r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Windows Holographic z myślą o zwykłych użytkownikach. Znamy już wymagania

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Holograficzny pulpit (Windows Holographic Shell) ma być jedną z najważniejszych nowości w aktualizacji Creators Update dla Windowsa 10. Zapowiedziano, że będzie można z niego korzystać nie tylko na ultrakosztownych goglach HoloLens, ale też na tańszych HTC Vive czy Oculus Rift, a nawet na całej generacji jeszcze tańszych gogli wirtualnej rzeczywistości produkowanych przez partnerów Microsoftu, których ceny zaczną się od 299 dolarów. Jakiego jednak do tego wszystkiego trzeba mieć peceta? W końcu wymogi do grania w VR są zaporowe.

W Sieci pojawiły się zrzuty ekranu z instalatora Windows Holographic, a konkretnie etapu mierzącego wydajność sprzętu. Wygląda na to, że praktycznie wszystkie lepsze komputery z ostatnich trzech lat będą mogły swobodnie poradzić sobie z pulpitem w wirtualnej rzeczywistości. Wymagane jest 4 GB RAM, czterordzeniowy procesor, karta graficzna wspierająca DirectX 12, kontroler USB 3.0 oraz 1 GB wolnego miejsca na dysku. Do tego oczywiście gogle VR oraz przynajmniej trzy metry kwadratowe powierzchni.

Stosunkowo największym problemem może być grafika. W wypadku Intela potrzebujemy co najmniej zintegrowanych GPU stosowanych w Haswellach (HD 4200, 4400, 4600, 5000 oraz Iris 5100 i 5200), dla Nvidii potrzebne jest co najmniej GeForce z serii 600, zaś dla AMD to co najmniej Radeony HD 7000 oraz APU Kaveri. Poprzeczkę zawieszono jednak znacznie niżej, niż myśleliśmy, w Sieci pojawiały się wcześniej opinie, że Windows Holographic będzie potrzebowało znacznie mocniejszych kart (nawet na poziomie GTX 1060).

r   e   k   l   a   m   a

Z takim podejściem do sprawy Microsoft ma realne szanse na zdobycie wiodącej pozycji w świecie VR, a co więcej, wyznaczenie wspólnych standardów sprzętu i oprogramowania, w których dowolne gry, filmy i aplikacje działają na dowolnych goglach. Jedynym realnym software’owym konkurentem w tej dziedzinie jest Google – jednak jego Android Daydream ograniczony jest wyłącznie do smartfonów, skazanych na pracę jako wyświetlacze zwykłych zestawów nagłownych.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.