Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dobry PR to podstawa, ale po co w Polsce ?

Jak zapewne pamiętacie, rozpocząłem cykl wpisów pod tytułem "10 pytań do...".
Przetarliśmy już szlaki, ale ponieważ nie chciałbym aby skończyło się na jednych odpowiedziach jednego z głównych graczy na rynku IT, zacząłem bobrować temat oficjalnymi kanałami.
Postanowiłem skontaktować się z Apple, tak, z firmą, która powoduje albo wypieki podniecenia, albo odruch wymiotny.
Ja mam do ich sprzętów stosunek ambiwalentny (link dla nie znających tego pojęcia), jednak bez podłoża schizofrenicznego :)

Jak się okazało, nie jest to takie proste...

Ponieważ żyjemy w 21 wieku i firma taka jak Apple korzysta z dobrodziejstw tych czasów pełnymi garściami wpadłem na (dość oczywisty) pomysł zajrzenia na ich stronę internetową i poszukania kontaktu
na stronie: http://www.apple.com/pl/contact/
Oczywiście że znalazłem (zaznaczony ramką) i oczywiście napisałem i oczywiście...
Nie, nie oczywiście, to byłoby krzywdzące dla firmy tak mocno dbającej o swój wizerunek jak firma Apple, tak więc zupełnie przypadkiem wysłałem maila pod podany adres kontaktowy, chwile później dostałem na pocztę wiadomość:Delivery to the following recipient failed permanently: polandpr@apple.comTechnical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain apple.com by mail-in2.apple.com. [17.151.62.17].The error that the other server returned was:550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown

O cho, pomyślałem, może mój dostawca poczty jako publiczny ma bana, bo za dużo nielubiących kontaktowało się z tej domeny.

Zmieniłem usługodawcę i strzelam ponownie - znowu pudło:Reporting-MTA: dns; smtpo.poczta.interia.plX-INTERIA-PL-Queue-ID: 93180C6046EX-INTERIA-PL-Sender: rfc822; dariusz.XXXXXX@interia.euArrival-Date: Mon, 25 Feb 2013 11:50:01 +0100 (CET)Final-Recipient: rfc822; polandpr@apple.comOriginal-Recipient: rfc822;polandpr@apple.comAction: failedStatus: 5.1.1Remote-MTA: dns; mail-in7.apple.comDiagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown

Postanowiłem zadzwonić do biura obsługi i dowiedzieć się o co kaman, przecież adres jest na stronie a nie działa?

Od miłego pana z działu sprzedaży usłyszałem, że nie ma żadnych informacji aby coś było nie tak, że to może jest wina przeładowanej skrzynki i że moja wiadomość dotarła do adresata, jednak po wytłumaczeniu miłemu panu, że jest to komunikat o niemożliwości doręczenia poczty, pan postanowił mnie przełączyć do działu obsługi klienta, przełączył, po chwili oczekiwania usłyszałem bardzo miłą (tym razem) panią, która poprosiła mnie o przesłanie korespondencji na swój adres mailowy.
Zaczęła się korespondencja, po moim mailu do miłej pani, otrzymałem wiadomość, że w sprawach marketingu muszę się skontaktować w języku angielskim na podany przez nią adres.
Postanowiłem zadać pytanie wprost:

- Czyli Rozumiem pani XXXX, że nie ma możliwości korespondencji z działem PR w Polsce ?

- Tak jest

- te dwa lakoniczne słowa, które układają się w jednoznaczną wypowiedź pozbawiły mnie złudzeń - trzeci świat jest przed nami, i to o całe lata, jesteśmy zadupiem Europy, prawie 40 milionowym brzydkim kaczątkiem bez szansy na przedzierzgnięcie się w pięknego łabędzia.
Nadal niektórzy uważają, że jeśli na płocie napisze się d@#a to każdy przechodzący facet będzie w to miejsce klepał.
Nie - nie będzie, dlatego postanowiłem wytknąć taki fail na blogu, jest to dla mnie błąd jaki nie powinien się zdarzyć firmie, która wyciąga (jakby nie patrzeć) potężne pieniądze z kieszeni swoich klientów.
Choć nie ma dla mnie bariery językowej i skontaktuję się z firmą w "jedynie słusznym" języku, ze względu na szacunek dla mieszkańców naszego kraju i dla was czytelnicy, postanowiłem, że jeżeli nie skontaktuję się z siedzibą Apple w Polsce (dostałem numer telefonu od miłej pani), odpuszczam możliwość zadawania im pytań.
Niech sami kontrolują przepływ informacji i newsów z zagranicy, skoro nasz kraj jest za mały aby mieć swojego piarowca tutaj...

Chwała Apple i ich klientom - bez polskiego PR.

Ale żeby nie było - kolejne odsłony cyklu "10 pytań do..." już w przygotowaniu :) 

inne

Komentarze

0 nowych
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #1 25.02.2013 15:04

Potwierdzam, to jakaś kpina!

"The error that the other server returned was:
550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown"

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #2 25.02.2013 15:28

Hehe "Recipient address rejected: User unknown" - czyli wychodzi na to, że adres napisali, ale nawet konta mailowego i takim adresie nie założyli :) Co tam Polaki, niby 40mln, ale mały procent kupuje sprzęt :P Widocznie się nie opłaca dla nich zatrudniać PRowca. Bądź co bądź - fail niezły :)

luqass   13 #3 25.02.2013 16:28

na pewno nie jesteśmy sami Białoruś, Korea Północna, Somalia* i pewnie jeszcze wiele innych krajów nie jest w oczach apple (i pewnie nie tylko) rynkiem godnym uwagi.

*bez urazy oczywiście.

kamil_w   11 #4 25.02.2013 16:48

A dlaczego Polska nie jest atrakcyjnym rynkiem dla Apple'a?
1. Właśnie ze względu na olewanie naszego kraju przez tę firmę.
2. Ze względu na BARDZO zawyżone ceny.

Ostatnio czytałem, że bodajże australijscy politycy wystosowali pismo do Apple'a by ten uzasadnił spore różnice w cenie ich produktów sprzedawanych na świecie względem cen USAńskich. Nie udało mi się znaleźć informacji o odpowiedzi od Apple. Może ci politycy również wysłali e-maila na nieistniejące konto pocztowe.

corrtez   12 #5 25.02.2013 17:20

@djdziadek

Ja bym im wyslal link do tego wpisu (niech sobie przetlumacza) na dzialajacy adres w USA i do kogos kto w Polskim oddziale tej firmy moze podejmowac jakies decyzje. Mysle ze odpowiedz by byla...

Fafrocel   9 #6 25.02.2013 17:32

@kamil_w

To nie dotyczyło Apple tylko Adobe.

Axles   17 #7 25.02.2013 17:34

Śmiechu warte, ale szczerze czytając początek czegoś podobnego się spodziewałem.
Która firma następna, może jakieś głosowanie? Ja proponowałbym skupić się na średnich i małych firmach.

Monczkin   14 #8 25.02.2013 17:51

He he. Witamy w klubie :) Niestety, działy obsługi klienta, BOKi, sroki, i inne ebooki mają tak samo. Z punktu widzenia użyteczności są całkowicie zbędne a poziom niekompetencji jaki konsultanci prezentują jest porażający.

- Raiffeisen Polbank - 3 telefony na infolinię i kilka do oddziałów banku w tej samem sprawie i kilka różnych odpowiedzi.
- PlusGSM - tak, wszystko za darmo, bez problemu, nie nie trzeba przedłużać umowy. To co, wyraża Pan zgodę, żebym mógł wysłać umowę przedłużająca na kolejne lata?
- Nikon Polska - tak, może podejść do punktu w Pasażu Grunwaldzkim, tam można nadać sprzęt do naprawy. W punkcie... kto Panu takich głupot naopowiadał.
- Platforma N - niech Pan podejdzie do punktu i wymieni dekoder. Na Pana koncie jest stosowna informacja. W punkcie - maila nie dostałem, więc Panu go nie wymienię.... no ale jest stosowna informacja w systemie... nie obchodzi mnie to
- mBank - to to w ogóle powinni zakazać
- NOVUM Telekomunikacja. Mają szczęście, że nie chce mi się jechać, żeby przywalić ich szefowi. Banda oszustów.

Dla odmiany.
- Napisałem (tel. trochę drogo by wyszedł ;) ) do sklepu internetowego w Chinach. Wątpliwości rozwiane w jednym mailu + kilka bezcennych informacji.

Semtex   18 #9 25.02.2013 18:05

@Fafrocel
Hahaha, dobra z tym akcja była/jest, okazało się że przeciętnemu Australijczykowi bardziej opłacało się lecieć do US, kupić tam CS'a i cieszyć się zaoszczędzonymi 200$, dokładnie wyliczył to Neowin: http://www.neowin.net/news/its-cheaper-to-fly-to-the-usa-than-buy-adobe-cs6-in-a... :D

djDziadek   17 #10 25.02.2013 18:17

@Axles - moja kampania zatacza szerokie kręgi i nawet robi się z tego spore przedsięwzięcie :P
Zobaczymy co z tego wyniknie :)
Nic na siłę i nic na szybko :P

@Monczkin - co do działu obsługi Apple - sorry, żadnego złego słowa - wszystko pełna profeska.

Telefon, który otrzymałem do warszawskiej siedziby firmy Apple, jest cały czas zajęty, tak jakby słuchawka radośnie leżała obok aparatu.

Co do numeru z PRem w Polsce, na razie poinformowałem o wpisie "miłą panią" zobaczymy co będzie.
Duma narodowa nie pozwala mi na razie napisać po angielsku, żyję w Polsce i takim językiem się posługuję na co dzień (nie liczę pracy :P - ale za to mi płacą) niech sprawa ruszy "od wewnątrz" - na razie.

Autor edytował komentarz.
  #11 25.02.2013 19:53

Ładny fail ze strony apple
Tak swoją drogą:właśnie w chwili czytania tego newsa przeze mnie była reklama apple'owskiego ipada mini :D

kamil_w   11 #12 25.02.2013 20:03

@Fafrocel
LOL. Może właśnie dlatego nie mogłem tego znaleźć. Nie zmienia to faktu, że w przypadku Apple ceny również są zawyżane poza granicami Stanów Zjednoczonych Ameryki.

xomo_pl   21 #13 25.02.2013 20:09

" firmie, która wyciąga (jakby nie patrzeć) potężne pieniądze z kieszeni swoich klientów."

tylko, że to tylko w PL- na zachodzie europy i w USA ceny mają normalne- w takiej USA bardziej opłaci się często kupić coś od apple niż kompa z Windowsem. Podobnie z innym sprzętem jak ipady, ipody...
Do tego u nas nie ma z tego co wiem "oddziału" apple'a tylko dystrybutor, który ma takie nie inne marże na swoje produkty więc trzeba będzie chyba poszukać kontaktu do dystrybutora apple :)

djDziadek   17 #14 25.02.2013 20:34

Cóż @zomo_prl, jeśli nie wiesz, to właśnie Cie informuję, że jest:

Apple Poland Sp. z o.o.
ul. Chmielna 19 (Bracka)
00-021 Warsaw, Mazowieckie, Poland

Ale dodzwonić się do nich to już ni hu hu...
Co do wyciągania kasy - chodzi mi o Polskę a nie jakieś jameryki...

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #15 25.02.2013 20:37

Czyli widać gdzie Apple ma polskich użytkowników. A fanboje tej marki niech dalej ślepo wierzą jaki to Apple jet super.

Wolfgar   7 #16 25.02.2013 21:05

A jakiś czas temu zadzwoniła do mnie Pani z ING czy chcę dostęp do mojego funduszu emerytalnego przez internet. TAK, poproszę!. To ja Panu smsa wyślę i tam będzie kod itd.
Smsa nie ma już 2 tydzień...

xomo_pl   21 #17 25.02.2013 22:25

@djDziadek ; dzięki za wyprowadzenie z błędnego myślenia :)

WODZU   17 #18 25.02.2013 22:33

Dlaczego więc panuje ogólne przekonanie, że nie możemy żyć bez Apple i ich i-zabawek, skoro Apple doskonale radzi sobie bez nas? :) Jeśli jestem fenomenem (nie posiadam nic od Apple) to pozwolę przeprowadzić nad sobą badania i wywiad "Jak żyć bez Apple, czyli technologiczny Bear Grylls" ;)

W_tym_temaciE   5 #19 25.02.2013 22:58

@Shaki81
Apple nie jest super - tak samo jak wszyscy inni producenci.
Ale nie znaczy to, że produkty apple to bezwartościowy złom, co niektórzy wmawiają innym próbując podnieść swoją samoocenę w żałosny sposób... ta choraba się applefobia nazywała chyba.

Over   9 #20 25.02.2013 23:16

No tak Apple ma nas za kraj 4 świata, w zasadzie się nie dziwie patrząc na sposób rządzenia nim przez RP. Dochodzę do wniosku że słusznie, jednakże support dla klientów jest już jak najbardziej ok, przy najmniej w katowicach :)

Autor edytował komentarz.
januszek   19 #21 26.02.2013 06:55

@djDziadek: 10 pytań do Apple: 1) jak się z Wami skontaktować? 2) Że co? 3) Że jak 4) Że po co? 5) Jajco? 6) Dlaczego z ajfona? 6) Do Cupertino? 7) Czy mogę rozmawiać z Siri? 8) (...) 9) Czy leci z nami pilot? 10) Czy nie mówiłem, że jestem następnym wcieleniem Steva? ;P

Ave5   8 #22 26.02.2013 17:31

Estonia, 2 mln populacji. Na rynku w Tartu stoi sobie sklep Apfla, z cenami lepszymi niż u nas (licząc w obu krajach zniżkę studencką bez dodatkowych i przelicznik EUR sprzed 2 miesięcy).

'Duma narodowa nie pozwala mi na razie napisać po angielsku, żyję w Polsce i takim językiem się posługuję na co dzień '

Zakładam że to pełna ironia, nawet mnie nabrałeś i przez chwilę myślałem 'o_O' :)

Autor edytował komentarz.
Wolfgar   7 #23 26.02.2013 23:11

@Januszek - Padłem! Po prostu mistrzostwo. Zostaje nam tylko czekać jak się spraw rozwinie.

djDziadek   17 #24 28.02.2013 17:14

Nadszedł czas na ujawnienie wielkiej tajemnicy - telefon do polskiej centrali Apple, telefon, który jest zajęty 24/7 - czyli wygląda na to, że słuchawka jest radośnie odłożona na boczek...
Uwaga (werble) ten numer to: ... a nie podam publicznie, bo ogryzek słynie z dobrych prawników :P
i wszyscy próbowaliby się na gwałt dodzwonić - nie da się, a własciwie da sie tak samo jak wysłac maila do polskiego działu PR :P
No razie czekam na odpowiedź w języku angielskim - zobaczymy, będę informował, bo temat mnie osobiście zaciekawił...

gowain   19 #25 28.02.2013 17:16

@djDziadek to nie słuchawka odłożona, to miłośnicy Apple dzwonią :D

A i nie wiem czy padła już taka propozycja i czy w ogóle bierzesz pod uwagę jakiekolwiek propozycje, ale Google Polska wydaje mi się dobrym celem :) Wiem, że np. ekipa z Google Adwords jest fajna i działa prężnie, bo kilka razy miałem przyjemność być na ich konferencjach :)

Autor edytował komentarz.
djDziadek   17 #26 28.02.2013 17:35

@gowain - jak napisałem lista firm, do których wysłałem zapytanie jest długa (firmy, które się zgodziły mogą was nawet zaskoczyć) kolejna odsłona już w niedzielę - pierwsza zaskoczka murowana :)
Potem może być juz tylko lepiej, ale oczywiście wszelkie sugestie biorę pod uwagę :)

Autor edytował komentarz.
  #27 04.03.2013 10:32

Dlaczego nie w w Polsce polskiego biura obsługi? Bo w Polsce sprzedażą nie zajmuje się Apple czy inna wielka korporacja jak na Zachodzie tylko jakiś tam reseller sp. z o. o. na podstawie licencji. Firma rodzima - po grzyba PR albo inny zbędny dział bo hołota (chołota :)) i tak wszystko kupi co ma znaczek ...

djDziadek   17 #28 25.03.2013 20:21

Niestety, odpowiedzi na maila brak a telefon - szkoda czasu, zajęty nawet w niedzielę o 23:30 - czyli:
słuchawka radośnie leży obok...

Autor edytował komentarz.