r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Yahoo! za plecami Microsoftu dogaduje się z Google

Strona główna Aktualności

Japoński oddział Yahoo! będący lokalnym liderem w dostarczaniu usług internetowych zdecydował się zrezygnować z autorskiego rozwiązania na rzecz silnika wyszukiwania Google - taką informację udostępniła agencja Reuters. Jest to krok niezgodny z międzynarodową polityką firmy, która stawia na ścisłą współpracę z Microsoftem.

W związku z integracją w wynikach wyszukiwania Yahoo! pojawiać będą się treści reklamowe od Google. W zamian Yahoo! otrzyma niskopoziomowy dostęp do narzędzi oferowanych przez internetowego potentata, wliczając w to rozbudowany system analizujący ruch sieciowy. Masahiro Inoue, dyrektor Yahoo! Japan tłumaczy podjętą decyzję tym, że wdrożone testowo usługi proponowane przez Microsoft nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Łączny udział Yahoo! i Google na chłonnym, japońskim rynku reklamy internetowej wynosić będzie po mariażu blisko 95% procent. To może oznaczać tylko jedno – niepodzielną władzę w branży.

Jak łatwo się domyślić, decyzja ta nie przypadła do gustu Microsoftowi, którego Bing docelowo w całości zastąpić ma wyszukiwarkę Yahoo! w Stanach Zjednoczonych, a w przyszłości również w pozostałych regionalnych oddziałach Yahoo!. Obecnie rozwiązania giganta z Redmond obejmują swoim zasięgiem zaledwie 3% japońskiej sieci, a kroki podjęte przez Yahoo! Japan mogą doprowadzić do ich jeszcze większej marginalizacji. Na usta samo ciśnie się pytanie, czy monopol i bezwzględne dławienie konkurencji godzi się z dewizą Google – „nie bądź zły”? Prawa rynku są brutalne.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.