r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wyniki rankingu Best Brands 2007

Strona główna Aktualności

Interbrand i Business Week ogłosiły wyniki corocznego rankingu marek Best Brands 2007. Ranking ten gromadzi 100 najlepszych marek z całego globu, gdzie najlepszy znaczy tyle, co najdroższy. Marka Microsoft broni drugiej pozycji, Google konsekwentnie pnie się w górę. Nadspodziewanie wysokie pozycje zajęły w nim marki Apple i Nintendo. W pierwszej dziesiątce pozostały IBM i Intel. Znacznej zmiany pozycji nie zaobserwowano również w przypadku marek Hewlett-Packard, Cisco, Oracle, eBay, Amazon.com i Yahoo!. Poważnego spadku doświadczyła marka Dell.

Marka z Redmond odrabia drobną stratę wartości sprzed roku i umacnia swoją drugą pozycję w rankingu. Aby zdobyć pierwszą pozycję (od lat to miejsce okupuje Coca-Cola) Microsoft musiałby zwiększyć wartość swojej marki o prawie 7 miliardów dolarów (aż 11% obecnej wartości, która wynosi 58 miliardów 709 milionów USD). Jednak wartość marki Coca-Cola od dwóch lat spada, więc przepaść dzieląca Microsoft od pierwszej pozycji może się zmniejszyć.

Rekordowy wzrost wartości marki w tym roku znów został osiągnięty przez Google. W zeszłym roku wartość tej marki wzrosła o 42%, w tym aż o 44%! Zapewniło jej to skok o 4 pozycje w górę i 20 miejsce w rankingu. Nintendo podniosło wartość swojej marki o 18% w stosunku do ubiegłorocznej, co wyniosło ją na 44 pozycję, czyli 7 pozycji do góry w stosunku do ubiegłorocznych notowań. Podobny wzrost wywalczyła sobie marka Apple. 21% wzrost wartości wyniósł ją o 6 pozycji w górę, na miejsce 33. Obie firmy w tym roku wprowadziły na rynek rewolucyjne produkty: Nintendo wspaniale sprzedającą się konsolę do gier Wii, Apple długo oczekiwany smartfon iPhone. Ponadto produkty Apple sprzedają się coraz lepiej na całym świecie.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.