r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wakacyjne wspomnienia doradcy bezpieczeństwa Microsoftu

Strona główna Aktualności

Kilka dni temu robak Blaster świętował swoje kolejne urodziny. Z tej okazji Roger Halbheer, Chief Security Advisor of Microsoft EMEA, opisał na blogu swoje wspomnienia dotyczące walki z tym słynnym wirusem.

Robak Blaster zaatakował znienacka na początku sierpnia 2003. Halbheer był wtedy na wakacjach, lecz musiał wracać do biura, gdyż zaczynały dziać się dziwne rzeczy. Jak wspomina, był to pierwszy tak poważny atak w jego karierze. Początkowo on i jego zespół próbowali zorientować się, co tak naprawdę się dzieje, nawiązali współpracę z Microsoft Security Response Centre. Zdawali sobie sprawę, że robak uderzył w użytkowników i powoduje duże straty, toteż czas grał tutaj olbrzymią rolę.

Jak napisał Halbheer, do akcji zaangażowano wiele lokalnych oddziałów firmy, w tym te odpowiedzialne za wsparcie techniczne, sprzedaż i PR. W ciągu kilku godzin opracowano pisemne wskazówki dla klientów i na bieżąco tłumaczono je na różne języki. Kiedy zaczęli dzwonić pierwsi użytkownicy z pytaniami typu "co się dzieje", "jak mamy sobie z tym radzić", sytuacja stała się trudna, gdyż ciężko było nad wszystkim zapanować.

Ale najgorsze miało dopiero nadejść. Jak wspomina Halbheer, po kilku godzinach ludzie zaczęli osobiście przyjeżdżać do biura, mówili, że usłyszeli w mediach o wirusie i zadają natychmiastowego usunięcia go z ich komputerów. Zdenerwowani, wykrzykiwali co myślą o Microsoft i twierdzili, że robi wszystko źle. Nigdy nie doświadczyłem czegoś takiego - wspomina te wydarzenia Halbheer.

Pod koniec wpisu o urodzinach wirusa Blaster możemy przeczytać kilka słów refleksji. Chief Security Advisor of Microsoft EMEA zwrócił uwagę na fakt, że pojawienie się robaka i skala szkód jakie wyrządził, pozwoliła wielu osobom zrozumieć znaczenie aktualizacji oprogramowania. Halbheer podkreślił, że tzw. Patch Management ma ogromne znaczenia w zarządzaniu ryzykiem. Roger stwierdził także, że pomimo upływu czasu nadal istnieje spora grupa klientów, którzy wcale nie myślą o łataniu swojego oprogramowania.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.