Awaria usług Microsoftu. Nie działa Teams, Outlook i OneDrive (aktualizacja)

Awaria usług Microsoftu. Nie działa Teams, Outlook i OneDrive (aktualizacja)

Trwa poważna awaria usług Microsoftu
Trwa poważna awaria usług Microsoftu
Źródło zdjęć: © downdetector
Oskar Ziomek
25.01.2023 08:52, aktualizacja: 25.01.2023 12:18

Trwa poważna awaria usług Microsoftu. W efekcie nie da się korzystać z aplikacji Teams, Outlook, platformy Microsoft 365 i OneDrive'a. Usterka zaczęła się około godziny 8:00 i w ciągu kilkudziesięciu minut pojawiło się kilkaset zgłoszeń od użytkowników.

O szczegółach można przeczytać w serwisie downdetector. Awarię platformy outlook.com zgłosiło tu już przeszło 1000 osób w kilkadziesiąt minut. Zgłoszenia spływają zwłaszcza z głównych miast, w tym z Warszawy, Wrocławia czy Katowic, ale problem jest po prostu globalny. Analogiczne zgłoszenia pojawiają się bowiem m.in. także w USA.

Awaria Outlooka, Teamsa, OneDrive'a i platformy Microsoft 365 nie musi oznaczać całkowitego odcięcia od usług, a jedynie ich ograniczenie. W redakcji doświadczyliśmy na przykład znacznych problemów podczas wideokonferencji w Microsoft Teams, ale rozmowę wciąż można było prowadzić. Nie oznacza to natomiast, że u innych użytkowników problem będzie miał takie same skutki.

Zgłoszenia awarii serwisu outlook.com w downdetector
Zgłoszenia awarii serwisu outlook.com w downdetector© downdetector

Co najważniejsze, Microsoft już wie o opisywanym problemie, co zespół Microsoft 365 potwierdził na Twitterze. Pracownicy podali około godziny 8:30, że badają problem i będą na bieżąco informować o postępach. Na tę chwilę nie wiadomo co jest źródłem awarii i jak długo może potrwać przywracanie do życia Teamsa, Outlooka czy OneDrive'a.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ze swojej strony również będziemy śledzić ten temat na bieżąco i aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się nowe informacje. Na tę chwilę pozostaje cierpliwie czekać, nim wszystkie usługi Microsoftu ponownie będą dla każdego dostępne. W dobie pracy zdalnej taka awaria jest jednoznaczna z utrudnieniem komunikacji i działań w szeregu firm na świecie.

Aktualizacja, godz. 9:30

Po ponad godzinie od pierwszych zgłoszeń w serwisie downdetector, użytkownicy z Polski cały czas wysyłają kolejne zgłoszenia opisujące problemy z Teamsem, Outlookiem czy platformą Microsoft 365. Liczba zgłoszeń dla części z nich przekroczyła już 2000. Z danych wynika, że problem jest aktualny, a awaria nie została wciąż usunięta.

Aktualizacja, godz. 10:25

Z informacji udostępnionych przez Microsoft na oficjalnej stronie o statusie usług wynika, że problemy z serwerami mogą wciąż występować. Usterka dotyczy w praktyce środowiska Microsoft Azure oraz Microsoft 365 Admin Center. Użytkownicy aplikacji działających dzięki nim mogą doświadczać problemów "z dostępem do różnych usług Microsoft 365" oraz opóźnień lub informacji o problemach z połączeniem sieciowym.

Informacje o problemach z usługami Microsoftu
Informacje o problemach z usługami Microsoftu© Microsoft

Aktualizacja, godz. 11:05

Na oficjalnej stronie o statusie usług Microsoft 365 producent podaje, że zidentyfikował źródło problemu i wprowadził zmiany, które powinny prowadzić do usprawnienia działania aplikacji u wielu użytkowników. Nie oznacza to jednak zakończenia awarii. Microsoft podaje wprost, że wciąż wielu użytkowników może mieć problem z korzystaniem usług Microsoft 365. Awaria dotyka m.in. aplikacji Teams, Outlook, Sharepoint Online czy OneDrive'a dla firm.

Aktualizacja, godz. 12:15

Jak wynika z bieżących informacji w serwisie downdetector, ale też z aktualizowanego statusu na stronie pomocy technicznej Microsoftu, znakomita większość problemów z usługami Microsoft 365 i Azure nie powinna już występować. Producent co prawda podaje, że drobne kłopoty z dostępem są wciąż możliwe, ale ze zgłoszeń samych użytkowników wynika już, że w większości przypadków awaria po prostu nie jest już uciążliwa, a problem można uznać za rozwiązany.

Problemy z usługami Microsoftu w większości już ustąpiły
Problemy z usługami Microsoftu w większości już ustąpiły© downdetector

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (130)