r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Xbox One dużo słabszy od PS4? Deweloperzy wypowiadają się, ale w większości anonimowo

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Ani Xboksa One, ani PlayStation 4 nie ma jeszcze na rynku, a już bardzo często mówi się o przewadze technologicznej konsoli Sony nad urządzeniem Microsoftu. Większość takich informacji opiera się najzwyczajniej w świecie na gdybaniu, inne są zdradzane nieoficjalnie przez deweloperów pracujących nad grami dla obu systemów. Niedawno Adrian Chmielarz wywołał małe zamieszanie, stwierdzając, że według kolegów po fachu, mających styczność z tymi sprzętami, czysto przy produkcji tytułów różnica w mocy jest odczuwalna. PS4 jest ponoć nawet połowę potężniejsze od propozycji z Redmond. Potem twórca Teenagenta dodał, że jeśli ktoś ma fach w rękach, wtedy niezależnie od możliwości sprzętu jego gra będzie wyjątkowa, ale posypały się kolejne doniesienia.

Deweloperzy chcący pozostać anonimowymi ujawniają, że różnica jest oczywista. PlayStation 4 gwarantuje szybszy odczyt pamięci właśnie na poziomie około 50%, tak samo sprawniej dokonuje obliczeń arytmetycznych. Niezoptymalizowany kod gry, pracujący podobnie na obu konsolach, zazwyczaj działa sprawnie w około 30 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 1920 na 1080 pikseli na PS4, ledwo utrzymując 20 przy 1600 na 900 pikseli w przypadku Xboksa One. Gromy sypią się zwłaszcza w stronę pamięci ESRAM. Niezbyt odczuwalne będzie przy tym wszystkim ogłoszone niedawno podkręcenie CPU i GPU. Różnica czysto technologiczna może się jednak zmniejszyć wraz z kolejnymi wersjami sterowników graficznych, w którym to aspekcie Microsoft ponoć na razie radzi sobie słabo, bardzo zwlekając z istotnymi aktualizacjami.

Odpowiedzialny za rozwój produktu Albert Penello jest niezmiennie przekonany, że Xbox One jeszcze pokaże pazury, a ewentualne różnice w grach na konsolę Microsoftu i Sony będą pomijalne. Jeśli wierzyć doniesieniom, w początkach obecności obu systemów na rynku gry wieloplatformowe raczej nie będą świadczyć na korzyść któregoś z nich, bo specjalne doszlifowywanie projektów to nieopłacalna robota. Odbiorca mógłby się też poczuć oszukanym dostrzegając znaczne rózbieżności w oprawie tej samej gry.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.