, ale co z tego? Pojawią się urządzenia na USB3 win sam pobierze sterowniki poprzez auto i już...

@Trygław no już nie bądź taki "elokwentny".

Avatar
gal anonim (niezalogowany) | 10.06.2009 14:13#66

@Amz "Pojawią się urządzenia na USB3 win sam pobierze sterowniki poprzez auto i już... "

... i już zostaniesz testerem windowsowych sterowników USB3, bo nie uwierzę że te od razu będą stabilne (a Linuksowe do tego czasu zostaną niejednokrotnie przetestowane i gotowe na bezawaryjne działanie ze sprzętem)

Avatar
@anonim (niezalogowany) | 10.06.2009 14:46#67

"Proszę wyjaśnijcie nam to" Jakim nam, kogo reprezętujesz? Przcztaj newsa jeszcze raz to zrozumiesz.

Avatar
Trygław (niezalogowany) | 10.06.2009 15:12#68

@anonim | IPHASH : PQ-48-YF-EJ | 10.06.2009, 13:21
"I co niby ma dowodzić ten cytat?"
@Nezumi | IPHASH : 9G-MK-HG-KZ | 10.06.2009, 13:37

Ale u poniektórych gorączkę wywołałem ;-)
No właśnie...
A propos przytoczonej tu zasady "na bezrybiu i rak ryba" jak już ocieramy się o tematy wodne to widzę, że rybki połknęły haczyk...

"jesli SZEF MARKETINGU APPLE mowi zle o windowsie to na pewno jest to prawda :D"

Taka sama prawda jeśli producent zabezpieczeń dedykowanych windowsowi mówi źle o linuksie :D
O to właśnie mi chodziło.
Abstrahując już czy wypowiedź szefa marketingu apple'a jest prawdą czy też nią nie jest.

Natomiast gdyby szef marketingu microsoftu bądź innej firmy mówił źle nt. linuksa wszyscy byście ślepo przyjęli, że to prawda i tylko prawda, piejąc przy tym z zachwytu, wstawiając tu swoje infantylne "LOL'e"...
Tyle w temacie.

Avatar
Amz (niezalogowany) | 10.06.2009 15:25#69

@gal
Do czasu kiedy wejdą w ogóle jakiekolwiek urządzenia zewnętrzne czy płyty główne działające z USB3 minie z pół roku a i tak ceny urządzeń i podzespołów będą odstraszające więc ludzie będą nadal wybierać USB2. Więc z czego tu się ciszyć?

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 10.06.2009 15:58#70

@jestem pod wrażeniem
"to cieszę się Twoim szczęściem."

Cieszę się, że się cieszysz. Lubię sprawiać radość ludziom.

"Ten portal to jakiś szmatławiec."

Co tu jeszcze robisz? Bo wygląda na to, że nawet sprawdzasz ewentualne odpowiedzi na Swoje posty.

"Napisz proszę co to ma oznaczać, że "u Ciebie działa"."

Otóż oznacza to ni mniej, ni więcej, niż to, że działa.

"Jesteś jeszcze nastolatkiem?"

Wiecznym.

"Jak u Ciebie działa to u wszystkich musi?"

Nie musi. Jak widać u Ciebie nie działa.
Odpowiedzi mniej więcej na poziomie pytań...

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 10.06.2009 22:23#71

Cale szczescie, ze poziom ortografii ogolnie jest jaki jest i nikt nie zauwazyl, ze napisalem "niepoCHamowana".. Jak to pozniej przeczytalem to kazalem sobie wymierzyc 20 kijow :D

Ale do rzeczy

Trygław - daruj sobie te bzdury o polykaniu haczyka. Normalne, ze sie na dyskutuje, a wiec wymienia poglady i odpowiada sobie nawzajem. No, chyba ze tak sobie podnosisz samoocene - ze niby kazdy co ci odpowie to ofiara twojego misternego Planu... :D

Kasperski tworzy zabezpieczenia antywirusowe. Po prostu. Windows to jego target z oczywistych powodow - w koncu nie jedzie sie sprzedawac futer na Karaiby...
O ile w przypadku Apple oczywisty jest cel dyskredytowania windowsa jako glownego konkurenta na rynku (dzierzacego zreszta lwia jego czesc) o tyle w przypadku Kasperskiego nie mialoby totalnie sensu dyskredytowanie linuksa. Bo co - boja sie, ze im linuks odbierze klientow? Od wielu lat spolecznosc linuksa stanowi bardzo skromny odsetek calego rynku i od wielu lat pomimo wahan nie zmienia sie on znaczaco pomimo ze juz wszyscy wiedza ze nie ma na nim wirusow. Linuks stanowi alternatywe ale nie odbiera nikomu chleba bo zwyczajnie nie spelnia calej masy innych potrzeb masowego odbiorcy i tkwi w niszy. Z reszta - czy powiedzieli cos nie tak? Sklamali?
Dopoki linuks nie zdobedzie jakiegos sensownego procenta uzytkownikow nie bedziemy w stanie sprawdzic w boju tych jego zabezpieczen z powodu mizernej ilosci atakow w porownaniu do tych z Windowsa. Mimo wszystko nawet dzis udalo sie juz stworzyc botnet linuksowy wiec...

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=11079&Pierwszy+botnet+linuksowy

(tak, znam odpowiedz - to nie wina linuksa tylko uzytkownika, dziekuje :D tyle ze w przypadku windowsa to tez jest wina uzytkownikow w duzej mierze - ja nie mam ABSOLUTNIE ZADNYCH problemow z wirusami od wieeelu lat)

Co do infantylnosci LOL - uzywam go na codzien w rozmowach nie raz z powaznymi agencjami i jest to tak samo uzywany, prosty skrot jak AKA, BRB czy ASAP. Po prostu ludzie w Stanach nie sa sztywniakami - rozmawiajac z 50-60 latkiem nie raz nie czulem roznicy wieku. Pozniej ciezko mi sie przestawic na polska mentalnosc gdzie wraz z wiekiem powinno sie "zdziadziec", nie grac, nie ogladac nowych filmow, nie ogladac sie za atrakcyjnymi kobietami, nie interesowac sie nowinkami technologicznymi - w ogole zyc niejako obok pasjonujac sie tak powaznymi rzeczami jak polityka, czekajac na emeryturke i swoj smutny koniec. Nie, dzieki - wole byc infantylny niz zdziadzialy.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.06.2009 20:16#72

gal anonim | IPHASH : T2-IP-S5-PY
Takie pytanie, jak mają zostać przetestowane skoro nie ma sprzętu ;)

@Trygław | IPHASH : KR-CJ-B7-00
Tak pewnie wrzucaj wszystkich do jednego worka, ja tylko zadałem pytanie i żadnej gorączki nie dostałem (nawet tętno mi nie wzrosło ;). A co do tego tekstu producenta zabezpieczeń to nawet go nie czytałem, zresztą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo to wyznaję zasadę "system jest tak bezpieczny, jak jego najsłabsze ogniwo" przy czym najsłabsze ogniwo znajduje się gdzieś pomiędzy oparciem a klawiaturą ;)

Avatar
Trygław (niezalogowany) | 12.06.2009 13:23#73

@Nezumi:
Zabolał połknięty haczyk? A niby dlaczego? Buuu...
Nezumi ochłoń i daruj sobie tą nowomowę i pseudo moralizatorskie treści, którymi się zasłaniasz...

Wszędzie widzisz spiski mające na celu dyskredytowanie bronionego do upadłego przez ciebie windowsa?

Jednak potwierdzasz i przyznajesz się do tezy, że wystarczy news mówiący źle nt. linuksa (pomijając czy to prawda czy nie) byś ślepo przyjął, że to prawda i tylko prawda, piejąc przy tym z zachwytu:

Nezumi | IPHASH : H2-UB-0V-28 | 24.03.2009, 20:08
"LOL
Przeciez na linuksa nie ma zlosliwego oprogramowania :D Ech, naiwni, naiwni..."

Jedynie jaki mit wtedy padł to taki, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem coś dłuższego niż "Dalej". Nieprawdaż Nezumi?

Nezumi | IPHASH : 1L-J2-JX-SG | 09.06.2009, 18:52
"Tylko szybko kompilujcie! W koncu urzadzenia korzystajace z USB3 moga pojawic sie juz w... najblizszych latach :D"

Tak, to była typowa (jakże amerykańska sic!) twoja "lolowska" nazwijmy to - wypowiedź...

"A do wiecznych klaunow narzekajacych na wszystko co z MS - zmiencie plyte :P"

Nezumi , jesteś wiecznym klaunem narzekającym na wszystko co związane z Linuksem :P


Powinno się "zdziadzieć"? Co ty wypisujesz? Nowe prawdy tworzysz?
Wraz z wiekiem zmieniamy się, ale nic nie stoi na przeszkodzie by nie grać, nie interesować się nowymi produkcjami filmowymi czy też nowymi technologiami, znam mnóstwo takich przykładów...

Za to pewnie w stanach wszyscy tak bardzo się interesują szeroko pojętą IT...
Żaden z nich nie siedzi zdziadziały w swej przyczepie kempingowej ze skrzynką piwa bez pomysłu na życie...No tak, pewnie wg. ciebie nie jest on wtedy "sztywniakiem"...
Każdy "na czasie" i nie-sztywniak i to jak! Aż nie potrafią wskazać położenia swej kochanej ojczyzny na mapie...Nie wspominając o problemie analfabetyzmu...
To jest dopiero twój amerykański "LOL"...

A propos twojego "LOL" - nijak się on ma do utożsamiania się bycia "wiecznie młodym", owszem nie wyklucza tego ale jednocześnie obnaża infantylność rozmówcy - nieważne czy zdziadziałego czy "będącego na czasie"...
Więc używaj sobie do woli tych swoich "loli" w rozmowach z tymi poważnymi amerykańskimi agencjami...


Jak już ktoś kiedyś napisał:
"Znamiennym jest to że Nezumi nie bardzo lubi komentować tematy związane z Microsoftem i Windowsem , a jego ulubioną metodą jest stosowanie zdań i słów wyrwanych z kontekstu."


@anonim | IPHASH : 3F-SP-PO-9Q |
Przepraszam jeśli poczułeś się urażony.

Avatar
Trygław (niezalogowany) | 12.06.2009 13:48#74

@Nezumi:

"wole byc infantylny niz zdziadzialy"

Czyli wg. ciebie albo pisanie (czyt. infantylne komenty w newsach dot. linuksa ) i mówienie "lol" albo bycie "zdziadziałym"...
Nie ma to jak mieć bardzo ograniczone horyzonty...
Jak to dobrze, że większość ludzi (także tu komentujących) woli być zdziadziałymi sztywniakami wg. ciebie oczywiście.

Pamiętajcie - ten kto nie używa "lol" jest zdziadziałym sztywniakiem nie interesującym się szeroko pojętymi nowościami...
Sam to wymyśliłeś? Gratuluję odwagi.
Prezydent twoich amerykańskich nie-sztywniaków z tych poważnych agencji chyba jest zdziadziały, jakoś nie mogę się doczekać twego "lol" z jego ust...Żeby tylko od niego...

A tutaj ilu mamy tych twoich sztywniaków, nie interesujących się nowinkami a część z nich pracuje na najnowszych dystrybucjach linuksowych...
Wyszło na to, żeś ty jeden tutaj młody wilk, infantylny młody wilk...

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 15.06.2009 10:37#75

No i bezsensowna wojenka. A chodzi tylko o to, że jak już się pojawią urządzenia, to to nowe usb będzie można obsłużyć.

@jestem pod wrażeniem
Uhh... To, że u kogoś działa, a u Ciebie nie, prawdopodobnie oznacza, że nie radzisz sobie z obsługą. Chociaż trzeba przyznać, że obsługa CUPS bywa upierdliwa - ale u mnie też działa:) A już argument, że programów z Windows nie można uruchomić to dno - a na Windows można uruchomić te linuksowe? Tyle że na Linuksie jest wine i przynajmniej niektóre windowsowe programy pójdą.

Avatar
przemo_li (niezalogowany) | 15.06.2009 19:36#76

Chodzi o to że będzie od razu jak pojawi się sprzęt, nic tylko się cieszyć (BTW tak samo jest z nowym standardem 802.11w)

P.S. skoro teraz jest USB3.0 z urządzeń nie mam to jest czas na podrasowanie (z USB2.0 pod linuksem da się 20Mb/s więcej wycisnąć niż przewiduje standard)

http://www.linux.pl/pdf.php?wydruk=516&show=artykul

A i nic więcej nie trzeba komentować ;P

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av