Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Mac Pro 2013, dobijanie leżącego

W sieci pojawiło się troszkę filmików na temat legendarnego już Maca Pro. Legendarnego głównie dlatego, że więcej osób widziało Ufo, Wielką Stopę czy choćby potwora z Loch Ness.
MacPro 2013 (a może raczej już 2014?) ma kolejną obsuwę.

Pierwsza sensacyjna informacja to faktycznie przesunięcie czasu dostaw na kwiecień... Dotychczas był to luty, potem marzec. Jak zapewne się orientujecie, Apple cały czas zbiera preordery i... finansuje produkcję Maców Pro? Sytuacja dotychczas nigdy nie spotykana w Świecie Ogrodnictwa Sadowego.

Plotki jakoby Mac Pro tak dobrze się sprzedawał nie mają odzwierciedlenia w ilości filmików z tak ukochanym przez Sadowników Unboxingiem. Takich filmów jest naprawdę niewiele. Znacznie mniej niż po premierze dowolnego innego produktu.

Pierwsze wrażenia

Tutaj możecie obejrzeć pierwsze wrażenia klienta docelowego koncernu Apple - profesjonalnego użytkownika Maca Pro.

Kolejne profesjonalne podejście do tematu

Zwróćcie uwagę na dwie rzeczy. Pierwsza to zużycie CPU podczas renderowania filmu. Wynosi ono ok 67-75 procent mocy procesora (rzadko kiedy jest to 100%, ale to pewnie dlatego, że wcinają się inne procesy) Profesjonalny Final Cut Pro nie potrafi wykorzystać pełnej mocy procesora (nie wspominając już o braku akceleracji sprzętowej GPU)... Druga znacznie ciekawsza to... mierzenie temperatury wydzielanej przez komputer... z odległości ponad pół metra! Szczęśliwy użytkownik chwali się, że w odległości ok 60 cm temperatura podnosi się o ok 10 stopni wynosi jedynie 45 ... Dlaczego nie przytknął czujnika do samego komputera?

Edit.
Ponieważ używał pirometru. I nie musiał. Tu popełniłam błąd. Wcale nie oznacza to jednak, że komputer jest dobrze chłodzony. Pirometr może również wskazywać błędne odczyty przy powierzchniach odblaskowych. A MacPro jest prawie lustrzany. Poza tym ciasna obudowa nie sprzyja dobremu i cichemu chłodzeniu. Praw fizyki trudno oszukać. A przetaktowywanie się procesora w dół w obawie przed przegrzaniem jest tego najlepszym dowodem

Zdarzają się też oczywiście pierwsze problemy

Największa bzdura w historii komputerów?

Jak wiecie nowe Maki Pro wyposażone są w dwie karty graficzne. Model za 17,499 zł (słownie siedemnaście tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć złotych) wyposażony jest w dwie karty graficzne AMD D500. Bardzo przeciętna karta mobilna umieszczona w tym komputerze dyskwalifikuje go de facto jako stację roboczą. Tego Maca Pro nie można nawet sklasyfikować nawet jako desktop! Ale to co wam zaraz napiszę to już naprawdę totalna bzdura i kosmiczna porażka.

CrossFire jest technologią AMD służącą do łączenia dwóch GPU tej firmy w jeden super szybki GPU. Wzrost wydajności jest naprawdę spory. Technologia znana jest już od 2005 roku. Na linuxach zaimplementowano ją w 2008 roku. Dziś każdy posiadacz skrzypiącego Windowsa czy darmowego obciachowego Ubuntu może z tej technologii skorzystać.

A teraz wyobraźcie sobie, że profesjonalna stacja robocza jaką ma być MacPro a właściwie Najbardziej Zaawansowany System Komputerowy Na Świecie... nie obsługuje CrossFire... No ręce opadają!!!

Podsumowując. Aby móc wykorzystać w ogóle jakiekolwiek technologie nowsze niż powiedzmy 9 letnie - mam na myśli akcelerację renderingu 3d/Video poprzez GPU i skorzystać z dobrodziejstw CrossFire musicie wywalić przepięknego OS Xa i zainstalować sobie niestety jakiś system dla profesjonalistów.

PS. Wyedytowano po publikacji. FCPX posiada jednak wsparcie dla akceleracji GPU od... grudnia zeszłego roku, troszkę zaspałam. Przepraszam :) Jest to zarazem jedyny program, który korzysta z akceleracji sprzętowej GPU na kartach AMD. Można zmusić jeszcze Adobe Premiere do tego ale na kartach nVidia.

Źródła

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_crossfire_l...

http://appleinsider.com/articles/14/02/07/new-mac-pros-support-amds-cr...

http://store.apple.com/pl-smb/buy-mac/mac-pro 

sprzęt inne

Komentarze

0 nowych
Xanthia   11 #1 12.02.2014 12:03

@teton Faktycznie :) Tak czy inaczej nie wydaje mi się aby pomiar był wiarygodny, to raz, dwa stoi w sprzeczności z tym co pokazują inne testy a mianowicie - http://gallery.dpcdn.pl/imgc/UGC/51541/g_-_550x366_-_-_51541x20140113174223_0.png ;) Dowodzi to tylko jak mało wydajne jest chłodzenie tego komputera.

PAMPKIN   11 #2 12.02.2014 12:15

@Xanthia
Ty znowu swoje. Kup w kwietniu i wtedy udowodnisz mi swoją rację!
Dla Ciebie http://vimeo.com/85438677

krisp   5 #3 12.02.2014 12:24

Rozpisywać się o tym jaki to nowy MAC Pro jest bleee.... nie mając z nim styczności zakrawa na śmieszność. Ale cóż jaki bloger taki poziom.

marach-82   4 #4 12.02.2014 12:31

Co tu dużo mówić, jeżeli nie obsługuje akceleracji gpu to jest śmiech na sali, do tego karty mobilne...Sprzęt dla lamerów.

  #5 12.02.2014 12:34

Czekam na negatywna recenzje iphone'a 6. Nie ma jak opisywać coś czego sie nie widziało...

eimi REDAKCJA  17 #6 12.02.2014 12:36

Nie kpijmy z Xanthii, widać że ma tylko jedną pasję w życiu, wbrew temu, co pisze w swoim opisie użytkownika :D.

Co do recenzji Maka Pro: http://arstechnica.com/apple/2014/01/two-steps-forward-a-review-of-the-2013-mac-pro/

Jej autorem jest człowiek zawodowo zajmujący się montażem wideo, który Maka Pro widział nie tylko na obrazku czy filmiku. Są benchmarki dla realnych aplikacji. Główna pretensja - kiepskie OpenGL na OS-a X, co jest problemem software'owym, nie sprzętowym.

Kleryk_LDZ   8 #7 12.02.2014 12:44

Ale za to obudowa w stylu odkurzacza przemysłowego ma klasę :)
Hmm, tylko cena zabija ...

ziupo   6 #8 12.02.2014 12:49

Widać, że wpis na siłę i byle wyśmiać :/
W MAcPro 2013 [późne, bo późne, ale 2013] można znaleźć jednostki FirePro D300, D500 i D700, jak nietrudno zgadnąć różnią się wydajnością. To jest stacja robocza, a nie desktop ani desktop dla gracza, tak więc porównywanie do desktopowych kart graficznych jest tutaj bezsensowne, dla FirePro rywalem jest Quadro K, przy czym w testach syntetycznych AMD notuje wynik lepszy o ~30% od nVidii. Niewątpliwie masz rację, że CrossFireX jest nieobsługiwany przez MacOS, ale nei jest do końca prawdą, ponieważ po zainstalowaniu bootcampa dostajemy w pełni sprawny Windows z CrossFireX. Tylko pytanie po co, skoro to samo dla tych kart to CrossFire PRO?
Notabene ten drugi screen świadczy tylko o tym, że procesor przy 100% obciążeniu osiąga temperaturę taką, jaka jest dopuszczalna, a więc nie ma w tym nic groźnego. Kitowy cooler do tych procesorów do płyt ATX daje takie same wyniki, a więc standard. W zasadzie to nawet dobrze świadczy o budowie chłodzenia, ponieważ przy jednym chłodzeniu dla GPU i CPU temperatura w stresie jest taka sama jak na boxowym.

To tak na szybko, żeby wpis był bardziej merytoryczny :)

Fafrocel   9 #10 12.02.2014 12:52

Fakt Xantia ze swoją manią na punkcie ogryzka jest zabawna ale.... ma rację.

GL1zdA   12 #11 12.02.2014 12:57

Oczywiście o tym, że CrossFire X do stacji roboczej absolutnie nie jest potrzebny się nie zająknęłaś - każda aplikacja może korzystać z obu procesorów i brak CrossFire X nie będzie wpływał na wydajność. CrossFire X przydaje się w graniu, a Mac Pro maszyną do grania nie jest.


"Pierwsza to zużycie CPU podczas renderowania filmu. Wynosi ono ok 67-75 procent mocy procesora (rzadko kiedy jest to 100%, ale to pewnie dlatego, że wcinają się inne procesy)."
Pewnie dlatego, że Final Cut korzysta z akceleracji na GPU. To nie było trudno do wymyślenia...

"Bardzo przeciętna karta mobilna umieszczona w tym komputerze dyskwalifikuje go de facto jako stację roboczą."
Tylko że to nie jest karta mobilna. To są odpowiedniki kart z serii FirePro Wx000.
http://en.wikipedia.org/wiki/FirePro#FirePro_Workstation_Series

"Największa bzdura w historii komputerów?"
Nie, ale na pewno w historii bloga DP.

Jak ktoś chce bardziej rzetelny opis, to znajdzie go tu:
http://www.anandtech.com/show/7603/mac-pro-review-late-2013/
http://arstechnica.com/apple/2014/01/two-steps-forward-a-review-of-the-2013-mac-pro/
http://arstechnica.com/apple/2014/02/2013-mac-pro-firepro-d700-opengl-is-better-.../

  #12 12.02.2014 12:59

Masz świetne tytuły :-)

Xanthia   11 #13 12.02.2014 13:00

@PAMPKIN To, że MacPro przegrywa z tańszym składakiem już udowodniłam w poprzednim wpisie. Teraz natomiast udowodniłam jak kiepsko jest oprogramowany ;) Co, wkurzył Cię ten mój profesjonalista? ;) Takich, których pokazałeś można policzyć na palcach jednej ręki drwala o czym dobitnie świadczy ilość zmontowanych na FCP znaczących filmów ;) Oczywiście są blogerzy, którzy amatorsko używają tego programu, ale cóż ;)

@teton Nie chodzi o technikę badawczą, tylko zasugerowałam, że skoro wyniki są prawdziwe (a przyjmijmy, że są) to odprowadzanie ciepła jest zbyt słabe. Testy mówią same za siebie.

@krisp Dla przykładu - ani astronomowie ani historycy nie mają styczności z obiektami badań. Polegają na tym, co widzieli i czytali. Reszta to przemyślanie i wnioski, które z tego wyciągają. Szperają, szukają i opisują. A więc wg Ciebie oni są śmieszni a ich poziom kiepski. Cóż :) Ciekawy wniosek.

@eimi Nikt się ze mnie nie wyśmiewa. Widzę tylko próby zaprzeczenia faktom :) Ja wiem, że jesteś święcie przekonany że FCPX to super profesjonalny program, ale wybacz to jest zabawka. A to, że ktoś chce tworzyć na zabawce obciętej ze wszystkich technologicznych ułatwień? Trudno. Widziałam świetnego artystę, który tworzy obrazy w Excelu, bo innego oprogramowania nie opanował. Artysta jest artystą, ale nie każdy zna się na sprzęcie i oprogramowaniu, choć w Twoim przypadku powinieneś się odrobinkę podciągnąć i poznać programy konkurencji jak Sony Vegas Pro czy Adobe Premiere i After Effects.
W podanym teście nie ma odnośników do żadnych innych komputerów niż maki, co dla mnie ten test absolutnie dyskwalifikuje. Dobry dla fanów sadownictwa a nie dla zwykłych zjadaczy pixeli ;)

Przy okazji video człowieka, który zajmuje się profesjonalnie budowaniem Hakintoshy - http://www.youtube.com/watch?v=SVMhKaq3MDY jego konfiguracja jest jeszcze uboższa niż moja a mimo to wyniki ma lepsze od MacaPro i co teraz?

@ziupo Karty AMD w MacPro są... mobilne. Razem wzięte nie mają nawet tyle mocy co lepsza grafika nVidii czy AMD. Poza tym zauważ, że procesor pod obciążeniem zamiast się przełączyć w tryb turbo, przetaktował się aby się nie spalić ;)

@Fafrocel Dziękuję za miłe słowa.

Xanthia   11 #14 12.02.2014 13:17

@GL1zdA CrossFire do wsparcia renderingu 3d/Video nie przydaje się w stacjach roboczych? Ciekawa teoria, możesz ją jakoś rozwinąć?
Poza tym spójrz na TDP Maca. A teraz na ilość SP zarówno np D500 jaki i 780Ti mają zbliżoną ilość SP. Tyle, że ta druga jest dwa razy szybsza ;) D500 to coś jak R9 290X i tu żadnej rewelacji nie ma ;) Tyle, że R9 290X ma większą wydajność jeśli chodzi o GFlops

Xanthia   11 #15 12.02.2014 13:19

@charnel Rozwiń, czego nie rozumiesz? :) Chętnie Ci wytłumaczę :)

gowain   19 #16 12.02.2014 13:20

"Nikt się ze mnie nie wyśmiewa" - dobre :)

Xanthia   11 #17 12.02.2014 13:22

@GL1zdA Przepraszam, poprawka! Miałeś rację :) FCPX ma wsparcie dla akceleracji GPU. Na tej profesjonalnej platformie ma je już od grudnia zeszłego roku! Mój błąd!

Xanthia   11 #18 12.02.2014 13:23

@gowain Widzę kpiarzy z pianą na ustach. Na szczęście też ktoś chce podyskutować na argumenty :)

gowain   19 #19 12.02.2014 13:27

Na argumenty to można porozmawiać z osobą, która na przykład zanim napisze bzdurę, to dowie się jak działa urządzenie zwane pirometrem...

Tak po za tym teraz piszesz o kpiarzach, a przed chwilą pisałaś, że nikt Cię nie wyśmiewa... to jak w końcu? Bo wyśmiewanie = kpienie...

GL1zdA   12 #20 12.02.2014 13:28

@Xanthia
Masz w linkowanym artykule na Anandtech napisane dlaczego CrossFire jest zbędny.

Porównywanie SP ATI i NVIDII nie ma sensu ze względu na odmienne architektury.

Wydajność porównujesz z nie tymi kartami co trzeba. D300 można porównać z K5000, D500 i D700 są pomiędzy K5000 a K6000. Porównaj sobie jeszcze ich ceny i przeczytaj co na temat cen jest napisane na Ars Technica.

eimi REDAKCJA  17 #21 12.02.2014 13:30

@Xanthia: nawet nie spróbowałaś przeczytać. Test uwzględnia wyniki dla HP Z820 i Della T5600. Najmroczniej dla sprzętu Windows wypada wydajność pod Photoshopem - tam Mak Pro wychodzi ponad dwukrotnie lepiej od stacji HP i Della (wzięto porównywalne cenowo konfiguracje).

Co do Twojego jarania się Crossfire, to masz na myśli pewnie CrossfireX? Karty FirePro chyba nawet oficjalnie nie zapewniają wsparcia dla CrossfireX. Tych kart nie kupuje się do grania. A Crossfire Pro to zupełnie inna kwestia. Faktycznie nie jest wspierany na OS-ie X, ale nie oznacza to, że nie będzie nigdy wspierany. Na Linuksie wsparcie jest.

Xanthia   11 #22 12.02.2014 13:33

@gowain Gdybym wiedziała wszystko o wszystkim byłaby prawdopodobnie wszechwiedząca, a za taką się nie uważam. Jeśli popełniam błędy, a każdy może je popełnić - przyznaję się do nich bez bicia, prawda? :) Kpina różni się od wyśmiewania ładunkiem emocionalnym - wyśmiewanie może być złośliwe lub nie, kpina ma jednoznaczne zabarwienie emocionalne. I nastąpiło to już po wpisie Eimiego, kilka komentarzy dalej.

gowain   19 #23 12.02.2014 13:36

To jeżeli popełniasz błędy i się do nich przyznajesz, to zredaguj swój wpis, bo w nim dalej brniesz w tą bzdurę...

Xanthia   11 #24 12.02.2014 13:42

@eimi Masz rację, nie spróbowałam, 7 napakowanych tekstem stron. Moja wina :) Ciekawe zatem dlaczego wydajności Photoshopa nie chciał publikować Anandtech? Oczywiście CrossFire jest wspierany na Windowsie i Linuksie na MacuPro co zresztą napisałam.

@GL1zdA Jako jedyny próbujesz je porównać do K5000/6000 wszyscy inni porównują je do znacznie tańszych i prostszych kart z serii R9

@gowain Zaraz to zrobię :)

video   10 #25 12.02.2014 13:49

Implementacja GPU i iGPU w edytorach video leży i kwiczy. I tak w Vegasie jej włączenie zaowocuje dłuższym exportem, a dodatkowo jeśli wybierzemy Quick Sync to dostaniemy jaśniejszy obraz. Premiere(tego nie testowałem, to wyczytane wieści użytkowników) przy Quick Sync pojawiają się artefakty, ale bez nvidii i mercury engine podgląd w HD jest pokazem slajdów. Edius nvidii w zasadzie wogóle nie używa, natomiast jest w absolutnej czołówce jeśli chodzi o quick sync. Pomaga na timeline i znacznie przy exporcie do AVC. 1h AVCHD 1440x1080 50i z wielu ścieżek, korekcja koloru, maski, keyers(przenikanie na kolorach, odcieniach) na CPU trwa 2h 20min, na iGPU niecałe 30min ;)

A ten MAC jaki jest każdy widzi, a czemu go porównują z stacjami roboczymi to nie wiadomo. Nie ma z nimi nic wspólnego. Ten mac się stopi jak włączymy render w AE, który trwa z 2 tygodnie(tak są takie projekty i nie są wielką egzotyką).

eimi REDAKCJA  17 #26 12.02.2014 13:53

Xanthia, bez ładunku emocjonalnego nie ma żadnych działań. Także śmiechu. Naprawdę, nie dręcz już tak jabłek, skieruj swoje emocje w jakieś bardziej pozytywne sprawy.

GL1zdA   12 #27 12.02.2014 14:02

@Xanthia
Możesz porównywać do serii R9, tylko co z tego, jak nie kupisz stacji roboczej z R9 tylko masz albo FirePro albo Quadro.

Xanthia   11 #28 12.02.2014 14:07

@GL1zdA Ale MacPro nie jest stacją roboczą jak zauważył kolega @Video i mało kto jeszcze. To jest maciupka zabawka bez możliwości rozbudowy (zasilacz działa na granicy wydajności) i zasadniczego chłodzenia. Ktoś napisał, że na kitowym jest podobnie. Otóż nie. Na kitowym chłodzeniu Xeon pod obciążeniem przełącza się w tryb turbo. W MacuPro nigdy w niego nie wejdzie.

@Video Dziękuję, że raczyłeś to zauważyć :)

@eimi Ładunek emocjonalny może być pozytywny lub negatywny. Dlaczego mam ich nie drażnić? Mnie drażni hipokryzja Apple ;)

video   10 #29 12.02.2014 14:09

Stacje robocze są na tyle elastyczne że wkłada się w nie co potrzeba. Tak nie ma stacji roboczych w których brak możliwości rozbudowy zestawu, nawet obudowy są wymienialne stosownie od zapotrzebowania(na 15 HDD potrzebna jes większa i z dodatkowym zasilaczem)....

GL1zdA   12 #30 12.02.2014 14:13

@Xanthia
Jeśli Mac Pro nie jest stacją roboczą, to w zasadzie możemy zakończyć tę dyskusję.

Xanthia   11 #31 12.02.2014 14:19

@GL1zdA Poczytaj wyżej. Wkleję Ci jeszcze jedną fotkę - http://gallery.dpcdn.pl/imgc/UGC/51541/g_-_550x366_-_-_51541x20140113182902_0.jpg Czy tak wygląda stacja robocza? Na zakończenie definicja stacji roboczej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_robocza Jest mowa o wysokowydajnych kartach graficznych, rozbudowie i porządnym chłodzeniu. MacPro nie jest nawet destkopem.

video   10 #32 12.02.2014 14:22

A są jakieś osoby, które uważają że ów MAC jest stacją roboczą?
No dobra są(rezerwat), ale nikt kto potrzebuje stacji roboczej nie weźmie pod uwagę tego walca.

WODZU   17 #33 12.02.2014 14:30

Jeśli chodzi o pomiar temperatury za pomocą pirometru, to w tym przypadku może być przekłamanie, ponieważ pirometr nie jest zbyt precyzyjny przy pomiarze temperatury połyskliwych powierzchni (tak jest przynajmniej napisane w instrukcji mojego).

eimi REDAKCJA  17 #34 12.02.2014 15:01

Ja uważam że Mac Pro to stacja robocza.

Serwerowy procesor, obliczenia zmiennoprzecinkowe podwójnej precyzji, serwerowe pamięci z korekcją błędów, superwydajna pamięć masowa.

Welcome to rezerwat!

Inna sprawa, czy to wydajna/udana stacja robocza. Pan Girard z Ars Techniki, który pracuje z nią na co dzień, pisze, że tak, że jest fajnie. Nasza droga Xanthia, która poświęca swoje życie nienawidzeniu sprzętu, którego nie widziała na oczy, twierdzi że to nawet desktop nie jest.

Komu tu wierzyć? Wybór jest taki trudny...

video   10 #35 12.02.2014 15:32

Eimi Na youtube widziałem malucha, który jeździł tyłem(nawiasem świetny pomysł na żart). Miał karoserię, koła, silnik i układ kierowniczy, ba nawet dwa i niewątpliwie był samochodem. Tylko czy zdecydowana większość kierowców jeździła by nim na co dzień?
Koncepcje są różne, niektóre świetne, tyle że niektóre nie nadają się do pracy. Na takim MACu możemy pokazowo zmontować raczej mało skomplikowany film, czy pokazowo obrobić fotografię w Photoshopie, ale do długotrwałej ciężkiej pracy się nie nadaje, a do tego właśnie są stacje robocze(z takich montuje się nawet farmy, czasem jedna stacja to za mało). Nie zmieni tego serwerowy procesor, bo ten żeby działał zgodnie z przeznaczeniem musi mieć ku temu warunki, a absolutnie koniecznym jest sprawne odprowadzanie ciepła. Musi łatwo się naprawiać, bo awarie zdarzają się wszystkim bez wyjątku, ale ciągłość pracy jest w stacjach roboczych priorytetem. Pojemność dysków. W brew pozorom by pracować trzeba mieć na czym. Nie widziałem by do kompletu sprzedawali zewnętrzne obudowy na większą ilość dysków(tak po prawdzie powinny mieć jeszcze raidy, ale MAC potrafi spiąć je sam w sobie).
To skoro tyle nie da się zrobić to może po prostu kupić laptopa, te też mają takie ograniczenia, a MACowi właśnie do nim bliżej niż do PCtowych desktopów.

Xanthia   11 #36 12.02.2014 15:40

@eimi
- Serwerowy procesor, który nie potrafi pracować nawet z nominalnym taktowaniem,
- serwerowe pamięci z korekcją błędów, z której w zasadzie nie ma z czego korzystać na OS X (przydatne w skomplikowanych obliczeniach astronomicznych lub matematycznych a nie przy obróbce filmów lub grafiki do czego ponoć MacPro jest dedykowany - ha!),
- super wydajna pamięć masowa przyklejona do przegrzanej karty graficznej o ogromnej pojemności 256GB - to są kpiny. Na co to? Na filmy w 4k? Na ile minut? :D

Prawdziwa stacja robocza to 2 takie Xeony dobrze chłodzone, 4x tyle pamięci, 4 x Tesla K40 (każda 8GB, każda o wydajności 2x lepszej od mobilnych D500) i 4 serwerowe dyski 2 x Raid. I za to można zapłacić :) A nie za zabawkę, którą można złożyć taniej o 60%

Faktycznie trudny wybór... :)

@Video dobrze mówisz :)

video   10 #37 12.02.2014 15:43

EDIT(bo sie nie da)
Ten MAC jest żywym dowodem jak nie efektywnie wydać spore pieniądze, za to jak bardzo może być to efektowne, bo to jedyny atut tego sprzętu(tak podoba mi się).

eimi REDAKCJA  17 #38 12.02.2014 15:53

@video:
Mac Pro dostał w teście naprawialności iFixit 8/10.
http://www.ifixit.com/Device/Mac_Pro_Late_2013

Testujący ten sprzęt ludzie mówią o maksymalnych temperaturach na poziomie 72 stopni. To dla GPU naprawdę mało, takie 7970 potrafią działać non stop na 85+. Więc Xanthii opowieści o "przegrzewaniu się", to takie opowieści.

Zewnętrzne dyski? Thunderbolt 2. Opakowanie na cztery napędy za 300 dolarów na Amazonie kupisz.

Poza tym farm do renderowania nie robi się raczej z maszyn projektowanych na biurka. Po co? Serwery blade są.

Teraz przejdźmy do hejtowania innych stacji roboczych. Może coś od Fujitsu weźmiemy na tapetę?

walker13150   4 #39 12.02.2014 15:56

Temat może i właściwy, ale wpis biegnie na oślep przez las i potyka się gubiąc argumenty. Przeciwnicy z kolei podnoszą suche gałęzie i próbują je zasadzić. Aż odpuszczę czytanie dalszych komentarzy.

video   10 #40 12.02.2014 16:08

Przecież to makowy portal, to co mają tam pisać? Ja bym dał 10 na 10 z *zastrzeżeniem że mamy obok drugą sztukę na części.

Eimi każdy ma prawo do własnego zdania. Przypomnę tylko że mylić się to ludzka sprawa(ok ciężko to wytłumaczyć jak jest się np chirurgiem) i wierzę że w końcu przyjdzie czas na analizę faktów, ale upór to nie ośli przymiot?

TadueusTaD   8 #41 12.02.2014 16:10

Twoje wpisy automatycznie kojarzą mi się z pewnym Ogrodnikiem :D

Xanthia   11 #42 12.02.2014 16:13

@eimi Jeden mały drobiazg. Stacje robocze nie są projektowane na biurka, tylko desktopy. Czy mi się tylko wydaje? :) Poza tym wyniki tych testów jednoznacznie wskazują, że temperatura pracy procesora jest co najmniej nieodpowiednia - http://www.anandtech.com/show/7603/mac-pro-review-late-2013/14 - to ma być stacja robocza? ;)

@walker13150 Mimo wszystko wszystkich argumentów nie straciłam. Masz do tego święte prawo :)

  #43 12.02.2014 16:21

Xanthia - tak czytam tekst i twoje komentarze ... mylisz pojęcia - wydajność stacji roboczej =/= gry i biuro :)

video   10 #44 12.02.2014 16:21

@Eimi
Coś widzisz, mam jakąś blokadę bo nie skojarzyłem odrazu.
Jaki serwerowy procesor i temperatura GPU?
O GPU pisałem wcześniej że ich obsługa leży w edytorach video, nie sądzę by na Macach było inaczej.
One tez się przegrzewają przy obciążeniu(co prawda nie filmami, a np obliczaniem geometrii wszechświata ;P).
Pytanie pozostaje jedno zasadnicze. Co na tym MACu można robić czemu nie podoła PC za 4tysiące złotych(i7 4770k), no dobra na 6 bo jeszcze SSD na PCI-E, a te są nie tanie.

enedil   9 #45 12.02.2014 16:33

Logika Xantii mnie powala:
"@gowain Gdybym wiedziała wszystko o wszystkim byłaby prawdopodobnie wszechwiedząca"

Xanthia   11 #46 12.02.2014 17:00

@enedil Miałam napisać Boginią, ale jestem ateistką ;) Zdanie jest bardzo logiczne, tylko trochę niepoprawnie zbudowane ;)

Scheiwar   9 #47 12.02.2014 17:23

@eimi Co z tego że w teście naprawialności 8/10 jak koszt tych nietypowych części zamiennych będzie niebotyczny. A znając apple to taniej będzie kupić nowego kompa niż naprawiać makówkę.

Xanthia   11 #48 12.02.2014 17:49

@Scheiwar Masz rację. Każda część ma swoje jedyne i niepowtarzalne złącze. A jesteś skazany tylko na części z rezerwatu. Serwis Apple to koszmar jeśli chodzi o sprawy typowo profesjonalne bo nikt tak jak w przypadku Della nie przyjedzie tego samego, lub następnego dnia by na miejscu naprawić Ci kompa. To także dyskwalifikuje ogryzki do jakichkolwiek zastosowań profesjonalnych, bo tam niezawodność i szybki serwis to podstawa.

LoczeQ123   5 #49 12.02.2014 18:05

I co z tego że są słabsze bebechy niż w PC. OS X jest bardziej zoptymalizowany niż Windows to samo tyczy się całego oprogramowania i tam NIE TRZEBA TAK MOCNYCH BEBECHÓW a to wszystko i tak chodzi sprawniej niż na identycznym PC.

Xanthia   11 #50 12.02.2014 18:14

@LoczeQ123 A powiedz mi skąd ta pewność? W testach wydajnościowych OS X leży i kwiczy nawet w porównaniu z Ubuntu a co dopiero z windowsem :) O proszę - http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu1304_apple_osx1083&... Kolega widzę wierzy w bajki dla grzecznych sadowników ;)

Xanthia   11 #51 12.02.2014 18:18

@LoczeQ123 Aha, testy zrobione na Maku oczywiście :)

logo88   5 #52 12.02.2014 20:31

hehe Xanthia to taka przeciwwaga dla ślepych fanów firmy "600% zysków". Coś jak odbicie w lustrze..

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #53 12.02.2014 21:51

Kurcze, Tekst jak zwykle świetny. Ale w dalszym ciągu zastanawia mnie skąd w jednym człowieku tyle nienawiści, do firmy nadgryzionego jabłka. Ale dzięki Tobie jest powód do dyskusji i to się liczy. Pozdrawiam i czekam na kolejne takie teksty.

Fanboj O   7 #54 12.02.2014 22:06

Tak nawiasem pytając:
@Xanthia
Jakie temperatury ma obecnie twój wypasiony laptop?

Xanthia   11 #55 12.02.2014 22:22

@logo88 @Shaki81 Dziękuję ;) To nie nienawiść. Bardziej misja ;) Gdy parzę jak wszyscy zachwycają się tym umówmy się "sprzętem" to normalnie muszę coś napisać. Szczególnie, że jest o czym i co wytykać.

@Fanboj O Mój laptop nie jest wypasiony. To najprostszy laptop do najprostszych rzeczy. Pociągnie UrbanTerror i ma fajne proporcje do oglądania filmów - te z YT świetnie mieszczą się na fullscreenie. W stresie na procesorze jest ok 69-70 stopni. 62-65 przy podkładce chłodzącej.

LoczeQ123   5 #56 12.02.2014 22:22

A po ciul testy wydajnościowe. Spójrz np. na Androida czasami na wypasionych telefonach z 2 rdzeniowym procesorem działa gorzej i tnie się bardziej niż zoptymalizowany WP na starej Lumii 610 z 800 MHz prockiem. Nie wierz nigdy w gołe cyferki bo one nie odzwierciedlają normalnego użytkowania

LoczeQ123   5 #57 12.02.2014 22:27

Warto spojrzeć na to nawet z perspektywy starej Visty. Testy wydajnościowe mogą pokazać że z mocnymi bebechami chodzi super szybko, że działa pięknie ale co z tego skoro vista ma tendencje do mielenia dyskiem po starcie systemu tak że nic nie da się czasami zrobić i tym potrafi przywiesić cały system. Na testach wyjdzie pięknie ale w użytkowaniu normalnym już mniej

  #58 12.02.2014 22:58

Żaden inny producent sprzętu nie ma tak zajadłych obrońców jak apple. Czytanie takich dyskusji to zaiste niezwykła lektura :-) . Jedyne ich określenie jakie narzuca mi się zawsze g dy czytam coś takiego to, Świadkowie Jehowy informatyki.

Maniek 77   4 #59 12.02.2014 23:09

@Shaki81 Wydaje mi się, że to wcale nie jest nienawiść. Xanthia po prostu stara się stworzyć zdrową alternatywą dla kółek wielbicieli apple i podważać głupoty jakie wciska wszystkim agresywny marketing tej firmy. I chociaż za tę cenę można mieć coś duuużo lepszego, ludzie to kupią bo widzieli w jakimś filmie i naczytali się na forach jakie to apple jest super i zaje. Niektórym słabo idzie samodzielne myślenie, a to co zobaczą w reklamie przyjmują jako prawdę objawioną. A Xanthia prowadzi tutaj swoją krucjatę;) i bardzo dobrze, głupotę trzeba wytykać, pokazywać ludziom, że ktoś ich robi w konia bo sami tego jakoś nie widzą.

Scheiwar   9 #60 12.02.2014 23:23

@LoczeQ123 Mielenie dyskiem Visty sprawia że programy uruchamiają się właśnie szybciej. Mielenie występuje tylko w stanie bezczynności a nie podczas użytkowania komputera. To samo jest w windowsie 7. Więc argument nietrafiony :)

  #61 13.02.2014 08:39

Na Canal+ leci film "Apple Historia Firmy", czy jakoś tak. Uczeni udowodnili, że marketingowcy z Apple trafiają do tych obszarów mózgu, które odpowiadają za miłość i strach. Miłość jak do osoby i strach, że można ją utracić. Posiadacz produktu firmy Apple zakochuje się w rzeczy, a potem boi się, że ją mu ktoś odbierze.

Dociekliwi mogą sobie znaleźć na YouTube filmy o specach od reklam i o tym, jak manipulują percepcją dzieci, by te wciąż pragnęły mieć coś nowego i by naciągały swoich rodziców na zbyteczne zabawki. Eksperci od prania mózgu z Apple robią dokładnie tak samo.

PAMPKIN   11 #62 13.02.2014 13:59

Xanthia na prezydenta, Polska dla Polaków, Apple do Raju, Microsoft do Ameryki! Niech żyje! Czekam na jedyny właściwy i dający pracę rodakom sprzęt komputerowy oraz nieomylny system operacyjny - wszak chińczycy tak mają! :D

PS
Raju przecież nie ma, więc Apple gdzie?

Do śmietnika!

A śmietnik skąd?

No przecież sami sobie zbudowali!!!

LoczeQ123   5 #63 13.02.2014 23:20

@Scheiwar |
Dobra dobra miałem Viste, miałem W7 w teorii tylko jest tak że powinno to nie zakłucać pracy i robić tylko w bezczynności praktyka pokazuje swoje że często system to robi po uruchomieniu systemu bez względu czy użytkownik coś robi czy nie. W W7 troche to usprawnili i nie robi to tak nachalnie jak Vista co nie znaczy że nie mieli dyskiem. Korzystałem z Minta XFCE tam nastepuje logowanie-> uruchomienie programow startowych i...cisza dysk nie pracuje, kontrolka się nie świeci. Gdyby nie to że lubie sobie pograć od czasu do czasu już dawno bym się przeniósł na ten system. Od Visty MS nie umie zrobić systemu który po uruchomieniu zwyczajnie by nic więcej nie robił. Zadnej defragmentacji, żadnych optymalizacji programów itd. System po uruchomieniu ma oczekiwać na moje polecenia i reaagować natychmiast a nie wykonywać miliardy innych czynności które uniemożliwiają czy utrudniają normalną prace. Jeżeli macie W8 wykonajcie CZYSTY start to też jest to mielenie. Mówię o dyskach HDD a nie SSD

  #64 14.02.2014 16:25

Nie wiem jak można FCProX nazywać profesjonalnym programen do montazu video..
oza tym do montażu video nie jest potrzebna nie wiadono jaka supermaszyna.. już nawet Avid zauważył jakiś czas temu potencjał laptopów.. Co do samego maca pro to ciężko mi się odnieść (sam bardzo sobie chwale starego maca pro oraz macbooka pro 2011) bo dell w tej cenie ma o wiele ciekawszą propozycję.. a szkoda.

  #65 14.02.2014 16:59

Nie wiem jak można FCProX nazywać profesjonalnym programen do montazu video..
oza tym do montażu video nie jest potrzebna nie wiadono jaka supermaszyna.. już nawet Avid zauważył jakiś czas temu potencjał laptopów.. Co do samego maca pro to ciężko mi się odnieść (sam bardzo sobie chwale starego maca pro oraz macbooka pro 2011) bo dell w tej cenie ma o wiele ciekawszą propozycję.. pisze o stacjach roboczych bo jesli chodzi o komputer do domu dla wszystkich to w moim wygral imac.

  #66 16.02.2014 04:56

@Xanthia "Dla przykładu - ani astronomowie ani historycy nie mają styczności z obiektami badań. Polegają na tym, co widzieli i czytali. Reszta to przemyślanie i wnioski, które z tego wyciągają. Szperają, szukają i opisują"

No, to pięknie napisałaś :), powinnaś na bazie tej światłej myśli rozwinąć nowe nauki... teorię stolarstwa meblowego, albo teorię wbijania gwoździ na poziomie molekularnym, nooo... przynajmniej teorię obieraczy do kartofli :).
Nie rozumiesz jednej bardzo prostej rzeczy... komputer to narzędzie... złożone technologicznie ale dla użytkownika ma być proste, jak auto, wsiadasz i jedziesz... przed zakupem nie ma sensu rozkminiać każdej z 50000 części pojazdu i teorii spalania stukowego w silniku spalinowym... masz szybko dojechać, po drodze nie stanąć w polu i ma ci być wygodnie, i żeby siedzenie się w d... nie wpijało i w zimie auto grzało a latem chłodziło... proste... Ty na to jakoś nie wpadłaś. Z kompem jest dokładnie jak z autem... odpalam, chcę złożyć ulotkę, gazetę, zmontować film, napisać moduł do cms, gierkę na telefon albo zrobić banerek na stronę... chcę mieć do tego standardowy, zgodny z klientem i zleceniobiorcą soft, wykonać, wysłać do produkcji, zarchiwizować i zapomnieć.... i g... mnie obchodzą jakieś benchmarki, praca to jest czysta praktyka, co z tego że sklecony z topowych części teoretyczny składak wypada lepiej niż drogi mac, jak pod linuxem brak narzędzi, a windows do tego stopnia zajmuje się sobą że jest w stanie uziemić każdy sprzęt. Hyundai i30 też ma w ulotce więcej koni niż trzy razy droższe mitsubishi, idziesz na jazdę próbną i okazuje się, że ta moc to jest przez sekundę przy obrotach 3600, a auto w praktyce rozpędza się do setki w dwa dni, w dodatku siedzenie pije w zadek, a w mitsubishi jest wygodne i podgrzewane... :).
Wiem, dlaczego nie rozumiesz argumentów użytkowników jabłek... po prostu - nie jesteś profesjonalistą w żadnej dziedzinie do której ten sprzęt jest na co dzień używany... profesjonalizm to dla ciebie teoria, o której czyta się w necie... znaczy, może zaczynasz być...profesjonalistką od "teorii praktyki" :)... tylko że to chyba tak po prostu można nazwać... brednią :).
Cóż za piękne zdanie: "musicie wywalić przepięknego OS Xa i zainstalować sobie niestety jakiś system dla profesjonalistów"... hmmm... a który miałaś na myśli?... solaris? Profesjonalistów od czego? usług sieciowych, dtp, video, pisania artykułów na dp :)? OS X to unix, jak Twój ulubiony linux i wbrew temu co głosisz w swoich postach, niczego nie trzeba kupować w App Store, żeby skonfigurować system... trzba tylko wiedzieć co wklepać w terminalu. Oczywiście, są cwaniacy, którzy opakowują polecenie "purge" w graficzny interfejs i sprzędają za dolca jako cudowne narzędzie do czyszczenia pamięci... tylko że takie narzędzia kupują tylko "niedoinformowani"... a sądząc po tym co piszesz o OS X, jesteś mniej niż niedoinformowana :).
Zostań w czymś profesjonalistką, sprawdź które narzędzie się sprawdza lepiej a które gorzej i wtedy powiadom o tym świat.
Nooo... ale przecież... na świecie jest też miejsce dla szlachetnych astronomów jak Ty, którzy z oddali przez swoje lunety widzą przecież, że tępy lud kupuje drogie rzeczy i za jakieś mercedesy daje ponad sto tysięcy, gdy tymczasem można dojechać wszędzie na turbo hulajnodze :). Trzeba ruszyć na ratunek!
Dziękuję, że mnie oświeciłaś, że moje narzędzia są za drogie i bezużyteczne. Jesteś cudowna Xanthio :).
Tylko, że to co przedstawiasz jako alternatywę przydaje się w mojej pracy jak gumowy młotek do wbijania gwoździ... niby też młotek i niby też można wbić... ale, cóż :-/.
Z mojego punktu widzenia żyjesz w jakiejś rzeczywistości równoległej, trzymaj się, pisz, analizuj... to bywa nawet zabawne :).

  #67 17.03.2014 18:44

No pięknie dzieciak z pierwszego filmiku wydaje się mieć poważne problemy neurologiczne - krótko mówiąc jest po prostu chory , użycie jego Osoby w kontekście kpiny z "profesjonalnego" klienta docelowego jest delikatnie mówiąc grubym nietaktem ze strony "Autorki".....
Co do maca pro to w obecnej jego formie jest faktycznie kompletną klapą ...... pomijając fakt że Apple do profesjonalnej podobno stacji roboczej kładzie dysk hd o zawrotnej pojemności ... 265 GB , to na dodatek montuje go dosłownie na jednej z kart graficznych !!!! :D Modułowość tej dziwnej konstrukcji jest kompletnie szalona - sama wymiana procesora to około 1 godziny roboty :) przyznacie że to fantastyczny wynik, w moim mało lanserskim blaszaku robię to w ..... max 15 minut ....
Mac pro osiąga również fantastyczne wyniki w temperaturach do jakich jest w stanie się rozgrzać ...
Wyniki tak fantastyczne że system sam odcina sobie drastycznie moc co powoduje efekt jakiego nie spodziewamy się po profesjonalnej - było nie było - stacji roboczej.
Dlaczego taki hejt zapytacie wylałem na tę "aparaturę" ? Pewnie mnie nie stać ? Macie rację nie stać mnie na taką perwersję , ale przede wszystkim nie mogę się nadziwić że Apple życzy sobie za to dziwadło w podstawowej wersji coś ponad 17 tysiaków PLN To jest czysta kpina :)

  #68 30.03.2014 18:23

mega trolowski artykuł

necavi   7 #69 25.04.2014 19:37

Dawno nikt tu nie pisał... a temat aktualny
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_KK2NAwULUA

macsurf   1 #70 28.11.2016 21:55

Przecież FCPX to profesjonalny program. W zasadzie numer 1 później długo długo nic i możemy znaleźć Adobre Premiere który jest programem bardziej amatorskim ewentualnie pół-profesjonalnym. FCPX wykorzystywany jest w TV jak i produkcjach filmowych. Nie porównujmy kartofla do trufla :) Mac Pro to stacja robocza jest droga bo podzespoły w nim to klasa High-End i w ogólnym rozrachunku tak drogo nie kosztuje. Ja jednak pozostaje przy Hackintoshu i mac mini do lżejszych prac. Windows w zasadzie tylko do gier bo do poważnej pracy się nie nadaje ale to chyba oczywista oczywistość :) Choć sam Windows nie jest taki zły, ale zwiechy, ogromna ilość wirusów brak prawdziwego basha robi swoje in minus. OS X też idealnym systemem nie jest ale do pracy w grafice 2D/3D montażu filmów póki co nie ma sobie równych jeśli chodzi o stabilność - choć potrzeba naprawdę porządnych bebechów macbooki do takich rzeczy mało się nadają. Na mobilnych bebechach można co najwyżej youtuba sobie pooglądać :)