Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Microsoft ucieka od interfejsu Modern, czy to koniec kafelków?

Prezentacja Microsoftu na temat Windows 10 była dużą niespodzianką pod wieloma względami. Oficjalnie potwierdzono zarówno darmową aktualizację do Windows 10, porzucenie nazwy Windows Phone, na rzecz krótszej wersji bez sufixu Phone i oczywiście unifikacje całego ekosystemu Windows. Przedstawiono także nowe zrzuty ekranu z Windows 10 na PC i smartfony, a także okulary rozszerzonej rzeczywistości HoloLens.

Jako fan Windows (Phone) na smarftony, najbardziej byłem ciekaw, co zaprezentuje Microsoft w kwestii następcy mobilnych okienek. Mimo iż wizja jednego systemu jest niezmiernie ciekawa i przyszłościowa, nie wszystko wydaje się do końca przemyślane. (Polecam zapoznanie się z wcześniejszym wpisem: Ewolucja kafelków w Windows Phone, czyli historia ekranu startowego w mobilnych okienkach - link)

Po prezentacji Windows 10, wiele osób było zaniepokojonych tym co zobaczyło na nowych zrzutach Windows (Phone) 10. Przyznaję, że również mam dość mieszane uczucia względem nowych elementów w nadchodzących mobilnych okienkach.

Pominę już tutaj mało czytelny ekran z półprzezroczystymi kafelkami, czy niezbyt przekonujące menu z ustawieniami. Rozumiem jednakże, że są to małe elementy, które można w prosty sposób naprawić (chociażby zmniejszając przezroczystość czy reorganizując menu).

Microsoft ucieka od Modern (Metro)

Nowe zrzuty ekranu z Windows 10 na smartfony przyniosły pewną obawę, związaną z interfejsem. Do tej pory kafelki, choć proste, były niezmiernie funkcjonalne i unikalne. Nie sposób było pomylić systemu z innym oprogramowaniem dostępnym na rynku. Cieszyło to, że Metro (później Modern), rozwijał się sukcesywnie najpierw na urządzeniach mobilnych, a później stacjonarnych (chociaż z falstartem w Windows 8.0). Interfejs ten jest niezmiernie przyjemny w obcowaniu z urządzeniami z ekranem dotykowym i śmiało można powiedzieć, że jest pewnym krokiem na przód (odnotowanym przez użytkowników i rynek), w tej dziedzinie.

Dziwi zatem to, że nowy Windows (Phone) 10 idzie w kierunku zatracenia swojej unikalności i funkcjonalności. Przedstawione nowe zrzuty ekranu budzą wiele wątpliwości.

Pasek menu przeniesiony na górną belkę

Zapewne wielu z Was widziało podczas prezentacji nową pocztę, w postaci aplikacji Outlook. W tym przypadku Microsoft całkowicie zrezygnował z interfejsu Modern. Nie uświadczymy tutaj przewijanego ekranu prawo-lewo, a zamiast tego mamy usuwanie lub tagowanie wiadomości. Dodatkowo pasek menu nagle znalazł się na górze. To co było do tej pory jednym z wyznaczników interfejsu Modern, zostało całkowicie zarzucone przez sam Microsoft.

Taki krok dziwi, gdyż dolne menu było niezmiernie funkcjonalne przy większych ekranach (nawet już na 4.5 calach). Takie rozmieszenie przypomina interfejs zbliżony do urządzeń od Apple, niż od Microsoftu. Szkoda, że Redmond nie do końca wie, w jaką stronę chce poprowadzić swój mobilny system.

Spójrzmy również na aplikację do zdjęć. Dolny pasek przeniesiono także na górną belkę i dodano hamburger menu.

Więcej odnajdziemy nawiązań do GUI z Androida niż do poczciwego Windows Phone. Czy dobrze? Ciężko jest to oceniać po jednej prezentacji, ale na dzień dzisiejszy mamy dużo niespójności w samym interfejsie Windows (Phone) 10, gdyż niektóre ekrany nadal zachowują stan wizualny na poziomie założeń z Modern.

Jeszcze więcej przycisków wstecz

Windows 10 na smartfony ma jeszcze jeden ciekawy element, który nie każdemu może się spodobać. Menu, prócz tego iż jest na górze, dostało na kilku ekranach nowy przycisk - wstecz. Zapewne nie jest to zaskoczenie dla użytkowników iOS czy Androida, ale klienci Windows Phone mogą poczuć się delikatnie zaskoczeni.

Zarówno pokazany Office, jak i nowa nawigacja, zostały wzbogacone o ikonę do cofania. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że smartfony z Windows już posiadają fizyczny przycisk wstecz. Odnoszę wrażenie, że zdublowana opcja cofania może przyprawić o zakłopotanie niejednego użytkownika mobilnych okienek.

Warto zauważyć, że na tych grafikach dolne menu istnieje i również znajdują się w nim jakieś opcje. W tym przypadku common user zostaje zaatakowany opcjami zarówno z dołu, jak i z góry. Jak sprawdzi się to w praktyce? Nie jest łatwo powiedzieć, ale osoby przyzwyczajone do obecnego interfejsu Modern będą mocno zaskoczone.

To nie my, to aplikacje uniwersalne!

Przedstawione narzekania można śmiało określić jako nieistotne i zrzucić całą winę na aplikacje uniwersalne. Skoro Windows 10 ma mieć wspólne oprogramowanie zarówno na PC, jak i na różnych urządzeniach mobilnych, to i interfejs powinien być jednolity.

Tak też jest. Przestawione zrzuty ekranu przedstawiają aplikacje, które znajdziemy w dużym Windows 10. Ubolewam jednam nad tym, że Microsoft poszedł na skróty i oba te środowiska, powoli zrywają z charakterystycznym stylem Modern. Wg mnie szalę goryczy przelewa toporne i niepasujące hamburger menu, które do tej pory było omijane przez twórców aplikacji na Windows Phone, a także delikatnie wyśmiewane przez użytkowników mobilnych okienek.

Hamburger Menu w Windows Phone to (niestety) nie nowość

Czy hamburger menu to coś zupełnie obcego w aplikacjach od Microsoftu na Windows Phone? Oczywiście nie. Już od jakiegoś czasu Redmond przyzwyczaja nas do tej szczytnej idei. Do tej pory element ten występował tylko w aplikacjach od Microsoftu instalowanych oddzielnie z marketu.

Najbardziej znanym oprogramowaniem z hamburgerem jest aplikacja Facebook. Pomimo narzekań użytkowników, Redmond nie ugięło się i od kilku już wersji cieszymy się tym elementem w aplikacji.

Całość prezentuje się nie aż tak źle jako całość, co widać na poniższym zrzucie ekranu:

Jednakże przypomnijmy jak wyglądał Facebook na samym początku istnienia w systemie Windows Phone. Design nawiązywał do stylu Modern i nie wyglądał jak kopia z innych platform mobilnych:

Oczywiście wcześniejsza aplikacja Facebook nie miała jeszcze tylu opcji co obecna, to sam interfejs był atrakcyjny wizualnie. Wykorzystanie kontrolki panorama, charakterystycznej dla Windows Phone dawał niezmiernie ciekawy efekt, a przy tym całość była bardzo funkcjonalna i intuicyjna.

Podobny los spotkał również aplikację do obsługi OneDrive. Ostatnie wersje coraz bardziej odchodzą od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w interfejsie Modern.

Hamburger menu, ukryte opcje na górnej belce. Również ta aplikacja zaczyna wprowadzać elementy, które mieszają klasyczny styl znany z Windows Phone z designem opartym na konkurencyjnych systemach.

Podobnie jak w przypadku Facebooka, OneDrive również wcześniej miał więcej wspólnego z poczciwym Modern, niż wersja obecna.

Co dalej z kafelkami?

Nowe zmiany w interfejsie jednoznacznie pokazują, iż Microsoft nie jest w stanie zdecydować się na jedną ścieżkę w kwestii środowiska graficznego. Zapewne jest to spowodowane tym, iż wiele aplikacji będzie dostępnych zarówno na PC jak i na smartfony, ale można było to rozwiązać w inny sposób, niż poprzez zerwanie ze stylem Modern.

Czy zatem w przyszłości będziemy świadkami całkowitego zniknięcia kafelków z mobilnych okienek? Zapewne nie, ale jest to niemalże pewnie, iż w obecnym kształcie interfejs Modern nie do końca jest akceptowalny przez Microsoft w aplikacjach uniwersalnych. Szkoda byłoby, aby w kolejnych odsłonach Windows Redmond całkowicie zrezygnował ze stylu Modern. Coraz więcej zapożyczeń z Androida i iOS wskazuje, iż ten trend będzie się pogłębiał.

Nie zostaje nam jednak nic innego, jak oczekiwane na pierwszą wersję mobilnego Windows 10, gdzie sprawdzimy jak sprawuje się system na urządzeniach przenośnych. Mam nadzieję, że zostaniemy mile zaskoczeni.

Na koniec jeszcze dorzucę prezentację Kinecta z E3 w 2009 roku (Project Natal, ex-wizjonera: Petera Molyneuxa). To tak dla wszystkich zafascynowanych prezentacją HoloLens. Poczekajcie spokojnie na finalny produkt ;)

 

windows oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Vanshei   15 #1 28.01.2015 18:48

póki co to takie wróżenie z fusów (screenów) :)
Ja tam jestem bardziej optymistycznie nastawiony, a MS (Joe Belfiore) więcej informacji o nowych kafelkach na telefony ma ujawnić za ok tydzień czy dwa więc czekam cierpliwie

Darthnorbe   13 #2 28.01.2015 18:55

Jak dla mnie to idiotyzm, zastępować dobry, mobilny interfejs, tym czymś z androida.
Przyciski u góry?
Menu u góry?
Taa, super.

AntyHaker   18 #3 28.01.2015 19:10

1. "Design nawiązywał do stylu Moder" to raz.
2. "ale klienci Windows Phone mogą poczuć się delikatnie zaskoczeni." -nie ma co generalizować. Znaczna część osób narzeka na ModernUI (charakterystyczne pourywane napisy), więc taka zmiana jest dla nich wybawieniem.
3. Nie mylmy ModernUI z kafelkami. Jedno swoją drogą, a drugie swoją drogą. ModernUI może ewoluować w innym kierunku niż pierwotnie, ale kafle są wciąż takie same. Jak dodadzą możliwość interakcji z nimi to też będziesz narzekać, że przecież nie do tego nas cały czas przyzwyczajano?

duffee   11 #4 28.01.2015 19:16

po co ta burza o wyglad? ktos kupi smartzlom z windows to bedzie korzystac, a jak nie to android, chyba ze ma kase na ios. nie wiem co w tym rewolucyjnego - w tych smartzlomach

msnet   19 #5 28.01.2015 19:32

Jak tak dalej pójdzie, to antykafelkowcy z Androida przesiądą się na Windowsa, a miłośnicy kafelków na Androida. Choć to, co napisałem, raczej na pewno się nie zdarzy, to chyba Microsoft właśnie w takim kierunku zmierza. Wg mnie to bardzo źle z jego strony.

djfoxer   18 #6 28.01.2015 19:33

@AntyHaker:
1. Fixed.
2. Jak ktoś narzeka to zapewne nie doczeka do W10 na smartfonach i przesiedzą się na Androida lub iOS (jeśli już tego nie zrobił) ;) Z tego co zauważyłem osoby, które używają WP mają mieszane uczucia co do tego co zostało zaprezentowane.
3. Modern Modernem, ale bezapelacyjnie każdy kojarzy UI z WP z kafelkami. Stąd też taki tytuł (zauważ, że o nich samych jest zaledwie kilka zdań na końcu tekstu). A narzekać można (i nawet trzeba :P ), gdyż MS trochę nie może się zdecydować jak ma wyglądać Windows na smartfonach. Przycisk wstecz na ekranie aplikacji, hamburger menu? Był czas, że za takie "herezje" aplikacja mogła nie przejść certyfikacji do marketu :) Oczywiście to również było przegięcie w drugą stronę. Uważam jednak, że unikalność w pewnych elementach UI jest plusem. Lepiej wyróżnić się czymś, gdyż można wówczas być łatwiej zauważonym. Na pewno rozmycie założeń i nijakość nie jest niczym dobrym. No cóż zobaczymy, jak będzie wyglądało to w praktyce :)

djfoxer   18 #7 28.01.2015 19:37

@msnet: Kto wie, kto wie. Nie wiemy w jaką stronę rozwinie się w przyszłości Material Design :)

@duffee Można się pokusić o naciągane delikatnie stwierdzenie, że M.in. nijakość i brak własnego,wyróżniającego się stylu dobiło FF OS czy Badę ;)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #8 28.01.2015 19:46

@msnet: Oj żeby Twoje słowa nie stały się prorocze.

AntyHaker   18 #9 28.01.2015 19:51

@djfoxer: 2. Może tak, może nie - nie nam wyrokować. Znam wiele osób, które "przeczekują" na Androidzie i patrzą z nadzieją na rozwój WP, gdyż ogólna koncepcja systemu im bardziej odpowiada. Ja korzystam z WP od wersji 7 i jestem jak najbardziej zadowolony i usatysfakcjonowany - nowe aplikacje są po prostu piękne. Może jestem jakiś inny :D
3. Microsoft już zdecydował - ma wyglądać tak jak Win10 na desktopach. Tak miał docelowo wyglądać już do czasów WP8 i Win8. Jak dla mnie, unifikacja jest jednak lepsza, ale to już kwestia indywidualna ^^

qbaz   12 #10 28.01.2015 19:51

Interface kafelkowy, ale bez kafelków... hmm... to może być trochę... dziwne ;)
Kiedy MS zacznie "upodabniać" WP do Andka, to straci to, co było w nim najlepsze - prostota i funkcjonalność bez cudów na kiju.
W przeciwieństwie do bezdotykowego i "desktopowego" Windows, kafle w WP naprawdę się sprawdzają.

Autor edytował komentarz.
djfoxer   18 #11 28.01.2015 19:56

@AntyHaker: 2. Nie neguję całości, chociażby wrzucone w tym wpisie okno z czatu, świetnie to wygląda! Podobnie jak i kafle na ekranie głównym czy nawet Office. No ale kurka, hamburger menu? :P I ten natłok przycisków wstecz jakoś nie przekonują mnie, może na żywo będzie to lepiej wyglądać :)
3. Cel uświęca środki :) Oby nie trzeba było wchodzić w opcje systemu, aby przekonać się czy mamy do czynienia z Windowsem na smartfonach czy z czymś innym ;)

xomo_pl   21 #12 28.01.2015 20:09

przycisk wstecz sobie skopiowali z ostatniego iOS, który na 5.5" iP6+ jest konieczny :D
generalnie W(p) to taki zlepek GUI konkurencji z kafelkami na wierzchu.., do tego sam producent nie wie czego chce...początkowo miałem nadzieję, że zrobią z ujednolicenia porzytek w postaci dockowania smartfonu do
czegoś w rodzaju stacji pod którą by się podpinało wyjście HDMI, zasilanie i klawiaturę/mysz czyli
prawdziwy "personal PC"... ale na to się nie zanosi szybko.

Semtex   18 #13 28.01.2015 20:35

Kafelki kafelkami, to tylko "ikony", w przypadku WP bardziej liczy się wydajność i responsywność OS, oby to się nie zmieniło i będzie OK :P

  #14 28.01.2015 20:56

Aighhh, czasami życie bywa ironiczne
[quote) 2011
Kafelki to fail start, głupote itp...[/quote]

Trzy lata później
[quote]Zostawcie kafelki, po co zmieniać coś co jest dobre, głupota zmieniać kafelki [/quote]

I tak to bywa z urzytkownikami ;)

Dragonk   9 #15 28.01.2015 20:57

W dodatku spartan na screenach dla wp ma pasek adresu na górze...
Poza tym miło, że nie tylko ja widzę te problemy z hamburgerami w lewym górnym rogu na 4,5+ cala :)

msnet   19 #16 28.01.2015 21:11

@Shaki81: Jedna z moich ksywek na studiach, a dokładniej na zajęciach z analizy matematycznej, brzmiała "prorok" ;)

Autor edytował komentarz.
krystian0120   4 #17 28.01.2015 21:11

Akurat Microsoft wiedział, co robi, lecz ludzie nie wiedzą, czego chcą, skutkiem czego są tak drastyczne zmiany w interfejsie.

qnebra   7 #18 28.01.2015 21:17

Stracić jeden z wyróżników systemu, bo ludzie się gubią po przesiadce z Androida.

sokoleokopr   8 #19 28.01.2015 21:22

Jakie uciekanie, to bardziej ewolucja, w Win8 na PC kapitalna sprawa bo mam 2 pulpity i w końcu porządek, w WP musi być coś podobnego i każdy kto miał WM 6.5 i w górę wie jakie to wygodne. Bo wszystko duże, graficznie przejrzyste i niemylące się.

PS. Ludzie już nie chcą andków bo tam ciągle to samo ale wolniej i wolniej - a tu wszystko śmiga i jest przejrzyste.

PS2. Nie ma nic bardziej przekombinowanego niż menu w andku w dodatku co telefon to wszystko inne i w innym miejscu, sorry ale o tym nikt nie mówi.

PYZ24   8 #20 28.01.2015 21:23

Z menu na górze to kompletna lipa, bo wg mnie właśnie na dole jest o niebo wygodniej. Poza tym, ciekawe jak będzie wyglądał pobór energii, bo na 8.1 wesolutko na razie nie jest.

djfoxer   18 #21 28.01.2015 21:24

@sokoleokopr: "każdy kto miał WM 6.5 i w górę wie jakie to wygodne" - hehehe, sorki ale muszę to napisać. Windows Mobile i słowo wygoda nigdy nie szły w parze ;)

KaRnaSX   3 #22 28.01.2015 21:30

Jak dla mnie zmiany na plus. Belki powinny być jednak na dole. Jest to zdecydowanie wygodniejsze.

Mk13   16 #23 28.01.2015 21:30

A ja mam takie pytanko - dlaczego telefony robi się coraz większe i większe, a zarazem wszystko przenosi się do góry? Przecież pasek adresu w IE na dole i wielokropek na dole był fajny, a hamburger jest wymyślony chyba po to, żeby telefony wszystkim z rąk leciały i żeby ludzie kupowali co miesiąc nowe - bo jest umieszczony w miejscu niedostępnym do sięgnięcia gdy obsługuje się telefon większy niż 4,5' jedną ręką :(

zyrol81   9 #24 28.01.2015 21:36

A mnie tam nowy windows phone się podoba. W przypadku gdy windows na desktopie robi wrażenie zacofanego i takiego, który z wersji na wersje cofa się coraz bardzie, o tyle wersja na telefony wydaje się rozwijać. I dobrze. oby tak dalej.

zyrol81   9 #25 28.01.2015 21:44

@krystian0120: Tia... gratuluję pomyślunku.

jarodebombel   7 #26 28.01.2015 21:52

Może przyszło na Microsoft "opamiętanie" :P Mnie osobiście kafelki średnio leżą na żołądku. Może dlatego, że jestem tradycjonalistą?

w.p.   3 #27 28.01.2015 21:57

Jako posiadacz Nokia N9 z Meego (i paru aplikacji na krzyż) i tak mogę się tylko uśmiechać z wyrozumiałością. Wszyscy bładzicie a najlepszy system mobilny został już stworzony. I zabity.
A tak poza tym - bardzo podobał mi się pomysł kafelków na telefonie. Fajny pomysł. Na moim Win8 już mniej. Win10 a zwłaszcza jego ikonki (jakieś nawiązania do Minecrafta?) jest coraz dziwniejszy. Nie wiem co to będzie z systemem na moim laptopie, ale widzę że moja N9 nie prędko jednak znajdzie następcę...

Trebron   8 #28 28.01.2015 22:04

Szaleństwem jest robienie w kółko tego samego i oczekiwanie innych efektów. Nowy CEO MS widać to wie, bo w końcu Windows Phone zaczyna przypominać normalny system mobilny. Mniejsze ikonki, bardziej szczegółowe GUI, zerwanie z patologicznie minimalistycznym interfejsem. Wystarczy porównać screen 3 z 4. Na 3 normalny program pocztowy, na drugim "coś" będące ergonomiczną masakrą. Nagłówki zakładek plus te ikonki na dole zajmują 1/3 powierzchni ekranu.

No cóż, skoro koncept Windows Phone 7, 8, 8.1 się nie sprawdził, to trzeba coś zmienić i zobaczyć jak zareaguje na to rynek.

Autor edytował komentarz.
Bucic   9 #29 28.01.2015 22:12

Jestem z WP zadowolony poza ograniczoną funkcjonalnością klienta poczty i rozdzieleniem w kalendarzu zadań (tasks) od zdarzeń (events). Co to za poroniona koncepcja?!

A co do interfejsów jestem elastyczny. Podoba mi się WP7 (prostota!), WP8.1, Firefox OS. Androida nawet nie biorę pod uwagę. To zawsze będzie burdel na kółkach.

ziupo   6 #30 28.01.2015 22:14

Moim zdaniem zmiany są nieuniknione, a MS zmieniając WP8 w W10 for phones łączy styl WP i Windows. Mamy tu na przykład hamburger menu (W10) dostosowane do wielkości ekranu i sposobu obsługi (WP8).

Co do Outlooka, to osobiście cieszę się, że wreszcie stworzyli jego mobilną wersję i mam nadzieję, że będzie równie dobra co wersja na PC - dobry klient poczty oraz organizer w jednym, to takie oczywiste i obecne od kilkunastu lat!

Nie bronię tutaj MS ani Windows 10, osobiście zainstalowałem go na tablecie 8"
oraz PC i na każdy z tych sprzętów chodzi inaczej - na przykład menu start na PC wyświetla żywe kafelki, ale wyświetlenie wszystkich aplikacji zajmuje mu chwilę czasu, natomiast na tablecie jest dokładnie na odwrót, ale zawiesza się na wyszukiwarce.

Piotrek2255   11 #31 28.01.2015 22:18

I co z tego, że obecne smartfony mają fizyczne przyciski skoro smartfony z W10 ich nie mają, bo ich jeszcze nie ma :P Może w nowych Lumiach nie będzie wstecz i wtedy sens nowego układu się rozjaśni.

Ja jestem wielkim entuzjastą WindowsPhone ale W10 jakoś średnio mnie przekonuje, WP8 było zaprezentowane z pompą, były spore zmiany, a w przypadku tej konferencji mam wrażenie jakby jej w ogóle nie było, jakby nie było zmian, jakby nic się nie pojawiło.
Wydaje mi się, że MS chce się po cichu pozbyć Windowsa ze smartfonów.

rgabrysiak   12 #32 28.01.2015 22:30

Na ostatniej konferencji widzieliśmy co prawda nowy mobilny system, ale tak naprawdę nie wiadomo, czy jest to bardzo wczesna wersja testowa, czy może coś innego. Zapewne w najbliższym czasie dowiemy się nieco więcej.

Przewrotnie jednak powiem, że część zmian widocznych na powyższych zdjęciach oceniam na plus - choć umieszczenie przycisków u góry to raczej zły pomysł.
Sam wygląd to jednak nie wszystko, miejmy nadzieję, że doczekamy się zwiększenia funkcjonalności samego systemu jak i aplikacji. Ot, chociażby w kafelku kalendarza, który potrafi wyświetlać tylko jedno wydarzenie, czy też w samym kalendarzu, w którym niecykliczne wydarzenia potrafią znikać po jakimś czasie.

Rudobrody   5 #33 28.01.2015 22:33

Przenoszenie menu na górę to jakaś zmora. Dotychczas cieszyłem się, bo w WP menu było obsługiwalne jedną ręką (nawet na L1520). Wystarczy popatrzeć na takiego iOS, gdzie w wersji 8.0 musieli dodać opcję zsuwania ekranu do połowy (sic), aby użyszkodnicy iP 6+ sięgnęli do przycisków na górze ekranu. Po co kopiować poronione pomysły? Czyżby na zasadzie miliona much, które nie mogą się mylić?

aed112   6 #34 28.01.2015 22:49

Najpierw MS robił swoje, ale teraz dostosowuje się do użytkowników. Trochę też idzie na skróty, aby pozyskać nowych klientów. Zamiast próbować ich nauczyć swojego systemu - próbuje ich skusić tym co już znają z innych.
@Rudobrody fakt zaletą WP jest to że prawie wszystko co najważniejsze jest na dole. Pasek adresu, ustawienia - praktycznie pod palcem.

Autor edytował komentarz.
Kuragari91   10 #35 28.01.2015 23:13

@PYZ24: Mnie się poprawiło prawię dwukrotnie :P

Co do samego wpisu. Święta racja. Jeżeli MS się nie opamięta, to równie dobrze, może zrezygnować z tła kafli i dać same ikony, font będzie całkowicie inny na różnych aplikacjach, czy nawet w systemie.(Wspomniane ustawienia.) MS miał tyle fajnych koncepcji, które zostały zapomniane. Porzucenie ekranu start dla użytkowników dotykowych(Bo Ci co uważają, że ekran start jest niemożliwy do używania muszką mają menu start.) i zastąpienie nim mało funkcjonalnym pełno ekranowym menu start, co uważam za totalny bezsens. Listę aplikacji nie da się sortować, wszystko jest porozrzucane, a same kafle mają tylko cień używalności. Do tego okrojenie gestów. Mam nadzieje, że to tylko niechlujstwo wynikające z wersji Preview i finalna wersja zaprezentuje nam powrót do używalności, albo całkowicie inną koncepcje, która po przyzwyczajeniu obroni swoje racje. Albo zmienię sobie telefon na BB. Powinienem używać telefonu nawiązującego do mojego nazwiska :P

Autor edytował komentarz.
brouverhoog   3 #36 28.01.2015 23:29

@Mk13: Coś faktycznie jest na rzeczy jeśli chodzi o wypadanie smartfonów z rąk. Od prawie dwóch lat jestem zadowolonym użytkownikiem tego systemu i empirycznie mogę stwierdzić, że ten smartfon jest najrzadziej upadającym urządzeniem w całej mojej karierze. Umieszczenie na górze wszystkich elementów interfejsu przyczyniło się do tego, że druga ręka nie jest potrzebna do sprawnego użytkowania smartfona. Umieszczenie na górze belki może to wszystko utrudnić. Przynajmniej na starość homo windowsphonus będzie miał dłuższe kciuki.

Autor edytował komentarz.
  #37 29.01.2015 00:39

Project Natal to była nazwa kodowa Kinecta. Molyneuxa miała mieć tytuł Milo & Kate.

dzaggiel   2 #38 29.01.2015 00:49

Mnie bardziej martwi brak większych zmian w WP 10. Na prezentacji WP 8.1 byłem pod wrażeniem ilości bajerów jaką się pochwalono tutaj pomijając aplikacje zobaczyliśmy tylko background i zmienione ustawienia nic więcej ;/ Marnie to widzę a podobno tak słuchają ludzi może i tak lecz tylko co do Win 10.

laston   9 #39 29.01.2015 02:02

Ja nie rozumiem o co ta cała heca... Aplikacje się rozrastają, mają coraz więcej opcji. Powiedzmy, że po tapnięciu tego menu "haburger" wysuwa się boczny panel z wyborem 8-10 opcji do wyboru. Teraz mi powiedzcie jakim cudem byście chcieli wpakować tyle rzeczy tam na dole?! Czy nie rozumiecie, że to gdzieś trzeba upchnąć? Mi to co pokazali bardzo się podobało bo w końcu te aplikacje wyglądają "poważnie". Nie są już do bólu proste tak jak teraz np. poczta.
No i wielkie brawa za ogarnięcie tego burdelu w ustawieniach. Z tego co pokazali wszystkie kategorie mieszczą się na jednym ekranie i są dodatkowo opisane znakami graficznymi (ikonki). Teraz jest tyle tam nawalone, że trzeba pół dnia przewijać listę opcji, także chwała im za to.

  #40 29.01.2015 05:01

wreszcie
reszta zrobi to samo

budda86   9 #41 29.01.2015 07:38

Zaraz, czy ja dobrze widzę, że na screenshocie są TRZY przyciski wstecz, stanowiące dodatek do jednego fizycznego? ;D

przemo_li   11 #42 29.01.2015 08:01

Ja tego nie rozumiem.

Windows Phone się NIE SPRZEDAJE.
Nie i już. Koniec. Kropka. The end.

A ludzie ciągle narzekają, że MS stara się coś z tym zrobić.

Jeśli MS ma w ogóle rozwijać Win(P), to musi (MUSI), go zmienić.

Jeśli w sklepie klient wybiera iOSa lub Androida, to MS nie ma wyboru. Win(P) musi być bardziej podobny do iOSa lub Androida.

Lata starań o pokonanie iOSa pokazały, że MS szans nie ma. Ergo Android jest łatwiejszym celem (plus Win(P) zaliczył wszystkie sukcesy w segmentach gdzie iOSa nie ma!)

dawidsab   9 #43 29.01.2015 08:03

Miejmy nadzieję, że to się jednak nie sprawdzi.
Poza tym... Lubię wszystko co Windowsowe (komputery z "Windows", smartfony, tablety).
Nie cierpię "Linuxów" i "Androidów".

MiłoszW   8 #44 29.01.2015 08:36

Naciągane rozważania : )

MiłoszW   8 #45 29.01.2015 08:38

@przemo_li: No wiesz, lata wpajania do mózgów, że iOS to jedyny super hiper system dały swoje - Android też nie miał lekko, musiał zawojować mega szeroką otwartością cenową i techniczną. WP oczywiście, że ma pod górkę, m.in. przez hejterów, takich jak ty, którzy pewnie mieli WP w dłoni ze 3 lata temu na 2 minuty w MM... ja zamieniłem z szitu androidowego na WP i jestem MEGA zadowolony. Zupełnie bardziej normalny system do korzystania, bez bzdur, lagów, zwiechów, syfów...

dzonasek   8 #46 29.01.2015 08:46

robienie tego samego systemu o tej samej nazwie na telefony, urządzenia hybrydowe czy komputery skończy się pełną klapą systemu windows
już w tej chwili nie wiadomo, czy sprzęt z windows nazwie pozwoli na uruchomienie na przykład autocada, czy też nie.

dla ludzi, którzy tylko przeglądają fejsbuka to pewnie bez znaczenia, ale wbrew pozorom nie jest to cała klientela na nowe technologie.
pecety tablety smartfony czy laptopy to urządzenia do innych zastosowań. Część rozwiązań zastosowanych tu i tam na pewno się sprawdzi, ale generalnie jest to inny sprzęt.
jeżeli taka sytuacja będzie się dalej rozwijać to windows 7 będzie moim ostatnim systemu windowsem na pc, ponieważ po tygodniu walki z lumią 920 odpuściłem sobie ten szmelc na smartfonach

może być też tak jak pisze ktoś wyżej że ten system po prostu staje się normalny przestał być zbuntowanym nastolatkiem który na siłę chce udowodnić że jest inny zaczyna być poważnym systemem do różnych zadań mówię oczywiście o mobilny windows ponieważ ten na komputery idzie pod prąd stając się prymitywny i dziecinny w wyglądzie

Autor edytował komentarz.
mikolaj_s   14 #47 29.01.2015 08:52

Jest IMHO dokładnie tak jak pisze @przemo_li większość ludzi nie lubi Metro i kafelków. Ci co lubią nowości, zmiany są w mniejszości. Większość to zwykli użytkownicy, którzy jak się przyzwyczaili do ikonek to teraz mają problem z kafelkami. Jak w Androidzie i na stronach mobilnych stosuje się menu w formie znanej ikonki to chcą ją mieć zawsze bo się gubią. Microsoft wreszcie zrozumiał, że nie zrobi rewolucji. Lepiej było postawić na powolną ewolucję, to byłoby skuteczniejsze, a jak dobrze by to rozegrali to na koniec i tak efekt byłby podobny.
Same kafelki z przezroczystościami sprawiają dużo lepsze wrażenie i zaczynają przypominać widgety z SailfishOSa.

@krystian0120 "Akurat Microsoft wiedział, co robi, lecz ludzie nie wiedzą, czego chcą, skutkiem czego są tak drastyczne zmiany w interfejsie."

Weź się lepiej poważnie zastanów co jest celem Microsoftu. Bo moim zdaniem chodzi o zarabianie pieniędzy, a to można uzyskać dostarczając użytkownikowi produkt, z którego będzie zadowolony. To klient ma być zadowolony, a satysfakcją sprzedawcy czy producenta jest zysk finansowy. Z takim podejściem jakie prezentujesz Microsoft, ani żadna inna firma daleko by nie zaszła.
Oczywiście można wyznaczać trendy, ale one muszą trafić w gust użytkownika, i użytkownik musi zostać do nich przekonany tak jak robi to Apple. Jeśli coś nie działa i nie wywołuje opadu szczęki konsumenta, to coś trzeba zmienić.

  #48 29.01.2015 08:57

@przemo_li: Identycznie można napisać o Linuksie. Musi stać się podobny do windowsa, bo ludzie go nie chcą nawet za darmo. Koniec kropka.

dzonasek   8 #49 29.01.2015 09:16

@MiłoszW: nie ma laggow i sie nie przycina bo wszystko przykrywa płynny bajer ze skaczacymi kaflami który trwa tak długo az system uruchomi to co trzeba ale widać niektórych jest łatwo zadowolić takim tanim trickem

Autor edytował komentarz.
  #50 29.01.2015 09:31

@dzonasek: Zawsze znajdziesz argument żeby Twoje na górze było? A może chociaż raz prawdę napisać ?

przemo_li   11 #51 29.01.2015 09:38

@MiłoszW:
WinP miałem w ręku może przez 40 sekund.

I nie nie jestem hejterem.

Mówię to co Ty: "Android też nie miał lekko, musiał zawojować mega szeroką otwartością cenową i techniczną"

A później porównuje to z tym co zrobił MS "Win(P) 7 miał wyśrubowane wymagania a przez to nieatrakcyjną cenę, Win(P) 8 ciągle był skierowany na rynek USA a to jest terytorium iOSa, np. dlatego Win(P)8 lepiej sobie poradził w europie z tańszymi modelami, ale MS ciągle był zafiksowany na USA".



Ot. Wychodzi na to, że to Ty masz problem z hejtem. Gdzie trafnie oceniasz inne produkty, ale masz problem gdy ktoś spróbuje ocenić tak samo Win(P).

Autor edytował komentarz.
kajzer121   8 #52 29.01.2015 09:50

Ciekawy artykuł na temat tych nowych okienek Gratulacje dla autora.!

.Mam dwie lumi z WP na pokładzie na jednej WP. 8.1 Preview.. I pewnie testerzy zgodnie z zapowiedzią w lutym dostaną Windows 10 na telefony. Mnie by interesowało by nowy WP mógłbyć instalowany na kartach micro.. I żeby działał podobnie jak Windows 10 z PC .Czyli sprzęt mobilny miał możliwość instalacji oprogramowania z poza sklepu M$!!! Czy to jest możliwe..

  #53 29.01.2015 10:12

@przemo_li: Jeśli nie widzisz hejtu w swoich postach, to wyjaśnia czemu po 40s. Z systemem jesteś jego znaFcą.

cabis   11 #54 29.01.2015 10:16

W przeciwieństwie do autora jak dla mnie zmiany są na plus choć faktycznie zgodzę się że brak im konsekwencji, jednak taki Windows 10 w smartfonie przemawia do mnie znacznie bardziej niż to czego miałem okazję używać w Lumii 520 (Windows Phone 8). Co prawda nadal nie wydaje mi się żebym porzucił androida dla windowsa ale kto wie co przyszłość pokaże :)

Wilczeek   9 #55 29.01.2015 10:24

Jakiekolwiek menu u góry to największy debilizm projektantów aplikacji. Kiedy wreszcie pojmą, że kciuk nie ma 10 cm?

Druedain   14 #56 29.01.2015 10:37

@djfoxer: „Interfejs ten jest niezmiernie przyjemny w obcowaniu z urządzeniami z ekranem dotykowym i śmiało można powiedzieć, że jest pewnym krokiem na przód (odnotowanym przez użytkowników i rynek), w tej dziedzinie.”

Ma swój urok i fanów (Ciebie choćby), ale wspomniany rynek pokazał coś zupełnie innego…

@Wilczeek: A czy nie jest debilizmem wstawianie paska menu tuż nad paskiem nawigacyjnym? Tylko w iOS-ie tego problemu nie ma. Z oczywistych względów, które stawiają go w tej samej lidze…

Darthnorbe   13 #57 29.01.2015 13:25

@przemo_li: Czyli muszą go zepsuć?

Darthnorbe   13 #58 29.01.2015 13:26

@Druedain: Co złego w menu ponad nawigacją? Zawsze dostaniesz. Debilizmem totalnym są opcje u samej góry ekranu, WP słynął z tego że duże ekrany dało się normalnie obsługiwać, teraz jak będzie to wyglądać to jak w przeciekach to max 4.5 cala.

Druedain   14 #59 29.01.2015 15:01

@Darthnorbe: Dla Ciebie problemem jest menu u góry. Dla mnie problemem jest trafianie w przyciski nawigacyjne zamiast menu u dołu.

przemo_li   11 #60 29.01.2015 15:08

@Anonim (niezalogowany):
To o czym pisze nie ma związku z samym systemem.

No chyba, że twierdzisz, że aby pisać o udziale w rynku trzeba mieć doświadczenie z samym systemem.

A cytować np. sprawozdania Nokii nie wypada bez szuflady pełnej słuchawek tej firmy :P

Autor edytował komentarz.
Wilczeek   9 #61 29.01.2015 15:35

@Druedain: W Modern tego problemu właśnie nie było - menu było ukrywane pod ikoną trzech kropek w pasku nawigacyjnym. A teraz jest kompletny bajzel, bo nawet Microsoft nie może się zdecydować, jak powinna wyglądać aplikacja. Wystarczy porównać choćby Wiadomości Bing do OneDrive.

Darthnorbe   13 #63 29.01.2015 16:10

@Druedain: Normalnie tymi 3 kropeczkami, nigdy z nimi problemu nie było, jednak jak jakiś tuman napisze tak aplikacje że mamy hamburgera u góry to jest potężny problem.

AntyHaker   18 #64 29.01.2015 18:41

@djfoxer: 2. Może przymierzają się do wyeliminowania przycisków funkcyjnych? ^^ Mi tam hamburger nie przeszkadza i tak jest wszędzie, więc co za różnica.
3. Wyjdzie w praniu ^^

Kuragari91   10 #65 29.01.2015 18:43

@Darthnorbe: Coś czuje, że może być problem, przy chowających się ekranowych przyciskach. Wtedy mamy dwa paski na jednej krawędzi. Co nie zmienia faktu, że przycisk menu na samej górze jest debilnym pomysłem, bo trzeba użyć drugiej ręki. No ale MS mógł pomyśleć, aby pasek charms z W8.1 przenieść na W(P)10. Pozbycie się go jest niezwykle głupim posunięciem.

Darthnorbe   13 #66 29.01.2015 18:50

@Kuragari91: Jak go nie będzie to nie mam zamiaru aktualizować do 10ki.

djfoxer   18 #67 29.01.2015 18:57

@Trebron: Tylko czy zmiana interfejsu na modłę Androida czy iOS nie sprawi, że WP zniknie w zalewie bardziej popularnych systemów. Po co kupować WP, skoro iOS czy Android wyglądają podobnie, a sam MS wydaje częściej aktualizacje na te platformy niż na WP.

@Piotrek2255: Mam podobne odczucia co do tego, że MS delikatnie olewa WP, widać to chociażby po tym jak prężnie rozwija się Office na iOS i Androidzie, a jak stoi w miejscu na WP.

djfoxer   18 #68 29.01.2015 19:04

@dzaggiel: Myślę, że to kwestia tego, że nie pokazano wszystkiego. Liczę na jakąś oddzielną konferencję, gdzie zostanie przedstawione znacznie więcej detali, może doczekamy się jej przy okazji udostępnienia wersji podglądowej W10 na smartfonach.

@laston: Wystarczy aby dolne menu było zależne od kontekstu, jak ma to miejsce w przypadku Office na dekstopach. Tam wstążka jest zależna od tego, czego w danym momencie potrzebujemy i co jest dostępne. Poza tym przeładowanie opcji na mobilnych urządzeniach, poniżej 8 cali nie wydaje się rozsądnym pomysłem.

djfoxer   18 #69 29.01.2015 19:09

@przemo_li: "Jeśli w sklepie klient wybiera iOSa lub Androida, to MS nie ma wyboru. Win(P) musi być bardziej podobny do iOSa lub Androida. " - tylko w takim wypadku, po co kupować WP, skoro można zakupić oryginał (Androida czy iOS) i nie bawić się w "zamienniki", gdzie nie zyskujemy nic prócz problemów z aplikacjami itp. Kopiowanie w takiej formie skończy się jak FF OS, Bada i inne wynalazki, które nie wyróżniały się na tle konkurencji.

@MiłoszW: Proszę o konkrety ;)

djfoxer   18 #70 29.01.2015 19:15

@kajzer121: " możliwość instalacji oprogramowania z poza sklepu M$!" - nie ma na to szans, byłby to kroku ku otwarciu WP na pirackie oprogramowanie.

@Druedain: Nie jest łatwo zrobić małą rewolucję na rynku UI ;) Aczkolwiek patrząc na sprzedaż Lumii idzie to ku lepszemu. Nikt poza WP nie ma szans na próbę choćby dogonienia sprzedaży Androida i iOSa. A dolny pasek idealnie sprawuje się przy użytkowaniu systemu jedną ręką. Szczególnie można to odczuć na większych smartfonach z 4.5+ calowym ekranem.

Autor edytował komentarz.
Wilczeek   9 #71 29.01.2015 19:37

@Druedain: Dokładnie tak, jak napisał @Darthnorbe. Dotykasz kropek i jazda - możesz wysuwać menu. Grunt, że możesz to zrobić jedną ręką bez konieczności posiadania dłoni jak bochny chleba.

mikolaj_s   14 #72 29.01.2015 20:06

@djfoxer: "- tylko w takim wypadku, po co kupować WP, skoro można zakupić oryginał (Androida czy iOS) i nie bawić się w "zamienniki", gdzie nie zyskujemy nic prócz problemów z aplikacjami itp. Kopiowanie w takiej formie skończy się jak FF OS, Bada i inne wynalazki, które nie wyróżniały się na tle konkurencji. "

Ostatnio zwróciłem uwagę na pewną reklamę Plusa w TV. Były tam dwa telefony, jeden z WP, a drugi z Androidem. Ale ten z WP był przerobiony w taki sposób, że wyglądał jak Android (pewnie w Photoshopie). Czyżby spece od sprzedaży doszli do wniosku, że mogą sprzedawać Windowsa z telefonem tylko musi wyglądać tradycyjnie, czyli jak Android? Wielu ludzi nie ma pojęcia co kupuje, patrzy tylko na wygląd telefonu, nie instaluje nowych aplikacji. Być może gdyby WP wyglądał bardziej podobnie do iOS i Androida to lepiej by się sprzedawał.

Darthnorbe   13 #73 29.01.2015 20:35

@mikolaj_s: "Być może gdyby WP wyglądał bardziej podobnie do iOS i Androida to lepiej by się sprzedawał."
Jak m$ chce, niech otworzy kolejną linię telefonów z androidem, nikt mu nie broni, nie musi nic przerabiać, i tak już apki na androida robi więc co za problem?
Ale jeźeli mają robić WP to niech robią WP a nie kopię androida.

Kuragari91   10 #74 29.01.2015 23:24

@mikolaj_s: Możesz znaleźć tą reklamę na YT. Chętnie zobaczę. ^^

djfoxer   18 #75 29.01.2015 23:41

@mikolaj_s: Ale jaki sens będzie wówczas kupno Lumii? Skoro większość osób nie będzie widziało różnicy, to po co polecać system, na który ktoś będzie narzekał, bo myślał, że to "robocik" i Chrome mu nie działa. Przyznaję, że mam tutaj zupełnie odmienne zdaniem w tym temacie.

Mk13   16 #76 30.01.2015 00:18

Ciekawe czy hamburger menu będzie można wywołać gestem przeciągnięcia od lewej strony? U mnie w Windows Phone 7 tak działa np. aplikacja Facebooka.

brouverhoog   3 #77 30.01.2015 01:25

@dzaggiel: A ile czasu ma trwać dodawanie bajerów? Czas wreszcie, by Windows 10 na smartfony stał się dojrzałym i pełnym systemem. Android oraz iOS również w pewnym momencie dojrzały, ostatnie wersje nie dodawały nic nadzwyczajnego. Czas najwyższy, by aplikacje pisane na Windows Phone nie odbiegały funkcjonalnością od ich odpowiedników na konkurencyjne systemy.

arlid   14 #78 30.01.2015 08:35

@djfoxer i w co Ty będziesz klikał biedaku xD

kajzer121   8 #79 30.01.2015 09:58

@djfoxer: Tu nie należy pytać czy na WP czy jak się to będzie nazywać będą wersje pirackie tylko kiedy.. Jeżeli nastąpi rozwój platformy Windows na sprzęcie mobilnym to kwestia czasu jak pojawią się programy do rotowania etc.

Druedain   14 #80 30.01.2015 11:16

@djfoxer: „Ale jaki sens będzie wówczas kupno Lumii?” – będzie różnica w cenie, czyli, jak obstawiam, to na co ludzie zwracają uwagę. Z tego co widziałem w salonach, ludzie rzadko decydują się na telefon ze względu na system. Może mało widziałem…

mikolaj_s   14 #81 30.01.2015 14:12

@djfoxer: Mówisz o świadomym wyborze użytkownika. A ja o sprzedaży osobom, które nie jarają się systemami operacyjnymi, ale widzą u innych i są przyzwyczajenie do tradycyjnego wyglądu. A obawiam się, że takich ludzi jest znacznie więcej niż świadomych. Być może WP straci poparcie dotychczasowych użytkowników, którym widocznie system spodobał się taki jak jest i którzy nie chcą zmian. Ale biorąc pod uwagę, że jest ich jakieś 3% ogółu to jest spora szansa, że po zmianie wyglądu ich przybędzie. Dla mnie te kafelki na pierwszym screenie po dodaniu przezroczystości zaczynają wyglądać znośnie. Zaczynają być podobne do widgetów z Androida.

@Darthnorbe Ja Cię rozumiem. To samo się dzieje gdy GNOME/KDE zmieniły numerek, a Unity zastąpiło Gnome 3 na Ubuntu. Ludzie generalnie nie lubią zmian. Jeśli ktoś kupił WP to znaczy, że mu się podoba. Tylko, że tych osób jest mało, a Microsoft może więcej zyskać na nowych użytkownikach, niż stracić na starych. IMHO 3% ich nie satysfakcjonuje i pewnie woleli by zamknąć interes niż mieć tyle na stałe (niejedna firma była by szczęśliwa mając taki udział). Warto więc ryzykować, bo o tym co jest dobre decyduje większość klientów, którzy płacą za to co chcą.

Darthnorbe   13 #82 30.01.2015 14:25

@mikolaj_s: No to teraz jest news że "pomagają" CM.
Niech sobie pomagają i robia CMfony :D

mikolaj_s   14 #83 30.01.2015 14:40

@Darthnorbe: Teraz czekam aż ich kupią i zaczną sami produkować telefony. Wystarczyłoby dodać .NET i usługi Microsoftu. Byłaby mocna alternatywa dla Google. ;)

przemo_li   11 #84 30.01.2015 18:14

@djfoxer:
Firefox OS jest identyczny z Androidem lub iOSem ????
O_o

A Bada sprzedawała się na poziomie 6% kiedy jeszcze miała wsparcie Samsunga. Czyli 2 razy lepiej niż Win(P).... :D:D:D

djfoxer   18 #85 30.01.2015 18:49

@przemo_li: F OS to takie połączenie wszystkiego w jedną wielką kupkę ;) A Bada sprzedawała się jak Android nie był jeszcze tak "dopakowany" :)

@kajzer121 Jak Android sam otwiera drogę - to mamy olbrzymie piractwo, jak Apple raczej utrudnia nielegalne wgrywanie apek, to jest to marginalne. Na WP7 rootwanie bylo dość proste, na WP8 już tak nie jest, to tak przy okazji.

djfoxer   18 #86 30.01.2015 18:55

@Druedain: Ale obecnie również są taniutkie smartfony z Androidem, nie musi je robić MS i nie muszą nazywać się Lumia.

@mikolaj_s: Ale CI mniej świadomi, kupią Lumię bo "wyglądała" jak Android i nagle się okaże, że nie można zainstalować G+ ;) "A mówili, że to samo" :P

gowain   19 #87 30.01.2015 19:30

@djfoxer: "nagle się okaże, że nie można zainstalować G+" - przecież z tego nikt, poza kilkoma osobami (łącznie ze mną :P) nie korzysta ;)

brouverhoog   3 #88 30.01.2015 19:57

@Druedain: Widziałeś wystarczająco. Ludzie przy wyborze telefonu kierują się wyglądem, ceną, tym co wcześniej używali (jeśli ich nie zawiodło), tym co operator wciśnie w promocji. Wybory ze względu na system operacyjny to niewielki procent świadomych wyborów użytkowników.

Kuragari91   10 #89 30.01.2015 22:43

@mikolaj_s: https://www.youtube.com/watch?v=2LDbGj8Y7X4 A przypadkiem nie chodziło Ci o reklamę Play? Bo tylko ta reklama pasuje mi do twojego opisu.

mikolaj_s   14 #90 30.01.2015 23:50

@Kuragari91: Tak, chyba chodziło o nią.

djfoxer   18 #91 31.01.2015 00:54

@gowain: A tak widziałem, konto na FB u Ciebie nieaktywne od dawna ;)

@Kuragari91 @mikolaj_s - Ta Lumia wygląda normalnie. To jest standardowy ekran blokady z datą i powiadomieniami na dole ekranu :)

foreste   15 #92 31.01.2015 07:59

I niech ucieka od gui flat z windows 10 na pc :D

mikolaj_s   14 #93 31.01.2015 09:14

@djfoxer: Ale nie widać kafli, jak to najczęściej mamy w reklamach. Jakby ktoś nie wiedział, że to Lumia z WP to nie odróżniłby od tego pierwszego.

Kuragari91   10 #94 31.01.2015 13:07

@mikolaj_s @djfoxer: Cóż poradzić jeżeli ekran blokady może u nas wyglądać jak pulpit w Androidzie. Zresztą ma podobną funkcję. http://i62.tinypic.com/344tv68.jpg

Autor edytował komentarz.
djfoxer   18 #95 31.01.2015 14:13

@mikolaj_s: To fakt, chociaż na początku reklamy widać przez chwile kafelki w tej Lumii ;)

@Kuragari91: A z drugiej strony na Androidzie jest sporo Launcherów, które upodobniają robocika wo WP ;)

sosen86   5 #96 01.02.2015 20:36

Popieram. Obecny WP to był prawie ideał jeśli chodzi o wygodę obsługi większych urządzeń (w moim przypadku jest to 6 cali w L1520). Chociaż już tutaj widać pierwsze oznaki tego, że Microsoft nie wie co chce zrobić. Pasek powiadomień na górze to też nie jest super rozwiązanie.

Nowości które zaprezentowano nie zachęcają do pozostania na tym systemie a mam okazję korzystać z WP od dłuższego czasu (Mozart >>> Lumia 800 >>> HTC 8s >>> Lumia 920 i teraz Lumia 1520).

Obsługa przerzucona na dolną część ekranu oraz możliwość przewijania ekranów w bok to coś czego nie ma Android. W tym momencie pozostaje przesiadka na iPhone 6 lub 6 Plus.

Druedain   14 #97 02.02.2015 10:09

@djfoxer: Żeby oddać sprawiedliwość kwestii wyróżniania się systemów, domyślnie w Androidzie apka do dzwonienia ma kafle, jak z Windowsa i jeszcze nie widziałem by się komuś ona podobała.

dzaggiel   2 #98 02.02.2015 16:13

@brouverhoog: Tylko że na Andku i iOSie chcą robić dobre aplikacje developerzy. A na WP nie dość że developerzy zaczynają uciekać to sam MS inwestuje bardziej w Androida niż w swój system ;/

djfoxer   18 #99 02.02.2015 22:43

@Druedain: Hehehehe, bo to pewnie Material Design i wszytko jasne ;)

Druedain   14 #100 03.02.2015 09:19

@djfoxer: W zasadzie to nie.

djfoxer   18 #101 03.02.2015 22:59

@Druedain: Zapodaj screena :P

  #102 20.11.2015 10:07

Teraz pod koniec roku wiemy, że Microsoft skrewił. Unifikacja systemu na serwery, desktopy, laptopy i tablety i telefony to kompletna pomyłka.
(W ofercie operatorów komórkowych telefony z windowsem to mały procent.)

A szkoda - bo była to ciekawa alternatywa dla Androida, działająca niebo stabilniej i wydajniej bez - permanentnej inwigilacji (nie w takim stopniu.)