r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

iOS 9 już na połowie urządzeń mobilnych z jabłkiem, a w Plusie nie da się z niego wysłać MMS-a

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Firma Apple potwierdziła dziś planowany na piątek start sprzedaży nowych iPhone'ów. Przy okazji poinformowała też, że nowa wersja systemu iOS jest już zainstalowana na połowie urządzeń, które łączyły się z App Store 19 września. Według Apple'a to najszybciej instalowana nowa wersja systemu iOS w historii.

Apple twierdzi, że iOS 9 instalowany jest najszybciej ze wszystkich wersji, ale pierwsze godziny po jego wydaniu jeszcze na to nie wskazywały. Dobę po udostępnieniu iOS 9 był instalowany w niemal identycznym tempie, jak jego poprzednik. Te dane potwierdziła firma Tapjoy (widoczne na wykresie poniżej), do podobnych wniosków doszedł Mixpanel.

Najwyraźniej w ciągu kolejnych dni użytkownicy chętniej pobierali nowy system. Na korzyść tej aktualizacji działa także to, że jest sporo mniejsza od iOS 8 i nie wymaga sprzątania pamięci telefonu przed instalacją. Z drugiej strony „dziewiątka” nie została pobrana tyle razy co iOS 7 w ciągu pierwszej doby, ponieważ serwery firmy Apple miały pewne problemy z obciążeniem i niektórzy użytkownicy mieli problem z pobieraniem.

r   e   k   l   a   m   a

Po dobie od premiery iOS 9 gościł już na ponad 12% urządzeń. Obecnie Apple podaje, że jest już zainstalowany na połowie urządzeń, które łączyły się z App Store. Oczywiście nie wszyscy w ostatnich dniach korzystali ze sklepu, więc realnie liczba ta jest sporo mniejsza. Firmy analityczne podają 35% wszystkich urządzeń po 5 dniach, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż iOS 8. Jeśli chcecie wiedzieć, co takiego niesie ze sobą iOS 9, zapraszam do lektury naszego przeglądu nowości.

Przy okazji warto wspomnieć, że kilka dni temu okazało się, iż posiadacze iPhone'ów, będący klientami Plusa, po aktualizacji do iOS 9 nie mogą wysyłać MMS-ów. Rzecznik Plusa, Arkadiusz Majeswki, poinformował, że operator wie o problemie, ale nie leży on po stronie APN-ów. Rozwiązanie jest w drodze.

O problemach związanych z telefonami iPhone i ich prawidłową praca po aktualizacji systemu do wersji iOS 9 wiemy od piątku rano. W żadnym wypadku nie są one związane ze zmianą ustawień APN na serwerach Plusa, bo taka zmiana nie miała miejsca, a być może wynikają z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu. Obecnie pracujemy nad jak najszybszym ich rozwiązaniem.

Czekającym na iPhone'a 6s lub 6s Plus przypominam zaś, że już w piątek o 8 rano czasu lokalnego, prawdopodobnie po odstaniu odpowiedniego czasu w kolejce, będzie można je kupić w sklepach firmowych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Chinach, Francji, Hongkongu, Japonii, Kanadzie, Niemczech, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Singapurze i Wielkiej Brytanii.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.