ING Bank Śląski ostrzega - uważaj na wiadomości

ING Bank Śląski ostrzega - uważaj na wiadomości

ING Bank Śląski
ING Bank Śląski
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jakub Porzycki
Oskar Ziomek
22.11.2022 12:13

ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów przed e-mailami, w których ktoś wykorzystuje wizerunek banku i po prostu się pod niego podszywa. W wiadomościach pojawia się deklaracja, że konto w ING zostało zablokowane przez brak "aplikacji bezpieczeństwa" - to oszustwo.

Klienci ING Banku Śląskiego muszą uważać na otrzymywane wiadomości e-mail. Bank ostrzega, że ktoś podszywa się pod niego i w spreparowanych komunikatach zachęca do "odblokowania konta", co rozpoczyna się w fałszywym formularzu.

Jeśli klient nie zorientuje się, że ma do czynienia z oszustwem i poda swoje dane logowania, w praktyce przekaże je oszustom, którzy w tle zalogują się na autentyczne konto i ukradną pieniądze. Jest to typowy phishing. Nadawca wykorzystuje elementy graficzne w taki sposób, by zmylić odbiorcę e-maila i przekonać go, że ma do czynienia z autentyczną wiadomością z ING.

Fałszywa wiadomość i spreparowany formularz logowania do ING
Fałszywa wiadomość i spreparowany formularz logowania do ING© ING Bank Śląski

W rzeczywistości to spreparowana wiadomość, której celem jest nakłonienie do kliknięcia załączonego linku. W tym przypadku został "ukryty" pod napisem Rozpocznij proces na przycisku w treści. Nikt nie zadbał natomiast, by dobrze go sformatować. Z drugiej strony sama wiadomość zawiera polskie znaki diakrytyczne (co jest nietypowe dla tego typu ataku i może odruchowo budzić pewne zaufanie), ale za to sama treść wydaje się być efektem pracy tłumaczenia maszynowego, a nie człowieka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Naturalnie jak zawsze w takiej sytuacji radzimy takie wiadomości po prostu ignorować. ING Bank Śląski zaleca klientom przede wszystkim nie klikać w linki wysyłane w e-mailach oraz SMS-ach, sprawdzać adres nadawcy w skrzynce i w miarę możliwości weryfikować stronę docelową, jeśli już na nią trafią. W przypadku obaw o bezpieczeństwo konta lub pieniędzy, warto na własną rękę skontaktować się z bankiem.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)