Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dlaczego aplikacje w systemie iOS ładują się tak szybko?

Tekst powstał na podstawie pewnego komentarza. Jak się okazało informacja jest prawdziwa.

Do przesłania tej wiadomości niechcący zainspirował mnie mój znajomy, zagorzały applefan. Raczył on śmiać się, że na jego Cudzie Techniki aplikacje uruchamiają się znacznie szybciej niż na moim skrzypiącym Szajsungu. Nie wiedział on i zapewne duża część fanów apple również, że każda apka na iOS ma wgraną pewną bitmapę, która pokazywana jest na starcie zanim właściwy program się "doczyta". A co przedstawia owa bitmapka spytacie? Ano przedstawia ona ekran startowy aplikacji zaraz po uruchomieniu. Nie mam zamiaru śmiać się z tego rozwiązania, gdyż jest ono całkiem rozsądne i daje złudzenie szybkiego uruchamiania. Śmieję się z tych, którzy myślą, że to ich Cud Techiki jest taki wypasiony, że aplikacja do wydawania dziwnych odgłosów uruchamia się na nim w 0.04s (a w rzeczywistości jest to np 2.1s).

Zajrzyjmy na stronę Apple, gdzie możemy znaleźć dokumentację iOS

http://www.developer.apple.com/library/ios/documentation/iphone/concep...

A tam na stronie 94.

Gdy system uruchamia aplikację, to chwilowo wyświetla statyczny obraz uruchamiania na ekranie. Twoja aplikacja wyświetla zazwyczaj prerenderowaną wersje domyślnego interfejsu użytkownika.

Celem tego obrazka jest danie użytkownikowi informacji zwrotnej, ze aplikacja została uruchomiona, a to daje aplikacji czas na wystartowanie ( inicjacje) i przygotowanie początkowego zbioru obrazów do wyświetlenia. Gdy aplikacja jest gotowa do działania, system usuwa obrazek i wyświetla właściwe okno aplikacji (i obrazy).
Każda aplikacja musi posiadać przynajmniej jeden obraz włączania.

When the system launches an app, it temporarily displays a static launch image on the screen. Your app provides this image, with the image contents usually containing a prerendered version of your apps default user interface. The purpose of this image is to give the user immediate feedback that the app launched, but it also gives your app time to initialize itself and prepare its initial set of views for display. When your app is ready to run, the system removes the image and displays your apps windows and views. Every app must provide at least one launch image.

Ponieważ iOS oraz MacOSX posiadają ten sam framework - Core Animation można śmiało zasugerować, że podobnie jest i w przypadku stacjonarnej wersji systemu. Pomysł jest niezły nawet jak na Apple. 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Nazir50   4 #1 02.04.2012 11:51

Prima aprilis :) się skończył....
Smartfony iPhone to zabawki i nie odbiegają od tego badziewia z android.
Tylko inne spojrzenie fanboys a poziom rozumowania dla 14 latków :)

  #2 19.07.2012 11:29

i się doskonale sprawdza - po wciśnieciu ikony system momentalnie pokazuje, co się dzieje - to jest pojęcie responsywności: akcja użytkownika - reakcja systemu. W androidzie (samsung galaxy) po wciśnięciu ikony jakiejś aplikacji ekran potrafi zostać zmrożony nawet na 3-4 sekundy, niekiedy nie wiadomo czy w ogóle coś się wydarzyło czy nie.

  #3 24.07.2012 11:06

W przypadku Windows Phone jest splash screen i developer może zdecydować co użyć.
Można ekran ładowania a można i zrobić screena appki i mieć efekt jak u Apple.
A też to od razu po naciśnięciu ikonki wyskakuje, no prawie bo pierw kafelki odjeżdżają.

Over   9 #4 24.11.2012 14:44

Dla mnie osobiście nie robi mi to różnicy czy apka startuje w 2 czy 4 sekundy,
ale najbardziej mnie denerwuje podejście nie których Jabłuszkowców ja mam apple i jestem lepszy a ty masz androida i jesteś gorszy,
Już nie wspomnę że jak iphone spadnie to na 70% szybka do wymiany a nie jest to tanie w naprawie ;)