r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

USC prezentuje Fast Avatar Capture. Szybkie przenoszenie osób do gry w końcu blisko

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Wielbiciele nowych technologii zapewne lubią błądzić po stronach amerykańskich uniwersytetów, bo tam rodzą się naprawdę przydatne, a często też niezwykłe pomysły. Warto śledzić przykładowo dokonania MIT, a także USC, w tym drugim przypadku zwłaszcza Instytutu Kreatywnych Technologii. Tam właśnie opracowano rozwiązanie Fast Avatar Capture, które wreszcie jest wstępem do realizacji marzeń wielu graczy — aby przenieść swoje ciało do wirtualnych światów. Świetne wyniki uzyskano już z wykorzystaniem pierwszego Kinecta, a przecież technologia nie stanęła w miejscu.

Trwają badania nad wykorzystaniem Kinecta od Xboksa One, więc będzie tylko lepiej, bo dokładniej, ale stworzone na potrzeby błyskawicznego odwzorowywania ludzi w komputerze oprogramowanie już teraz działa naprawdę szybko. Zeskanowanie osoby z czterech stron to kwestia niecałych 5 minut, wstępne obrobienie uzyskanego modelu 3D dalsze 90 sekund (z wykorzystaniem SmartBody) i potem pozostaje tylko patrzeć, jak nasza postać porusza się na różne sposoby, czerpiąc z bazy dostępnych animacji.

Taki tani, domowy system motion capture. Co prawda tekstury na uzyskanym modelu nie będą najlepszej jakości, z uwagi na niską rozdzielczość rejestrowanego przez Kinecta obrazu, niemniej w przypadku gier z oddaloną kamerą nie powinno to stanowić żadnego problemu. Zeskanowana osoba jest świetnie rozpoznawalna i może zostać bohaterem powiedzmy prostej bijatyki na urządzenia przenośne. Osobiście nie pogniewałbym się, gdyby ktoś zdecydował się wrzucić mnie tak do odświeżonej wersji Fighting Force.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.