r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Uber jako kurier – teraz będzie mógł być wbudowany w każdą mobilną aplikację

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Uber nie ma wyjścia. Na dłuższą metę albo będzie wszędzie, albo nie będzie go wcale. Szalona wręcz wycena firmy – obecnie 68 miliardów dolarów – oznacza, że nieuchronne wejście na giełdę skończy się porażką. Wartość ta przekracza bowiem nawet 45-krotnie roczne przychody Ubera. Amerykański startup znalazł jednak właśnie naprawdę dobry sposób na to, by być wszędzie, a nie tylko w swojej aplikacji mobilnej.

Właśnie upubliczniono interfejs programowania UberRusha, dostępnej w niektórych miastach (głównie amerykańskich) rowerowej usługi kurierskiej. O ile sam UberRush nie odniósł póki co wielkiego sukcesu, to też trzeba pamiętać, że nie był specjalnie reklamowany. Operator usług transportowych zaczął jednak eksperymentować z łączeniem UberRusha z usługą transportu samochodowego UberX (tj. amerykańskiego odpowiednika znanego u nas UberPopa). Z tym już konkurować zwykłym kurierom byłoby znacznie trudniej – sterowane algorytmicznie sieci kurierskie, w których auta przewożą paczki na dłuższych dystansach, podejmowane przez kurierów rowerowych na ostatniej mili, to coś, z czym zwykli kurierzy miejscy nie mieliby szans rywalizować.

Otwarte API usługi UberRush przeznaczone jest dla wszystkich programistów aplikacji mobilnych i webowych, którzy chcieliby wprowadzić do swojego oprogramowania mechanizm szybkich i prostych dostaw towarów. Księgarnie, kwiaciarnie, drogerie czy pizzerie nie musiałyby już kombinować z kwestiami dostarczenia zakupów zrobionych „na aplikację”. Zamiast tego, ich programiści w aplikacji wywołaliby przez API UberRusha transport z zadanymi parametrami, korzystając z logistycznej optymalizacji wypracowanej już przez Ubera.

r   e   k   l   a   m   a

Uber oprócz oczywiście zwiększenia obrotów zyskałby na tym większą widoczność – logotyp „Powered by Uber” widoczne byłoby w setkach, a nawet tysiącach aplikacji firm trzecich. Pierwsze takie aplikacje już powstają, podczas zamkniętego okresu testów beta, z Rush API skorzystała np. kwiaciarnia 1800flowers i butik Nordstrom. Korzystające z UberRusha firmy mogłyby skoncentrować się zaś lepiej na swoim własnym biznesie, a nie kombinować z dostawami towarów, na czym zwykle się przecież nie znają.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.